Gejureerd worden door je eigen instructrice
Gejureerd worden door je eigen instructrice
Tsja, de vraag zegt het al, mag dat? Volgens mijn instructrice op clubles mag dat eigenlijk niet. En nou hebben we van onze vereniging de 23e wedstrijd, maar in de B jureert dus mijn prive-instructrice. Eeeh tsja. Ik dacht dat lijkt me gewoon onhandig, zij ziet direct al mijn zwakke punten haha. Maar nou hoorde ik vandaag dat het dus officieel niet eens mag??
Iemand die dat weet?
Iemand die dat weet?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Gejureerd worden door je eigen instructrice
Dat mag inderdaad officieel niet.
Mocht je het toch doen kan jij een fikse boete krijgen en je instructie een jureerverbod.
Dus helaas voor jou... maar dan kan je niet starten.
Wel kun je de vereniging vragen of je dan bij de andere jury mee mag rijden en je niet voor de prijs mee rijdt (aangezien je dan ook een hele andere tijd zal rijden) maar wel voor wp.
Mocht je het toch doen kan jij een fikse boete krijgen en je instructie een jureerverbod.
Dus helaas voor jou... maar dan kan je niet starten.
Wel kun je de vereniging vragen of je dan bij de andere jury mee mag rijden en je niet voor de prijs mee rijdt (aangezien je dan ook een hele andere tijd zal rijden) maar wel voor wp.

Volgens mij staat nergens dat het niet mag.. maar echt handig is het niet 
Hier gebeurt het ook wel eens, met kinderen van de ponyclub. Die instructrice is hier ook regelmatig jury.

Hier gebeurt het ook wel eens, met kinderen van de ponyclub. Die instructrice is hier ook regelmatig jury.
Oh echt, dat wist ik niet. Maar zoiets is toch erg moeilijk te controleren. Het staat bij de meeste mensen nergens officieel vast van wie iemand les heeft toch?Kelly schreef: Mocht je het toch doen kan jij een fikse boete krijgen en je instructie een jureerverbod.
Klopt, daarom doen veel mensen het toch gewoon.Ukie schreef:Oh echt, dat wist ik niet. Maar zoiets is toch erg moeilijk te controleren. Het staat bij de meeste mensen nergens officieel vast van wie iemand les heeft toch?Kelly schreef: Mocht je het toch doen kan jij een fikse boete krijgen en je instructie een jureerverbod.
Maar de kans is aanwezig dat een bekende het meld bij de KNHS.

Het mag NIET en is idd strafbaar (wat klinkt dit zwaar maar het is wel zo)
Meld het zeker even aan je instructrice en evt bij de vereniging.
Meld het zeker even aan je instructrice en evt bij de vereniging.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Het mag inderdaad niet (staat in de reglementen) maar als de vereniging het meld bij de knhs dat het echt niet anders kan, krijgen ze soms wel toestemming. maar dan moeten ze wel met een heel goed argument komen. (ik heb bij onze vereniging ruim 10 jaar het wedstrijd secretariaat gedaan vandaar dat ik van deze dingen wel op de hoogte ben)
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om bij mijn eigen instructie te rijden. Als je hoog eindigt zeggen de overige deelnemers dat je voorgetrokken ben en als je laag eindigt denk jij dat ze ekstra streng is geweest om dat juist te voorkomen.
Ik zou inderdaad even vragen of je bij een andere jury kan starten. Eventueel allen voor de punten en dan niet voor de prijzen.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om bij mijn eigen instructie te rijden. Als je hoog eindigt zeggen de overige deelnemers dat je voorgetrokken ben en als je laag eindigt denk jij dat ze ekstra streng is geweest om dat juist te voorkomen.
Ik zou inderdaad even vragen of je bij een andere jury kan starten. Eventueel allen voor de punten en dan niet voor de prijzen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Anne&Wendie
- Contacteer:
En wat dan als je van te voren niet weet wie er jureerd?
Anne heeft 7 wedstrijden gereden en alleen bij de fjordcup was de jury bekend.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ja dat dacht ik ook nog, wat als ik dat nou niet geweten had? Tis dat mijn instructrice het zei, anders had ik er tot de wedstrijd heel geen weet van gehad denk ik.Anne&Wendie schreef:En wat dan als je van te voren niet weet wie er jureerd?
Maar goed ik kijk denk ik maar of ik ergens anders kan starten.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Bij startlijsten staat toch altijd de jury ?
Of is dat alleen bij de SGW
?
Of is dat alleen bij de SGW

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Nee jury wordt niet bij alle verenigingen gemeld op de startlijst.
Leuke vraag om voor te leggen aan de KNHS wat in dat geval wijsheid is, wat hun zouden adviseren.
Leuke vraag om voor te leggen aan de KNHS wat in dat geval wijsheid is, wat hun zouden adviseren.
Dat mag niet en dat is niet jouw pakkie aan dacht ik maar van jouw instructrice geloof ik. Die hoort dacht ik de lijst te bekijken voor mensen die ze zelf les geeft en zo ja, dan moet ze geloof ik een andere rubriek ofzo jureren of het niet doen.
Je kan het uiteraard wel melden, maar het is niet zo dat ze JOU dan uit mogen sluiten van de wedstrijd.
En idd de knhs is vragen
Je kan het uiteraard wel melden, maar het is niet zo dat ze JOU dan uit mogen sluiten van de wedstrijd.
En idd de knhs is vragen

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
En wat zou als je 5 jaar bij iemand hebt gelest en dan bij iemand anders gaat lessen, mag die eerste instructeur/trice je dan wel jureren?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
wel als je een nieuwe combinatie vormt (dus met een ander paard gaat rijden)Anna_Dani schreef:En wat zou als je 5 jaar bij iemand hebt gelest en dan bij iemand anders gaat lessen, mag die eerste instructeur/trice je dan wel jureren?
Het is inderdaad aan de jury om op tijd aan te geven dat hij of zij een bepaalde combinatie niet mag jureren, de jury krijgt de voorlopige startlijst normaal gesproken ruim van te voren.
Als jij dus pas op het laatste moment weet wie de jury is, kan je daar niets aan doen, de jury blijft ten alle tijde verantwoordelijk.
Het gaat zelfs nog wat verder: als jury mag je ook niemand jureren die op een paard van jou rijd en je mag geen naaste familie jureren.
Muis Keurmerrie!
Of stalgenoten, mag eigenlijk ook niet.
Ja dat wilde ik vragen Viv. Maar dat mag ook niet?
Wat Wendie zegt, hier wordt 9 van de 10 keer niet gezegd wie er zit.
Wat Wendie zegt, hier wordt 9 van de 10 keer niet gezegd wie er zit.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daar heb ik tijdens de jurycursus nooit iets over gehoord. Staat ook nergens in de regelmenten.Viv schreef:Of stalgenoten, mag eigenlijk ook niet.
Anders zou je helemaal niemand meer kunnen jureren.
misschien is dat wel bij die F proefjes? In elk geval niet bij de knhs proeven
Muis Keurmerrie!
Er is natuurlijk altijd wel iets met jurysport, maar het zou dus betekenen dat mijn beste vriendin mij wel zou mogen jureren?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
Nou ja, eind van het liedje is is dat ik niet meedoe. Het zat al vol en anders hadden ze het ook niet gehad willen hebben. Heb me dat weekend maar ergens anders nog ingeschreven. Wat ook wel weer een voordeel heeft, waar ik nu heen ga mag je 2 proeven rijden
.

En toch mag het niet aangezien je dan ook te nauw verwant bent. Das op een manege nog niet zo'n probleem als er 40-50 man staat maar op een klein stalletje zoals bij ons is het minder gewenst.Vera schreef:Daar heb ik tijdens de jurycursus nooit iets over gehoord. Staat ook nergens in de regelmenten.Viv schreef:Of stalgenoten, mag eigenlijk ook niet.
Anders zou je helemaal niemand meer kunnen jureren.
misschien is dat wel bij die F proefjes? In elk geval niet bij de knhs proeven