ohoh, wat heb ik toch een maffe kip. Ze is haast mooi van lelijkheid. Zoals jullie weten heeft ze zomers geen veren, vies gezicht, net een diepvrieskippetje, je ziet die kippevelbobbeltjes zitten

Ook heeft ze geen staart en is ze 3x zo klein als mijn andere kippen. Haar kam, lel, borst en kont zijn knálrood.
Vorige week liep ze lekker in de tuin te kakelen (ze maakt ook nog eens een geluid dat je niet thuis kan brengen, klinkt nérgens naar). Nanuk, onze nieuwe kat keek haar vol afgrijzen aan en sloop erop af. Haar jachtinstinct kwam naar boven. Miss Lucky heeft ook geen kip-afmeting, heeft meer de grootte van een uit de kluiten gewassen merel

. Ik had een klein emmertje in mijn hand en net toen Nanuk Miss Lucky wilde bespringen gooide ik de emmer erheen, om Nanuk te laten schrikken. Maar het emmertje ketste tegen een boom en veranderde van richting.....boeven op Miss Lucky.....ze heeft ook altijd pech. Maar ik had haar wel uit de katten klauwen gered!
Net wilde ik de kippen voeren, telde ik er maar 6, ik miste Miss Lucky.....Doe ik het deurtje van het nachthok open, ligt ze daar te "broeden" op 2 eieren.....Ze is dus zó klein, kan geen eens 2 kriel-eieren onder zich hebben

Dat rooie bolletje dat je tussen de eitjes ziet is haar borstbeen. Ik vond het zo'n komisch gezicht, heb snel mijn fototoestel opgehaald
Har veren beginnen weer te komen, hopen dat ze in de winter weer een jas aan heeft, anders moet ik haar echt in laten slapen, veels te koud.