Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Wat leuk dat je met Faira naar het strand ben geweest.
Zo, die Frederieke is wel heel groot dan.
Fenna is niet zo groot, ze past haar pony halster nog goed. Ze heeft ook maar een smal koppie.
Ik hoop dat ze nog wel een groeispurt krijgt.
Zo, die Frederieke is wel heel groot dan.
Fenna is niet zo groot, ze past haar pony halster nog goed. Ze heeft ook maar een smal koppie.
Ik hoop dat ze nog wel een groeispurt krijgt.
Odette&Fenna
Fatoush is ook al net zo groot als zijn moeder....helaas, hij groeit veel te snel, met alle ellende van dien. Marga is 1.43 by the way

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....

En inderdaad, te snel is ook niet altijd fijn....goed de tijd geven iig om sterk genoeg te worden. Heeft Fatoush eigenlijk ook nog meer of minder last van een van zijn voorbenen of gaat dat gelijk op?
Geluk is de vrucht van intens werk
het verschilt. Op het moment doet hem rechtsvoor het meest pijn. Die zet hij heel vreemd neer, net of hij ontzettend toontredig is. knieën zijn ook erg dik hoor 

Baranna 13-5-2006
Tjeetje Fatoush is echt groot hoor, Fugo groeit nu in de breedte en hopelijk straks ook weer in de hoogte, maar het is en blijft een plaatje hoor Fatoush
Fjella stond gisteren lekker van een heleboel sappige grasjes te genieten.. Die gek is onder of over het draad gegaan.. zucht..
Draad was niet kapot ofzo, dus gelukkig stond Tea nog in het andere stuk..
Zou ook zomaar kunnen dat moeders haar er onderdoor heeft gejaagd, zag wel wat diepe sporen in het hoekje..
Maar blijkbaar was Fjella uitgegeten, want ze kwam ook zo bij me en ging netjes weer in het goede stuk!!
Nog een mijlpaal gisteren.. Er was autocross bij ons in de buurt en Tea was daar al wat zenuwachtig van, al die geluiden. Ik denk dat Timber ineens uit de bosjes kwam ofzo, want Tea schrok ineens peentjes!!
Fjella werd op dat moment door mij geknuffeld en die schrok zich ook een hoedje en rende weg, maar nu komt het mooie, ze beukte mij op dat moment niet omver!! Waar je zoal niet blij mee kunt zijn, hihi..
Draad was niet kapot ofzo, dus gelukkig stond Tea nog in het andere stuk..
Zou ook zomaar kunnen dat moeders haar er onderdoor heeft gejaagd, zag wel wat diepe sporen in het hoekje..
Maar blijkbaar was Fjella uitgegeten, want ze kwam ook zo bij me en ging netjes weer in het goede stuk!!
Nog een mijlpaal gisteren.. Er was autocross bij ons in de buurt en Tea was daar al wat zenuwachtig van, al die geluiden. Ik denk dat Timber ineens uit de bosjes kwam ofzo, want Tea schrok ineens peentjes!!
Fjella werd op dat moment door mij geknuffeld en die schrok zich ook een hoedje en rende weg, maar nu komt het mooie, ze beukte mij op dat moment niet omver!! Waar je zoal niet blij mee kunt zijn, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Haha, die Fjella. Ze leert 't nog wel. Respect hebben voor de baas, óók als je je rotschrikt! Die botsing kon je er nu ook absoluut nog niet bijhebben, lijkt me, omdat je nog steeds last van je enkel hebt!
Benen van Fatoush zien er op deze foto niet dik uit, maar dat zijn ze dus nog wel, helaas...
Benen van Fatoush zien er op deze foto niet dik uit, maar dat zijn ze dus nog wel, helaas...
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ik ben hier maar weinig aanwezig, toch even een berichtje van mijn kant. Nu het haar er op komt lijkt Finn toch een paardje te worden ipv de slungel. Gister vond ik hem even wat minder lief, hij pakte mijn pink en ringvinger, beet er hard op en liet niet los.
Ziet er niet zo fraai uit kun je zeggen, maar was grotendeels mn eigen schuld... Hij liep wat met zn lippen te klepperen op mn hand, aandacht was er vervolgens even af tot ik toch op een wat vervelende manier werd "wakker" geschud.
Zwelling gaat al een stuk beter en het is aardig beweegbaar. Topje van mn pink ziet er niet zo lekker uit, maar het komt vast allemaal weer goed
Esther, bedankt voor het fatsoeneren van Finn z'n bossie!!!!
Ziet er niet zo fraai uit kun je zeggen, maar was grotendeels mn eigen schuld... Hij liep wat met zn lippen te klepperen op mn hand, aandacht was er vervolgens even af tot ik toch op een wat vervelende manier werd "wakker" geschud.
Zwelling gaat al een stuk beter en het is aardig beweegbaar. Topje van mn pink ziet er niet zo lekker uit, maar het komt vast allemaal weer goed

Esther, bedankt voor het fatsoeneren van Finn z'n bossie!!!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
zijn knieën zijn echt nog wel mega hoor, helaasPasja schreef: Benen van Fatoush zien er op deze foto niet dik uit, maar dat zijn ze dus nog wel, helaas...

Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Pff Fatoush lijkt iedere dag wel te groeien. Arme vent 
Fresia loopt inmiddels ook met een knappe coupe rond. Ben erg benieuwd hoe ze het zaterdag gaat doen. Ik gok dat er wel een A-premie in zit
Mijn dame ook weer even spammen hoor

Fresia loopt inmiddels ook met een knappe coupe rond. Ben erg benieuwd hoe ze het zaterdag gaat doen. Ik gok dat er wel een A-premie in zit

Mijn dame ook weer even spammen hoor

wauw, ik ben jaloers op Finnea's manen. Die van Fatoush
, weetniet meer wat ik ermee moet. Hij had nooit echt hele moeilijke manen. Tamara is 2 weken geleden nog geweest en had hem netjes geknipt. Maar toen zagen wel dat de manen voor wat naar voren gingen hangen, net als bij Marga. Maar nu ziet het eruit of de ratten erbij gezeten hebben, snap er niks van
Er zitten ineens lange plukken in het witte, terwijl Tamara het witte heel mooi op 1 lengte had

Hij schuurt wel iets, maar niet vreselijk veel

Afknippen of komt dit nog weer goed?

Misschien komt het wel omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit.

Er zitten ineens lange plukken in het witte, terwijl Tamara het witte heel mooi op 1 lengte had

Hij schuurt wel iets, maar niet vreselijk veel

Afknippen of komt dit nog weer goed?

Misschien komt het wel omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Bij Finnea schiet het wit ook als paddestoelen omhoog, héél frustrerend. Komt denk ik omdat d'r weidegenootjes zo graag in haar manen eten... Zo te zien is dat bij Fatoush ook het geval, lijkt zelfs of ie heeft lopen schuren.
Fatoush zijn manen zien er idd. niet best uit
Keertje kort knippen? Of eerst wassen en dan knippen?
Fatoush zijn manen zien er idd. niet best uit

ik zal ze zaterdag eens wassen en als het dan nog zo'n drama is knip ik alles eraf
Baranna 13-5-2006
reinou ik ben zo verliefd op je poownie echt.. pffff.

Yvonne, had net al gereageerd..
Over dat Faira heel goed reageerde op eczema balsem.. misschien mag dat voor fatoush ook baten (als hij inderdaad echt zelf schuurt, misschien kan je dit nagaan? )
Ook heb ik haar staart toen met aloe vera shampoo gewassen, het leek dat dit ook baadt had.
Finnea ziet er zoals altijd leuk uit!
Wel kort dr manen voor jou doen, toch reinou?
Over dat Faira heel goed reageerde op eczema balsem.. misschien mag dat voor fatoush ook baten (als hij inderdaad echt zelf schuurt, misschien kan je dit nagaan? )
Ook heb ik haar staart toen met aloe vera shampoo gewassen, het leek dat dit ook baadt had.
Finnea ziet er zoals altijd leuk uit!

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Dan zag ik dat dus niet verkeerd. Op de foto viel me inderdaad op dat hij zijn rechter voorbeen wat gedraaid naar binnen zet, vandaar ook de vraag. Arme jongen, al kijkt hij er niet minder vrolijk om.Lovemischa schreef:het verschilt. Op het moment doet hem rechtsvoor het meest pijn. Die zet hij heel vreemd neer, net of hij ontzettend toontredig is. knieën zijn ook erg dik hoor
Fatoush lijkt een lekkere coupe windhoos. Kan ook zijn dat er iemand in heeft lopen kroelen? Keertje goed wassen, soms blijft het door het vet en in de wind staan ook nog wel eens een kant op staan. Anders pot gel er in en succes....als jaarling zie je vaker dat de manen nog geregeld ineens weer slapper worden. Al moet ik zeggen, Bink heeft het ook enorm, dat het soms zo ineens weer dunner en slapper lijkt (momenteel ook weer zo'n periode

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik zou zeggen, geregeld bij knippen en je er verder niet te druk om maken. Ze hoeven toch niet de hele tijd als een soort fotomodellen in de wei te lopen. Hier lopen ze ook wel aan elkaars manen te klieren. Als ik dat niet zou willen moeten ze allemaal apart lopen en dat vind ik ook geen optie. In de wintermaanden ziet het er sowieso niet altijd even fraai uit vind ik.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Maar bijhouden is juist zo belangrijk bij het houden van een mooie boog!!
Lastig als de manen zo naar voren vallen, is bij Tea ook vaak zo. Inderdaad even lekker wassen, mooi omhoog kammen en vaak is het ergste dan wel weer normaal. Houd zijn boog lekker kort, hij hoeft toch nergens heen!!
Finn is verder nog wel een gupje zeg!! Maar geen zorgen, komt helemaal goed, het is ook wel een knuffeldiertje hoor!! Hij heeft ook zo'n lieve blik!!
Niet dat Fjella nu al zo volwassen is hoor, hihi..
Lastig als de manen zo naar voren vallen, is bij Tea ook vaak zo. Inderdaad even lekker wassen, mooi omhoog kammen en vaak is het ergste dan wel weer normaal. Houd zijn boog lekker kort, hij hoeft toch nergens heen!!
Finn is verder nog wel een gupje zeg!! Maar geen zorgen, komt helemaal goed, het is ook wel een knuffeldiertje hoor!! Hij heeft ook zo'n lieve blik!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tenzij je hem verkiptEsther schreef:Maar bijhouden is juist zo belangrijk bij het houden van een mooie boog!!

Je slaat de spijker op zijn kop, ik vind het net een puber, die jongens zijn ook altijd van die lange slungels. Hij begint nu eindelijk wat de breedte in te gaan en er zit al een redelijke buik, dat was eerst ook zo ielig.Esther schreef:Finn is verder nog wel een gupje zeg!! Maar geen zorgen, komt helemaal goed, het is ook wel een knuffeldiertje hoor!! Hij heeft ook zo'n lieve blik!!
Stukje bij beetje komt alles goed!!!
Vandaag een rondje kazerne met Quincy EN Finn. Hem voor het eerst als handpaard meegenomen, gewoon een stapritje en het ging fantastisch!!!!!
Quincy was extra rustig voor haar doen en accepteerde hem het hele rondje zo dicht bij haar. Finn liep gewoon te genieten, heerlijk relaxed, vond zelfs de auto's een stuk minder spannend nu hij zo dicht tegen haar aan kon lopen ipv met een ander "los" paard.
Hij keek echt heerlijk om zich heen, oortjes naar voren, op zn dooie gemakje te wandelen. Soms wat verder naar achteren, maar meestal met zn koppie ter hoogte van mijn been.
Het was mooi weer en gokte er op dat er (overdag) waarschijnlijk weinig fietsers zouden zijn. Goed gegokt, super moment om het uit te proberen.
Het was echt perfect, fantastisch en genieten!!
Nu nagenieten op m'n roze wolkje

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Zondag komt Yvonne, de fokker van Fjellko bij hem kijken ben benieuwd wat ze van hem vindt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)