Dan zou je eens naar bart of ursula moeten vragen.Carolinef schreef:ja heb het 2x gevraagd aan die man met die zwarte krulletjes, nee hoor zegt ie, gewoon zadel brengen, hoeven we niet te zien liggen op t paard, lijkt mij dus erg onlogisch, ik heb nog 1 gratis opvul sessie te goed aangezien ik mijn zadel bij hun nieuw heb gekocht, maar vind zadel brengen zonder dat ze m op paard zien, toch te groot risico
Zadelmakers die ter plaatse opvullen? Update P2
Re: Zadelmakers die ter plaatse opvullen?
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Twee keer op en neer naar Drunen is mij ook te gortig. Vind het prettig om het hele zaakje meteen weer mee terug te hebben. Vandaarclaudia schreef:Carolinef schreef:die vrouw van het jubileum woont vlak bij Helden panningen el, das bij Venlo in de buurt.
drunens ruiterhuis zegt mij dus dat ik mijn zadel gewoon zo af kan geven en zij m dan opvullen, hoeven ze t paard niet voor te zien zeggen ze, dat staat me erg tegen en doe ik dus niet, wacht jouw verslag van het opvullen wel even af Ellen, kijken hoe t je is bevallen
Dat snap ik niet want bij mij zijn ze komen kijken en ik ben ook een keer op hun pasdag geweest. Woendsdag zijn ze geweest en ik had mijn zadel donderdag weer terug.

-
Bij mij is Gijs Wek geweest. GW Horsefashion(@hetnet.nl). Hij is bij Anca geweest, heeft gepast, zadel verandert en weer gepast en nog aangepast. Hij komt vanuit Oss.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Carolinef schreef:die vrouw van het jubileum woont vlak bij Helden panningen el, das bij Venlo in de buurt.
drunens ruiterhuis zegt mij dus dat ik mijn zadel gewoon zo af kan geven en zij m dan opvullen, hoeven ze t paard niet voor te zien zeggen ze, dat staat me erg tegen en doe ik dus niet, wacht jouw verslag van het opvullen wel even af Ellen, kijken hoe t je is bevallen
haha ja dat zeiden ze bij sta-rho tegen mij... kijk maar even hoe je zadel ligt en dan horen we wel waar we moeten opvullen

Hoe dom kun je zijn. ZIJ zijn zadelmaker IK niet....

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Re: Zadelmakers die ter plaatse opvullen? Update P2
Even een verslagje van afgelopen zaterdag bij Herman van de Country Mill.
Was me het ritje wel, maar vond het advies erg prettig. Probleem met mijn anatomica is dat hij telkens naar rechts schuift. Volgens Herman omdat hij toch iets te smal (geworden) is, ik heb een fit 4! Zelf heb ik ook erge last van een te soepel heupgewricht rechts door een ongeluk waardoor ik vaak bekkenpijn heb en scheef ga zitten.
Anatomica is bijgevuld en gedaan maar we kregen hem maar niet passend. Uiteindelijk heeft hij me een Massimo laten proberen. Flink wennen aan de zit maar schuift niet meer, dit was een boommaatje 38!
Nu als superservice de Massimo mee naar huis gekregen om te testen, ook de Anatomica weer naar huis en deze week een beetje proefrijden. Uiteindelijk mag ik tegen gesloten beurs besluiten welk zadel ik houd! Aardige service dacht ik zo!
Nu probeer ik mezelf deze week ook te laten nakijken door de chiropractor om zo optimaal te zadel testen, heb ook een lesje staan dus ik ben erg benieuwd.
Annalynn en Marijke, dank voor het aanraden, ik vind het nu al een heel fijne zaak qua service.
Overigens vroeg ik Herman ook wat te doen als Tim weer afvalt tot normale conditie. Hij zei zelf dat de Massimo wel zou blijven passen, zij het door opvullen. Ook durft hij een omruil garantie te geven tot een evt kleinere maat mocht het nodig zijn...
Was me het ritje wel, maar vond het advies erg prettig. Probleem met mijn anatomica is dat hij telkens naar rechts schuift. Volgens Herman omdat hij toch iets te smal (geworden) is, ik heb een fit 4! Zelf heb ik ook erge last van een te soepel heupgewricht rechts door een ongeluk waardoor ik vaak bekkenpijn heb en scheef ga zitten.
Anatomica is bijgevuld en gedaan maar we kregen hem maar niet passend. Uiteindelijk heeft hij me een Massimo laten proberen. Flink wennen aan de zit maar schuift niet meer, dit was een boommaatje 38!
Nu als superservice de Massimo mee naar huis gekregen om te testen, ook de Anatomica weer naar huis en deze week een beetje proefrijden. Uiteindelijk mag ik tegen gesloten beurs besluiten welk zadel ik houd! Aardige service dacht ik zo!
Nu probeer ik mezelf deze week ook te laten nakijken door de chiropractor om zo optimaal te zadel testen, heb ook een lesje staan dus ik ben erg benieuwd.
Annalynn en Marijke, dank voor het aanraden, ik vind het nu al een heel fijne zaak qua service.
Overigens vroeg ik Herman ook wat te doen als Tim weer afvalt tot normale conditie. Hij zei zelf dat de Massimo wel zou blijven passen, zij het door opvullen. Ook durft hij een omruil garantie te geven tot een evt kleinere maat mocht het nodig zijn...
Laatst gewijzigd door Ellebel op ma 23 aug 2010, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verbaasd me niet dat Tim een maatje 38 heeft, had Ros ook en Tim is ook niet klein en ielig uitgevallen.
Fijn dat jij net als ik (en Annalynn) ook een fijn gevoel hebt bij de Country Mill. Ze zijn inderdaad heel erg service gericht
.
Fijn dat jij net als ik (en Annalynn) ook een fijn gevoel hebt bij de Country Mill. Ze zijn inderdaad heel erg service gericht

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nou dat noem ik nog een service met de hoofdletter S!
- Ilonka
Ik was heel benieuwd hoe het was geweest bij Herman, bedankt voor de update!
Brass heeft ook een boommaat 38 van de Massimo (Trail) weliswaar heb ik een 'oud' zadel van een jaar of 6 en inmiddels is dat boommaat 36, vraag me niet waarom. Ilonk heeft in haar topsport jaren ook boommaat 38 gehad.
Welk model heb je?
Fijn dat je van Herman je Anatomica en de Massimo van de week mag testen, dan kan je een weloverwogen keuze maken, slim dat je zelf ook even naar de chiropractor gaat.
Brass heeft ook een boommaat 38 van de Massimo (Trail) weliswaar heb ik een 'oud' zadel van een jaar of 6 en inmiddels is dat boommaat 36, vraag me niet waarom. Ilonk heeft in haar topsport jaren ook boommaat 38 gehad.
Welk model heb je?
Fijn dat je van Herman je Anatomica en de Massimo van de week mag testen, dan kan je een weloverwogen keuze maken, slim dat je zelf ook even naar de chiropractor gaat.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb nu ook de Trail om te testen
. Wil ook even in mijn dressuurles kijken hoe het gaat met rijden.

- Ilonka
Trail zal wel heel anders zitten dan een dressuurzadel, volgens mij zit je daar meer 'opgesloten' in.
Ben benieuwd hoe het bevalt, ik vind het een heerlijk zadel in elk geval. Weet van een vriendin op een Arabier dat die wat moeite heeft met haar beenhouding in de Trail als ze dressuurrijd (toch net wat andere zit dan voor lange afstanden). Keep us posted!
Ben benieuwd hoe het bevalt, ik vind het een heerlijk zadel in elk geval. Weet van een vriendin op een Arabier dat die wat moeite heeft met haar beenhouding in de Trail als ze dressuurrijd (toch net wat andere zit dan voor lange afstanden). Keep us posted!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Misschien moet ik maar endurance gaan rijden, ook goed voor de lijnIlonka schreef:Trail zal wel heel anders zitten dan een dressuurzadel, volgens mij zit je daar meer 'opgesloten' in.

nou Gullit kan t wel, die kan jongleren en al, dus dat lukt m ook wel
- Ilonka
Zeker goed voor de lijn, maar de paarden gaan er wel echt anders van uit zien. Van bolle, ronde spieren blijft niet gek veel over, paarden woren heel lang gelijnd. Ilonk en Brass doen natuurlijk ook wel 'loopscholing' mijn dressuur, op 4 benen, los in de rug en ontspannen in de kaak maar da's toch heel anders dan M dressuur lopen.
Was maar gekkigheidIlonka schreef:Zeker goed voor de lijn, maar de paarden gaan er wel echt anders van uit zien. Van bolle, ronde spieren blijft niet gek veel over, paarden woren heel lang gelijnd. Ilonk en Brass doen natuurlijk ook wel 'loopscholing' mijn dressuur, op 4 benen, los in de rug en ontspannen in de kaak maar da's toch heel anders dan M dressuur lopen.

In draf en stap meteen de smaak te pakken echter in galop merkte ik dat mijn zit en dit zadel even verwarrend was voor Tim.
Morgen weer testen, pak ik donderdag mijn eigen Anatomica weer eens.
- Ilonka
Ik vermoedde al dat het gekkigheid was, maar het is zó leuk!
Wellicht een keer kennismakingsklasse rijden met Tim?Leuke afwisseling op de dressuur. Zal best dat de galop anders zit dan in een dressuurzadel, denk dat je minder 'opgelsoten' zit als ik het zo kan zeggen.