stro versus vlas
Re: stro versus vlas
daarom moet je ze ook nat sproeien, zodat het uit elkaar valt. en dan nog zijnze a 1 dag verpulvert.
waar kost vlas dan 5.50? bij de jumper 6.50
waar kost vlas dan 5.50? bij de jumper 6.50
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Waar heb jij de strokorrels besteld Tamara??
Ik heb nog maar 5 zakken liggen dus moet binnenkort weer een pallet laten komen.(ik had nu strovan)
Ik heb nog maar 5 zakken liggen dus moet binnenkort weer een pallet laten komen.(ik had nu strovan)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Das de naam van mijn oudste paard, ik heet Melanie of gewoon MelLovemischa schreef:wij hebben klinkers in de stal, op zich wel droog. Als het met vlas zo blijft als jouw stal Wanja (is dat je naam of alleen gebruikersnaam??) doe ik het ervoor. Vlas kost hier meen ik 5,50 per baal. Die korrels lijke me helemaal niet lekker liggen, of vallen die snel uit elkaar?

Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
@ Wanja (Mel) 1x per half jaar de natte plekken
bofferd! Dat gaat bij mij echt niet lukken. 1x per week/ 2 weken is wel de limiet. De paarden plassen altijd op dezelfde plek. De natte plek wordt dan steeds hoger. Als ik het een half jaar zou laten liggen, zou ik een soort van skihelling in de stal hebben
Misschien komt het ook dat het bij mij viezer wordt doordat ik een vrij lage drempel bij de buitendeur heb. Daardoor kan ik er om te beginnen niet een hele dikke laag indoen. Mijn stallen zijn idd niet zo groot als die van jou 3 x 3,5 geloof ik.

Misschien komt het ook dat het bij mij viezer wordt doordat ik een vrij lage drempel bij de buitendeur heb. Daardoor kan ik er om te beginnen niet een hele dikke laag indoen. Mijn stallen zijn idd niet zo groot als die van jou 3 x 3,5 geloof ik.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Waar heb je doe besteld dan, das wel goedkoop nl (zeker incl btw en bezorgen).Tamara schreef:wij hebben ook een beton vloer, zonder drainage helaas. Word wel sneller nat.
ja korrels moet je eerst nat sproeien, zodat de bovenste laag uiteen valt. Word aan huis bezorgd.
25 zak van20 kg voor 159 euro incl btw en bezorgen. ik 6.36 euro per zak. Iets goedkoper dan vlas. ben erg benieuwd hoe dat bevalt
Ik wil het toch nog ene keer proberen nl. Kdies staat nu in een biijna 2x zo grote box en houdt hem nu met vlas ook veel schoner (1 baal erbij ipv de gebruikelijke 2).
Qua opslag kan ik iig meer zakken korrels kwijt dan vlas.
Megan schreef:@ Wanja (Mel) 1x per half jaar de natte plekkenbofferd! Dat gaat bij mij echt niet lukken. 1x per week/ 2 weken is wel de limiet. De paarden plassen altijd op dezelfde plek. De natte plek wordt dan steeds hoger. Als ik het een half jaar zou laten liggen, zou ik een soort van skihelling in de stal hebben
![]()

hoorde net dat de prijzen van stro omhoog gaan. Ze krijgen het niet doorg met dit weer. Ik betaalde meen ik 1,75 per pakje. Dat zijn heel andere prijzen dan in het westen van het land. Denk dat vlas/strokorrels voor ons niet uitkan.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
hoe zit het trouwens met de mestbult met vlas/hemparade? Kan je daar wel op lopen? Is natuurlijk één poepzooi
Wij gooien nu de bult elke keer na het mesten helemaal plat en stampen hem dan goed aan, vooral de hoeken en randen

Baranna 13-5-2006
ik stamp hem ook aan, en dat scheelt dan enorm in volume. wel laarzen aan haha
ja hoor je kunt er prima op lopen. het voordeel is dat het nog sneller inzakt als stromest dus je kunt nog meer kwijt op dezelfde mestplaat. Mijn vriendin strooit er af en toe een beetje kunstmest overheen, dan is het helemaal zo weg. mijn mest hoop is groot zat, dus het maakt mij niet uit en stro en vlas of houtmot gaat bij mij gewoon allemaal op dezelfde hoop, het gaat toch over eigen land.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
kunstmest Sandrien? wat is het idee daar achter?
Daar ben ik ook wel benieuwd naarTamara schreef:kunstmest Sandrien? wat is het idee daar achter?

dan composteerd het sneller en heb je dus een kleiner mesthoop. De stoffen in de kunstmest schijnen dat sneller te doen met vlas. (gewone mest doet het ook, maar veel langzamer) Je strooit het dus op de hoop en niet in de stal
Muis Keurmerrie!