Maar hoe zijn jullie paarden door de APK gekomen? Wat waren de conclusies en kun je er wat mee? Wel heel benieuwd!
Bink bij de chiropractor kreeg de volgende opmerkingen (corrigeren jullie me Mieke/Janna/Esther/Lisa als ik iets verkeerd zeg of vergeet...ging zaterdagavond allemaal beetje brak, dus kan zijn dat er iets tussendoor geglipt is).
Kort gezegd is Bink een banaan. Hij voelde iets strak in zijn lendenen en stond verder in zijn geheel gebogen, wat voornamelijk voort kwam uit zijn lendenenpartij. Het was niet ernstig (als in beschadigd), maar was wel merkbaar in het makkelijker zijn de ene kant om...tja dat is zo, hij vindt de ene kant om makkelijker dan de andere kant om. Ze vroeg wat ik deed: Rijden en mennen op basisniveau en daarnaast grondwerk, longeren. Wat ik deed met grondwerk? Mmh meelopen, achterwaarts, schouder voor, aanzet tot keertwending en in het vooruitzicht zit dat we dat gaan uitbouwen.
Dat vond ze erg goed, want daarmee trainde je het lichaam al soepel en buigzaam te zijn. Slechte nieuws was echter dat zijn scheefheid niet rijtechnisch of met grondwerk op te lossen was. Goede nieuws, met één behandeling zou het wel icm grondwerk te verhelpen zijn. Dus we zullen binnenkort op naar een chiropractor