Wat kost een tweejarige?
Wat kost een tweejarige?
Wat is een redelijke prijs voor een fjord van 2,5 jaar
Hij is gra, een hengst en heeft als veulen een A-premie gehaalt.
Verder niet op de keuring geweest.
Vader is Inco en moeder weet ik zo even niet.
Hij ziet er goed uit en mooi van bouw met al een aardige hals er op.
Zijn gangen zijn mooi ruim.
Hij is mooi aan de maat.
Erg braaf.
IK weet dat het moeilijk is zonder foto, maar die heb ik nu niet.
Ben benieuwd wat jullie reactie is.
Hij is gra, een hengst en heeft als veulen een A-premie gehaalt.
Verder niet op de keuring geweest.
Vader is Inco en moeder weet ik zo even niet.
Hij ziet er goed uit en mooi van bouw met al een aardige hals er op.
Zijn gangen zijn mooi ruim.
Hij is mooi aan de maat.
Erg braaf.
IK weet dat het moeilijk is zonder foto, maar die heb ik nu niet.
Ben benieuwd wat jullie reactie is.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Re: Wat kost een tweejarige?
Is het die uit Rockanje????
Zonder goede foto vind ik het wel heel moeilijk om te zeggen.
geen exceem of wat dan ook???? en wat is zijn hoogte nu?
Weet je niet iets meer??
Zonder goede foto vind ik het wel heel moeilijk om te zeggen.
geen exceem of wat dan ook???? en wat is zijn hoogte nu?
Weet je niet iets meer??
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Nee hij heeft geen eczeem.
Hij is ongeveer 1.45m.
Weet niet waar hij vandaan komt, ik informeer voor een vriendin.
Hij is ongeveer 1.45m.
Weet niet waar hij vandaan komt, ik informeer voor een vriendin.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Deze heb ik ook te koop zien staan,is inderdaad uit Rockanje en als ik het niet verkeerd heb is hij ook op de hengstenkeuring geweest.
Leuk paardje om te zien.
De prijs geen idee,denk toch wel gauw 1000-1100 euro.
Hij is volgens mij ook ingespannen al,licht althans.
Leuk paardje om te zien.
De prijs geen idee,denk toch wel gauw 1000-1100 euro.
Hij is volgens mij ook ingespannen al,licht althans.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ik denk inderdaad dat de prijs van 'elvis' aardig in de richting komt, maar ben bang dat ze nog wel meer durven vragen..
Op de hengstenkeuring heb ik hem ook gezien.. Zag er toen niet spectaculair uit, maar dat was ook een stukje verzorging volgens mij..
even opgezocht;;

Op de hengstenkeuring heb ik hem ook gezien.. Zag er toen niet spectaculair uit, maar dat was ook een stukje verzorging volgens mij..
even opgezocht;;

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Op de keuring was hij inderdaad niet op en top,maar het is natuurlijk een hele reis vanuit hier en heb vernomen dat hij echt "op "was en zich druk had gemaakt.
Vond hem wel op de foto's erg mooi geworden vanaf de site dan...
Vond hem wel op de foto's erg mooi geworden vanaf de site dan...

Er zouden voor mij een aantal prijsdrukkende factoren meespelen. Allereerst het feit dat hij nog hengst is, vervolgens zijn cijfers (6-6-6-4-6) op de HK (hoewel daar wel streng gejureerd wordt) en dan met name de 4 op zijn gangen. Wat mij daarnaast persoonlijk niet zou zinnen is het feit dat hij nu al beleerd wordt (weliswaar voor het aangespannen werk) en als 3 jarige ipv als 2,5 jarige neergezet wordt.
Voor mij zou het met deze factoren bij 1000 euro ophouden. Vind een ander het echter geen probleem dat hij (nog) hengst is, geeft deze persoon niets om keuringspunten, maakt het hem/haar daarnaast ook niet uit dat hij met 2,5 jaar al wat moet doen én staat het paard hem/haar aan, dan kan het zo maar zijn dat het dier voor zo'n 1400 euro verkocht wordt.
Bekijk zelf wat je het dier waard zou vinden, vraag vervolgens naar de vraagprijs en zie of dat in de buurt ligt van wat jij in je hoofd hebt.
Voor mij zou het met deze factoren bij 1000 euro ophouden. Vind een ander het echter geen probleem dat hij (nog) hengst is, geeft deze persoon niets om keuringspunten, maakt het hem/haar daarnaast ook niet uit dat hij met 2,5 jaar al wat moet doen én staat het paard hem/haar aan, dan kan het zo maar zijn dat het dier voor zo'n 1400 euro verkocht wordt.
Bekijk zelf wat je het dier waard zou vinden, vraag vervolgens naar de vraagprijs en zie of dat in de buurt ligt van wat jij in je hoofd hebt.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Gezien de foto hoe het dier beleerd wordt, zn punten op de HK en nog wat andere dingen in acht genomen zou ik er zeker niet meer dan 800 voor over hebben, sorry.
Ja ik denk dat aangezien hoe hij er nu uit ziet niet meer dan 900 euro het wordt ook winter dus de prijs is lager.
Succes ermee.
Succes ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ze fokken al jaren gra's en mennen hier ook mee.In hoeverre hun beleren en hoe ze dat doen moet ieder voor zich weten.Er zijn wel meer paarden die met 2.5 jaar beleerd worden voor de wagen.Op de site loopt hij als veulen ook al naast zijn moeder mee.Dus wat dat betreft lijkt me het wel een paardje die al lekker weg wijs is...Zijn gangen een 4 was denk niet zo gek,hij liet zich absoluut niet zien.
Maar goed,het ging over de prijs
Maar goed,het ging over de prijs

Maar wie zegt dat deze het is??????
(ik heb alleen maar gezegd dat ik dacht dat het deze was)
Daarbij ben je nu ruim een half jaar verder en in die periode groeien die hengsten stukken verder uit.
Een hengstenkeuring is ook maar een momentopname (kijk naar Alco, toot drafur rubis en ga zo maar door)
Hengsten worden ook wat zwaarder gekeurd omdat het vaderdieren moeten zijn.
Wie weet is het als ruin een geweldig paard.
Gra kleurig zorgt natuurlijk wel dat de prijs wat hoger ligt.
Ik zou dan graag een foto van nu willen zien (en het liefst hem in het echie) en dan kunnen we pas oordelen.
Een E op de keuring is dan ook pas net 2 (of nog niet eens) bekijk die eens na een half jaar in een goede wei.
Ik denk dat we niet te snel moeten oordelen.
(ik heb alleen maar gezegd dat ik dacht dat het deze was)
Daarbij ben je nu ruim een half jaar verder en in die periode groeien die hengsten stukken verder uit.
Een hengstenkeuring is ook maar een momentopname (kijk naar Alco, toot drafur rubis en ga zo maar door)
Hengsten worden ook wat zwaarder gekeurd omdat het vaderdieren moeten zijn.
Wie weet is het als ruin een geweldig paard.
Gra kleurig zorgt natuurlijk wel dat de prijs wat hoger ligt.
Ik zou dan graag een foto van nu willen zien (en het liefst hem in het echie) en dan kunnen we pas oordelen.
Een E op de keuring is dan ook pas net 2 (of nog niet eens) bekijk die eens na een half jaar in een goede wei.
Ik denk dat we niet te snel moeten oordelen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Weet niet of het mag of uberhaupt of het de juiste is maar ik denk dat het om deze fjord gaat.
http://link.marktplaats.nl/379176892
http://link.marktplaats.nl/379176892

Ja dat is degene waar hier over gepraat wordt, er staan nieuwe foto's op en hij ziet er best goed uit.
Ik denk dat de meeste mensen het een nadeel vinden dat hij hengst is ivm stalling voor de rest vind ik het een leuk paard hij zal wel tussen de 1200 - 1500 vragen denk ik.
Ik denk dat de meeste mensen het een nadeel vinden dat hij hengst is ivm stalling voor de rest vind ik het een leuk paard hij zal wel tussen de 1200 - 1500 vragen denk ik.
http://www.fjorkahoeve.nl
Als het om dit paardje gaat (en dat lijkt me wel gezien de afstamming) vind ik hem er zo van de foto's wel op vooruit gegaan.
Op de hengstenkeuring leek hij wel niet helemaal in orde te zijn.
Zo'n hengstenkeuring kun je ook niet vergelijken met een "gewone"stamboekkeuring. En wat Claudia zegt, bij een hengstenkeuring wordt veel strenger gekeurd. En dat moet ook voor de fokkerij.
Ik vind het een leuk paardje geworden en heeft een mooi kleurtje
Ik denk dat het een hele leuke ruin wordt. Toen ik Zero kocht was hij ook pas 2 weken daarvoor gecastreerd en die was toen 4 jaar. Ik zie het probleem hengst dan ook niet echt (behalve als je hem hengst wilt laten). Een castratie is snel geregeld. Misschien moet je dat dan wel in de prijs meenemen. Voor een leuke gra, betaal je denk ik iets meer dan voor de gemiddelde fjord.
Op de hengstenkeuring leek hij wel niet helemaal in orde te zijn.
Zo'n hengstenkeuring kun je ook niet vergelijken met een "gewone"stamboekkeuring. En wat Claudia zegt, bij een hengstenkeuring wordt veel strenger gekeurd. En dat moet ook voor de fokkerij.
Ik vind het een leuk paardje geworden en heeft een mooi kleurtje

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Voor dit paard zou ik persoonlijk toch wel flink meer geld over hebben dan de bedragen die hier genoemd worden...
Gelukkig heb ik al een leuke gra!
Gelukkig heb ik al een leuke gra!

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Bedankt voor jullie reacties.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Deze mensen hebben al jaren verstand van aanspannen en met 2.5 tuigmak maken zie ik geen probleem in.Viv schreef:Gezien de foto hoe het dier beleerd wordt, zn punten op de HK en nog wat andere dingen in acht genomen zou ik er zeker niet meer dan 800 voor over hebben, sorry.
Kijk naar de punten van Toot een 4 voor zijn gangen, klopte ook niet echt.
Deze hengst was doodmoe van de stress in de trailer.
Hij heeft als veulen een A gehaalt en moeder is ster, dus zo slecht is ie niet.
Maar wie zegt dat ik het over deze hengst heb?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Dit probleem heeft mijn vriendin dus niet, hij komt dan bij haar thuis te staan.foss schreef:Ja dat is degene waar hier over gepraat wordt, er staan nieuwe foto's op en hij ziet er best goed uit.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik vind hem zo van de foto ook wel leuk tonen. Dat hij met 2,5 beleerd wordt in het tuig zou voor mij geen probleem zijn. Als hij beleerd is lekker weer even op de wei en er eens even over na gaan denken, vind dat een prima aanpak..
Maat en eczeem, als hij dat zou hebben, zouden de prijs nog wel weer wat kunnen drukken, maar de gra kleur is niet zo vaak te koop, dus dat doet de prijs weer stijgen.
Inco kan vaak wel lekker lopen, volgens mij komt Urvana ook uit een mooie lijn, komt die niet uit de Utopialijn??
Punten op de hengstenkeuring vind ik ook niet alles zeggen, daar zijn ze erg streng, moet ook wel.. Maar dat zou hoger kunnen worden, hij stond er die dag ook niet mooi voor en liet zich ook niet zien..
Ik zou zeker even gaan kijken!!
En laat ons weten wat ze er nu voor willen hebben he, daar ben ik nu wel benieuwd naar, niet dat ik hem zou willen hebben, maar gewoon uit interesse..
Maat en eczeem, als hij dat zou hebben, zouden de prijs nog wel weer wat kunnen drukken, maar de gra kleur is niet zo vaak te koop, dus dat doet de prijs weer stijgen.
Inco kan vaak wel lekker lopen, volgens mij komt Urvana ook uit een mooie lijn, komt die niet uit de Utopialijn??
Punten op de hengstenkeuring vind ik ook niet alles zeggen, daar zijn ze erg streng, moet ook wel.. Maar dat zou hoger kunnen worden, hij stond er die dag ook niet mooi voor en liet zich ook niet zien..
Ik zou zeker even gaan kijken!!
En laat ons weten wat ze er nu voor willen hebben he, daar ben ik nu wel benieuwd naar, niet dat ik hem zou willen hebben, maar gewoon uit interesse..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
quote]Maar wie zegt dat ik het over deze hengst heb?[[/quote]
Niemand
Maar dat leek wel heel waarschijnlijk.Excuses als het niet de genoemde hengst is dan.
Niemand