Wel of geen tweede hond
Wel of geen tweede hond
Soms slaat de twijfel weer toe, dan denken we dat we definitief NEE hebben gezegd tegen een tweede hond maar toch...nu kriebelt het ook weer
Diesel is nu 4 en ik denk zoals ze op andere honden reageert dat ze het ontzettend leuk vind een speelkameraadje erbij te hebben. Diesel heeft alleen echter een soms best vervelende eigenschap: PIEPEN met hoofdletters. Voor ons is het niet duidelijk waarom ze dat doet, soms is het echt enthousiasme. Zodra we iets leuks met haar gaan doen is ze niet te stuiten wat natuurlijk niet erg is, maar ze kan ook na een flinke wandeling van 2 uur thuis komen en dan zo klagend door de kamer lopen piepen. Volgens de DA is ze overigens kerngezond.
De reden van twijfel om een tweede hond te nemen is dat ik bang ben dat een pup dat piep gedrag overneemt en dat willen we natuurlijk niet.
Wat is jullie idee hierover? Misschien dat jullie de gouden tip ook hebben om dat gepiep te stoppen. Negeren proberen we zo veel mogelijk maar soms werkt het echt op je zenuwen
Diesel is nu 4 en ik denk zoals ze op andere honden reageert dat ze het ontzettend leuk vind een speelkameraadje erbij te hebben. Diesel heeft alleen echter een soms best vervelende eigenschap: PIEPEN met hoofdletters. Voor ons is het niet duidelijk waarom ze dat doet, soms is het echt enthousiasme. Zodra we iets leuks met haar gaan doen is ze niet te stuiten wat natuurlijk niet erg is, maar ze kan ook na een flinke wandeling van 2 uur thuis komen en dan zo klagend door de kamer lopen piepen. Volgens de DA is ze overigens kerngezond.
De reden van twijfel om een tweede hond te nemen is dat ik bang ben dat een pup dat piep gedrag overneemt en dat willen we natuurlijk niet.
Wat is jullie idee hierover? Misschien dat jullie de gouden tip ook hebben om dat gepiep te stoppen. Negeren proberen we zo veel mogelijk maar soms werkt het echt op je zenuwen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Wel of geen tweede hond
Kan je dan niet een iets minder jonge hond uit het asiel halen? Is natuurlijk ook een goede daad, ook die honden verdienen een nieuw thuis.
Denk dat je anders inderdaad een grote kans hebt dat pup Diesel na gaat doen.
Het enige dat ik met dat piepen kan bedenken, is dat hij het uit (enthousiaste) stress doet. Dus op zo'n moment misschien hem commanderen te zitten/liggen. Bij onze hond helpt dat altijd wel als die allemaal rare geluiden loopt te maken van enthousiasme.
Denk dat je anders inderdaad een grote kans hebt dat pup Diesel na gaat doen.
Het enige dat ik met dat piepen kan bedenken, is dat hij het uit (enthousiaste) stress doet. Dus op zo'n moment misschien hem commanderen te zitten/liggen. Bij onze hond helpt dat altijd wel als die allemaal rare geluiden loopt te maken van enthousiasme.

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

ik weet zeker dat ik nooit weer 2 honden wil. Heb eerder ook 2 gehad, kruising Bouvier en een ander vuilnisbakkie. Ik woonde in een rijtjeshuis. Als er iemand langsliep/fietste begon de één te blaffen en de ander begon dan ook. Je kon ze haast niet stil krijgen, ze jutten elkaar op.
Ook wandelen met 2 honden vind ik niks, of je moet de riemen aan elkaar hebben. Heb vaak de flatcoat van mijn nicht te logeren. In elke hand een hond, dan loopt er één achter je langs, moet je de hele zooi weer overpakken. Ik vind het niks. Maar als ik die 2 van Lisa samen zie, vind ik het wel weer erg leuk
Ook wandelen met 2 honden vind ik niks, of je moet de riemen aan elkaar hebben. Heb vaak de flatcoat van mijn nicht te logeren. In elke hand een hond, dan loopt er één achter je langs, moet je de hele zooi weer overpakken. Ik vind het niks. Maar als ik die 2 van Lisa samen zie, vind ik het wel weer erg leuk
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Diesel is toch een Jack Russel of niet?
Wij hebben er 3. Eerst 1 pup, maar toen vonden we al gauw dat hij het best leuk zou vinden om een vriendje te hebben. Dus toen 2 en een kleine 4 jaar daarna kwam Whoopy erbij omdat ze een verschoppeling was, een hoopje zielig dus dat is zo gegaan.
Alles goed en wel, zou er niet 1 kunnen missen. Maarrr..ze nemen wel wat trekjes van elkaar over inderdaad.
Dat piepen wat jij aangeeft is volgens mij echt een trekje dat is aangeleerd, een tik. Dat is ook wel Jack eigen he. Volgens mij hebben ze allemaal wel een zenuwtrekje.
Zou je weer voor dat ras gaan of een ander ras?
Wij hebben er 3. Eerst 1 pup, maar toen vonden we al gauw dat hij het best leuk zou vinden om een vriendje te hebben. Dus toen 2 en een kleine 4 jaar daarna kwam Whoopy erbij omdat ze een verschoppeling was, een hoopje zielig dus dat is zo gegaan.
Alles goed en wel, zou er niet 1 kunnen missen. Maarrr..ze nemen wel wat trekjes van elkaar over inderdaad.
Dat piepen wat jij aangeeft is volgens mij echt een trekje dat is aangeleerd, een tik. Dat is ook wel Jack eigen he. Volgens mij hebben ze allemaal wel een zenuwtrekje.
Zou je weer voor dat ras gaan of een ander ras?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Diesel is inderdaad een jack (overigens verder wel een schatje hoor haha)
Als er een tweede hond komt, dan weet ik nog niet wat voor ras. Daar heb ik me nog niet echt in verdiept maar het zou gerust een hond uit het asiel kunnen zijn.
Als er een tweede hond komt, dan weet ik nog niet wat voor ras. Daar heb ik me nog niet echt in verdiept maar het zou gerust een hond uit het asiel kunnen zijn.
- Thessa Keizer
Tsja ik zeg meteen ja voor een tweede hond!! Ik heb er zelf drie, en nu zelfs met mijn nieuwe vriend samen, vier
Maar als ik zie hoe leuk ze het met elkaar hebben, altijd een speelmaatje en ze zijn nooit alleen, liggen altijd bij elkaar en zijn elkaars beste maatjes, ik vind 1 hond gewoon geen optie meer.
Oh en ik zeg, neem er eentje uit het asiel of een herplaatsing, daar is zo'n hondje maar mooi weer mee geholpen en je hebt meteen een goede daad verricht
Groetjes Thessa

Maar als ik zie hoe leuk ze het met elkaar hebben, altijd een speelmaatje en ze zijn nooit alleen, liggen altijd bij elkaar en zijn elkaars beste maatjes, ik vind 1 hond gewoon geen optie meer.
Oh en ik zeg, neem er eentje uit het asiel of een herplaatsing, daar is zo'n hondje maar mooi weer mee geholpen en je hebt meteen een goede daad verricht

Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Honden uit het asiel ben ik niet zo n fan van. Ze zitten er vaak niet voor niks. Ik zou dan voor een stichting hondje kiezen. Straathonden uit kroatie, spanje, portugal enz. Wij hebben 2 stichtingen bij ons in de praktijk en het zijn stuk voor stuk geweldige hondjes. We hebben oom veel klanten met een stichtinghond en moet zeggen dag ze allemaal leuk zijn. Ik hoor altijd van mensen die er een 2e hond bijnemen dat ze heel blij zijn dat ze dat gedaan hebben.
Ctje 

Ik zou ook wel een tweede hond willen maar wij doen het niet.
Dan zou ik ook wel voor een hond uit het asiel gaan. Mieke zegt wel ze zitten er vaak niet voor niks maar er zijn natuurlijk legio redenen te bedenken waarom een dier in het asiel terecht komt. Het is echt niet allemaal bagger en gelukkig kan je zelf kiezen welke hond je al dan niet meeneemt.
Dan zou ik ook wel voor een hond uit het asiel gaan. Mieke zegt wel ze zitten er vaak niet voor niks maar er zijn natuurlijk legio redenen te bedenken waarom een dier in het asiel terecht komt. Het is echt niet allemaal bagger en gelukkig kan je zelf kiezen welke hond je al dan niet meeneemt.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Thessa Keizer
Ja dat ben ik met Marijke eens en leuk zo'n hond uit het buitenland en ik vind dat ze goed werk verrichten die mensen die zich daar voor inzetten maar onze asiels zitten ook propvol!
Groetjes Thessa
Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
We krijgen waarschijnlijk de hond van mijn ouders, ook een Jack 2 dagen te logeren. dan kunnen we meteen een beetje kijken hoe Diesel daar mee omgaat als er een andere hond echt hier is. Natuurlijk kent ze dat wel want de hond van mijn ouders is hier al vaker geweest maar dan altijd maar voor een uurtje of 2.
Mijn man had vroeger met zijn ex vriendin ook een hond uit het asiel en dat was ook een schat van een beest, dus wat dat betreft zou dat toch echt wel een optie kunnen zijn. Maar blijf het lastig vinden, het speelkameraadje en nooit alleen zijn staat echter wel aan
Mijn man had vroeger met zijn ex vriendin ook een hond uit het asiel en dat was ook een schat van een beest, dus wat dat betreft zou dat toch echt wel een optie kunnen zijn. Maar blijf het lastig vinden, het speelkameraadje en nooit alleen zijn staat echter wel aan

Ja maar het kan ook anders uitpakken,voor tygo van ons dachten we ook een speelkameraadje in huis te halen maar hij maalt totaal niet om deze oudere dame.
De kat die er sinds 2 jaar is vind hij veel gezelliger.
De kat die er sinds 2 jaar is vind hij veel gezelliger.
Ik geloof niet echt dat de pup dat van Diesel over gaat nemen.
Wij hebben ook zo'n klagende piepert thuis van 14 jaar en onze jonge honden hebben dat ook niet van haar over genomen.
Het is wel gezellig voor Diesel om een vriendje te hebben, als ik zie hoe leuk onze honden samen spelen.
Wel handig dat je even een logeetje krijgt, kun je even teste wat Diesel er van vind.
Wij hebben ook zo'n klagende piepert thuis van 14 jaar en onze jonge honden hebben dat ook niet van haar over genomen.
Het is wel gezellig voor Diesel om een vriendje te hebben, als ik zie hoe leuk onze honden samen spelen.
Wel handig dat je even een logeetje krijgt, kun je even teste wat Diesel er van vind.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
wij hebebn er dit jaar ook een 2e JR bij genomen, onze eerste JR Joppie (teefje) wordt in nov 5 jaar, zij piept of doet niet, maar heeft ook haar min en plus punten, onze 2e Jr Bowie (reutje) heeft deze ook maar ze nemen elkaar gedrag zeker niet over.
Joppie vindt het erg leuk, al wordt ze nu ineens wel ouder en kan ze iets minder lang blijven rennen en doen als Bowie, al laat ze zich als een echte JR niet klein krijgen natuurlijk.
ik vind dat als je de tijd en ruimte r voor hebt, het zeker met dit formaat hondjes niet zo veel uitmaakt of je r nou 1tje meer hebt of niet, succes met jullie keuze!
ps piepen is mi aandachts vragen, of dat nu positiief of negatief is, als ie de aandacht maar krijgt!
Joppie vindt het erg leuk, al wordt ze nu ineens wel ouder en kan ze iets minder lang blijven rennen en doen als Bowie, al laat ze zich als een echte JR niet klein krijgen natuurlijk.
ik vind dat als je de tijd en ruimte r voor hebt, het zeker met dit formaat hondjes niet zo veel uitmaakt of je r nou 1tje meer hebt of niet, succes met jullie keuze!
ps piepen is mi aandachts vragen, of dat nu positiief of negatief is, als ie de aandacht maar krijgt!
Hebben 3 border collies.
Waarvan 1 uit asiel, gedrag nemen ze niet echt over van onze oude hond.
Onze hond zat in het asiel omdat het van 9 tot 5 in de bench zat en blafte ze konden er niks mee, nu is hij getraind en alles. Niks geen probleem top hond zolang ermee gewerkt wordt!
Buren hebben 2 jacks, jongste heeft dat blaffen en de tik met de bal nooit overgenomen van de oudste hoor!
Waarvan 1 uit asiel, gedrag nemen ze niet echt over van onze oude hond.
Onze hond zat in het asiel omdat het van 9 tot 5 in de bench zat en blafte ze konden er niks mee, nu is hij getraind en alles. Niks geen probleem top hond zolang ermee gewerkt wordt!
Buren hebben 2 jacks, jongste heeft dat blaffen en de tik met de bal nooit overgenomen van de oudste hoor!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik denk dat het een beetje afhangt van wat voor hond je erbij neemt. Wij hadden ooit een hele brave, super luisterende Schotse collie Donna uit de herplaatsing (beestje leek wel gedrild) en kregen er toen Schotse collie Max bij, een echte kwajongen. Gevoelsmatig was het of we van 1 naar 5 honden gingen, hemel wat een (volwassen) dondersteen!
Toen Max oud werd kregen we weer 2 Schotse erbij uit de herplaatsing, 2 zusjes en dat ging weer prima. Helaas is Max inmiddels overleden en hebben we de 2 zusjes Kiss & Kelly nog. Als er iets met 1 van beide gebeurt komt er wel weer eentje bij uit de herplaatsing (of het asiel). Wij hebben meestal wel honden op leeftijd uit de herplaatsing, dus geen pups.
Toen Max oud werd kregen we weer 2 Schotse erbij uit de herplaatsing, 2 zusjes en dat ging weer prima. Helaas is Max inmiddels overleden en hebben we de 2 zusjes Kiss & Kelly nog. Als er iets met 1 van beide gebeurt komt er wel weer eentje bij uit de herplaatsing (of het asiel). Wij hebben meestal wel honden op leeftijd uit de herplaatsing, dus geen pups.
- rocky&moby
Hier ben ik het niet zo mee eens, wij vangen wel eens honden op die niet helemaal op hun plek zijn in het asiel maar beter vanuit een gezin geplaatst kunnen worden.Miekjuh schreef:Honden uit het asiel ben ik niet zo n fan van. Ze zitten er vaak niet voor niks. Ik zou dan voor een stichting hondje kiezen. Straathonden uit kroatie, spanje, portugal enz. Wij hebben 2 stichtingen bij ons in de praktijk en het zijn stuk voor stuk geweldige hondjes. We hebben oom veel klanten met een stichtinghond en moet zeggen dag ze allemaal leuk zijn. Ik hoor altijd van mensen die er een 2e hond bijnemen dat ze heel blij zijn dat ze dat gedaan hebben.
9 van de 10 honden zijn uit een opwelling aangeschaft en moeten dan weer weg. Het was leuk op marktplaats en als puo maar dan moet het weer weg. Dan is er niks mis met het beest zelf en je moet gewoon uitgebreid kennis gaan maken met het dier.
Dieren uit spanje en andere landen halen, daar zitten we toch niet op te wachten? We hebben er hier genoeg in asielen en er word hier nog genoeg verdronken omdat mensen pups niet kwijt raken.
Iedere zijn keus maar ik zou daar niet zo gauw een hond vandaan halen, dan moet je ook maar wachten wat je in huis haalt.
Goed dat je even gaat testen met een logeerhond. Wij hebben ook een Jack thuis en het piepen doet hij soms vooral omdat het lekker eigenwijze mannetjes zijn die gewoon graag in the picture staan. Negeren zal het beste zijn maar het is vast aangeleerd.
Ik kan me voorstellen dat het bij Diesel een aanwensel is en een vorm van aandacht vragen dat piepen. Ze was de laatste uit het nest die nog opgehaald moest worden dus ze kreeg alle aandacht voordat wij haar haalde. Het blijft voor mij soms wel een raadsel. Wanneer ik haar echt goed uitgelaten heb (2 uur flink door wandelen, met stokken gooien enz) en ik kom thuis vraag ik me echt af waarom ze piept, maar goed het is inderdaad wel een jack haha
Wel fijn om te lezen dat ze niet altijd het gedrag van elkaar overnemen
Wel fijn om te lezen dat ze niet altijd het gedrag van elkaar overnemen

2 uur wandeln is peanuts voor ze, dan heeft ze nog wel power over om te piepen,
als wij door de bossen of duinen na ruim 2 uur met onze tong op onze knieen weer bij de auto aankomen, komt Joppie nog even fris en jumpy met stok aangesjeesd al weer wachtend op volgende speel momentje, niet kapot te krijgen die kleintjes!!!
als wij door de bossen of duinen na ruim 2 uur met onze tong op onze knieen weer bij de auto aankomen, komt Joppie nog even fris en jumpy met stok aangesjeesd al weer wachtend op volgende speel momentje, niet kapot te krijgen die kleintjes!!!
volgens mij zit het gewoon in de genen dat gepiep en dat hyper gedoe...
ik heb hier ook zown varken zitten die soms het bloed onder mijn nagels vandaan haalt..
Als ik op de fiets naar stal ga gaat hij mee naast de fiets het is ongeveer 20 min fietsen en dan fiets ik aardig door... en dan moet ie ook nog mee op buitenrit ongeveer 3kwartier en dan ook nog mee terug naast de fiets
en dat doen we ongeveer 3 keer per week.. en daarnaast uren wandelen..
en thuis heeeel veeel geduld opbrengen en bij het uitgaan roep ik dus niet : "ga je meeee?!?!?!"want daar word ie dus nog meer door getriggerd.. dus doe een handgebaar (omdat andere hond doof is geworden)
en als hij hysterisch staat te springen en te piepend drijf ik hem in een hoekje in de gang tot ie gaat zitten en rustig is geworden en echt kalm is... daarna gaat pas de halsband om...
hij begint het eindelijk door te krijgen dat piepen nix helpt...
als hij zo doet, ga ik gewoon weer op de bank zitten tot hij weer rustig in zijn mand ligt en probeer het weer over nieuw... heeft wel eens een uur geduurd...
Misschien een iets oudere hond nemen die van eigen aard al een btje rustig is??
Suc6!
ik heb hier ook zown varken zitten die soms het bloed onder mijn nagels vandaan haalt..
Als ik op de fiets naar stal ga gaat hij mee naast de fiets het is ongeveer 20 min fietsen en dan fiets ik aardig door... en dan moet ie ook nog mee op buitenrit ongeveer 3kwartier en dan ook nog mee terug naast de fiets

en dat doen we ongeveer 3 keer per week.. en daarnaast uren wandelen..
en thuis heeeel veeel geduld opbrengen en bij het uitgaan roep ik dus niet : "ga je meeee?!?!?!"want daar word ie dus nog meer door getriggerd.. dus doe een handgebaar (omdat andere hond doof is geworden)
en als hij hysterisch staat te springen en te piepend drijf ik hem in een hoekje in de gang tot ie gaat zitten en rustig is geworden en echt kalm is... daarna gaat pas de halsband om...
hij begint het eindelijk door te krijgen dat piepen nix helpt...
als hij zo doet, ga ik gewoon weer op de bank zitten tot hij weer rustig in zijn mand ligt en probeer het weer over nieuw... heeft wel eens een uur geduurd...
Misschien een iets oudere hond nemen die van eigen aard al een btje rustig is??
Suc6!
Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

(Manus x Ragni v. Lenngard)
Simpel: bij twijfel NIET DOEN. Je twijfelt niet voor niks