Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer! IV

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer!

Bericht door Anita » do 05 aug 2010, 07:47

Jammer dat Djimm niet meegaat volgende week. Ik probeer ook te komen en het was wel leuk geweest hem irl te zien.

Djambo doet het op zich prima voor de kar. Hij gaat geregeld een keer mee naar Wanneperveen en dan rijdt Bart hem. Nu overigens een aantal weken niet ivm Bart's vakantie. Toch heb ik niet de moed om er zelf achter te stappen. Ik heb in hem niet dat vertrouwen dat ik in Celony wel heb en ik ben bang dat ik daardoor mijn spanning te veel op hem overbreng. Hij is gewoon wat minder stabiel dan Celony. Voor mensen met durf een leuke uitdaging maar voor mij niet.
Gisteren heeft ie even een cursusje trailerladen gekregen van Annabel hier thuis. Meneer wilde zich eerst niet overgeven aan haar en probeerde de ontwijkmodus uit. Uiteindelijk heeft hij toch diverse keren op de trailer gestaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne » do 05 aug 2010, 12:20

Anita, fijn dat djambo af en toe mee kan naar Bart. Wie weet groeit jouw vertrouwen nog en kun je over een tijdje ook zelf met hem aan de gang. Zou het niet leuk zijn om de gebroeders in tweespan te zetten?

Evy, Djimm is eigenlijk heel braaf ondanks 2,5 jaar wildernis :D Hij staat nu op een boerenbedrijf waar veel gebeurt en langskomt, dus dat is hartstikke goed voor hem. Alle commando's zaten er nog goed in alleen hij wordt wel behoorlijk mans als hij iets nieuws of spannends ziet. Dikke nek erop, beetje stoer doen. Daarom wil ik hem nu ook aan een bitje te laten wennen. Om toch in nieuwe/spannende situaties buiten het erf een extra 'controlemogelijkheid' te hebben :)
Maar hopelijk heb ik die helemaal niet nodig, tot nu toe is Djimm echt een stoer schatje :D

Anita, nog even offtopic: ik ben wel met Yanneke in Spoordonk dus dan kunnen we evt meeten als jij er ook bent!
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 05 aug 2010, 19:41

Anita, kan je niet samen met Bart op de wagen zitten en het dan af en toe van hem overnemen? Zodra er wat verkeerds gebeurd dan kan hij altijd nog ingrijpen :)

Daphne, hihi ik zie het al helemaal voor me dat die stoere Djimm heel ondernemend alles wil bekijken :D
Je moet maar snel weer wat foto's van hem maken als je wat meer tijd heb!

Vandaag is mijn nieuwe hoofdstel binnen gekomen voor Dasha, misschien morgen even op de foto zetten voor jullie :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
harsan

Bericht door harsan » vr 06 aug 2010, 09:39

Hier ook net terug van vakantie en even bij gelezen... Jongens wat gaat het hard allemaal! (Je kunt gewoon niet weg he? :D )
Gelukkig allemaal goede berichten (DJ had ik al meegekregen voor de vakantie maar die gaat nu lekker de goede kant op las ik) Verder natuurlijk superpunten voor die knappe Damaris en alle D-tjes lijken het braaf te doen onder het zadel. Jongens, geniet ervan!!!

Kan geen spectaculaire dingen over Daan melden behalve dat ze het erg naar haar zin heeft in het leven :D
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 aug 2010, 13:45

Evy schreef:Anita, kan je niet samen met Bart op de wagen zitten en het dan af en toe van hem overnemen? Zodra er wat verkeerds gebeurd dan kan hij altijd nog ingrijpen :)
Dat zou idd wel kunnen. Bart staat daar wel voor open. Die wil alles doen om je te helpen maar ik moet zeggen dat ikzelf er niet zo de behoefte aan heb om op de kar te stappen met Djambo ervoor. Ik heb met hem veel minder dan met Celony. Dat is echt mijn paardje en het doet me ontzettend veel pijn dat hij nu niet goed is.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 08 aug 2010, 13:30

Nou Dakoot zit goed in de puberteit nu hoor, buitenritjes gaan nogal met hoten en stoten tegenwoordig.
Als hij iets eng vind (op dit moment zijn verkeersstrepen erg eng, of een ander kleur wegdek oid) dan gaat hij volledig in staking, been en tikkie bij werkt niet, wordt ie nog opstandiger van,
oja, putten in de weg zijn ook heeeeeel eng, soms lijkt het wel een westernpaard die volledig in de remmen gaat, vlieg ik er weer half over.
Laatst moest ik 6x afstappen om hem ergens langs te krijgen.

Vanavond ga ik dus met hem wandelen, langs die enge putten, verkeersstrepen om te kijken wat hij dan doet, en anders doe ik hem voortaan oogkleppen op :D :P
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Esther

Bericht door Esther » zo 08 aug 2010, 17:24

He mijn berichtje is weg..
Nog maar een keer dan..
@ Anita, ik zou het toch een keer proberen met Djambo, het is toch ook jouw paard, jij kunt mennen, je paard leert het al, dan kun je het toch een keer proberen. Gewoon in de bak met Bart naast je kan er weinig gebeuren toch..
Het is het mooist als je hem zelf straks kan pakken op dinsdag of alvast wat trainen voor de Abop.

Het klinkt misschien wat hard, maar als je gevoel zo zit bij Djambo, dan zou ik hem toch meenemen naar de keuring, de Abop proberen, dan kun je hem misschien deze winter al verkopen.. Het is toch niet een paardje naar je hart, maar hij eet wel mee, je hebt er werk mee en hij verdient toch ook een baasje wat wel graag met hem aan de slag gaat..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » zo 08 aug 2010, 20:39

Oeh esther, ik weet dat je het goed bedoeld maar vind het best wel een beetje hard overkomen..
Je hebt wel gelijk hoor! maar moest wel even slikken.. :P
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 09 aug 2010, 03:15

Valt mee, Anita heeft Djambo nog om hem model te krijgen, het was sowieso geen blijvertje. Ze heeft er nog een hele koppel staan waar ze wel veel mee heeft. Ik ken Anita ook erg goed, dus die zal snappen wat ik bedoel.. (Daar ga ik tenminste vanuit..)
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 09 aug 2010, 08:15

Dani heeft het bokken uitgevonden. En ineens snel omdraaien als ik opstap... Pffff, draakje. Maar het rijden gaat goed. Er zijn gisteren dan eindelijk foto's gemaakt, maar kan ik het kabeltje naar de pc weer niet vinden... aaaargh!

De tandarts zei dat ze een wolfskiesje had en die zou de eruit komen halen, maar toen Dani sedatie had gehad en de tandarts ging kijken, zat ie er helemaal niet! Ze had een dop aangezien voor wolfskies. Uiteindelijk nog wel een melktandje getrokken, omdat die in de weg zat.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 aug 2010, 10:12

Esther schreef:Valt mee, Anita heeft Djambo nog om hem model te krijgen, het was sowieso geen blijvertje. Ze heeft er nog een hele koppel staan waar ze wel veel mee heeft. Ik ken Anita ook erg goed, dus die zal snappen wat ik bedoel.. (Daar ga ik tenminste vanuit..)
Ja hoor Es, ik heb er geen problemen mee hoor met wat je schreef. Zo is het ook precies. Ik heb zelf niet zo veel met Djambo maar Jeroen heeft dat wel. Die vindt hem leuker dan Celony terwijl Celoon echt mijn paardje is. We moeten maar zien hoe het gaat lopen.
Op zich zou ik het nog wel aandurven om er een keer samen met Bart achter te gaan zitten maar wek ik dan niet bepaalde verwachtingen die ik niet durf waar te maken. Daar worstel ik een beetje mee.
k4tink4 schreef:Oeh esther, ik weet dat je het goed bedoeld maar vind het best wel een beetje hard overkomen..
Je hebt wel gelijk hoor! maar moest wel even slikken.. :P
Ik niet hoor want Esther schrijft de waarheid en niets anders dan de waarheid. En ze verwoord het ook nog eens erg netjes dus slikken hoeft echt niet hoor.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 09 aug 2010, 14:48

Dani's DNA is trouwens goed! Als het goed is, is donderdag of vrijdag het bewijs op de post gegaan (heb het alleen nog niet binnen..)
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 09 aug 2010, 15:34

@ Anita: Proberen kan altijd! Als je het nooit probeert zul je ook niet weten of het echt wel of niet iets voor jou is. Dat mennen met Djambo.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daphne

Bericht door Daphne » di 10 aug 2010, 17:37

Anita, wat Janna al zegt: proberen kan altijd!

Anna, fijn dat Dani's DNA in orde is! Je zal het maar treffen dat dat niet zo is :=

Gister heb ik Djimm verweid. Zijn jaarlingvriendjes zijn verkocht en dus stond hij maar een beetje allenig te kijken :D Nu staat hij in de wei naast Yanneke. Handig, want dan kunnen ze even uitgebreid kennis maken maar toch met een draadje ertussen! Alle foto's zet ik zo bij Pics Plaza, maar speciaal voor jullie natuurlijk al even een voorproefje:

Afbeelding

Ik zeg: bedankt Tsjerk :~ Djimm kan echt heel lekker en supermakkelijk draven!
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 10 aug 2010, 17:41

Joepie, eindelijk weer Djimm foto's!
Zo te zien kan hij lekker van de grond af draven :~

Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 11 aug 2010, 11:37

Wat heeft Djimm prachtige strepen op zn benen!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Daphne

Bericht door Daphne » do 12 aug 2010, 12:19

Ja he! Tis echt een leukerd!

Alleennn gister bij de smid was hij iets minder leuk... Geen idee hoe hij in de opfok bekapt is, maar gister was hij het er niet mee eens dat dat ging gebeuren. Voetje geven bij mij doet hij wisselend, soms heeft hij geen zin en dan trekt hij zijn voet weer weg. Gister bij de smid stond hij op zijn achterbenen en maaien met zijn voorbenen :o Gelijk maar even een praampje omgedaan! Het kón natuurlijk ook niet dat Djimm alles nog braaf zou doen. Hebben we weer wat om te oefenen :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 12 aug 2010, 15:39

Oh jee, ja.. het ging natuurlijk al veelste goed allemaal :D
Naja, als dit het enige is waar hij vervelend bij is dan valt het wel mee.
Hoewel maaiend met de voorbenen wel erg mans gedrag is zeg, hij voelde zich nog een beetje hengst zeker!
Maar gewoon consequent volhouden en dan moet het lukken.

Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 12 aug 2010, 21:39

Het boekje van Lisse is binnen, Dasha staat vooraan op catalogus volgorde.
Jammer, want dan zal ze zeker weten weer gaan dribbelen omdat ze het spannend vind. :=
Het zal mij benieuwen wat ze van haar vinden...

janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 13 aug 2010, 07:44

@ Eef: kan je met haar niet gaan instappen en draven? Dat ze al wat stress kwijt is voordat ze daadwerkelijk de ring in moet? Of blijft ze maar door gaan?

Ik ben natuurlijk helemaal trots op mijn ventje! OP de keuring deed hij het super, heeft zijn ogen uitgekeken met al die veulentjes in de andere ringen. Maar heeft erg netjes zijn rondjes gelopen en gedraafd. (alleen heeft hij wat met ererondes ofzoiets, want dan gaat ineens de achterkant ook omhoog. de gluiperd)
Bestgaand deed ik alleen mee voor de ervaring, ik gespannen, Dieter gespannen. Maar ging op een gegeven moment toch echt wel heel goed. Hij deed het netjes...
Voor mijn nog ruim 2 maand onder het zadel kereltje vond ik dit echt een super leer moment. Paarden die in tempo langs hem heen gingen. Kon wel goed merken als annabel voorbij kwam met bink, dat was de enige die gewoon in galop langs mij kon komen zonder dat Diet dacht waaaaaah.
De rest ging hem toch allemaal wat te heftig. Maar zelf in de galop ging het ook super, doe vaak in de bak maar 1 ronde. Hier moesten we natuurlijk wat langer. Maar heb nog nooit zo lekker gegaloppeerd hij maakte echt 2x zo duidelijk sprong als normaal.

Maar al met al ben ik dus super trots naar huis gegaan.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gesloten