Blinde P-A-N-IE-K!!!!!!!!!!!!!
Blinde P-A-N-IE-K!!!!!!!!!!!!!
Ben net heerlijk ontspannen wezen rijden met Vlin, tenminste........het hele stuk op het laatste, lange pad na. Het weer was lekker en in de verte leek het donkerder te worden maar ik we zaten lekker in het bos. Dussss......
Boven mij begon het al te onweren en hier en daar zag ik een bliksemflits. Het begon ook stevig te waaien en de lucht boven mij werd zwart. Ik zei nog tegen Vlin "zo jongen, die kan wel eens heftig gaan worden". Maar omdat Vlin niets om onweer, bliksem en wind geeft bleef ik rustig en ontspannen door rijden met nog een heerlijk gecontroleerde draf. (is bij Vlin soms heel opmerkelijk buiten). Toen we uit het bos draafden en op een heel lang pad in het open veld naar huis in stap overgingen zag ik in de verte een enorme bui. Ik zei nog tegen Vlin, "zo jongen, met een beetje geluk blijft die daar". Mijn woorden waren nog niet koud of ik zag de stortregen in een storm recht op ons af komen. Vlin wilde een noodsprong maken over de sloot de wei in en toen dat niet lukte wilde hij zich omdraaien maar ook dat lukte hem niet. Toen ging die een beetje op de achterbenen, schudde zijn hoofd heen en weer en ik had niets, maar dan ook niets meer te zeggen. Hij sloeg op hol.........
Mijn God, wat een razend tempo. Ik was meteen drijfnat en het enige waar ik aan kon denken was "blijven zitten, blijven zitten en mijn God dadelijk komt de bocht, als hij daar maar niet uitglijdt, blijven zitten, de bocht komt steeds dichterbij......." enz enz.
Vlak voor de bocht kreeg ik hem ineens weer in een rustige galop en na die bocht in een draf. Het volgende scherpe bochtje ging in stap. Hij was
k-a-p-o-t.......
Op dat moment was ik blij dat hij op het ogenblik niet zo veel conditie heeft!
Boven mij begon het al te onweren en hier en daar zag ik een bliksemflits. Het begon ook stevig te waaien en de lucht boven mij werd zwart. Ik zei nog tegen Vlin "zo jongen, die kan wel eens heftig gaan worden". Maar omdat Vlin niets om onweer, bliksem en wind geeft bleef ik rustig en ontspannen door rijden met nog een heerlijk gecontroleerde draf. (is bij Vlin soms heel opmerkelijk buiten). Toen we uit het bos draafden en op een heel lang pad in het open veld naar huis in stap overgingen zag ik in de verte een enorme bui. Ik zei nog tegen Vlin, "zo jongen, met een beetje geluk blijft die daar". Mijn woorden waren nog niet koud of ik zag de stortregen in een storm recht op ons af komen. Vlin wilde een noodsprong maken over de sloot de wei in en toen dat niet lukte wilde hij zich omdraaien maar ook dat lukte hem niet. Toen ging die een beetje op de achterbenen, schudde zijn hoofd heen en weer en ik had niets, maar dan ook niets meer te zeggen. Hij sloeg op hol.........
Mijn God, wat een razend tempo. Ik was meteen drijfnat en het enige waar ik aan kon denken was "blijven zitten, blijven zitten en mijn God dadelijk komt de bocht, als hij daar maar niet uitglijdt, blijven zitten, de bocht komt steeds dichterbij......." enz enz.
Vlak voor de bocht kreeg ik hem ineens weer in een rustige galop en na die bocht in een draf. Het volgende scherpe bochtje ging in stap. Hij was
k-a-p-o-t.......
Op dat moment was ik blij dat hij op het ogenblik niet zo veel conditie heeft!
Laatst gewijzigd door Jankeke op wo 08 sep 2010, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: Blinde P-A-N-IE-K!!!!!!!!!!!!!
Zodat dat was zeker paniek, gelukkig is alles goed afgelopen
Jeetje wat een actie! Dan ben je niets meer, alleen maar passagier.
Gelukkig dat hij net op tijd weer bij zinnen kwam...
Gelukkig dat hij net op tijd weer bij zinnen kwam...
Jeetje Janneke wat zal jij in angst gezeten hebben daar op die rug van je mannetje wat zo in paniek was
Het is gelukkig goed afgelopen meis

Het is gelukkig goed afgelopen meis
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

jeetje , wij hadden zon vanmiddag
dan ben je inderdaad even blij dat de conditie wat minder is ....
gelukkig zijn jullie er met de schrik vanaf gekomen
dan ben je inderdaad even blij dat de conditie wat minder is ....
gelukkig zijn jullie er met de schrik vanaf gekomen
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Gelukkig is het goed gegaan, onweer is al spannend en Vlin maakte het nog spannender.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Gelukkig heb je het er goed vanaf gebracht, zal idd wel even flink schrikken zijn

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Bah, eng zulke momenten! gelukkig zit je het hier na te vertellen!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Poeh Janneke, dat zal wel schrikken zijn geweest! Hier rond een uur of half 6 een knal! Ik dacht dat er ergens containers of zo omvielen, maar was dus ook onweer. Daarna een hoosbui.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Senna&Cajra
Rot gevoel als je alleen maar als passagier op je paard zit en niets meer te zeggen hebt.
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Jeetje Janneke, je hebt echt een engeltje op je schouder gehad.
Wat zal je geschrokken zijn
Wat zal je geschrokken zijn

Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
O Janneke wat eng zeg. Lijkt me doodeng om mee te maken. Panikeerde hij nou van het slechte weer ineens? Bah, blij dat je heelhuids terug bent. En sterkte de volgende keer dat je opstapt. Dat vind ik zelf dan ook wel weer heel spannend na zoiets.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- kristelhans
Oh getsie..ik weet hoe je je voelt..zou het in de familie zitten?
Gelukkig is het goed afgelopen..blijven zitten is dan prioriteit..

oef, dat is schrikken! Gelukkig ben je blijven zitten en is alles goed afgelopen
Jeetje wat moet jij geschrokken zijn zeg...
Gelukkig is het goed afgelopen!
Gelukkig is het goed afgelopen!
Mama van Gwen
(7-2-15)

Wow!! Wel eng hoor.. Tenminste met Tea zou ik het doodeng vinden, al zou ik ook niet kunnen blijven zitten met die galop van haar denk ik, hihi.. Met Jeskim ben ik al vaker op de loop geweest, dat is niet zo eng meer..
En wat ben je dan blij dat ze niet zo'n conditie meer hebben, hihi..
En wat ben je dan blij dat ze niet zo'n conditie meer hebben, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dank jullie wel voor je meevoelen. Het ging allemaal zo snel. Dit was echt paniek voor de slagregens en de knoertharde wind die opeens over ons heen raasde.
Ik heb wel meer met Vlin in de stromende regen gereden en ik weet dat hij daar niet van houdt maar dit overviel ons gewoon. Het ging razendsnel en mijn eerste prioriteit was blijven zitten en daarna kwam die bocht........ Dat hij daarvoor toch rustig werd is gewoon geluk hebben. Maar mijn hemel wat kan dat paard hard. Dat hele pad is ongeveer een kwartier stappen. Ik denk dat ik hem nu in 2 minuten heb gedaan. Ik moet gaan koersen met dat beest! Brengt geld op! Ik hoop alleen wel dat dit een éénmalige actie is geweest en dat de volgende regenbui weer wat meer ontspannen wordt beleefd.
Ik heb wel meer met Vlin in de stromende regen gereden en ik weet dat hij daar niet van houdt maar dit overviel ons gewoon. Het ging razendsnel en mijn eerste prioriteit was blijven zitten en daarna kwam die bocht........ Dat hij daarvoor toch rustig werd is gewoon geluk hebben. Maar mijn hemel wat kan dat paard hard. Dat hele pad is ongeveer een kwartier stappen. Ik denk dat ik hem nu in 2 minuten heb gedaan. Ik moet gaan koersen met dat beest! Brengt geld op! Ik hoop alleen wel dat dit een éénmalige actie is geweest en dat de volgende regenbui weer wat meer ontspannen wordt beleefd.
All that we see
All that we seem
All that we seem
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ooooh bah zeg!
ik gok ook latijd op slechte conditie en lui zijn... maar ja, als ze echt bang zijn dan vergeten ze dat wel even denk ik.
gelukkig is alles goed afgelopen
ik gok ook latijd op slechte conditie en lui zijn... maar ja, als ze echt bang zijn dan vergeten ze dat wel even denk ik.
gelukkig is alles goed afgelopen
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Gelukkig geen blinde paniek Janneke, dan had hij namelijk over de grens van zijn conditie heen gerend..
Een paard in blinde paniek stopt nergens voor..
Maar jemig wat een avontuur zeg!
Mijn tip: buienradar
Een paard in blinde paniek stopt nergens voor..
Maar jemig wat een avontuur zeg!
Mijn tip: buienradar

en zulke regen kan verschrikkelijk zijn, maar super dat je bent kunnen blijven zitten
het pakt toch snel op je adem (ik heb daar vaak dan last van
)
een paar weken terug hebben we die van ons zo binnen genomen tijdens zo'n bui
waren opeens heel brave paarden (terwijl ze anders wel eens durven drammen)
mooi bij ons komen en op commando de stal in
waren heel blij dat er een warm stalletje met veel stro en eten op hen wachtte

het pakt toch snel op je adem (ik heb daar vaak dan last van

een paar weken terug hebben we die van ons zo binnen genomen tijdens zo'n bui
waren opeens heel brave paarden (terwijl ze anders wel eens durven drammen)
mooi bij ons komen en op commando de stal in
waren heel blij dat er een warm stalletje met veel stro en eten op hen wachtte