Hier alle weetjes over onze G-tjes!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Hier alle weetjes over onze G-tjes!
volgens mij is er nog geen G-tjes kletstopic. Dat kan toch niet?!
dus hier open ik een topic voor iedereen die een lief klein veulentje heeft van 2010!!!
dus hier open ik een topic voor iedereen die een lief klein veulentje heeft van 2010!!!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!
nou jaaa kleine veulentjes??? Ze worden snel groot!
Kijk maar naar die van mij: Géline.
Géline is een Rudsmo Råssar x Zara (Manus, Havstad)
Géline heeft deze maand een A premie gehaald in Rolde met 36 punten!
ziehier mijn trots! (trotsen)

Géline is gekomen om eerst lekker weidemaatje te mogen zijn van mijn oudere fjordendame Lynda.
Lynda = Havstad x Anouc 95 (een half zus van Manus dus en een oudtante van Géline!)
Na een jaar of 4, 5 mag Géline langzaam ingereden en betuigd worden om het stokje van Lynda over te gaan nemen.
Dan draaien we de rollen om en is Lynda met pensioen en lekker weidemaatje van Géline.
Lynda is ondertussen echt een pleegmama. Ze is onwijs lief en geduldig voor Géline en neemt haar taak als opvoeder zeeeer serieus.
Ze verliest het veulen geen moment uit het oog.
En Géline lijtk het ook prima te vinden zo'n lieve mama, helaas mist alleen de melkbar. Maar ze drinkt al keurig uit de waterbak.
Ook is Géline heel erg knuffelig. Heerlijk. lief veulen.
Je mag haar overal aaien en borstelen.
Kijk maar naar die van mij: Géline.
Géline is een Rudsmo Råssar x Zara (Manus, Havstad)
Géline heeft deze maand een A premie gehaald in Rolde met 36 punten!
ziehier mijn trots! (trotsen)

Géline is gekomen om eerst lekker weidemaatje te mogen zijn van mijn oudere fjordendame Lynda.
Lynda = Havstad x Anouc 95 (een half zus van Manus dus en een oudtante van Géline!)
Na een jaar of 4, 5 mag Géline langzaam ingereden en betuigd worden om het stokje van Lynda over te gaan nemen.
Dan draaien we de rollen om en is Lynda met pensioen en lekker weidemaatje van Géline.
Lynda is ondertussen echt een pleegmama. Ze is onwijs lief en geduldig voor Géline en neemt haar taak als opvoeder zeeeer serieus.
Ze verliest het veulen geen moment uit het oog.
En Géline lijtk het ook prima te vinden zo'n lieve mama, helaas mist alleen de melkbar. Maar ze drinkt al keurig uit de waterbak.
Ook is Géline heel erg knuffelig. Heerlijk. lief veulen.
Je mag haar overal aaien en borstelen.
Laatst gewijzigd door cowgirlwillie op wo 22 sep 2010, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Hier de halfbroer van Géline, Gino. Je hebt wel een puinhoop gemaakt van pa's naam hihi. Het is Rudsmo Råssar.
Gino is ook op de keuring geweest en behaalde een A-premie met 38 pnt. Daarmee werd hij uiteindelijk reserve veulenkampioen.

Gino woont inmiddels ook op zichzelf, samen met halfbroer Djambo en weidemaatjes Fendora en Flamingo. Moeder Meline houdt halfbroer Celony gezelschap.
Wat de plannen met Gino zijn weet ik nog niet. Ik hoop dat hij in ieder geval later een bijdrage kan leveren aan het preferentschap van zijn moeder.
Gino is ook op de keuring geweest en behaalde een A-premie met 38 pnt. Daarmee werd hij uiteindelijk reserve veulenkampioen.

Gino woont inmiddels ook op zichzelf, samen met halfbroer Djambo en weidemaatjes Fendora en Flamingo. Moeder Meline houdt halfbroer Celony gezelschap.
Wat de plannen met Gino zijn weet ik nog niet. Ik hoop dat hij in ieder geval later een bijdrage kan leveren aan het preferentschap van zijn moeder.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Die van mij , Guuske bijna maanden, loopt nog lekker bij zijn mama.
Ik heb niet echt een goede resente foto maar zodra ik die heb dan komt die erbij.
Guuske is een Zortin uit mama Muis (Rodalein)
Die zal ook niet echt klein zijn , vermoed ik.
Ik heb niet echt een goede resente foto maar zodra ik die heb dan komt die erbij.
Guuske is een Zortin uit mama Muis (Rodalein)
Die zal ook niet echt klein zijn , vermoed ik.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- ukoldaatje

Afgelopen zondag is Gandhi bij mij komen wonen!!
Morgen meer (en fotootjes) over mijn mooie man (ben nu stiekum op mijn werk aan het typen

Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- cowgirlwillie
- Contacteer:
hihi anita, ik was weer eens te enthousiast aan het typen. niet eerst checken hoe je het schrijft.
ach, ik spreek ook geen noors he?
snel verbeterd door jouw noorse typkunsten te kopiëren.
mooie foto erbij! gino is dus in meerdere opzichten zelfs familie van Géline en mijn lynda! ook weer Havstad erachter. leuk!
ook al zo'n groot stevig veulen, ben benieuwd of ze op elkaar gaan/blijven lijken.
@ de rest: leuk dan zijn er nu al 4!
ach, ik spreek ook geen noors he?
snel verbeterd door jouw noorse typkunsten te kopiëren.

mooie foto erbij! gino is dus in meerdere opzichten zelfs familie van Géline en mijn lynda! ook weer Havstad erachter. leuk!
ook al zo'n groot stevig veulen, ben benieuwd of ze op elkaar gaan/blijven lijken.
@ de rest: leuk dan zijn er nu al 4!
- Cindy+Uniek
ik heb glamour natuurlijk nog
al gaat die in december naar duitsland!
enne er is geen G'tjes topic omdat er natuurlijk nog een 'veulentopic' is
al gaat die in december naar duitsland!
enne er is geen G'tjes topic omdat er natuurlijk nog een 'veulentopic' is

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik zou net zeggen, we hebben het veulentopic toch nog? 
Ons G-tje is Gwynna, geboren op 8-8-2010, dochter van Karant en Woudina (v. Bjorkmann):

Hoewel ze behoorlijk wat jonger is dan de andere G-tjes hier, doet ze wat formaat betreft niet voor ze onder denk ik. Ze is al behoorlijk flink voor een veulen van 6,5 week oud.
Zaterdag gaat ze naar de keuring in Roden, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik zie zelf wel een paar 'minpuntjes', maar het is maar net of de jury dat ook ziet en hoe ze zich verder laat zien

Ons G-tje is Gwynna, geboren op 8-8-2010, dochter van Karant en Woudina (v. Bjorkmann):

Hoewel ze behoorlijk wat jonger is dan de andere G-tjes hier, doet ze wat formaat betreft niet voor ze onder denk ik. Ze is al behoorlijk flink voor een veulen van 6,5 week oud.
Zaterdag gaat ze naar de keuring in Roden, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik zie zelf wel een paar 'minpuntjes', maar het is maar net of de jury dat ook ziet en hoe ze zich verder laat zien

- cowgirlwillie
- Contacteer:
oooh daar heb ik helemaal niet aan gedacht! babynieuws doet mij nu toch meer aan mensenbabies denken, heb er nooit gekeken...
zal ik daar ook nog even buurten haha
mmm dan gaan we nu wel dubbel op eigenlijk he?
Reinou wat een schatje! die is echt nog lekker aaibaar, écht wollig veulentje.
zo hoop ik dat Géline er weer wat teddy beerig uit komt te zien in haar wintervacht haha
zal ik daar ook nog even buurten haha
mmm dan gaan we nu wel dubbel op eigenlijk he?
Reinou wat een schatje! die is echt nog lekker aaibaar, écht wollig veulentje.
zo hoop ik dat Géline er weer wat teddy beerig uit komt te zien in haar wintervacht haha
- ukoldaatje
Mijn trots: Gandhi

Oeh, wat is Gwynna een scheet om te zien zeg!

Oeh, wat is Gwynna een scheet om te zien zeg!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ik meld me ook! Ik heb Gaefur, roepnaam Guus.
Zijn papa is Drafur en mama is Blue Shadow (v Inco). Hij is ruim 4,5 maand en op 2 oktober gaat hij samenwonen met Dragan in Middelharnis.
Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even een foto van mijn grijze kerel opzoeken en hier plaatsen. (er zijn bij babynieuws natuurlijk wel topics te vinden van hem)
Zijn papa is Drafur en mama is Blue Shadow (v Inco). Hij is ruim 4,5 maand en op 2 oktober gaat hij samenwonen met Dragan in Middelharnis.
Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even een foto van mijn grijze kerel opzoeken en hier plaatsen. (er zijn bij babynieuws natuurlijk wel topics te vinden van hem)
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
- ukoldaatje
Hé Middelharnis, das in de buurt!
Ben benieuwd naar je foto!
Ben benieuwd naar je foto!
Maakt toch niet uit dat er naast het veulentopic nu ook een G-tjes topic is. Kan me goed voorstellen dat dit topic voor mensen die een G-tje hebben gekocht de plaats is om over hun nieuwe aanwinst te vertellen. Het veulentopic is toch meer voor de mensen die een veulen hebben gefokt. Bovendien gaan de meeste G-tjes binnenkort op zichzelf wonen, sommigen doen dat zelfs al, en dan wordt het veulentopic toch gesloten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb helemaal geen G'tje, dus kom alleen maar even inbreken.
Ik lees Middelharnis.... Zo is er zowat niemand op FW uit de buurt en zo lees ik opeens allerlei verhalen wel uit de buurt!
Ik lees Middelharnis.... Zo is er zowat niemand op FW uit de buurt en zo lees ik opeens allerlei verhalen wel uit de buurt!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Mag ik als mijn veulen komt dan ook met jullie meepraten? Al is het geen fjord en ook geen G'tje. Ze is wel van 2010
.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
hihi in wanneperveen een overvloed aan G-tjes.
Maar natuurlijk heb ik mijn favo's!
Met stip op nummer 1, al vanaf de eerste keer dat ik haar zag. En geloof dat zo langzamerhand iedereen op stal wel helemaal gecharmeerd is van deze dame.

Gerdie (Timor x Pauliena)
Oh en Gerdie was reserve veulenkampioen in Beekbergen met 36 punten (met de complimenten over haar stap). En toch wel leuk want het kampioensveulen was familie van haar, namelijk de zizoran zoon van haar halfzus Aliena (Reinar x Pauliena)!
Naast Gerdie hebben we er nog 11 hihi, waarvan de eersten al weer zicht hebben op een nieuw thuis.
Maar ook Cleo heeft iets speciaals, het is natuurlijk de dochter van een merrie waar ik heel goed mee kan. En het petekind van Dieter hihi (die waren ook onafscheidelijk). Dat wordt ook een hele leuke dame denk ik! Wel eentje die net zo eigenwijs is als haar moeder maar toch.
Cleo (Dafur x Cariena) zal dinsdag opgenomen worden in het duitse stamboek.

Maar natuurlijk heb ik mijn favo's!
Met stip op nummer 1, al vanaf de eerste keer dat ik haar zag. En geloof dat zo langzamerhand iedereen op stal wel helemaal gecharmeerd is van deze dame.

Gerdie (Timor x Pauliena)
Oh en Gerdie was reserve veulenkampioen in Beekbergen met 36 punten (met de complimenten over haar stap). En toch wel leuk want het kampioensveulen was familie van haar, namelijk de zizoran zoon van haar halfzus Aliena (Reinar x Pauliena)!
Naast Gerdie hebben we er nog 11 hihi, waarvan de eersten al weer zicht hebben op een nieuw thuis.
Maar ook Cleo heeft iets speciaals, het is natuurlijk de dochter van een merrie waar ik heel goed mee kan. En het petekind van Dieter hihi (die waren ook onafscheidelijk). Dat wordt ook een hele leuke dame denk ik! Wel eentje die net zo eigenwijs is als haar moeder maar toch.
Cleo (Dafur x Cariena) zal dinsdag opgenomen worden in het duitse stamboek.

Laatst gewijzigd door janna op do 23 sep 2010, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Is Gerdie geen blijvertje? Binky in vrouwelijke vorm? 
Hier zijn het geen G'tjes, maar L'etjes (
dat staat stom)
Er zijn dit jaar 2 blijvertjes: Litske en Lidonja en er is er nog eentje bij aangekocht, die komt binnenkort.
De rest is al naar hun nieuwe thuis of worden binnen dit en een paar weken opgehaald.

Hier zijn het geen G'tjes, maar L'etjes (

Er zijn dit jaar 2 blijvertjes: Litske en Lidonja en er is er nog eentje bij aangekocht, die komt binnenkort.
De rest is al naar hun nieuwe thuis of worden binnen dit en een paar weken opgehaald.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
@ Jilly: hihi als Bart ooit al zal beslissen haar te verkopen dan zal ze vast niet ver van huis terecht komen.
Giel
Norvyn
Norvyn
Denk inderdaad dat er dan een aantal vingertjes omhoog gaan, hihi.. Ikke, ikke, ikke!!!!!
Digai hebben we natuurlijk ook!! Geen G'tje, maar een D'tje maar wel van dezelfde leeftijd!!
Digai hebben we natuurlijk ook!! Geen G'tje, maar een D'tje maar wel van dezelfde leeftijd!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Gerdie is zeker gaaf! En Cleo ook! Tsja toch dat Timor bloed hè