Ik Barefoot, Jij Barefoot...Wij Footen Bare :)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Ik Barefoot, Jij Barefoot...Wij Footen Bare :)

Bericht door Nathalie » ma 23 aug 2010, 09:49

Nu had ik met mijzelf (en mijn wederhelft) afgesproken dat ik pas een nieuw zadel zou kopen als het huidige boomzadel verkocht was....maar als dan op nog geen 20 minuten rijden...HET zadel tweedehands aangeboden wordt dat je zoooo graag wilde hebben....gewoon exact de kleur en het model dat je wilde...dan kun je toch niet anders dan je beste puppy-ogen op je man losgooien (wetende dat hij geen 'nee' kan zeggen)....Jullie lezen het, ik ben een in en in slechte vrouw }>

Maar wel een slechte vrouw die erg blij is met haar "nieuwe" zadel...

Gistermiddag hebben we het zadel even snel gepast en 's avonds ben ik nog even zelf het bos in geweest (heb het toen wel nog een klein stukje naar achteren gelegd (vond het zadel wel wat lang ogen maar heb me laten vertellen dat dit extra stuk vooral voor drukverdeling zorgt en heb ook het idee dat ik wel op die plek op de rug zit, waar ik wil zitten) en merkte dat ik de beugels wel erg lang had want door de veren, stond ik tijdens het lichtrijden ineens op m'n tenen...dus die mogen nog wat korter :+ )

1.
Afbeelding

2. Derriere past erin (toch niet geheel en al onbelangrijk)
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Ik moet nog wel wennen aan het afsteken van m'n benen, aan de onderkant kun je niet meer zo mooi aansluiten (maar het motiveert weer echt tot een andere manier van rijden op stem/zit en dat is toch ook waar ik heen wil)
Afbeelding

6. Het is heel bizar, maar je krijgt in dit zadel meteen de neiging om met 1 hand te gaan rijden :+
Afbeelding

7. Beetje intieme foto, maar schoft is mooi vrij...
Afbeelding

8. Als ik pas, past Wendy natuurlijk helemaal...
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. en voor de rest van het gespuis is passen natuurlijk niet eens een dilemma...
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. (Liam met zijn gebroken onderarm, zitten 2 titanium pinnen in dus hij is nu voorlopig robo-boy (moet hij zelf smakelijk om lachen)...en nee, hij is niet van Cos gevallen maar van een klein omgekeerd tonnetje bij mijn ouders thuis 8)7 )
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Het eerste kwartier tijdens het rijden 's avonds had ik wel last van de binnenkant van mijn dijbenen want het zit toch een behoorlijk stukje wijder. Het is een andere manier van rijden, maar ik geloof zelf echt in het systeem.
Ik had vernomen dat de zadels zouden schuiven en was opgelucht dat het zadel met een relatief losse singel lag als een huis! Ben helemaal gelukkig! :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Re: Ik Barefoot, Jij Barefoot...Wij Footen Bare :)

Bericht door Jilly » ma 23 aug 2010, 09:53

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Welk model is dit nu? Ik vind het wel een heel massaal zadel...

Is dit nu je hele kroost? :D leuke kinders!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 23 aug 2010, 09:57

Haha iedereen mocht het zadel even proberen :D

Mooi zadel. Hopelijk heb je er veel rijplezier mee.

Je oude zadel vind ik een mooi zadel. Maar jij woont in de buurt van Kuinre toch? Beetje te ver om even te kunnen passen..
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 23 aug 2010, 10:14

Dank jullie :)

@Jilly- klopt, de zadels zijn heel massaal, maar het meeste van het materiaal is dan ook bedoeld om de druk af te vloeien dus voor een betere drukverdeling.. (herhaal ook alleen maar wat ik erover gelezen en gehoord heb hoor :P, maar ik kan me in de principes achter dit 'systeem' helemaal vinden!) en dit is idd de hele kroost :D

@Ilona- Kuinre? ik zou niet eens weten waar dat ligt, wij wonen in Swifterbant (Flevoland)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 23 aug 2010, 10:24

hihi, ik heb ook de neiging met 1 hand te gaan rijden als ik op mijn barefoot stap, raar he? Ik vind ze absoluut niet mooi, maar ze rijden héérlijk, Veel plezier ermee
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ilona

Bericht door Ilona » ma 23 aug 2010, 10:27

Huh, jij was toch laatst gaan rijden in het Kuinderbos? Dat ligt vlakbij Kuinre.. Tussen Emmeloord en Lemmer in zegmaar.
Haha jij woont er dichterbij dan ik en ik weet wel waar het ligt en ik weet dat jij er niet zo gek ver vandaan woont ;)
(Ik heb een tijdje gewerkt in de buurt van Kuinre).

Maar goed,Swifterband is ietsje dichterbij dan Kuinre, maar nog steeds te ver weg om je zadel even te passen ;)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 23 aug 2010, 10:36

Ilona schreef:Huh, jij was toch laatst gaan rijden in het Kuinderbos? Dat ligt vlakbij Kuinre.. Tussen Emmeloord en Lemmer in zegmaar.
Haha jij woont er dichterbij dan ik en ik weet wel waar het ligt en ik weet dat jij er niet zo gek ver vandaan woont ;)
(Ik heb een tijdje gewerkt in de buurt van Kuinre).

Maar goed,Swifterband is ietsje dichterbij dan Kuinre, maar nog steeds te ver weg om je zadel even te passen ;)
whahahaha...ships....nu komt er iets aan het licht over mij dat ik altijd angstvallig probeer geheim te houden....Ik heb een negatief-geografie-IQ :o Ik kan mijn huis vinden, maar dan houdt het op :P...vraag mij ook niet om Amsterdan op de kaart aan te wijzen bijvoorbeeld (dat lukt me alleen als het bolletje beduidend groter is dan de andere steden eromheen..hehehehe)

en natuurlijk is dat niet te ver...kunnen we daarna een lekkere rit maken in het Roggebotbos (DAT kan ik dan weer wel vinden ;) )
Ilona

Bericht door Ilona » ma 23 aug 2010, 10:43

Haha *oeps* ach als je je huis maar kunt vinden. Da's toch het belangrijkste ;)

Hmm hoelang zou dat rijden zijn? 6 dagen? Op een (normaal, gemiddeld) mensenleven is dat inderdaad niet zo ver..
Wie weet kom ik ooit nog eens zover dat ik Castor goed alleen kan vervoeren in de trailer. Dan is Swifterband echt niet zo super ver meer (als je vergelijkt met anders een dag of 6 :P ).
Ravke

Bericht door Ravke » wo 25 aug 2010, 05:57

Ik vind het een prachtig zadel, hoop dat je er veel plezier van zult hebben!
Zelf heb ik een Torsion (ook boomloos), al járen, en ik wil niets anders meer dan boomloos. Je zit idd heel anders, maar daar ben je zo aan gewend.
Geniet ervan!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 29 aug 2010, 10:47

Ook aan de boomloos! Fijn dat het zadel nu al zo goed bevalt! Ik zweer ook bij Barefoot.. dat benen afsteken komt wel goed..je gebruikt hele andere spieren nu..het kostte mij ook een week of 2 (met spierpijn) om te wennen aan het zadel maar nu kan ik mijn benen gewoon aanleggen..helemaal met de fenders die bij het zadel horen..die moet je eigenlijk ook eens proberen..DAT rijdt lekker joh!
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 29 aug 2010, 16:14

dank jullie :)

aaah Kristel, dat vind ik alweer heel bemoedigend maar ik weet niet of ik me aan fenders ga wagen. Vind dat er om de een of andere reden dan zo maf uitzien, met mijn fjordje door de polder met een semi-western outfit..hehehehehe :D :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 29 aug 2010, 16:46

Haha vond ik ook..tot ik er eens mee had gereden..zooooveel lekkerder! Ik ben over de drempel heen..hihi heb er afgelopen week zelfs een parcours mee gesprongen tussen de 'gewone' paarden!
shesannie

Bericht door shesannie » ma 30 aug 2010, 08:18

wauw wat een geweldig mooi zadel zeg! welke is het presies?

Ik rij met een Australian stockzadel en ga ook vaak gelijk met een hand rijden hahaa stom he!

Je zadel staat prachtig hoor :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 30 aug 2010, 09:27

dappere Kristel in western-outfit over de hindernissen :D

@shesannie- dank je :) :) Dit is de Barefoot Cherokee, het is zeg maar het combi-zadel van barefoot (beetje arizona, beetje london, beetje cheyenne en dan krijg je een veelzijdigheidszadel :P :P )

Dat met die ene hand is idd heel maf, maar het gaat vol-automatisch...echt bizar :P
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 30 aug 2010, 11:47

Ik vind het fijn zitten maar ze zijn erg massaal en lang.

Veel plezier ervan!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 30 aug 2010, 12:01

als je dat al massaal vind, wat vind je dan van de arizona maat 2 op een fjord?

Afbeelding
dit is toen we hem juist hadden, is al een pak ingezakt, zit dus nog veel fijner

dit is dan huge toch? :P

is dat de cherokee? dacht eerder aan zo'n dressuur model :=
kan ze dus in het zwart niet uiteen houden

hier komt er volgend jaar 1 in die trend voor Jalenka
welke maat is het?
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 30 aug 2010, 12:57

@rocky&moby - ze zien er idd erg massaal uit maar op het meeste van het materiaal komt natuurlijk geen druk maar dient juist voor de afvloeing van de druk over het grotere oppervlak.

wat een mooi zadel keandra! :) Ik vind een fjord in western outfit een prachtig gezicht, maar vond het iets te "pittig" voor hier in het bos door de polder :P. Dit is idd de Cherokee en dan in 'classic' uitvoering (dus zonder veters en paardenhoofdje).
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 30 aug 2010, 14:03

de hele familie past erin, dus gaan met die banaan :D Wat heb jij trouwens mooi haar zeg
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 30 aug 2010, 14:12

Dank je :)

En...of Edgar past, durf ik te betwijfelen...alhoewel..z'n billen passen er vast in daar zit het euvel niet, maar met zijn ruim 1m90 en 100 kilo mag hij van mij absoluut niet op Cos (dit houdt natuurlijk weer de deur open voor een flinke tinker erbij later, hmmm..misschien een veulen, dan heeft Edgar ook weer tijd om af te vallen...ik zie ineens allemaal mogelijkheden..hahahaha)
Keandra

Bericht door Keandra » ma 30 aug 2010, 14:28

vind het een mooi zadel, de andere cherokee's die ik al gezien heb met hoofdje vond ik meestal zo mooi niet
nu kan de classic toch ook nog op het misschien lijstje voor Jalenka :=

veel plezier er in elk geval mee

en Leslie is uit zijn western zadel niet meer uit te krijgen, sinds hij dat heeft :=
Plaats reactie