Omdat hij zo makkelijk aan de longe is kan ik hem dus wel longeren en dat doe ik dan meestal met een passoatuig.
(ik gebruik het puur en alleen voor zijn achterbeen gebruik. Voor zijn halshouding moet ik , denk ik gewoon een stuk touw tussen zijn benen knopen en er een mega gewicht aanhangen, eerder zal hij niet zakken

Maar hij vindt het wel heel leuk om te doen.
Zie hier een Alco die eindelijk weer eens wat doet.(foto's zijn niet helemaal geweldig, is lastig een paard longeren en gelijktijdig foto's maken

1) eerst even lekker losstappen zonder toeters en bellen.

2)

3) lief paard.

4) Ik zou dus liever zien dat hij zijn hals meer zou uitleggen maar dat doet hij dus pas echt op het aller laatste een heel klein beetje.

5) Zo loopt hij dus ook los in de bak

6)Soms wil hij wat zakken

7)

8 ) Als hij begint te zakken dan blijft de passoa ook beter zitten, anders hangt hij eigenelijk te veel los.

9) Daar gaat hij weer, koppie erop en passoa los

10)

11) Galopje kan hij er ook mee(bovenin

12) En dan uitstappen. ja dan kan hij met zijn neus over de grond.(hier ging hij dus bijna liggen

13) Alco zou Alco ook niet zijn als hij niet de longe in zijn mond zou hebben

14) en zo ziet zijn deken er nu uit. Ik geloof niet dat hij deze nacht nog overleeft

15) Hij begint dus aan het randje bij zijn hals en trekt dan net zo lang tot hij bij de sluiting is en die moet het dan nu ontgelden.

Dit zou dus zo'n niet makkelijk te slopen deken moeten zijn (een variant op een new sealanddeken)
Voor het eerst weer wat doen sinds een paar maanden viel hij mij nog niet tegen.
Ontspannen lang en laag is erg moeilijk voorhem, hij is super snel afgeleid.
Maar dat komt wel weer als hij wat langer in het werk staat.
Je kunt ook aan zijn blik in zijn ogen zien dat hij mij constant in de gaten houdt.
Verder is het echt een schatje , je moet alleen heel goed op je hoede blijven bij hem.
(ik blijf verliefd op hem