ruitergilde zadel

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
fjordido

ruitergilde zadel

Bericht door fjordido » zo 19 sep 2010, 08:22

ik ben in onderhandeling met iemand over een ruitergildezadel (2ehands) is dat wat? Is het een goed merk en zitten die zadels lekker? Het is nl niet echt in de buurt. Dus ik denk dat t verenden wordt als we het eens worden. Iemand die wat meer weet over ruitergildezadels?
_*iDj*_

Re: ruitergilde zadel

Bericht door _*iDj*_ » zo 19 sep 2010, 09:25

Ik heb een ruitergilde zadel. Heb na aankoop van nieuw ruitergilde zadel nog een nieuwe wintec gekocht (die zal ±3 jaar jonger zijn) en het ruitergilde zadel alleen met beleren gebruikt, maar inmiddels is hij weer in gebruik voor Harma, omdat de wintec niet meer past. En eigenlijk ziet het zadel er ook nog veel beter uit dan de wintec. Ik heb een haflingerzadel en denk dat hij inmiddels 8 jaar oud is. Hij is nog steeds mooi zwart (en dat terwijl ik het bijna nooit ingevet heb), zelfs niet echt krasjes (merk bij mijn euroriding diamant dat dat leer heel vatbaar is voor krasjes). Kussens zijn ook nog goed, zijn geloof ik in de die 8 jaar één keer bijgevuld. :o Zitting is zacht, ik heb een vzh en die heeft iig geen diepe zit.

Wat dat betreft ben ik met de prijs-kwaliteitverhouding van ruitergilde veel meer tevreden dan met prijs-kwaliteitverhouding van een wintec (pro).
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
fjordido

Bericht door fjordido » zo 19 sep 2010, 09:57

oh dat is wel positoef dus. Ik ben ook op zoek naar een zadel met niet al te diepe zit, omdat ik mijn stuitje wel eens gebroken heb gehad en daar last van krijg bij zadels met een diepe zit.
We zijn het eens geworden op een prijs van 145eur. Dat lijkt me niet te veel? Het zadel ziet er nog erg goed uit en heeft altijd op een fjord gelegen.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 19 sep 2010, 15:47

Die van mij wilde je niet he? ik kreeg geen reactie meer van je nl.
Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 19 sep 2010, 16:06

Ik ben zeer te spreken over de ruitergilde zadels er zijn wel 2 maten in 1 is medium andere breed hou daar wel rekening mee.

Ik heb ze al jaren en ze bevallen mij zeer goed, heb laats een dressuur gekocht en deze past helaas niet.
Succes ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
fjordido

Bericht door fjordido » zo 19 sep 2010, 18:17

ing-1970 schreef:Die van mij wilde je niet he? ik kreeg geen reactie meer van je nl.
oh sorry, ik had niet gezien dat je nog gereageerd had. Ik zoek ech een 18 inch, dus 17 is te klein.
fjordido

Bericht door fjordido » zo 19 sep 2010, 18:19

foss schreef:Ik ben zeer te spreken over de ruitergilde zadels er zijn wel 2 maten in 1 is medium andere breed hou daar wel rekening mee.

Ik heb ze al jaren en ze bevallen mij zeer goed, heb laats een dressuur gekocht en deze past helaas niet.
Succes ermee.
thanks! Dit is idd een met n brede boom :)
Plaats reactie