activiteiten

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
kristelhans

activiteiten

Bericht door kristelhans » ma 16 aug 2010, 07:54

Weet niet of het helemaal goed staat hier want het gaat niet direct over fjorden..

Beer en ik gaan vrijdag een week naar mijn oude manege (Klein Oever) om ponykamp te begeleiden. We gaan mee op buitenritten en ik moet een groep meiden vermaken. Nu probeer ik wat avond activiteiten te verzinnen.. Overdag ben ik bij ze met sport & spel dingen (buiten het rijden) dus tips op dat gebied zijn welkom en 's avonds iets voor de oudere meiden (12-16). ALLE tips zijn welkom..dan maak ik een lijstje en ga ik vrijdag aan de slag met mijn collega's daar om wat leuke dingen voor te bereiden.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Senna&Cajra

Re: activiteiten

Bericht door Senna&Cajra » ma 16 aug 2010, 07:56

Vossejacht, een keertje en nacht rit maken. Zijn zo'n beetje standaard dingen :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 aug 2010, 08:08

Ze hebben daar een standaard programma en daartussen in moet ik dus die kids bezighouden (met andere mensen). Het gaat dus om spelletjes/activiteiten die we op het manege terrein kunnen doen.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » ma 16 aug 2010, 09:33

kristelhans schreef:Ze hebben daar een standaard programma en daartussen in moet ik dus die kids bezighouden (met andere mensen). Het gaat dus om spelletjes/activiteiten die we op het manege terrein kunnen doen.
Lekker educatief, de binnenkant van een paard laten tekenen. (oogpotlood)
Afbeelding
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 16 aug 2010, 10:31

poeh weet nog in de tijd dat ik daar op ponykamp ging we vaak met het luchtkussen in het zwembad lagen.
hihi oh en zeepglijden. (dat zullen enkele van de vaste begeleiders daar ook we kennen)

Verder was het vaak knutsel dingen of spijkerbroek hangen, karaoke, voetballen hebben we ook erg veel gedaan.
Of tractor trekken, dat was ook altijd erg leuk.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 aug 2010, 13:00

Janna, dat springkussen is er nog en het zwembad ook! En die dingen die jij noemt zijn er ook nog haha! Moet gewoon wel zelf iets achter de hand hebben..

Ik vind dat oogpotlood-binnenkant van het paard tekenen echt geweldig! Die ga ik doen..arme Beer!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 16 aug 2010, 13:20

Die van de binnenkant van je paard is eigenlijk erg leuk idee :j
Idd, vossenjacht, bonte avond, shoppen op koopavond.
Fran

Bericht door Fran » ma 16 aug 2010, 14:53

~mirjam~ schreef:
kristelhans schreef:Ze hebben daar een standaard programma en daartussen in moet ik dus die kids bezighouden (met andere mensen). Het gaat dus om spelletjes/activiteiten die we op het manege terrein kunnen doen.
Lekker educatief, de binnenkant van een paard laten tekenen. (oogpotlood)
Afbeelding
haha, wie zouden dat nou gedaan hebben :P
Maar is wel leuk en leerzaam om te doen! Wel een paard hebben die braaf kan stil kan staan.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 16 aug 2010, 14:59

Wij hebben eens een hoofdstel uit elkaar gehaald. Ze moesten deze dan in elkaar zetten, kan binnen een bepaalde tijd.

En een soort 6kamp, stoelendans (paardendans), estafette, maar denk ook aan spelletjes zoals hints, pictionary en Party en Co.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Viv

Bericht door Viv » ma 16 aug 2010, 16:17

Wedstrijdje ponyverven (met vingerverf en geen pony's nemen die paar dagen erna bruiloft moeten lopen).
Onderlinge wedstrijd.
Wedstrijdje hoofdstel uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
Survivalparcours rond de manege uitzetten (uiteraard door de waterbak enzo als ze die hebben), geblindoekt hihihi.
Praktijkles paardenverzorgen en dan veel in detail treden en veel laten vragen.
Hints... (neem party en Co mee)
Dropping (staat waarsch al op het program)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 16 aug 2010, 20:49

Spooktochten, levend stratego, bol touw overgooien in kring en zonder los te laten uit elkaar halen, groepjes van 5 (of meer) maken en zoveel mogelijk kleding aan laten trekken in 10 minuten en daarna ze een zo lang mogelijke ketting laten maken door alle kleding aan elkaar vast te binden binnen 5 minuten :P Geloof dat Viv de rest van de bekende ponykampspellen wel heeft genoemd haha. Heerlijk, heb dit ook jaren gedaan met 12 plussers :P
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Bailey

Bericht door Bailey » ma 16 aug 2010, 21:41

Ponybal!
Dat deden ze op het leukste ponykamp waar ik als klein meisje ooit geweest ben. Ponybal (anders dan pony-voetbal/pushball) is met een kleinere bal, formaat volleybal denk ik. Om die bal zit een 'net' van canvas banden met handvaten eraan.
Aan twee kanten van een bak doelpalen/springstaanders plaatsen, de boel in twee teams verdelen, teugels aan de neusriemen bevestigen ipv aan het bit en gaan met die banaan!
Alles mag zolang het paardvriendelijk is, elkaar van het paard aftrekken om aan de bal te komen mag gewoon, zolang je maar aan de bal trekt en niet aan de persoon of het paard ;)
Paardjes daar waren megafanatiek, vonden het prachtig, en wij als kleine meisjes natuurlijk ook.
roos

Bericht door roos » di 17 aug 2010, 09:55

Levend ganzenbord/stratego
Popstars/Idols
Paardenvoetbal
Polo te paard
Hindernis baan te paard, dus zakkenlopen, door plastic linten heen rijden, door een hoepel heen etc
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 17 aug 2010, 11:04

voor savonds, vuurkorf aan en marshmallows, volgens mij voor elke leeftijd leuk
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
fjorden10

Bericht door fjorden10 » di 17 aug 2010, 17:59

een nachtwandeling door donker met van die lichtgevende armbandjes als route, afbakbroodjes boven kampvuur of vuurkorf, paardenbingo, levend stratego, en bij ons op eindkamp was maskertjesavond altijd geweldig.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 17 aug 2010, 19:35

Bedankt allemaal! Hier kan ik zeker wat mee!

Maskertjes avond als in 'facials'? Heeerlijk! Misschien is dat ook wel te regelen..haal ik een hema tube met maskerspul..moet ik aardig wat meiden mee kunnen maskeren..hihi leuk!
Plaats reactie