Maar op donderdag ijsje gaan halen te paard zegt stalgenoot, dat ze daar ook heen gaat Treccen.. Of ik dan ook zaterdags al ga..
Die nacht werd er nog een inschrijving TREC geritseld (die was al vol, had het al eerder geprobeert, maar wegens uitvallers en wij als equipe rijden, mocht het. )
Om ca 00.00 uur was de TREC inschrijving een feit.. proest.. geheel onvoorbereid...
Vrijdag dus even het regelement door gesnuft.. En lachend ter aarde gestort..
Kon beter Sjol meenemen, die kon het, Toobs niet..
Maar ja, dan is het wel een uitdaging.... Toch???
Prik apparaat bij Sjol uit de wei geroofd en stuk draad, nieuwe paaltjes gekocht.
Sjol maakte hier met buurman gebruik van door het weekeind met hem door te brengen, kennen elkaar al jaren, dus ach...
Toobs was zaterdag een engeltje!
Nadat het gezelschap zich had geinstalleerd en voorzien was van koek en zopie...
Heerlijke bosrit gemaakt, veel plassen getest als water training.
Rit van ca dik uurtje gemaakt op ons elvendertigst.
Op zondag ochtend paardjes klaar gemaakt en vast gebonden in de binnenbak (moet) om de kaart te gaan intekenen en voor bepakkings controle.
Daarna ons vertrek met Plak en Band.
Onderweg kwamen we aantal keer dezelfde fotograaf tegen.
Toobs ziet alles, Rikkie ook.

1 heuveltje verder stond profi fotograaf, het ging klikklikklikklikkerdeklikkkk en ze gingen harder en ineens waren ze pleite...
Terwijl we dat traject maar 9 km/u moesten rijden.

Verderop kwamen we Jeddah weer tegen en die maakte weer een foto.

Haar TREC was nog lastiger, ze hoorde bij de combinatie die 2 achter ons startte, dus moest die voorblijven met de auto.. in het bos...

Uiteindelijk waren we terug, paardjes waren heel braaf geweest.
Keuring was om me dood te schamen, meedoen kwam op als kakken, dus nooit geoeffend.
Dus Toobs niet bij Rikkie weg te krijgen met monsteren en op terug weg scheurde hij als malloot.
Wel goedgekeurd.

Het gezelschap in paddock geplant.
Toen was Rikkie aan de beurt voor de MA, Toobs moest in paddock blijven.
Gelukkig respect voor stroom en hij had er sinds bouwen al paar keer tegen aan getikt, dus bleef op 20 cm van draad heen en weer rennen. '
Dus ik als paparazzie achter Rik aan!
Hoe ziet de MA en de PVR eruit van de trec, nou zo.. (foto's van Rikkie)
http://picasaweb.google.com/Sjolvir/201 ... ECKootwijk#
Ik ondertussen als gek achter ehhhh, voor die haf uit rennen.
Rik terug naar paddock, Toobs aan de beurt.
Nou wat een succes...

Rik deed als echte volbloed haflinger hogeschooldressuur achter het draad, terwijl ik een zwart monstertje mee sleurde richting wedstrijd terein.
We passeerden een reuze voetbal (groter dan bus!) dat ging goed..
We waren bijna bij het opstap punt.. Toobs had al paar keer om me hen gerend, hij wou terug naar Rik..
Rent die Lullodebehanger ineens de andere kant op.
Aangezien ik niet op mijn knieen over het veld wou skieeen, maar losgelaten,
dag Toobs...
Uiteraard inwendig vloekend me doodschamend etc etc etc.
Toobs bij het hek gevangen door Arie Dibbets, pown aangepakt, meneer bedankt.
Toobs meegesleurd naar Rik en geroepen Erica!!! Hellup Rik moet mee! niet ricoh! (ze zou foto's maken)
Rik midden op het veld geparkeerd, ondertussen stonden alle mensen die in de buurt op de grond zaten.

Op Toobs geklauterd..
En gaan rijden, was nog paar keer stout, toen was het over.
Wel voor het gemakkie maar niet gegaloppeerd op de 150 m.
Er werd nog gevraagd of ie altijd zo maf deed en hoe hij het dan 's morgens gedaan had.. (braaf dus

1 maal aan het rijden, kwam mijn Toobs weer terug.
Kon ook het bos in rijden bij Rik weg.
De waterbak (zeg maar giga kroost bak, zo 1 die als je hem in het bos tegen komt, je daar niet door gaat.)
Toobs liep er zo in! Hier prijs ik hem de hemel in!!! Braaffffffff.

En ja het was een reusachtige waterbak!!!

Wat hindernissen die met op en afstappen (rechts) te maken hadden en parkeren van je paard maar overgeslagen.
Aangezien ik hem niet weer over het terein wou hebben vliegen

Bij de 2 na laatste wel afgestapt, duurde even voor ik er weer op kon.
Hij was nog wat boos en gestresst, dan loopt ie achterwaarts en trapt in de grond, gaat vanzelf weg als je het negeert.
Ben uiteindelijk reuzetrots op mijn kleuter, die toch wel onder de laaghangenende takken door draafde, de waterbak deed, de op en afsprong, eigenlijk alles, behalve de stilsta opstap doe hek open dingen..
Wel foutjes, maar ja, ongetraind..
Tja en schaam me aan de andere kant rot, voor dwars over het terein crossende stoute zwarte knabbi.. en toch is ie knap