Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » vr 17 sep 2010, 05:09
Yvette_Minouk schreef:Ik lees hierboven iets over resistentie van de wormspuiten, maar is dat niet alleen het geval als je te weinig wormpasta geeft?
nee hoor
er schijnt sowieso gewoon steeds meer resistentie te zijn/komen tegen de ontwormmiddelen
daarom willen ze ook niet meer dat iedere 8 weken ontwormen, maar het liefst 2 x per jaar en de rest op onderzoek

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Mieke
Bericht
door Mieke » vr 17 sep 2010, 05:59
Resistentie is onzin en gewoon een manier om meer geld te verdienen, idem met het mestonderzoek. Gewoon 4x per jaar ontwormen, inhet najaar met equest en verder lekker met ivermectine en dan is dr niks aan de hand.
Ctje

-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » vr 17 sep 2010, 06:04
ik krijg de wormspuiten ook zo mee hoor, zonder recept/mestonderzoek. Mijn d.a. zegt dat ie weet hoe mijn paarden gehouden worden.
Ik ontworm 3 keer per jaar met ivermectine en 1x met iets anders.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » vr 17 sep 2010, 07:16
Ik doe ook 3x per jaar ivermectine en 1x equest pramox (najaar). Paarden staan er goed bij en geen enkele aanwijzing voor te veel wormen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » vr 17 sep 2010, 19:21
Miekjuh schreef:Resistentie is onzin en gewoon een manier om meer geld te verdienen, idem met het mestonderzoek. Gewoon 4x per jaar ontwormen, inhet najaar met equest en verder lekker met ivermectine en dan is dr niks aan de hand.
wat valt er te verdienen aan de resistentie?
ik denk doordat ze de vrije verkoop verboden hebben dat er juist veel paarden zijn die nu helemaal niet meer ontwormd worden, omdat het niet meer bij de ruitersportzaak/welkoop te koop is!
en mestonderzoek kost echt een knoopje....
wij kregen bij horseplaza na meer dan een half jaar nog mensen die voor een wormenkuur kwamen, die niet eens wisten dat het al meer dan een half jaar verboden was... dan denk ik 'die ontwormden dan ook niet best'
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » vr 17 sep 2010, 19:29
Of ze hadden een voorraad liggen natuurlijk

.
Resistentie gaan ze inderdaad niet aan verdienen. En standaard 3x ontwormen met ivermectine en 1x equest was het hier ook niet geworden. Cratos had steeds de rode wormpjes en daar werkt de ivermectine toch echt niet tegen, daar moesten we toch echt moxidectine voor geven. Dan kom je gewoon niet uit met slechts 1x per jaar. En we ontwormden hem echt voor 900 tot 1000 kilo maar het mocht niet baten. We kregen het niet weg. Je moet gewoon echt weten wat voor overmatige besmetting ze hebben en daar het juiste middel tegen gebruiken anders heeft ontwormen in mijn ogen gewoon geen zin.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » vr 17 sep 2010, 19:38
Ik vind het nou niet bepaald goedkoop hoor zo'n wormenonderzoek is toch al gauw 22 euro! Een ontworming is dan dus veel goedkoper! Plus dat ik het dan ook nog eens niet vertrouw!
En ze zouden heel goed een voorraad aangelegd kunnen hebben dat hadden wij ook gedaan namelijk

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » vr 17 sep 2010, 19:46
Marijke_ schreef:Of ze hadden een voorraad liggen natuurlijk

.
Resistentie gaan ze inderdaad niet aan verdienen. En standaard 3x ontwormen met ivermectine en 1x equest was het hier ook niet geworden. Cratos had steeds de rode wormpjes en daar werkt de ivermectine toch echt niet tegen, daar moesten we toch echt moxidectine voor geven. Dan kom je gewoon niet uit met slechts 1x per jaar. En we ontwormden hem echt voor 900 tot 1000 kilo maar het mocht niet baten. We kregen het niet weg. Je moet gewoon echt weten wat voor overmatige besmetting ze hebben en daar het juiste middel tegen gebruiken anders heeft ontwormen in mijn ogen gewoon geen zin.
nu geloof me ze keken er aardig dom bij en vroegen ook gewoon om een ontwormingsspuit (een enkele) en als je toch enigszins op de hoogte bent in paarden land wist je dan toch allang dat ze eruit gingen in de vrije verkoop?!?!
enne idd wat jij zegt over wormen
op mijn vorige stal hadden ze allemaal doodleuk tegelijk ontwormd
bleken die paarden na enkele weken ng onder de wormen te zitten, gewoon een andere worm en dáár worden ze dan volgens mij zo resistent door door alle troep die geen zin hebben
hier bij mijn DA kost het mestonderzoek maar 13 euro per paard dacht ik
of als je dus wat mest van meerdere paarden tegelijk neemt betaal je maar 1 x
-
claudia
Bericht
door claudia » za 18 sep 2010, 06:13
Lovemischa schreef:ik krijg de wormspuiten ook zo mee hoor, zonder recept/mestonderzoek. Mijn d.a. zegt dat ie weet hoe mijn paarden gehouden worden.
Ik ontworm 3 keer per jaar met ivermectine en 1x met iets anders.
Zo werkt het bij ons ook.
Ik ga echt niet elke keer als er een klant aan de balie staat voor een wormkuur een van mijn bazen bellen en vragen of het mag.
Je kent je klanten wen je weet wat hun medicijn gebruik is.
Bij nieuwe klanten checken we het wel altijd even bij de baas maar daar wordt eigenlijk nooit moielijk overgedaan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Elvis
Bericht
door Elvis » za 18 sep 2010, 10:13
Zo werkt het bij ons ook.
Ik ga echt niet elke keer als er een klant aan de balie staat voor een wormkuur een van mijn bazen bellen en vragen of het mag.
Hier doen ze dat wel en beginnen ze gelijk over je mest onderzoek.
Wij doen het dus nu maar zo...Luisteren een beetje naar de dierenarts en naar ons zelf.
Mest onderzoeken zijn hier niet goedkoop,en net wat nanc al schreef ook vertrouw ik er niet op.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart