Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Viv
Bericht
door Viv » zo 05 sep 2010, 06:31
Gerritje schreef:Viv, hier is Zoef ook enorm aan het verharen. Dus of het bij Kdies nu voer is, zou ook gewoon de rui kunnen zijn hoor.
Maar zolang hij geen enorme vacht heeft hoef je idd niet te scheren.
Komt geen winterhaar voor terug maar juist mooi zomervachtje, hij had dus duidelijk nog wat schade in te halen

Hij heeft nooit een dikke vacht gehad in de winter dus ga ook dit seizoen niet scheren.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Fran
Bericht
door Fran » zo 05 sep 2010, 11:58
Olaf staat gewoon lekker zonder deken hoor. Ze zijn niet van suiker en het is best warm (ook als het regent is het absoluut niet koud).
Hij heeft al wel een best wintervachtje maar dat komt naar mijn idee meer omdat de dagen in ene keer een stuk korter worden.
Waarschijnlijk gaan we midden oktober scheren en krijg hij een 0 grams deken op.
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 05 sep 2010, 12:25
Fran schreef:Olaf staat gewoon lekker zonder deken hoor. Ze zijn niet van suiker en het is best warm (ook als het regent is het absoluut niet koud).
Hij heeft al wel een best wintervachtje maar dat komt naar mijn idee meer omdat de dagen in ene keer een stuk korter worden.
Waarschijnlijk gaan we midden oktober scheren en krijg hij een 0 grams deken op.
Dat klopt zeker, de dagen worden korter dus minder zon/daglicht dus de vacht wordt alweer langer.
Ik probeer dat een beetje te beinvloeden door op stal de lampen eerder aan te doen en ze later op de avond uit te doen.
Maar als het moet en ik kan weer rijden dan gaat er gewoon het scheerapparaat overheen.
(en dan maar hopen dat Alco zijn dekens weer een beetje heel houdt, die van vorig jaar is nu echt versleten dus ik moet weer een goede vinden voor hem)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » zo 05 sep 2010, 13:40
Zou het voor Alco geen optie zijn om hem deels te scheren? Volgens mij staan jouw paarden 's nachts op stal? Dan zou je met een 'racestreep' (halve hals, borst en buik) of dekenmodel heel lang toe moeten kunnen zonder deken.
Met halve hals en borst scheren is een deken niet nodig en geef je ze wel die extra 'lucht'. Ik merk bij Brass echt dat het werkt, ze warmt minder snel op.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 05 sep 2010, 13:45
Dat ligt meer aan mij, want ik vind het geen mooi gezicht.
Vorig jaar heb ik hem helemaal geschoren (ook voor zijn allergie) en toen heeft hij een tijd lang wel een deken opgehouden en na een tijdje is hij dat beu en dan moet het eraf.
Dit jaar kijk ik het even aan. als ik weer wat mag gaan rijden en zijn haren zijn lang dan gaat er alles weer af en krijgt hij weer een dikke stugge deken op waar hij zijn tanden weer op kan uitleven. daarna wil hij wel weer een tijdje een luxere deken op en als hij die weer sloopt krijgt hij niets meer. Ging vorig jaar ook goed.
Ach , het blijft een slooper. maar dat weet ik dus daar stel ik mezelf maar op in.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 06 sep 2010, 08:37
Tja mooi is inderdaad anders, praktisch is deel scheren dan weer wel

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.