Merk rij-jasje
Merk rij-jasje
Ik wil wel eens een eigen rijjasje kopen, maar welk merk??
Ik ben zelf nogal slank en een ongetailleerd jasje laat mij er wat hobbezakkerig uitzien dus ik zat te denken aan een getailleerd jasje. Maar wat is nou een mooivallend merk met niet te korte mouwen (ik heb lange armen).
Dus welk merk jasje hebben jullie of kan je me aanraden?
Ik ben zelf nogal slank en een ongetailleerd jasje laat mij er wat hobbezakkerig uitzien dus ik zat te denken aan een getailleerd jasje. Maar wat is nou een mooivallend merk met niet te korte mouwen (ik heb lange armen).
Dus welk merk jasje hebben jullie of kan je me aanraden?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Merk rij-jasje
Ik heb een Pikeur jasje, het kost wel wat maar het is een erg mooi jasje die mooi getailleerd is.
Daarvoor had ik een jasje van harry's horse, maar dat was meer een recht model.
Daarvoor had ik een jasje van harry's horse, maar dat was meer een recht model.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Pikeur
Wel het model 'Diana', de andere jasjes zijn wat korter.
Kentucky is ook heel mooi, maar een stuk duurder.

Wel het model 'Diana', de andere jasjes zijn wat korter.
Kentucky is ook heel mooi, maar een stuk duurder.
Ik kan je het Kentucky Concours jasje echt aanraden. Ik had altijd de Pikeur Diana, is een prima jasje, maar de Kentucky zit nog mooier, getailleerder en heeft langere mouwen. Heb recent een wasbare versie gekocht nieuwprijs 175 euro bij Divoza, maar een 10tje duurder dus dan de Pikeur Diana.
Mijn ervaring met merkloze of goedkope jasjes is iig dat de pasvorm nihil is.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Idd een pikeur of een kentucky.
En dat zelf kunnen wassen is echt super.
Blijven mooi in model.
En dat zelf kunnen wassen is echt super.
Blijven mooi in model.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Senna&Cajra
Ken je niet iemand die goed naaien kan. Ik heb zelf een rijjasje gemaakt. Kan je ook leuke stoffen ervoor uitzoeken. Er zijn genoeg gewone patronen die getailleerd zijn.
Welk patroon gebruik je dan?
- Senna&Cajra
Uit een mode blad zoals Burda oid. Trouwens op bokt is een topic over rijjasjes maken. Je kunt zelfs een patroon van een rijjas bestellen.
http://www.suitability.com/ProductDetai ... tCode=5052
http://www.suitability.com/ProductDetai ... tCode=5052
ik heb ook een pikeur jasje,zit fijn en idd mooi getailleerd(ik ben alleen een knoop kwijt
)
zelf heb ik m 2de hands gekocht voor een paar tientjes,maar ziet er nog perfect uit!

zelf heb ik m 2de hands gekocht voor een paar tientjes,maar ziet er nog perfect uit!
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Oh ik dacht dat die Kentucky's veel duurder waren! Ach ik heb nu een mooie bruine Pikeur waar ik heel blij mee ben 
Als je zelf een jasje laat maken en je kiest echt mooie stof, knopen en voering dan wordt het vaak nog vrij duur.

Als je zelf een jasje laat maken en je kiest echt mooie stof, knopen en voering dan wordt het vaak nog vrij duur.
- Senna&Cajra
Maar dan heb je wel een uniek jasje. Heb er ook verschillende gemaakt. Mijn handels merk waren toen paarse voering 

Ik lieft al 13 jaar mijn Pikeurjasje

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Het is ook een Kentucky Concours geworden, de wasbare versie. Heb zowel Pikeur als Kentucky gepast maar van de laatste was de pasvorm duidelijk mooier. Nog beter getailleerd. Alleen waren van zowel de Pikeur als Kentucky de mouwen echt veel te kortKrista schreef:Ik kan je het Kentucky Concours jasje echt aanraden. Ik had altijd de Pikeur Diana, is een prima jasje, maar de Kentucky zit nog mooier, getailleerder en heeft langere mouwen. Heb recent een wasbare versie gekocht nieuwprijs 175 euro bij Divoza, maar een 10tje duurder dus dan de Pikeur Diana.

Het lastige is dat met een grotere maat rijjas de mouwen ook langer worden, maar als ik een maat groter nam begon hij toch wat te slobberen rond mijn middel. Naja, vind het een prachtig jasje wat ik nu heb. Wel iets duurder dan de Pikeur maar qua pasvorm en armlengte net wat beter.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- Senna&Cajra
Foto van je nieuwe aanwinst?
Zal vragen of Wilfred een foto van mij in mijn nieuwe aanwinst wil maken!
wil hij niet even een foto maken?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Annemarie, foto!!! van jouw nieuwe!!!
Geen idee, welk merk, de betaalbare normaal verkrijgbare hebben veel te korte mouwen voor mij.
Er komt hier namelijk echt geen jasje in van meer dan 100 euro.
Met Sjol al die jaren in vermaakt jaren 60 colbert jasje van mijn vader rond gereden.
Heb er nu 1 besteld via viefdepief op bokt, die heeft aparte van de outlet.
Ik heb nu een Iris-Bayer? of zo? weet ik veel, ben niet zo van de merken,
waarom deze...
deze had mouwen die lang genoeg waren, had een andere leuker gevonden.
Maar ja, passen allemaal niet.. grrrrr.
Mijn nieuwe aanwinst, voor Tobago...

Geen idee, welk merk, de betaalbare normaal verkrijgbare hebben veel te korte mouwen voor mij.
Er komt hier namelijk echt geen jasje in van meer dan 100 euro.
Met Sjol al die jaren in vermaakt jaren 60 colbert jasje van mijn vader rond gereden.
Heb er nu 1 besteld via viefdepief op bokt, die heeft aparte van de outlet.
Ik heb nu een Iris-Bayer? of zo? weet ik veel, ben niet zo van de merken,
waarom deze...
deze had mouwen die lang genoeg waren, had een andere leuker gevonden.
Maar ja, passen allemaal niet.. grrrrr.
Mijn nieuwe aanwinst, voor Tobago...

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Omdat ik niet wekelijks op concours ga, wilde ik geen handenvol geld uitgeven aan mijn wedstrijdjasje.
Ik heb er eentje van HH : getailleerd met een tamelijk grote kraag. Ziet er best chique uit al zeg ik het zelf. Heb het jasje ondertussen bijna 2 jaar, en nog steeds zeer tevreden mee. Al wil ik nu uitkijken naar een bruin jasje dat past bij mijn bruine laarzen
Ik heb er eentje van HH : getailleerd met een tamelijk grote kraag. Ziet er best chique uit al zeg ik het zelf. Heb het jasje ondertussen bijna 2 jaar, en nog steeds zeer tevreden mee. Al wil ik nu uitkijken naar een bruin jasje dat past bij mijn bruine laarzen

Hihi, dat wil ie wel, maar hij heeft nu middagdienst dus is er 's avonds niet. Dus foto maken is dan nogal lastigtruus1970 schreef:wil hij niet even een foto maken?

- rocky&moby
Ik heb een maatje 34/36 en heb ook vrij lange armen. Een pikeur jasje zit mij voor geen meter. Ze zijn niet getailleerd genoeg en de mouwen veel te ruim en kort.
Kentucky zit redelijk goed en Golden Dress heb ik al jaren met veel plezier, helaas is die ietsje te groot gekocht.
Wanneer het weer goed komt met mijn merrie en we toch nog eens gaan starten laat ik een jasje maken omdat het gemiddelde xs/sje toch niet mooi zit. Bij onze ruitersportzaak doen ze dat al vanaf € 185,00.
Kentucky zit redelijk goed en Golden Dress heb ik al jaren met veel plezier, helaas is die ietsje te groot gekocht.
Wanneer het weer goed komt met mijn merrie en we toch nog eens gaan starten laat ik een jasje maken omdat het gemiddelde xs/sje toch niet mooi zit. Bij onze ruitersportzaak doen ze dat al vanaf € 185,00.