Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ziggy » zo 05 sep 2010, 15:30

Zo paardjes hebben uiteindelijk een kleiner stukje dan ze hadden hahaha 8)7 , we hebben er voor onszelf een paar meter bij gepakt, want bij die andere 3 stond het gras ineens vrij hoog, terwijl wij een vrij kale wei hadden. Dus wij hebben onze paaltjes een aantal meter verder gezet, zodat hun stuk wat kleiner is geworden. Alleen hebben wij in ons stuk nu nog een deel afgezet, zodat daar geen paarden op kunnen komen en het gras ook kan groeien. Als daar weer gras staat dan zetten we weer een ander deel af.
Wei is ook poepvrij (nouja ons stuk dan) en nou ben ik echt kapot pffffff :Z
Ik had nog met Vera willen gaan rijden, maar ik had er echt de puf niet meer voor. Van half 12 tot kwart over 4 in die wei bezig geweest, ik geloof dat ik die wei wel 20 keer door ben gelopen met paaltjes, draad etc.
Maar heb nu wel een voldaan gevoel, toen ik thuis kwam gelijk onder de douche gedoken en nu met een bakkie koffie op de bank. ;)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » zo 05 sep 2010, 16:56

Jeetje Sofie, echt een domper! Waarom willen ze geen nakomelingen van Almglimt zien dan? Was voor de punten van Githa wel naar de keurmeesters gelopen om opheldering te vragen. Kun je er niet met Steven over praten? Mss weet hij iets meer of heeft hij een idee.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » zo 05 sep 2010, 17:22

Zo ik heb veel om bij te lezen :o

Ik heb weinig te vertellen.. Heb niet meer echt gereden, alleen een beetje met m'n touwhalster en zonder zadel. Hoef dan maar te denken aan stappen en ze doet het, hetzelfde geld met draven :) Heb vanmiddag ook nog even freestyle gelongeerd en daarna even een knuffelsessie gehouden :) Hoop morgen weer eens dressuur te rijden!
Keandra

Bericht door Keandra » zo 05 sep 2010, 18:26

steven is er niet geweest, die wilt door de manier van punten geven ook niet meer op keuring verschijnen met zijn paarden (en ik kan hem nu wel volgen)
steven heeft ze vorige maand gezien en hij dacht dat Githa nu wel een 35 ging halen, gezien de spekjes en zo, en hij betwijfelde het te n zeerste dat Jalenka een 35 zou halen. dus ik op die gedachte gegaan, omgekeerd uitgedraaid

heb geen mogelijkheid gehad om commentaar te gaan vragen, ze hebben de 'kwaliteiten' bij Githa haar groep zelfs niet afgeroepen van alle 6, enkel van diegene die in die groep gewonnen had
tegen dat ik kon gaan vragen waren ze al bezig met de volgende groep, modelmerries en was mijn kans verkeken

tja, wij weten beter, maar ja
het zijn dus enkel de paarden van welgekende fokkers die in België degelijke punten krijgen, ben je dat niet kun je het vergeten
(mag dan eigenlijk al blij zijn dat Jalenka nog naar huis kon met een A-premie *o/* 8)7 )
Bailey

Bericht door Bailey » zo 05 sep 2010, 20:00

Oh, sorry Sofie, had ik ze even door elkaar gehaald door snel lezen. Vind het echt ontzettend balen voor je.

Zo te horen gaat het helemaal goed met jou en Beauty he Tessa? Wat ontzettend fijn voor jullie.

De Natural Horsemanship dag was enorm leuk vandaag! Heb uiteindelijk toch geen workshops gedaan maar wel een aantal demonstraties gezien en lekker bij kraampjes geneuzeld. Heb een heel mooi boek van Linda Tellington Jones gekocht, over TTeam en TTouch!
Volgend jaar wil ik misschien wel met Bailey een clinic volgen, lijkt me wel tof!

Daarna nog bij Bailey geweest, lekker zonder zadel op het touwhalster (CRB) gereden en ook nog een nieuw lievelingskriebelplekje gevonden bij hem.
In zijn oren en onder z'n kaak krabbelen vindt hij sowieso heerlijk (liefst zo hard mogelijk, gek paard), maar ook de onderkant van de staartwortel bleek erg lekker te zijn. Hij ging er helemaal voor staan, helemaal scheef, lipjes getuit in de lucht, oogjes dicht... zo grappig om te zien!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 06 sep 2010, 08:05

Heb vroeger nog stage gelopen bij Mansour, daar doen ze best veel van dat soort dingen.
Nieuwe kriebel plekjes zijn altijd leuk Sterre. Bjørn heeft ook van die trekjes als hij staat te genieten.

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » ma 06 sep 2010, 16:15

Dat boek heb ik ook! Moet bekennen dat ik m nog nooit gelezen heb haha :P Wel leuk dat ze dat soort workshops in de buurt geven!

Het gaat goed met mij een Beauty zolang ik haar niet echt aan het werk zet.. Beetje freestylen en zonder zadel rijden doet ze braaf. Geloof dat de 15e een osteopaat komt dus ben beniewd!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 06 sep 2010, 16:50

ik heb vanmorgen in mijn auto heerlijk zitten genieten van Exel die aan het spelen was met Sam de shet. Ik ga altijd voor mijn werk even bij ze langs en dan rook ik altijd nog een sigaretje in de auto. Ineens zag ik die 2 gaan spelen, het was zo'n leuk gezicht, helaas stond de zon precies verkeerd, dus kon ik geen foto's maken
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 06 sep 2010, 17:06

Ik ben heel benieuwd Tessa! Osteo kan zo verhelderend zijn. Ik had twijfels toen de Osteo zei dat er niks met Bjørn aan de hand was. Vriendin van me belde diezelfde dag dat ze geslaagd was voor haar dieren Accupunctuur dus heeft zij Bjørn na gekeken en kwam tot de conclusie dat er wel degelijk iets mis was.

Vandaag weer gereden, in stap gaat alles goed maar linksom in draf gggrrr. Ik kom wel door met mijn hulpen en uiteindelijk lukt het ook wel hoor. Hij doet zo goed zijn best! Denk dat Yvonne (accupunctuur vriendin) weer langs moet komen. Het is nu een maand geleden dat ze hem voor het laatst behandeld heeft. Hij heeft 3 behandelingen gehad (is de max) en na een maand komt ze dan terug. Moet morgen maar eens bellen.

Na het rijden zette ik Bjørn in de wei, had Charlotte (stalgenoot) vergeten de wei van Bjørn dicht te doen. Nu liepen Whoopy en Deussel (mini shetten) in Bjørn zijn wei. De dames hebben wel beweging gehad, hihihi, ze waren Bjørn aan het stangen. Althans ze deden een poging tot, whahaha. Bjørn draaide de rollen snel om. Deussel deed een poging Bjørn te trappen, die kleine oortjes gingen naar achter, begon te piepen en op dat moment deed Bjørn een stap achteruit en daar kwam de "trap". Je zag hem echt zo kijken van: "Lekker mis, lekker puh!" Dus achter de shetten aan lopen vangen. Maar het is in mijn 1-tje gelukt, dat krijg je met je voorliefde voor shetten. Dames hebben daarna de rest lopen stangen, hihihi. Ze houden het looppad tussen de weilanden kort, dus elk paard neuzen en dan heel hard gillend weg rennen, hihihi.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 06 sep 2010, 18:37

ZOOOO! Ik ben er ook weer eens..ben zoooo druk op mijn werk..probeer wel mee te lezen maar jullie gaan zoooo snel! ;)

Net een rit met Beer in het bos gemaakt..man op de moutainbike mee..ik heb hele stukken gegaloppeerd en voor het eerst beheerst..wat een machtig gevoel, een handgalop buiten door het bos, over zandpaden op je eigen fjord, oortjes naar voren en totaal ontspannen..geen wegspurt neigingen en zelf lekker zitten en genieten..had bijna tranen in mijn ogen en dat kwam niet door de wind..dom he? De man kon me amper bijhouden haha..we hebben 11 km in een uurtje gereden..ook hele stukken gestapt en het was echt zalig..

Beer heeft ook veel vrij gehad na ponykamp omdat ik echt om kom in het werk..over een week of 2 heb ik wat meer routine en dan ben ik ook weer wat actiever hier hoop ik..krijg dus alles wel mee maar heb niet altijd tijd om wat te posten/reageren...
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 06 sep 2010, 18:57

Afbeelding
Beertje en ik vanavond..wat een groooot hoofd heeft hij hier! Haha!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 06 sep 2010, 19:06

toffe foto kristel

hier is Leslie gevraagd om met een stalgenoot eens een rit te gaan maken van een halve dag, paardjes opladen en dan ergens naartoe om een paar uur te gaan wandelen (zou dus samen met de gewoonlijke wandelgenoot zijn)
heb ze al gezegd dat ze eens aan endurance moeten denken, wedstrijdjes wandelen, hehe
denk dat Leslie dat wel tof zou vinden

dit is de route die ze gisteren afgelegd hebben, om en bij de 11 km, met gemiddelde snelheid van 6.5 km/u (niet rekening mee gehouden dat ze nog een kwartier staan tateren hebben bij mijn pa thuis := , dus dat is ook meegerekend) (en dan nog eens de bebouwde kom)
http://mail.telenet.be/service/home/~/r ... 680&part=3
(hoop dat het zichtbaar is, anders moet ik dit toch nog anders zien te laden)
Elvina

Bericht door Elvina » ma 06 sep 2010, 19:45

Ohh ik wil ook zo lekker in het bos kunnen rijden!

Beauty en ik hebben vanavond maar weer eens gedressuurd. Wat was ze braaf! Het ziet er niet uit want ze loopt als een giraf maar ze voelt wel een stuk beter! In stap loopt ze wel netjes nageeflijk dus dat weer mee proberen te nemen in de draf. En als ze het doet helemaal de hemel in prijze natuurlijk hihi. We hebben gewoon een paat stapjes terug gedaan en hopelijk kunnen we het dan weer opbouwen :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 06 sep 2010, 19:50

Fijn Tessa! Stapjes terug zijn soms nodig.. Je mag altijd hier komen rijden hoor..doen we een rustig stapritje aan een los teugelte..Beer is echt uberbraaf buiten en er kan niet veel gebeuren..geen verkeer en mooie rustige paden..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 06 sep 2010, 20:08

Heerlijk Kristel zo'n lekker ritje buiten :D Genieten ten top.
Deed ik gisteren ook, zulk lekker weer! In de avond een hele lange rit gemaakt waarin we veel gedraafd en gestapt hebben. Lekker conditie training :D

Over vandaag kan ik mindere dingen schrijven, baal echt want het rijden ging écht BAGGER. Ik had (groeps)les, ze was niet te genieten... Scheuren als een malle door de bak heen, erg jammer. Ben benieuwd hoe dat zaterdag gaat worden :x ....

Ook nog leuk nieuws van vandaag :)) Mijn zusje en ik hebben een auto!! :D Jeee! De reden is minder, mijn oma wordt oud! ;) Ze heeft minder goed zicht en nu het 's avonds sneller donker gaat worden gaat ze toch niet meer met de auto.
Voor ons SUPER!! :D Een mooie Fiat Seicento 8-)

Stapjes terug zijn inderdaad soms nodig hoor, Tessa... Deed ik vanavond ook helaas... bagger, maar dat is even niet anders. Komt vanzelf weer!
Maar super dat dit werkt, dan zit er sowieso schot in de zaak +:)+ +:)+ *o/*
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » di 07 sep 2010, 06:32

Jammer dat je zo ver weg woont Kristel! Anders was ik zeker langs gekomen! :D

Balen van je les Marleen! Heb je zaterdag wedstrijd dan?
Bailey

Bericht door Bailey » di 07 sep 2010, 18:28

Ziet er heerlijk uit Kristel!

Wat gaaf zeg Marleen, een eigen auto. Ben jaloers hoor ;)

Ik ben voor Bailey rythm beads aan't maken. Vanmiddag kraaltjes en dingetjes gehaald, nu in elkaar aan't zetten.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 07 sep 2010, 19:24

Haaa wat gaaf Sterre! Dat vraagt natuurlijk om foto's!!

Nee heb geen wedstrijd, maar ik ga met haar naar de keuring. Hoop dat ze dan wat beter te genieten is. Wil ook nog aan bestgaand meedoen maar dat is toch maar voor de sier en ervaring ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » di 07 sep 2010, 20:08

Gaaf Sterre!

Komt goed Marleen, maak je geen zorgen! Is Benthe al opgenomen in het stamboek of gaat dat nu gebeuren?

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 07 sep 2010, 22:46

Rythm Beads zijn zo goed als af, morgen even passen en dan knoopje erin leggen. Zal proberen morgen een foto te maken, als 'ie past in ieder geval ;)
Volgende crea-project gaat een barebackpad worden. Materiaal heb ik al, singel moet nog even drogen en schapenvachtje nog even gewassen, dan kan ik beginnen.

Ben nu aan't worstelen met het maken van een nieuwe website voor mezelf. Zo stom he, in opdracht ben ik er altijd zo uit, altijd direct een idee wat ik wil maken voor iemand en altijd blije opdrachtgevers, maar voor mezelf is het zoveel moeilijker!

Zoals Anouska al zegt Marleen, het komt vast goed! Ben erg benieuwd hoe het gaat, spannend :)
Plaats reactie