Het 16+ fjorden topic
Re: Het 16+ fjorden topic
roos, spierpijn, wat heb je allemaal gedaan met de les dan?!
Roos en cowgirllie, ik doe eigenlijk hetzelfde als cowgirllie,zonder deken in de wintervachtjes en na het rijden in de winter Li of Jamin een tijdje op stal zetten voor ze weer naar buiten mogen.
Roos en cowgirllie, ik doe eigenlijk hetzelfde als cowgirllie,zonder deken in de wintervachtjes en na het rijden in de winter Li of Jamin een tijdje op stal zetten voor ze weer naar buiten mogen.
Foto's staan op pics plaza!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther: Foto's zijn leuk!
Ik scheer Rav nooit, en gebruik ook geen deken. In de winter is het wel aanpassen met rijden inderdaad, hij heeft écht een ijsberenvacht (is al flink op weg nu). Ik rij hem dan wat minder intensief (wel naar buiten als het qua weersomstandigheden mogelijk is, anders in de hal), maar ja toch enorm zweten natuurlijk. Laaaang uitstappen, en dan eventueel héél even een zweetdeken op, maar die weer niet té lang, want dan gaat hij dáár weer van zweten. Maar in principe is die zweetdeken zelden nodig.
Vanmorgen belde de DA met de bloeduitslag: de wormen zijn weg! Hij heeft wel een (waarschijnlijk blijvende) beschadigde plek in zijn darm eraan overgehouden, waardoor hij altijd wat gevoelig zal blijven.
Dat was hij sinds een jaar of 2 al, 3 keer lichte koliekaanval gehad, en een enkele keer diarree, 1 dag en dan was het weer over. Achteraf denkt de DA dat het wormprobleem toen al is begonnen, op zo'n moment van verminderde weerstand.
Maar Rav had verder geen symptomen, altijd een glanzende vacht, goede conditie, niet lusteloos, dus pas dit voorjaar, toen hij spitser werd, zijn we er meer achter gaan zoeken.
Met rijden moet ik verder gaan zoals nu, aanvoelen wat Rav zelf aangeeft, conditie is een stuk verminderd natuurlijk. Maar hij is geen paard wat er misbruik van maakt. Komt goed!
Ik scheer Rav nooit, en gebruik ook geen deken. In de winter is het wel aanpassen met rijden inderdaad, hij heeft écht een ijsberenvacht (is al flink op weg nu). Ik rij hem dan wat minder intensief (wel naar buiten als het qua weersomstandigheden mogelijk is, anders in de hal), maar ja toch enorm zweten natuurlijk. Laaaang uitstappen, en dan eventueel héél even een zweetdeken op, maar die weer niet té lang, want dan gaat hij dáár weer van zweten. Maar in principe is die zweetdeken zelden nodig.
Vanmorgen belde de DA met de bloeduitslag: de wormen zijn weg! Hij heeft wel een (waarschijnlijk blijvende) beschadigde plek in zijn darm eraan overgehouden, waardoor hij altijd wat gevoelig zal blijven.
Dat was hij sinds een jaar of 2 al, 3 keer lichte koliekaanval gehad, en een enkele keer diarree, 1 dag en dan was het weer over. Achteraf denkt de DA dat het wormprobleem toen al is begonnen, op zo'n moment van verminderde weerstand.
Maar Rav had verder geen symptomen, altijd een glanzende vacht, goede conditie, niet lusteloos, dus pas dit voorjaar, toen hij spitser werd, zijn we er meer achter gaan zoeken.
Met rijden moet ik verder gaan zoals nu, aanvoelen wat Rav zelf aangeeft, conditie is een stuk verminderd natuurlijk. Maar hij is geen paard wat er misbruik van maakt. Komt goed!
Ravke, ben blij dat Rav helemaal is genezen, maar wel erg dat het nu een zwakke plek blijft, tjonge, wie weet dus hoe lang hij er al mee gelopen zou kunnen hebben. Maar nu gaat hij gelukkig de goede kant weer op! Ja, Lianne doe ik na het rijden in de winter ook even een deken op, en daarna toch nog een uur op stal voordat ze eindelijk weer naar buiten kan, da's altijd wel onhandig, maar goed, kan ik nog extra lang van de paarden genieten
.

Zit me net pas te bedenken dat Marloes van de zorgboerderij waar ik werk ook in dit topic hoort
Marloes (v. Havstad) is onze rots in de branding. Ze is super betrouwbaar. De deelnemers zijn stapelgek met haar. In Mei is ze bevallen van Guusje (v. Rudsmo). Marloes is echt een schat met de deelnemers, voor de kar, onder het zadel, zonder zadel, alles kan. Ook is ze ontzettend lief ook nu ze een veulen heeft, iedereen mag erbij, al vanaf de geboorte. Kortom: een gouden paardje voor op de zorgboerderij
Op de foto Marloes met één van haar grootste fans op de zorgboerderij. Marloes heeft drama-manen....het zwarte is zó breed...

Marloes (v. Havstad) is onze rots in de branding. Ze is super betrouwbaar. De deelnemers zijn stapelgek met haar. In Mei is ze bevallen van Guusje (v. Rudsmo). Marloes is echt een schat met de deelnemers, voor de kar, onder het zadel, zonder zadel, alles kan. Ook is ze ontzettend lief ook nu ze een veulen heeft, iedereen mag erbij, al vanaf de geboorte. Kortom: een gouden paardje voor op de zorgboerderij

Op de foto Marloes met één van haar grootste fans op de zorgboerderij. Marloes heeft drama-manen....het zwarte is zó breed...

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik scheer Fos wel, vanaf afgelopen winter alleen de onderste helft voor die tijd altijd helemaal maar omdat de winters best koud zijn tegenwoordig laten we de bovenste helft er in zitten zo kan hij overdag bij koud weer gewoon naar buiten.
Wel een lekkere dikke waterdichte deken erop.
Wel een lekkere dikke waterdichte deken erop.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Rosantjuh(L)banjer
banjer past ook thuis in dit topic
die is alweer 18.
Ik rij normaal gesproken gewoon nog 5 keer in de week met haar het verschild tussen zwaar en ligt werk.
Hierdoor scheer ik haar elke winter 1 keer helemaal kaal.
Anders duurt het meer dan 4 uren voordat ze droog is en dit is een stuk fijner voor haar.
Op dit moment doen we niet zo veel want haar achterhand zit helemaal vast en wachten we tot 7 oktober wanneer de osteopaat komt ben nog een beetje aan het longeren verder niet veel.
Ze wil alleen heel graag dus ze staat de hele tijd te sjagereinen in de stal

die is alweer 18.
Ik rij normaal gesproken gewoon nog 5 keer in de week met haar het verschild tussen zwaar en ligt werk.
Hierdoor scheer ik haar elke winter 1 keer helemaal kaal.
Anders duurt het meer dan 4 uren voordat ze droog is en dit is een stuk fijner voor haar.
Op dit moment doen we niet zo veel want haar achterhand zit helemaal vast en wachten we tot 7 oktober wanneer de osteopaat komt ben nog een beetje aan het longeren verder niet veel.
Ze wil alleen heel graag dus ze staat de hele tijd te sjagereinen in de stal

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Fijn dat het weer goed gaat met Rav!
Ik scheer Odette deze winter niet. Sinds ze drachtig is geweest, doe ik het niet meer en het gaat eigenlijk best. Ze zweet nooit zo erg en als ik les heb gehad, blijft ze toch op stal, dus dan is het niet erg als ze nat is.
Vandaag hebben we weer lekker buitengereden. Mijn les wilde graag naar buiten, dus ze mocht weer voorop.
Ik scheer Odette deze winter niet. Sinds ze drachtig is geweest, doe ik het niet meer en het gaat eigenlijk best. Ze zweet nooit zo erg en als ik les heb gehad, blijft ze toch op stal, dus dan is het niet erg als ze nat is.
Vandaag hebben we weer lekker buitengereden. Mijn les wilde graag naar buiten, dus ze mocht weer voorop.
Odette&Fenna
Van de week weer westernles gehad, nu met Ara, ging echt supergaaf. Naderhand mijn instructrice ook even erop gereden zonder hoofdstel. Geweldig om te zien. Gaan we volgende week met de les ook doen, heb nu al zin, hihi!
Verder komt de DA vandaag voor Li haar been. Hopen op een goede uitslag.
Ootje, hoe werkt dat met je les, geef je les zeg maar? Lekker dat je buiten hebt gereden.
lovemisha, Marloes heeft lekker veel zwart in dr mooi manen zeg!
Verder komt de DA vandaag voor Li haar been. Hopen op een goede uitslag.
Ootje, hoe werkt dat met je les, geef je les zeg maar? Lekker dat je buiten hebt gereden.
lovemisha, Marloes heeft lekker veel zwart in dr mooi manen zeg!
Jeskim heeft ook weer nieuw schoenen. Hoefsmid vond de kwaliteit van de hoeven nu echt wel verbeterd, tenminste ze flappen niet meer en de hoeven zijn ook niet meer zo geribbeld. Toen hij het zei dacht ik ook ineens, verhip, hij heeft gelijk!!
Jeskim vind het beslaan nu ook niet erg meer, in het begin was het nog een drama met een praam op, ze vond het inslaan van de nagels echt vreselijk, maar nu op haar dooie gemakkie!!
Jeskim vind het beslaan nu ook niet erg meer, in het begin was het nog een drama met een praam op, ze vond het inslaan van de nagels echt vreselijk, maar nu op haar dooie gemakkie!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gelukkig gaat het beter met Jeskims voeten.
Ik geef 1x per week les. Zelf rijd ik ook 1x per week met Odette in een groepsles.
Odette is al 8 jaar dikke vrienden met Tjico. Ze hebben een ochtendritueel als ze op stal staan; eerst plassen, dan eten.

Ik geef 1x per week les. Zelf rijd ik ook 1x per week met Odette in een groepsles.
Odette is al 8 jaar dikke vrienden met Tjico. Ze hebben een ochtendritueel als ze op stal staan; eerst plassen, dan eten.

Odette&Fenna
Haha, gweldige foto, Ootje, eerst samen plassen. Rav plast altijd als ik de stal binnenkom en hij mijn stem hoort, dan wacht ik ff voor ik naar zijn box ga om hem te pakken. Ook zo'n ritueel.
Pareltje, ben benieuwd wat de DA zegt van Li d'r been.
Bij Rav is vandaag de tandarts geweest, nu kan hij er weer tegenaan. Ben altijd blij als het weer goed is voor een jaartje.
Pareltje, ben benieuwd wat de DA zegt van Li d'r been.
Bij Rav is vandaag de tandarts geweest, nu kan hij er weer tegenaan. Ben altijd blij als het weer goed is voor een jaartje.
Ootj,e hihi, die foto is echt grappig. Wel bijzonder, hoe ze zo gehecht zijn aan hun rituelen!
Ravke, ging het goed met de TA? Niks bijzonders?
De DA weet niet wat het is met Li haar been, nu krijgt ze volgende week vrijdag een echo. Hopen op goed nieuws. Verder nog wat met Ara in de weer geweest, teugels los gegooid en geoefend met op de zit rijden. Ging zo super, heerlijk, we deden overgangen, figuren, slalommen, van alles. Door de wind wil ze wel veel rennen en hoofd omhoog, maar heb toch redelijk vaak neusje naar beneden gekregen met mijn benen en zit. Genieten is dat!
Ravke, ging het goed met de TA? Niks bijzonders?
De DA weet niet wat het is met Li haar been, nu krijgt ze volgende week vrijdag een echo. Hopen op goed nieuws. Verder nog wat met Ara in de weer geweest, teugels los gegooid en geoefend met op de zit rijden. Ging zo super, heerlijk, we deden overgangen, figuren, slalommen, van alles. Door de wind wil ze wel veel rennen en hoofd omhoog, maar heb toch redelijk vaak neusje naar beneden gekregen met mijn benen en zit. Genieten is dat!
Danc is weer van zijn plakhoef af..pff dat scheelt weer veel geld.
Ze staan s nachts weer op stal, doet Danc zijn hoefjes wel weer goed. En is makkelijker als ik wat aan arbeid met Danc heb gedaan
Ze staan s nachts weer op stal, doet Danc zijn hoefjes wel weer goed. En is makkelijker als ik wat aan arbeid met Danc heb gedaan
Pareltje, sterkte vrijdag bij de da. Hopelijk komen ze er dan achter wat ze mankeert.
Fijn dat Danc daar weer vanaf is. Hoe lang duurt het voor zijn hoeven er weer beter uit zien?
Odette was vandaag weer 'mama'. We gingen samen met Dizora buitenrijden, maar die is nog maar kort onder het zadel. Achter Odette aan doet ze het prima. Die geeft gelukkig nergens om buiten. Leuk om te zien hoe makkelijk zo'n jong paard dan mee gaat.
Fijn dat Danc daar weer vanaf is. Hoe lang duurt het voor zijn hoeven er weer beter uit zien?
Odette was vandaag weer 'mama'. We gingen samen met Dizora buitenrijden, maar die is nog maar kort onder het zadel. Achter Odette aan doet ze het prima. Die geeft gelukkig nergens om buiten. Leuk om te zien hoe makkelijk zo'n jong paard dan mee gaat.
Odette&Fenna
Foss is vandaag jarig en is 25 jaar geworden ben zo trots op mijn kleine vent.

http://www.fjorkahoeve.nl
Foss: Gefeliciteerd! Ik heb het foto-overzicht gezien, geweldig als je zoveel samen hebt meegemaakt, ik hoop dat julie nog jaren kunnen genieten, Maar dat hoop ik voor ons allemaal hier.
Pareltje, ik ben benieuwd wat er nu uiteindelijk uit komt. Wel fijn dat je op Ara kunt rijden. Zal zeker heel anders zijn dan op Li (Heben we al over de meel besproken hè...)
Roos, hoe gaat het nu verder met Danc zijn hoeven?
Wij hebben vanmorgen met een vriendin en haar Arabiertje een heerlijke buitenrit gemaakt, door het beekje, Rav heeft weer flink gespetterd en gesnorkeld, en ook nog gemest in het water....
Leuk, kun je daarna maken dat je wegkomt tussen de voorbijdrijvende drollen.
Pareltje, ik ben benieuwd wat er nu uiteindelijk uit komt. Wel fijn dat je op Ara kunt rijden. Zal zeker heel anders zijn dan op Li (Heben we al over de meel besproken hè...)
Roos, hoe gaat het nu verder met Danc zijn hoeven?
Wij hebben vanmorgen met een vriendin en haar Arabiertje een heerlijke buitenrit gemaakt, door het beekje, Rav heeft weer flink gespetterd en gesnorkeld, en ook nog gemest in het water....
Leuk, kun je daarna maken dat je wegkomt tussen de voorbijdrijvende drollen.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
gefeliciteerd foss!!! mooie leeftijd en nog vele jaren in gezondheid gewenst haha
Ik had gisteren zo'n zin om met mijn paardjes bezig te gaan. lynda longeren. (dat houd ik nu vooral vol met die dikke buik haha)
en Géline poetsen, beetje spelen had een leuk speeltje gekocht zo'n speciale horseball in het klein met handvat.
Kijken hoe ze volgt aan de leadrope.
Helaas gister alleen maar prutweer en vandaag ook! grrr
dus het blijft vooral bij knuffelen als ze toevallig even in stal staan.
Ik had gisteren zo'n zin om met mijn paardjes bezig te gaan. lynda longeren. (dat houd ik nu vooral vol met die dikke buik haha)
en Géline poetsen, beetje spelen had een leuk speeltje gekocht zo'n speciale horseball in het klein met handvat.
Kijken hoe ze volgt aan de leadrope.
Helaas gister alleen maar prutweer en vandaag ook! grrr
dus het blijft vooral bij knuffelen als ze toevallig even in stal staan.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ootje, dank je wel.. En wat heerlijk zeg, dat Odette zo'n fijn paard is waar andere jonge paarden zich aan kunnen "optrekken".
Gefeliciteerd nog met Foss!!!!!
Ja, Ara is een volbloed Arabier Ravke, dus heel anders dan Li. Maar ze is ook super hoor!
Ravke die weer aan het snorkelen in het water is gegaan, haha! Maar mesten in t water
Gefeliciteerd nog met Foss!!!!!
Ja, Ara is een volbloed Arabier Ravke, dus heel anders dan Li. Maar ze is ook super hoor!
Ravke die weer aan het snorkelen in het water is gegaan, haha! Maar mesten in t water

Gister een ommetje op mijn 18+-er gemaakt. Zonder zadel, héérlijk. Wat is dat toch een makkelijk dier, poos niet op gezeten en dan kan je er zo weer zonder zadel mee weg. Druk is ze wel, maar dat is ze altijd.
Baranna 13-5-2006