De Ponyclub van 2 in Drenthe

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

De Ponyclub van 2 in Drenthe

Bericht door Nathalie » do 05 aug 2010, 18:49

Mijn vriendin (en mede fjordenfanaat) Wendy vertelt mij regelmatig over hoe vreselijk mooi het in Drenthe is in de omgeving van de camping waar zij regelmatig komen. Deze week besloten wij dus met onze dochters een paar nachtjes te gaan kamperen. Aangezien er uiteraard maar 2 paarden in de trailer passen, leek het voor de kleine dames niet meer dan redelijk (en noodzakelijk) dat hun pony's mee gingen en onze Fjorden thuis bleven dus moesten wij ons de afgelopen dagen met onze tweewielige stalen rossen redden.

1. De pony's leken de "nieuwe" weide prima in orde te vinden
Afbeelding

2. De eerste ochtend regende het vreselijk maar wie maalt daarom als je vervolgens heerlijk door de modder kunt rijden.
Afbeelding

3. Wendy en ik konden toch nog regelmatig van Fjorden genieten aangezien de camping-eigenaar er 2 heeft en we onderweg dit aardige echtpaar op trektocht met hun tweespan tegenkwamen.
Afbeelding

4. Over een boomstammetje hier en daar doen we niet moeilijk...(uiteraard weigerden de stalen rossen van Wendy en mij pertinent te springen :+ )
Afbeelding

5. Dan breekt ineens de zon door en waan je je in het paradijs...
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. natuurlijk hoefde er niet alleen hard gewerkt te worden, er was ook tijd voor een beetje R&R. P.C. vond het gekroel met Wendy zo lekker....
Afbeelding

13.....dat hij gewoon bij haar op schoot wilde liggen...
Afbeelding

14. 's avonds zit je voor de tent aan de rand van het weiland en komt dit voorbij...is het niet hemels?
Afbeelding

15. 's morgens komt dan dit voorbij, 2 meisjes in pyjama's die met blote voeten door de mest banjeren :') (ietsje minder hemels :P)
Afbeelding

16. De volgende dag was het weer flinke regen, maar dat hield de meiden niet tegen. Ze maakten hier wel duidelijk wat de plannen voor de dag waren...
Afbeelding

17. Terwijl wij de boel even opruimden en afsloten, reden de meisjes, tot groot vermaak, even de camping rond...
Afbeelding

Wat een prachtige omgeving, wat een heerlijke dagen...we hebben weer intens genoten! :) :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Re: De Ponyclub van 2 in Drenthe

Bericht door Jilly » do 05 aug 2010, 18:53

Wat heerlijk voor de meiden zeg! Voor jullie iets minder, op de niet-spring grage stalen rossen haha

Die foto's van Wendy met P.C. zijn lief!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 05 aug 2010, 19:08

De stalen rossen waren wel weer goed om stalen bilspieren te kweken :P, dat is weer bevordelijk voor mijn "sturen op zit-oefeningen" dus indirect profiteert Cos er wel van...hehehehe
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Esther

Bericht door Esther » do 05 aug 2010, 19:13

Dat zijn weer plaatjes om van te genieten!!
Waar zaten jullie in Drente??

Foto tien is leuk, serieus gezichtje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 05 aug 2010, 19:18

Wij zaten in de buurt van Diever (drents-friese wold), het is zo verschrikkelijk mooi daar. Zelfs als de regen met bakken uit de hemel komt (en we hebben de tweede dag echt in de stromende regen gereden) is het nog genieten...
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 05 aug 2010, 19:21

zie ik het nou goed en zijn de manen van P.C. er helemaal af?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » do 05 aug 2010, 19:23

Oh, weer van die heerlijke plaatjes om van te genieten!

die meiden van jullie leven toch echt de ultieme pennydroom ;)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 05 aug 2010, 19:28

prachtige foto's. Je kan duidelijk zien dat de meiden genieten. Leuk hoor!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 05 aug 2010, 19:34

Dit doet me zo denken aan mij en Dees vroeger op "onze" shetjes....! Heerlijk die kindertijd met de paardjes
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 05 aug 2010, 19:35

dank jullie :)
Ziggy schreef:zie ik het nou goed en zijn de manen van P.C. er helemaal af?
jeetje wat heb jij een scherpe blik! P.C. had natuurlijk heeeele lange manen. Toen hij 5 maanden verkocht is geweest kwam hij terug met korte manen. Hij had vorig jaar bij ons al last van, wat de DA noemde, zweetschuren omdat hij zo'n vreselijk dikke bos manen heeft (heb zelf nog nooit eerder zoiets gezien als bij hem). Deze zomer schuurde hij vreselijk en ik kon er gewoon niet doorheen komen om zijn huid te behandelen, dus heb ik (nog net niet huilend) besloten de hele boel eraf te halen om het even goed schoon te maken, lekker in te vetten en weer fris opnieuw te laten groeien (al wil Cayleigh nu graag dat we er, zodra het wat langer is, een fjordenboog van maken maar ik weet niet of dat mogelijk is aangezien zijn kam zo vreselijk breed is en het haar zo dicht op elkaar zit (kom er zelfs nu bijna niet door om bij de huid te komen))
Laatst gewijzigd door Nathalie op do 05 aug 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 05 aug 2010, 19:35

nancy imka schreef:Dit doet me zo denken aan mij en Dees vroeger op "onze" shetjes....! Heerlijk die kindertijd met de paardjes
geen foto's uit de oude doos??? O:)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 05 aug 2010, 19:36

Heerlijk om zo te kunnen genieten met de meiden!! Leuke foto's hoor.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 05 aug 2010, 19:48

Hier in Limburg is het ook heel mooi en dan heb ik nog wel een extra pony in de aanbieding voor je dochters O:) :P
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ootje

Bericht door Ootje » do 05 aug 2010, 19:55

Wat een leuke foto's heb je weer geplaatst! Die twee meiden genieten wel he, van hun pony's. Leuk hoor.
Odette&Fenna
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 05 aug 2010, 19:59

DeeDee schreef:Hier in Limburg is het ook heel mooi en dan heb ik nog wel een extra pony in de aanbieding voor je dochters O:) :P
Daar ben ik me heel erg van bewust en dat komt helemaal goed uit aangezien we over niet al te lange tijd naar Limburg hopen te verhuizen ;)

Die meisjes zijn echt gek op hun pony's maar geloof dat wij (moeders) nog gekker op die pony's zijn dat ze dit mogelijk maken voor de kinderen :)
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » do 05 aug 2010, 22:53

Lol die manen van P.C.
Moest eerst even goed kijken hoor 'Dat is een kleine witte fjord :+'
Erg leuke fotos weer.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 aug 2010, 04:44

Kalmiya schreef:dank jullie :)
Ziggy schreef:zie ik het nou goed en zijn de manen van P.C. er helemaal af?
jeetje wat heb jij een scherpe blik! P.C. had natuurlijk heeeele lange manen. Toen hij 5 maanden verkocht is geweest kwam hij terug met korte manen. Hij had vorig jaar bij ons al last van, wat de DA noemde, zweetschuren omdat hij zo'n vreselijk dikke bos manen heeft (heb zelf nog nooit eerder zoiets gezien als bij hem). Deze zomer schuurde hij vreselijk en ik kon er gewoon niet doorheen komen om zijn huid te behandelen, dus heb ik (nog net niet huilend) besloten de hele boel eraf te halen om het even goed schoon te maken, lekker in te vetten en weer fris opnieuw te laten groeien (al wil Cayleigh nu graag dat we er, zodra het wat langer is, een fjordenboog van maken maar ik weet niet of dat mogelijk is aangezien zijn kam zo vreselijk breed is en het haar zo dicht op elkaar zit (kom er zelfs nu bijna niet door om bij de huid te komen))
ja ik mistte wat bij hem :D Dus eerst kijken of ik het wel goed zag, mmmm hals links niks, hals rechts niks, dan maar ff vragen :D

Maar dit is idd wel handiger om te behandelen, het is te hopen dat ie nu van zijn jeuk verlost is
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 06 aug 2010, 06:31

Kalmiya schreef:
DeeDee schreef:Hier in Limburg is het ook heel mooi en dan heb ik nog wel een extra pony in de aanbieding voor je dochters O:) :P
Daar ben ik me heel erg van bewust en dat komt helemaal goed uit aangezien we over niet al te lange tijd naar Limburg hopen te verhuizen ;)

Die meisjes zijn echt gek op hun pony's maar geloof dat wij (moeders) nog gekker op die pony's zijn dat ze dit mogelijk maken voor de kinderen :)
Oh leuk zeg :D Waar ergens in Limburg wil je heen?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » vr 06 aug 2010, 07:49

Lekker hoor! Kan me voorstellen dat dit echt genieten was, ook voor de 2 dames :D
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 06 aug 2010, 08:00

@ ziggy - ik vind het vooral op de losse galopfoto's om te huilen..."vroegah" had hij dan zo'n wapperende bos manen achter zich aan. Cayleigh echter vindt het prachtig en verheugt zich helemaal op een boogje want (idd) "dan heb ik gewoon een witte Fjord!!!"

@ Deedee - naar het diepe zuiden omgeving Simpelveld maar we zeggen ook geen 'nee' tegen ergens in de buurt van Vaals :)
Plaats reactie