Welk ras ipv fjord?
Re: Welk ras ipv fjord?
KWPN of Fries 

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Ik vind een Noord Zweed geweldig mooi (zitten wel behoorlijke koppen op trouwens zijn geen hele makkelijke paarden ik vorig jaar een hele poos staan praten met de vrouw die ze importeert en het zijn over het algemeen geen doetjes waar je een beginner mee weg stuurt) en daar zou ik best voor kunnen vallen. Daarnaast heb ik ontzettend genoten van beide KWPN'ers die ik gehad heb ( een Linards x Onyx en een Voltaire x Burggraaf) waren ook beiden super paarden. Ik ben ook gek op welsh A'tjes, cobjes en er zijn ook veel K's die mij aanspreken maar als ik er ook nog op wil klimmen is dat voor mij niet weggelegd. Daarnaast vind ik trekpaarden geweldig en ik heb ontzettend genoten van Cratos maar dat zou het voor mijzelf nooit zijn, datzelfde geldt voor de Percherons, Ardenners en ook de Schwarzwalder fuchs. Een IJslander zou het voor mij ook niet zijn, met name vanwege de schofthoogte en daarbij mijn eigen lengte en gewicht. Dat is voor mij net als de welshjes teveel pony (en ik ben echt gek op pony's). Een haflinger zou ook afvallen, ik vind dat de jongere generatie vaak te sporty en weinig haflinger meer en de zwaardere oudere types heb ik persoonlijk geen fijne ervaringen mee. Ik val vaak niet echt op een bepaald ras maar op het paard zelf, je voelt er wat bij of je voelt er niets bij.
Ik vind de echte tuigers vaak niet echt mooi om naar te kijken, zou zelf niet bewust kiezen voor een tinker en ook niet voor een haflinger en heb toch een kruising tussen die drie gekocht
. Het kan soms raar lopen.
Ik denk dat het belangrijk is om te weten welke doelen je hebt met een paard, welk type paard aan de eisen die de doelen stellen voldoet en ik zou op basis daarvan gaan zoeken. Ras, afstamming, kleur etc. zijn voor mij daarbij ondergeschikt. Ik moet er 365/ 366 dagen per jaar van kunnen genieten.
Ik vind de echte tuigers vaak niet echt mooi om naar te kijken, zou zelf niet bewust kiezen voor een tinker en ook niet voor een haflinger en heb toch een kruising tussen die drie gekocht

Ik denk dat het belangrijk is om te weten welke doelen je hebt met een paard, welk type paard aan de eisen die de doelen stellen voldoet en ik zou op basis daarvan gaan zoeken. Ras, afstamming, kleur etc. zijn voor mij daarbij ondergeschikt. Ik moet er 365/ 366 dagen per jaar van kunnen genieten.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Wij zijn overgestapt op de kwpn-ers.
Ook ''gewoon'' kwpn vond ik zo ''gewoon'' dus zijn het bonte geworden.......a la ''de Ronde'' en ''verstappen''.
met Oscar-bloed,die bekend staat om zn nuchtere en coole karakter (altijd handig als je eens goed vast staat in een marathon-hindernis...!)en aan moederskant Samber,die (wederom) bekend staat om zn rustige manier van doen.
Nog een jaartje dan zijn ze 2,5 en gaan we ze beleren......ben benieuwd of alles klopt!
Tot heden zijn ze voor anderhalf jaar oude hengsten erg braaf en nog goed te handhaven........
Wels-cobs komen we ook vaak in de marathons tegen....mijn ervaring is dat dat enorme ''hitte-petitten'' zijn en er steeds meer voor de werkwillige en snelle new-forrest kiezen,die heb je ook met bv een stokmaat van 1.55 ofzo (ook erg leuk ras)
Succes met de verkoop EN aankoop van iets nieuws!
Ook ''gewoon'' kwpn vond ik zo ''gewoon'' dus zijn het bonte geworden.......a la ''de Ronde'' en ''verstappen''.
met Oscar-bloed,die bekend staat om zn nuchtere en coole karakter (altijd handig als je eens goed vast staat in een marathon-hindernis...!)en aan moederskant Samber,die (wederom) bekend staat om zn rustige manier van doen.
Nog een jaartje dan zijn ze 2,5 en gaan we ze beleren......ben benieuwd of alles klopt!
Tot heden zijn ze voor anderhalf jaar oude hengsten erg braaf en nog goed te handhaven........
Wels-cobs komen we ook vaak in de marathons tegen....mijn ervaring is dat dat enorme ''hitte-petitten'' zijn en er steeds meer voor de werkwillige en snelle new-forrest kiezen,die heb je ook met bv een stokmaat van 1.55 ofzo (ook erg leuk ras)
Succes met de verkoop EN aankoop van iets nieuws!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
- margalorenz
Helaas heb ik mijn Zirsta in moeten laten slapen en na verschillende fjorden bekeken te hebben waar ik toch steeds weer een brok bij in mijn keel kreeg heb ik nu een new forest pony gekocht. Bevalt me ook erg goed. Sportief maar toch cool en wel heel lief. Toch blijft het fjordevirus onderhuids kriebelen...
Voor mij wordt het zeker weer een fjord. Was vroeger nooit het ras waar ik voor zou kiezen,
maar Trix heeft mij helemaal verliefd gemaakt op haar zelf, en op het ras. Nooit meer iets
anders
.
maar Trix heeft mij helemaal verliefd gemaakt op haar zelf, en op het ras. Nooit meer iets
anders

Dag lieve, lieve Trix... 

ik hou juist van de combi van mijn paarden.
Ik vind fjorden speciaal, het karakter is leuk. Daarom heb ik er ook weer 1 bij gekocht. En ik hou van klein. Ik wil geen KWPN joekel. Ooit gehad, maar dat past me niet.
Arabieren passen me erg goed, en daar heb ik er 1 van. Maar het clown karakter van de fjord. Super! Vandaar dat we Zoef erbij gekocht hebben. Ik hoop altijd in de positie te zijn om minimaal 1 fjord te hebben. Mochten we ooit buiten gaan wonen dan komt er zeker een ijslander bij.
Ik vind fjorden speciaal, het karakter is leuk. Daarom heb ik er ook weer 1 bij gekocht. En ik hou van klein. Ik wil geen KWPN joekel. Ooit gehad, maar dat past me niet.
Arabieren passen me erg goed, en daar heb ik er 1 van. Maar het clown karakter van de fjord. Super! Vandaar dat we Zoef erbij gekocht hebben. Ik hoop altijd in de positie te zijn om minimaal 1 fjord te hebben. Mochten we ooit buiten gaan wonen dan komt er zeker een ijslander bij.
---
Naast Dana rijd ik op een schwarzwalder fuchs, ook koel in het hoofd en multifunctioneel! Als ik het geld had voor een erbij dan werd het dat paard.
niet dat het er ooit nog van zal komen, maar dan zou het een leuk pittig welsh Atje worden, voor voor de wagen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hmmm ik moet mn mening toch bijschaven, was vergeten dat ik de Clydesdale ontzettend gaaf vind (of Shires
)

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Een stoer en stevig type rijpaard. Of dat een kwpn'er of een Duitser is maakt me niet zoveel uit. Een beetje het type zoals het nieuwe rijpaard van Krista, Armani. Die vind ik echt geweldig stoer zo op de foto 

Heb geen eigen paard, maar als ik er 1 zou kopen dan wordt het toch echt een Tinker!
Dat is voor mij echt het type paard. Heb er veel ervaring mee ook op wedstrijd gebied.
Dat is voor mij echt het type paard. Heb er veel ervaring mee ook op wedstrijd gebied.
Een zwarte KWPN soort van Moorlands Totilas achtig iets!
Of een mooie Andalusier, wel een schimmel.

Of een mooie Andalusier, wel een schimmel.

Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
-
Haha Heleen, ik heb er 1 staan incl tuig. Ze is alleen nog nooit voor de wagen geweest, maar dat kan geleerd worden..Leentje schreef:niet dat het er ooit nog van zal komen, maar dan zou het een leuk pittig welsh Atje worden, voor voor de wagen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
welsch cob, ik hou van robuust maar ook sierlijk, niet te groot en dapper!
Maar vind die maar eens te koopCarolinef schreef:welsch cob, ik hou van robuust maar ook sierlijk, niet te groot en dapper!

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- nobbygaard
Zijn dan vele rassen waar ik intresse in zou hebben. Het zou dan in ieder geval wel weer een breedachtig ras worden. Zoals een fries, schwarzwalder, merens, welsh cob enz. Maar leuke kruisingen zou ik ook wel intressant vinen.
Pablo schreef:Maar vind die maar eens te koopCarolinef schreef:welsch cob, ik hou van robuust maar ook sierlijk, niet te groot en dapper!4-8 jaar beleerd voor de wagen
ik verleg de grens als ik iets zoek en heel graag wil

Dan zou ik voor een Fries of een KWPN met veel potentie gaan om hoog in de dressuur te komen (even van uitgaan dat geld en tijd totaal geen probleem is
) Misschien dat ik ook nog wel uit zou kunnen komen bij de Barock Pinto.
Voor erbij een goede zwarte shetlandmerrie om mee te fokken.

Voor erbij een goede zwarte shetlandmerrie om mee te fokken.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ik zou denk ik toch weer voor een fjord gaan, maar als ik écht iets anders moet kiezen dan een Ijslander of een Mérens. Vorig jaar hebben we een rit gemaakt bij een Mérens-stal. Nou was de rit niet heel geslaagd, begeleiding was waardeloos, maar afgezien daarvan vind ik het bijzondere paardjes. Stevig, robuust, mooi, vast ter been, en niet te groot. Ik ben zelf maar een uk, dus liever ook een klein paardje.
Ik zou kiezen voor een Frieze hengst, met heel veel mooie behang! 

Mijn Topfjord Sarissa!! ( Melissa x Jolster )
B+12 ---> L1+10---> L2+0
Ruiterbewijs gehaald met Sarissa!
B+12 ---> L1+10---> L2+0
Ruiterbewijs gehaald met Sarissa!