drukplekken
drukplekken
zo als jullie waarschijnlijk weten heeft/had karev drukplekken. De witte haren zijn na het doorkomen van de zomervacht vertrokken, en alles was weg.
Nu ze weer begint te verharen komen de plekken er weer door. Zouden dit nou de oude plekkenzijn, die je dus in de wintervacht wel ziet, of zouden het( hopenlijk niet0 weer nieuwe zijn...
Nu ze weer begint te verharen komen de plekken er weer door. Zouden dit nou de oude plekkenzijn, die je dus in de wintervacht wel ziet, of zouden het( hopenlijk niet0 weer nieuwe zijn...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: drukplekken
geen idee tamara.... Ik weet het ook niet meer met die stomme dingen.
ALinde heeft nu de plekken kaal Ik heb waar de nieuwe plekken zaten kaal gemaakt zodat de zalf beter op de plekken komt.
Die plekken zijn nu of geen haar of wat wittig. Maar je kan donder op zeggen dat daar spierwitte haren voor terug komen.
Maar dat verhaal van die haarzakjes had ik dat aan jou verteld??? Dat de haarzakjes aangetast zijn als er witte haren uitgroeien, Dan is gewoon het pigment eruit. Maar als die zakjes gedeeltelijk kapot zijn of ze zijn hersteld (als dat uberhaupt kan) dan groeien er weer normale haren uit. Dus ik zou zeggen nieuwe, omdat er ook al gewone haren uitgegroeid zijn. De haren gaan dood als er teveel druk op komt (de drukplek) dat zag je nu bij alinde. Haren en huid was dood. Dus waarschijnlijk de haarzakjes ook dood. DUs witte haren straks.
beetje vaag verteld, maar hoop dat je het snapt
ALinde heeft nu de plekken kaal Ik heb waar de nieuwe plekken zaten kaal gemaakt zodat de zalf beter op de plekken komt.
Die plekken zijn nu of geen haar of wat wittig. Maar je kan donder op zeggen dat daar spierwitte haren voor terug komen.
Maar dat verhaal van die haarzakjes had ik dat aan jou verteld??? Dat de haarzakjes aangetast zijn als er witte haren uitgroeien, Dan is gewoon het pigment eruit. Maar als die zakjes gedeeltelijk kapot zijn of ze zijn hersteld (als dat uberhaupt kan) dan groeien er weer normale haren uit. Dus ik zou zeggen nieuwe, omdat er ook al gewone haren uitgegroeid zijn. De haren gaan dood als er teveel druk op komt (de drukplek) dat zag je nu bij alinde. Haren en huid was dood. Dus waarschijnlijk de haarzakjes ook dood. DUs witte haren straks.
beetje vaag verteld, maar hoop dat je het snapt
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Rav heeft jaren geleden drukplekken gehad (huid niet kapot). Sindsdien heeft hij op die plekken ook wit haar, in de winter zijn ze duidelijk zichtbaar, in zijn zomervacht een stuk minder, nauwelijks eigenlijk. Ik denk dus dat het gewoon de oude zijn, dat je het in de wintervacht duidelijker ziet.
Rav is wel in zijn zomervacht een heel stuk lichter, zal daardoor zijn dat het witte haar minder opvalt...
Rav is wel in zijn zomervacht een heel stuk lichter, zal daardoor zijn dat het witte haar minder opvalt...
Ik verwacht eigenlijk dat het de oude plekken zijn.
De wintervacht is toch anders.
De wintervacht is toch anders.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ik denk ook dat het oude zijn, want bij die van mij waren de witte haren van de zomer ook weg en die komen nu weer terug.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

het is ook op precies dezelfde plaats, dus het moet haast wel. Vorig jaar was ze geschoren, en met het doorkomen van de nieuwe vacht verdwenen ze. Ze waren ook duidelijker in de wintervacht als in zomervacht
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Orlinde heeft ook witte plekken van een drukking vroeger, had ze al toen ik haar kocht. In de zomer zie je het nauwelijks, maar in de wintervacht is het heel duidelijk. Is elk jaar zo bij Orlinde.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het de oude plekken zijn. Dat komt dan vaak weer tevoorschijn als ze aan het verharen zijn. Ik zie bij Zero ook altijd in zijn "tussenvacht" een witte plek bij z'n schoft/schouder waar waarschijnlijk in het verleden een deken heeft geschuurd en ook een vage witte plek van zijn oude zadel. Het is bij Zero alleen te zien als hij aan het verharen is.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
zijn de plekken ook zo hard als ze toen waren? Ik denk dat je daar ook veel uit kan halen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Vermoedelijk de oude...
Met zomer en wintervacht verschillen ze.
Uiteraard wel in de gaten houden, zou natuurlijk jammer zijn als er nu wat is met het zadel.
Met zomer en wintervacht verschillen ze.
Uiteraard wel in de gaten houden, zou natuurlijk jammer zijn als er nu wat is met het zadel.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Mijn fjord kreeg er ook last van dus ben ik nar Tweespan gegaan.
En die zeiden dat fjorden en haflingers daar gevoeliger voor zijn dan andere paarden. En sommige witte haartjes zijn geen druk plekken. Alleen als het heel veel witte haren op een plek zijn dan wel. En bij prizly zat het echt bij de schoft en dar ligt het zadel niet dus het kwam door her schoftje van het tuig.
En ik moest onder mijn zadel maar een bontje doen.

En die zeiden dat fjorden en haflingers daar gevoeliger voor zijn dan andere paarden. En sommige witte haartjes zijn geen druk plekken. Alleen als het heel veel witte haren op een plek zijn dan wel. En bij prizly zat het echt bij de schoft en dar ligt het zadel niet dus het kwam door her schoftje van het tuig.

En ik moest onder mijn zadel maar een bontje doen.

Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Olaf heeft dat dus ook! Nu heeft hij wel weer witten haren en met de zomer vacht helemaal niet!
Ik hoop dat het oude zijn.
Ik hoop dat het oude zijn.
- Machteld&Falco
Bij Falco komen 's winters ook de witte haren er weer door. Ik denk dat het bij jou ook de oude drukplekken weer zijn die erdoor komen.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- Cindy+Uniek
bij uniek is vroeger ook een paar jaar de oude plekken terug gekomen met verharen 
op een gegeven moment zijn ze toch nog helemaal weg getrokken gelukkig!

op een gegeven moment zijn ze toch nog helemaal weg getrokken gelukkig!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥