Nog wat getrimde hondjes

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
vosse
Contacteer:

Nog wat getrimde hondjes

Bericht door vosse » ma 16 aug 2010, 16:52

Hier nog wat getrimde honden, die lekker opgeknapt zijn.

Bouvier
Afbeelding
Afbeelding

Kruising
Afbeelding
Afbeelding

Jack Russel
Afbeelding
Afbeelding

Poekie tijdens het plukken
Afbeelding
Afbeelding

Griffon Korthals
Afbeelding
Afbeelding

Bichon Frisé
Afbeelding
Afbeelding

Poedel
Afbeelding
Afbeelding

Cairn Terrier
Afbeelding
Afbeelding

Engelse Springer Spaniel
Afbeelding
Afbeelding

Cavalier King Charles Spaniel
Afbeelding
Afbeelding
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
nancy imka

Re: Nog wat getrimde hondjes

Bericht door nancy imka » ma 16 aug 2010, 17:29

Jeetje Marije, die zijn wel heel erg opgeknapt zeg! Petje af hoor. Sommige lijken wel hele andere honden geworden!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 16 aug 2010, 17:49

wow die jack. Wat een verschil dan zeg.... Zo iets zou voor kees (oudere jack van hier) ook echt nog iets zijn. Die komt heel slecht uit haar vacht.

Zitten mooie werkjes tussen marije, doe je erg netjes!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 16 aug 2010, 18:00

janna schreef:wow die jack. Wat een verschil dan zeg.... Zo iets zou voor kees (oudere jack van hier) ook echt nog iets zijn. Die komt heel slecht uit haar vacht.
Zitten mooie werkjes tussen marije, doe je erg netjes!
Wou net vragen: Wat kost je? Durf haar nu niet te laten doen, terwijl ze het eigenlijk best kan gebruiken, wat korter vachtje....maar zitten overdag buiten. (maar als ze straks weer naar huis gaat...zou haar leven wel makkelijker maken)
Geluk is de vrucht van intens werk
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 16 aug 2010, 18:09

Wow die knappen allemaal even stevig op.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Esther

Bericht door Esther » ma 16 aug 2010, 18:09

Ziet er goed uit zeg!! Die Jack inderdaad, wat een verschil!!
Dat doe je maar netjes hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » di 17 aug 2010, 07:05

sommige vind ik er super uitzien, maar ik zie er ook een paar waar mijn klanten niet zo heel blij mee zouden zijn.
BV de griffon zou ik veel meer afgehaald hebben en de Cairn is wel heel kaal en de oren van de springer lijken wel niet gedaan.
(niet als kritiek bedoeld hoor, ik heb ook nog maar 25 jaar ervaring)
Die poedel en de bichon zien er echt super uit in elk geval.
Zou te zien ben jij meer van het knippen, dan van het plukken? (ik andersom, ik ben meer van het plukken)
Heb je nou bij de boef de poten geknipt?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 17 aug 2010, 16:48

Vera schreef:sommige vind ik er super uitzien, maar ik zie er ook een paar waar mijn klanten niet zo heel blij mee zouden zijn.
BV de griffon zou ik veel meer afgehaald hebben en de Cairn is wel heel kaal en de oren van de springer lijken wel niet gedaan.
(niet als kritiek bedoeld hoor, ik heb ook nog maar 25 jaar ervaring)
Die poedel en de bichon zien er echt super uit in elk geval.
Zou te zien ben jij meer van het knippen, dan van het plukken? (ik andersom, ik ben meer van het plukken)
Heb je nou bij de boef de poten geknipt?
Cairn komt altijd 2x per jaar en gaat dan helemaal kort. Van die mensen waarbij gedaan moet worden wat moet en verder niet. Dus 2x per jaar op het wolletje wordt het dan. Bij jou komen ze om de 3 maand?
Griffon heb ik alleen de lange laag eraf gehaald, Griffon hoort dan weer niet zo kort en wilden de mensen (hebben er 2 jaar over gedaan voor ze een keer de hond durfden te brengen) ook niet. Al lijkt het op de foto dat er niet veel af is gekomen idd.
Oren van deze springer doe ik idd niet veel aan, alleen de lichte plukken er af geplukt. Ik weet niet wat jij daar allemaal mee doet? Het is ook een jachtlijn dus denk ook niet dat een overgang die je bij de cockers en showlijnen doet wel zo zou staan. Wordt het allemaal weer te geknipt van. Zie het liever wat natuurlijker. Plus het feit dat de kleur dan veel lichter wordt. Ook deze komt maar 1x per jaar.
Poten van de boef zijn geefileerd. Jaren geschoren geweest (vind hier maar eens een boef die dat niet wordt, jammer genoeg). Gelukkig was het lichaam nog wel te plukken.
Ik ben een echte knipper en plukker.

Zie het niet als kritiek hoor. Zo zie je maar weer hoe elke trimmer verschilt.
Zo heb ik een fobie voor boomers etc. met lange oren.
http://www.hondentrimsalon-info.nl/foto ... Boomer.jpg
Een afdakje boven de oogjes etc. En zie ik alles liever wat natuurlijker dan zo geknipt (vooral de goldens, springers, benners etc.)

Hier krijg ik echt de kriebels van :sorry:
http://petmotelandsalon.com/images/pict ... eather.jpg
http://petmotelandsalon.com/images/pict ... -breed.jpg
http://axcium.com/Images/MrWongAfter.jpg
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 17 aug 2010, 17:46

Die laatste drie die je aangeeft zijn idd heel lelijk gedaan pff! En die boomer ook hoor dat vind ik ook niet mooi dat geknipte!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 17 aug 2010, 19:26

Zijn de Griffon en bruine Poedel toevallig van Gaby? Zij is ook hondentrimster en heeft ook zulke honden. Zie je niet vaak, die bruine poedels.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vera

Bericht door Vera » di 17 aug 2010, 19:31

vosse schreef:
Cairn komt altijd 2x per jaar en gaat dan helemaal kort. Van die mensen waarbij gedaan moet worden wat moet en verder niet. Dus 2x per jaar op het wolletje wordt het dan. Bij jou komen ze om de 3 maand?
Griffon heb ik alleen de lange laag eraf gehaald, Griffon hoort dan weer niet zo kort en wilden de mensen (hebben er 2 jaar over gedaan voor ze een keer de hond durfden te brengen) ook niet. Al lijkt het op de foto dat er niet veel af is gekomen idd.
Oren van deze springer doe ik idd niet veel aan, alleen de lichte plukken er af geplukt. Ik weet niet wat jij daar allemaal mee doet? Het is ook een jachtlijn dus denk ook niet dat een overgang die je bij de cockers en showlijnen doet wel zo zou staan. Wordt het allemaal weer te geknipt van. Zie het liever wat natuurlijker. Plus het feit dat de kleur dan veel lichter wordt. Ook deze komt maar 1x per jaar.
Poten van de boef zijn geefileerd. Jaren geschoren geweest (vind hier maar eens een boef die dat niet wordt, jammer genoeg). Gelukkig was het lichaam nog wel te plukken.
Ik ben een echte knipper en plukker.

Zie het niet als kritiek hoor. Zo zie je maar weer hoe elke trimmer verschilt.
Zo heb ik een fobie voor boomers etc. met lange oren.
http://www.hondentrimsalon-info.nl/foto ... Boomer.jpg
Een afdakje boven de oogjes etc. En zie ik alles liever wat natuurlijker dan zo geknipt (vooral de goldens, springers, benners etc.)

Hier krijg ik echt de kriebels van :sorry:
http://petmotelandsalon.com/images/pict ... eather.jpg
http://petmotelandsalon.com/images/pict ... -breed.jpg
http://axcium.com/Images/MrWongAfter.jpg
Boomers met lange oren vind ik inderdaad ook niets. de springer zou ik zelf iets meer bij de oren wegplukken inderdaad niet als een cocker, datis geen gezicht.
Als de boef geschoren is geweest, kan je bijna niet meer anders dan een groot deel knippen en als mensen de hond heel kort willen of juist wat langer willen laten tja wat moet je dan? gewoon maar doen wat ze willen anders gaan ze ergens anders heen.
Zo heb ik een malterzer die moet helemaal kaal, alles eraf, zelf geen leuk koppie erop. Ik zeg altijd tegen haar dat als mensen het lelijk vinden dat ze dan wel moet zeggen dat ze het zelf zo wil en niet mijn naam moet noemen :D
Maar voor de korte tijd dat je nu voor jezelf aan de gang bent, ben je in elk geval lekker bezig. Als ik er mee stop zal ik mijn klanten naar je toe sturen (jammer dat het te ver weg is)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 17 aug 2010, 20:06

Lovemischa schreef:Zijn de Griffon en bruine Poedel toevallig van Gaby? Zij is ook hondentrimster en heeft ook zulke honden. Zie je niet vaak, die bruine poedels.

Nee, Gaby heeft een grote bruine poedel en ook geen griffon korthals maar een Petit of Grand Basset Griffon Vendeén meen ik.
Gaby trimt zelf niet meer maar zal d'r eigen honden neem ik aan nog wel doen!?
Vera schreef:
Boomers met lange oren vind ik inderdaad ook niets. de springer zou ik zelf iets meer bij de oren wegplukken inderdaad niet als een cocker, datis geen gezicht.
Als de boef geschoren is geweest, kan je bijna niet meer anders dan een groot deel knippen en als mensen de hond heel kort willen of juist wat langer willen laten tja wat moet je dan? gewoon maar doen wat ze willen anders gaan ze ergens anders heen.
Zo heb ik een malterzer die moet helemaal kaal, alles eraf, zelf geen leuk koppie erop. Ik zeg altijd tegen haar dat als mensen het lelijk vinden dat ze dan wel moet zeggen dat ze het zelf zo wil en niet mijn naam moet noemen :D
Maar voor de korte tijd dat je nu voor jezelf aan de gang bent, ben je in elk geval lekker bezig. Als ik er mee stop zal ik mijn klanten naar je toe sturen (jammer dat het te ver weg is)
Idd sommige mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk en zo lelijk mogelijk, maar daar wil je niet altijd je naam aan hangen.
Weet niet wat jou ervaring is, maar hier in de buurt zitten ook veel 'slechte' trimmers. Lijkt wel of ze alleen maar kunnen scheren, alles moet binnen een uurtje klaar en moeite doen kennen ze niet. Die mensen van die Griffon hebben er daarom ook 2 jaar over gedaan om hem langs te brengen. Zo bang waren ze dat er geschoren werd in die hond. Daarom heb ik ook van die rassen in de trimsalon die een ander niet snel zal zien. Die zien alleen maar boomertjes die met een 3 mm in een uur klaar zijn.
Ja je woont nogal een eindje weg idd. Ach je plakt er nog wel wat jaartjes tegen aan toch?
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
claudia

Bericht door claudia » di 17 aug 2010, 20:13

Oh, ik ben geen fan van die bichon en poedel.
Ik krijg dan altijd medelijde.

De andere zien er echt super uit, wat een verschil.
Ik heb nu een paar dagen een pup (shitzu X shelti) in huis gehad maar ik vloek nooit meer op Zinniz zijn korte haren. Wat een genot is dat vergeleken bij dat lange zwabberige.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 17 aug 2010, 20:17

claudia schreef:Oh, ik ben geen fan van die bichon en poedel.
Ik krijg dan altijd medelijde.

De andere zien er echt super uit, wat een verschil.
Ik heb nu een paar dagen een pup (shitzu X shelti) in huis gehad maar ik vloek nooit meer op Zinniz zijn korte haren. Wat een genot is dat vergeleken bij dat lange zwabberige.
Hoezo heb je medelijden met een poedel of bichon dan?
Persoonlijk vind ik de kort harige honden juist het ergste qua haren. Van die kleine stekel haren die overal recht op in zitten.
De rest haren wat meer in vlokken, dus die pak je zo op.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
claudia

Bericht door claudia » di 17 aug 2010, 20:23

Ik vind ze er altijd zo gemaakt uitzien, ik vind dat niet zo natuurlijk meer.
Mijn schoonouders hadden vroeger ook een poedel en als die terugkwam dan leek het wel een hee lander hondje. Het was altijd een doerakje en als hij van de kapper kwam was hij altijd een dag of 3 van slag (ik riep altijd dat hij zich schaamde)

Wat die haren betreft heb je gelijk maar Zinniz is zo droog, deze "zwabber" liep dan door het natte gras of regen en het duurde zo lang voordat hij was opgedroogd.
Ach, stofzuigen moet je toch.
Maar ik weet nu dat ik een kortharig mens ben.
Laatst gewijzigd door claudia op wo 18 aug 2010, 05:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 17 aug 2010, 20:25

claudia schreef:Ik vind ze er altijd zo gemaakt uitzien, ik vind dat niet zo natuurlijk meer.
Mijn schoonouders hadden vroeger ook een poedel en als die terugkwam dan leek het wel een heelander hondje. Het was altijd een doerakje en als hij van de kapper kwam was hij altijd een dag of 3 van slag (ik riep altijd dat hij zich schaamde)

Wat die haren betreft heb je gelijk maar Zinniz is zo droog, deze "zwabber" liep dan door het natte gras of regen en het duurde zo lang voordat hij was opgedroogd.
Ach, stofzuigen moet je toch.
Maar ik weet nu dat ik een kortharig mens ben.
Ja zo ja. Ach ook een poedel is een hond en die mag hier later gewoon doen en laten wat ie wil.
En idd een korthaar is weer zo droog, geef ik jou gelijk in ;)
Doe maar maar kroes of ruwhaar.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » do 19 aug 2010, 07:39

Wauw knap getrimt hoor! Je kan het wel :# :D
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Plaats reactie