Twee (of meer) paarden. Hoe doen jullie dat?
Twee (of meer) paarden. Hoe doen jullie dat?
De titel zegt het al een beetje..... maar ik wil ooit (over een jaar of twee) wel een Fjord erbij om weer opnieuw te beginnen. Morris is nu 18 en doet het nog prima, maar ik rijd alleen in het bos en zou best wel weer dressuur willen rijden.
Maar:
1. Dat gaat wat kosten. Nou staat Morris goedkoop, dus dat zou best lukken, maar ik vraag me wel af hoe anderen dat doen.
2. Waar haal je de tijd vandaan om 2 paarden te doen? Met een fulltime baan ben ik blij dat ik die ene 3 of 4 keer per week kan rijden.
3. Hebben jullie nog andere hobby's? Ik doe sinds kort Zumba (twee keer in de week), vind ik hartstikke leuk en is ook goed voor je ;-) Maar dat betekent weer minder tijd voor de paardjes.
Dus graag reacties!
Maar:
1. Dat gaat wat kosten. Nou staat Morris goedkoop, dus dat zou best lukken, maar ik vraag me wel af hoe anderen dat doen.
2. Waar haal je de tijd vandaan om 2 paarden te doen? Met een fulltime baan ben ik blij dat ik die ene 3 of 4 keer per week kan rijden.
3. Hebben jullie nog andere hobby's? Ik doe sinds kort Zumba (twee keer in de week), vind ik hartstikke leuk en is ook goed voor je ;-) Maar dat betekent weer minder tijd voor de paardjes.
Dus graag reacties!
Morris, mijn superfjord!
Re: Twee (of meer) paarden. Hoe doen jullie dat?
Ik heb dus 2 fjorden, opaatje en jonkie
Heb Ekdal erbij gekocht in mei 2009, omdat Dancer er ook niet jonger op wordt. Gelukkig loopt Danc nog prima!
1. Danc en Ekdal staan beide goedkoop, echt goedkoop, maar we moeten veel zelf doen. Voeren in toerbuurt etc etc.
2.Als ik werk, werk ook fulltime met veel reistijd, rijdt ik Dancer meestal 3 keer per week, 2 keer loslongeren en 1 keer wandelen en nog een dag tutten.
Ekdal poets ik aantal keer per week, wandelen meestal 1 of 2 keer en meer nog niet.
3. Ik heb weinig andere hobbys.
ALs je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Heb Ekdal erbij gekocht in mei 2009, omdat Dancer er ook niet jonger op wordt. Gelukkig loopt Danc nog prima!
1. Danc en Ekdal staan beide goedkoop, echt goedkoop, maar we moeten veel zelf doen. Voeren in toerbuurt etc etc.
2.Als ik werk, werk ook fulltime met veel reistijd, rijdt ik Dancer meestal 3 keer per week, 2 keer loslongeren en 1 keer wandelen en nog een dag tutten.
Ekdal poets ik aantal keer per week, wandelen meestal 1 of 2 keer en meer nog niet.
3. Ik heb weinig andere hobbys.
ALs je nog vragen hebt hoor ik het wel!
- Ilonka
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... +handpaard
Even gezocht voor je, er is al een topic over geweest vorig jaar. Misschien heb je er wat aan.
Even gezocht voor je, er is al een topic over geweest vorig jaar. Misschien heb je er wat aan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb geen tijd voor 2 paarden. Wellicht als je 1 jonkie hebt of idd een pensioenpaard. Maar 2 rijpaarden kan bij mij niet. Vandaar ook dat Pablo wss weg gaat.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
inderdaad met een paar jonkies of hele oudjes erbij waar je niet of bijna niet op hoef te rijden gaat het wel, maar anders wordt het toch zeuren.
Ik heb een paar meiden om bij te rijden en te helpen. Maar nu de meeste jonkies "groot" worden wordt het toch wel een beetje een probleem.
Ik heb een paar meiden om bij te rijden en te helpen. Maar nu de meeste jonkies "groot" worden wordt het toch wel een beetje een probleem.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb de mazzel dat ik een heel goedkoop plekje heb(70 euro voor 3 pony's).
Mijn pony's lopen 14/7 buiten dus heb ik geen stalbedekking voor ze nodig.
De mest schep ik wel uit de wei en ik moet alles zelf regelen.
Omdat ze 24/7 buiten lopen is het niet noodzakelijk dat ze bereden worden,hun beweging krijgen ze toch wel.
Verder heb ik 13 jaar een huurster gehad die 1 van de pony's huurde.
Apollo is voor mijn dochter dus die rijd hem ook,maar lang niet iedere dag.
Ik vind zelf het verschil tussen 1 of 2 pony's niet zo groot, maar als je echt elke dag met beide wilt rijden, dan heb je meer tijd nodig.
Mijn pony's lopen 14/7 buiten dus heb ik geen stalbedekking voor ze nodig.
De mest schep ik wel uit de wei en ik moet alles zelf regelen.
Omdat ze 24/7 buiten lopen is het niet noodzakelijk dat ze bereden worden,hun beweging krijgen ze toch wel.
Verder heb ik 13 jaar een huurster gehad die 1 van de pony's huurde.
Apollo is voor mijn dochter dus die rijd hem ook,maar lang niet iedere dag.
Ik vind zelf het verschil tussen 1 of 2 pony's niet zo groot, maar als je echt elke dag met beide wilt rijden, dan heb je meer tijd nodig.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- rocky&moby
Ik heb 4 paarden, maar eigenlijk 1 paard wat fanthiek gereden word. ( 2 fjorden, mini en kwpn merrie)
Vroeger had ik natuurlijk wel de 2 fjorden in pension staan. Ik werk fulltime en heb daarbij een lange reistijd. Het is aardig aanpoten en ik heb niet zomaar tijd voor iets anders, even de stad in met vriendinnen etc. Ik was zeker ruim mijn halve maand salaris eraan kwijt en dat werd echt te gek.
Toch moet je naar alle paarden toe, ze willen wel verzorgt worden en hun nodige aandacht hebben. Gelukkig heb ik ook vriend die het leuk vind dus hij snapt dat er veel tijd in zit en helpt mij ook graag met de paarden, anders zou het niet te doen zijn.
Mijn 2 fjorden staan nu wel op een prachtig stuk bosweide 24/7. De oudste is met pensioen en de jongste rij ik zo nu en dan in het bos. Ze hebben het er heel erg naar hun zin en kosten wat minder tijd dan een paard wat op pension staat. Er komt iedere dag iemand bij ze maar zelf ga ik 2 / 3 keer per week.
Ik denk dat je er goed bij na moet denken dat het gewoon 2 keer zoveel geld en tijd kost. Een paard wat minder doet / ouder is wil wel gewoon zijn aandacht hebben en wat beweging. Dat vond ik heel moeilijk, er kwam een jonger paard voor mij maar wat had mijn trouwe maatje daar aan? je moet er goed opletten dat je wel de tijd voor beide hebt en goed kan verdelen vind ik.
Vroeger had ik natuurlijk wel de 2 fjorden in pension staan. Ik werk fulltime en heb daarbij een lange reistijd. Het is aardig aanpoten en ik heb niet zomaar tijd voor iets anders, even de stad in met vriendinnen etc. Ik was zeker ruim mijn halve maand salaris eraan kwijt en dat werd echt te gek.
Toch moet je naar alle paarden toe, ze willen wel verzorgt worden en hun nodige aandacht hebben. Gelukkig heb ik ook vriend die het leuk vind dus hij snapt dat er veel tijd in zit en helpt mij ook graag met de paarden, anders zou het niet te doen zijn.
Mijn 2 fjorden staan nu wel op een prachtig stuk bosweide 24/7. De oudste is met pensioen en de jongste rij ik zo nu en dan in het bos. Ze hebben het er heel erg naar hun zin en kosten wat minder tijd dan een paard wat op pension staat. Er komt iedere dag iemand bij ze maar zelf ga ik 2 / 3 keer per week.
Ik denk dat je er goed bij na moet denken dat het gewoon 2 keer zoveel geld en tijd kost. Een paard wat minder doet / ouder is wil wel gewoon zijn aandacht hebben en wat beweging. Dat vond ik heel moeilijk, er kwam een jonger paard voor mij maar wat had mijn trouwe maatje daar aan? je moet er goed opletten dat je wel de tijd voor beide hebt en goed kan verdelen vind ik.
Haha, ik heb er ook te veel
.
Alco en Coen thuis ( die ik eindelijk aan het rijden was maar nu dus weer niet
) en dan Zortin in Udenhout(toch een 15 min rijden van mij thuis) en dan ook nog Fayah en Nono.(die alleen eten en gemest moeten worden)
Ik werk "maar" 16 uur op de praktijk en heb mijn paarden thuis en dan natuurlijk Sven (die 2x per dag naar school breng)
Het is een beet je vogelen en plannen maar het lukt me aardig. Niet elk paard elke dag maar dan om de dag.
Eerlijk gezegd is het wel veel.

Alco en Coen thuis ( die ik eindelijk aan het rijden was maar nu dus weer niet

Ik werk "maar" 16 uur op de praktijk en heb mijn paarden thuis en dan natuurlijk Sven (die 2x per dag naar school breng)
Het is een beet je vogelen en plannen maar het lukt me aardig. Niet elk paard elke dag maar dan om de dag.
Eerlijk gezegd is het wel veel.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik heb 3 paarden
.
Ik ga 1 dag in de week naar school, dat zal na de vakantie weer van half 9 tot half 6 worden. Daarnaast werk ik nog 28 uur. Ik de kleintjes staan nu dag en nacht buiten en in de winter staan in de nacht wel op stal. Ik zet alles zelf buiten, mest zelf de stallen, haal alles zelf binnen en voer zelf. Ik begin om half 10 met werken, dus daarvoor buiten zetten en mesten dan tot 5 uur werken, eten en naar stal om binnen te halen en te rijden. Ik rijd Blondie 6 dagen in de week en met de kleintjes doe ik nog weinig mee. Beetje knuffelen en kleine dingen oefenen. Eigenlijk gaat het heel goed zo
. Al mijn paarden staan gewoon op de pensionstal
. Ons haffie wordt door mijn oom betaalt (zijn paard) maar ik doe alle verzorging en straks rijden. De fjordsels zijn van mij en betaal ik alles ook zelf
. Ik werk thuis dus ook geen reistijd naar het werk
.

Ik ga 1 dag in de week naar school, dat zal na de vakantie weer van half 9 tot half 6 worden. Daarnaast werk ik nog 28 uur. Ik de kleintjes staan nu dag en nacht buiten en in de winter staan in de nacht wel op stal. Ik zet alles zelf buiten, mest zelf de stallen, haal alles zelf binnen en voer zelf. Ik begin om half 10 met werken, dus daarvoor buiten zetten en mesten dan tot 5 uur werken, eten en naar stal om binnen te halen en te rijden. Ik rijd Blondie 6 dagen in de week en met de kleintjes doe ik nog weinig mee. Beetje knuffelen en kleine dingen oefenen. Eigenlijk gaat het heel goed zo

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Wij hebben de paarden in pension en of in training staan. Kostentechnisch is dat geen probleem gelukkig.
De paarden staan in pension dus het grootste deel van de zorg hebben wij niet. Keer afmesten, meer niet. Dat is ook een bewuste keuze, ivm de tijd. Ik werk ongeveer 30 uur per week (ex reistijd) en heb beide paarden 4 tot 5 keer per week onder het zadel of aan de longe. Door de binnenhal word ik niet gehinderd door slecht weer of dat het s avonds donker is.
3. Hebben jullie nog andere hobby's?
Nee daar hebben wij dus geen tijd voor. Het is na het werk naar stal en trainen en dan laat een hapje eten, of snel een broodje na het werk en dan trainen. Voor andere sporten of dingen is er geen tijd. Als we in het weekend niet op concours of naar de koers zijn doen we wel leuke dingen, maar het is echt plannen allemaal. Maargoed dat is een keuze die je wel of niet maakt.
Wij hebben de paarden in pension en of in training staan. Kostentechnisch is dat geen probleem gelukkig.
De paarden staan in pension dus het grootste deel van de zorg hebben wij niet. Keer afmesten, meer niet. Dat is ook een bewuste keuze, ivm de tijd. Ik werk ongeveer 30 uur per week (ex reistijd) en heb beide paarden 4 tot 5 keer per week onder het zadel of aan de longe. Door de binnenhal word ik niet gehinderd door slecht weer of dat het s avonds donker is.
3. Hebben jullie nog andere hobby's?
Nee daar hebben wij dus geen tijd voor. Het is na het werk naar stal en trainen en dan laat een hapje eten, of snel een broodje na het werk en dan trainen. Voor andere sporten of dingen is er geen tijd. Als we in het weekend niet op concours of naar de koers zijn doen we wel leuke dingen, maar het is echt plannen allemaal. Maargoed dat is een keuze die je wel of niet maakt.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

- Thessa Keizer
Ik heb ook twee paarden, staan beide op een pensionstalling dus ik weet waar ik voor werk
Ik werk ook fulltime en ik ga straks in september ook nog eens een dag naar school, daarbij rijd ik nog 1x in de week in Udenhout op Reitze.
Mijn Haflinger wordt volledig door de dochter van een vriendin van mij gereden, daar doe ik zelf weinig mee, Aike rijd ik wel zelf, de ene week meer dan de andere week, ik moet eerlijk bekennen nu in de zomermaanden wat minder als straks in de wintermaanden.
Tsja het is wat passen en meten maar het lukt allemaal wel, de kosten zijn wel altijd goed uitrekenen en goed mee om gaan anders gaat het fout.
Toch zou ik het voor geen goud willen missen hoor!!!
Overigens heb ik weinig andere bezigheden, ben blij als ik na mijn werk en de paarden lekker thuis ben!
Groetjes Thessa

Mijn Haflinger wordt volledig door de dochter van een vriendin van mij gereden, daar doe ik zelf weinig mee, Aike rijd ik wel zelf, de ene week meer dan de andere week, ik moet eerlijk bekennen nu in de zomermaanden wat minder als straks in de wintermaanden.
Tsja het is wat passen en meten maar het lukt allemaal wel, de kosten zijn wel altijd goed uitrekenen en goed mee om gaan anders gaat het fout.
Toch zou ik het voor geen goud willen missen hoor!!!
Overigens heb ik weinig andere bezigheden, ben blij als ik na mijn werk en de paarden lekker thuis ben!

Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
- Love_Jordy
Ik heb 1 Fjordsel, Ik werk 32 uur per week Exclusief reistijd van een half uurtje, Ik heb wisselende diensten, Of dagdienst tot 16.00 (dan kan ik in de avond lekker rijden of longeren of wandelen enz,)
Of avonddiensten, die heb ik max 2 x per week, en eigenlijk is dat meteen Jordy zijn dagje vrij, Want ik wil graag uitslapen op zulke dagen. verder ben ik doordeweeks 3 dagen vrij of 2, en dan heb ik lekker de hele dag de tijd. Maar ik woon nog thuis, en heb geen kinderen etc
. Ik zou een geen 2e paard bij willen. Ik weet niet waar iik de tijd vandaan moet halen, en aan 1 paard kan ik al mijn aandacht geven en die zou dus nooit iets tekort komen. 
Of avonddiensten, die heb ik max 2 x per week, en eigenlijk is dat meteen Jordy zijn dagje vrij, Want ik wil graag uitslapen op zulke dagen. verder ben ik doordeweeks 3 dagen vrij of 2, en dan heb ik lekker de hele dag de tijd. Maar ik woon nog thuis, en heb geen kinderen etc

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
- nancy imka
Ik heb 2 paardjes. Imka van 22 en Emy van 2, ik doe met allebij niet zo heel veel. Ik probeer wel iedere dag iets te doen met Imka om dr op conditie te houden maar net zoals gister ben ik gaan fietsen met Imka. Dat doe ik ook wel eens met Emy. Wij hebben geen rijbak waardoor het wel eens behelpen is. Ik sta wel goedkoop met mn paardjes! Anders waren twee paarden niet te doen voor mij!
Tja, ik zeg: Genoegen er mee nemen dat je een paard dan niet 6 of 7 dagen in de week rijdt. En inschalen. Momenteel heb ik ook zat aan twee en sporadisch wordt er (meestal afhankelijk van tijd etc) er nog eens wat meer erbij gepakt. Zoals nu in de vakantie heb ik weer even tijd voor beleren van jonge paarden. Dat is nog geen uur per dag om een paar zadelmak te maken. Maar dat zou je niet redden als die allemaal vol in training staan. Verder heb ik duidelijk voor mezelf gesteld hoe vaak ik Bink wil rijden en daar pas ik dan momenteel Anton omheen. Hij staat dan domweg op tweede prioriteit, omdat mijn doel met Bink duidelijk gesteld is en het bij Anton puur om de conditie te doen is. I.c.m. werk kan ik s avonds gemiddeld één paard doen, dus dan is het om en om.
Geluk is de vrucht van intens werk
Wat een fijne, eerlijke antwoorden van iedereen! Het is dus niet allemaal rozengeur en manenschijn ;-)
Ik wil er ook één bij als Morris 'oud' wordt dus dat die dan minder loopt is niet erg. Ook kunnen mijn man en ik dan samen het bos in, lijkt me erg leuk!
Maar ja, Morris staat 24/7 buiten en met een nieuwe zou ik wel een binnenbak willen, dus blijft lastig!
Bedankt voor de reacties en ik hoor graag nog meer ervaringen!
En tja, andere hobby's 'kan' haast niet met paarden, dat is ook mijn keuze hoor, maar nu 'moet' ik gewoon iets sporterigs doen voor mijn nek en rug en ik vind het ook heel leuk! Hou nl. ook van dansen en zingen naast de paarden.....
Ik wil er ook één bij als Morris 'oud' wordt dus dat die dan minder loopt is niet erg. Ook kunnen mijn man en ik dan samen het bos in, lijkt me erg leuk!
Maar ja, Morris staat 24/7 buiten en met een nieuwe zou ik wel een binnenbak willen, dus blijft lastig!
Bedankt voor de reacties en ik hoor graag nog meer ervaringen!
En tja, andere hobby's 'kan' haast niet met paarden, dat is ook mijn keuze hoor, maar nu 'moet' ik gewoon iets sporterigs doen voor mijn nek en rug en ik vind het ook heel leuk! Hou nl. ook van dansen en zingen naast de paarden.....
Morris, mijn superfjord!
Ik heb er ook twee. Cosimo kostte tot voor kort niet zoveel tijd, maar nu als 4-jarige kost het allemaal wat meer tijd.
Kostentechnisch gaat het allemaal prima, maar ik kan gewoon niet de tijd vrijmaken om beide paarden de aandacht te geven die ze verdienen. Nou wist ik dat al toen ik Coosje fokte, dus straks ga ik er op mijn gemak een fijn baasje voor zoeken.
Zeker geen rozegeur en maneschijn dus, en met een leven naast de paarden (full time werken en druk sociaal leven) veel plannen, passen en meten, maar waar een wil is...
Kostentechnisch gaat het allemaal prima, maar ik kan gewoon niet de tijd vrijmaken om beide paarden de aandacht te geven die ze verdienen. Nou wist ik dat al toen ik Coosje fokte, dus straks ga ik er op mijn gemak een fijn baasje voor zoeken.
Zeker geen rozegeur en maneschijn dus, en met een leven naast de paarden (full time werken en druk sociaal leven) veel plannen, passen en meten, maar waar een wil is...

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
IK heb Udo als enig paard om op te rijden en Lissy en James voor gezelschap en gewoon voor de lol.
Maar heb eerst ook nog een fries gehad en moet wel zeggen dat ik dat een beetje veel vond, het koste me aardig wat geld[ookal staan ze thuis].
En met rijden vond ik het ook niet echt handig.
Heb een baan van 32 uur en een eigenbedrijf er bij en dan is twee paarden rijden wel veel en dan word of het ene paard goed gereden of het andere paard, ik vind het niet echt werken voor mij.
Heb er dus voor gekozen de fries te verkopen, omdat met haar de band minder sterk was dan met Udo.
Ik zal er dus wel goed over na denken als ik jou was en niet te snel een paard erbij kopen zet eerst alles goed op een rijtje.
Maar heb eerst ook nog een fries gehad en moet wel zeggen dat ik dat een beetje veel vond, het koste me aardig wat geld[ookal staan ze thuis].
En met rijden vond ik het ook niet echt handig.
Heb een baan van 32 uur en een eigenbedrijf er bij en dan is twee paarden rijden wel veel en dan word of het ene paard goed gereden of het andere paard, ik vind het niet echt werken voor mij.
Heb er dus voor gekozen de fries te verkopen, omdat met haar de band minder sterk was dan met Udo.
Ik zal er dus wel goed over na denken als ik jou was en niet te snel een paard erbij kopen zet eerst alles goed op een rijtje.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Heb je dan nog nog een ander paard? Of loop ik achter nu?Pablo schreef:Ik heb geen tijd voor 2 paarden. Wellicht als je 1 jonkie hebt of idd een pensioenpaard. Maar 2 rijpaarden kan bij mij niet. Vandaar ook dat Pablo wss weg gaat.
Ik pas wel eens een tijdje op paarden van een vakantiegaande stalgenoot.
Maar ben altijd blij als ze er weer zijn. Ik ga dan toch maar 1 paard goed rijden, en de andere buitenrit ofzo. Ik ben het gewoon zat na 1 meestal, misschien een kwestie van wennen hoor.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Ik heb er ook meer, 2,5 hihi
. Momenteel wordt Anka echt fanatiek gereden. Nisko staat nog met Gjendra aan de voet voorlopig en heb ik nog niet weer onder het zadel. Wel haal ik haar uit de wei en tuttel ik lekker met haar. Het is straks wel de bedoeling dat Nisko weer onder het zadel komt, al was het alleen al om haar weer mooi in conditie te krijgen. Maar dan alleen buitenritjes zoals we ook deden voor Gjendra er was.
Ik heb Anka aangekocht met hetzelfde doel als waarom jij straks weer een paardje naast Morris wil hebben. Nisko is chronisch bevangen en ongeschikt voor de wedtrijdsport. We hebben ons ruim 3 jaar vermaakt met alleen buitenrijden (3x paardijvierdaagse), maar zo af en toe eens wat meer dressuurgericht rijden kriebelde op een gegeven moment toch
. Na een lange zoektocht is Anka het geworden
.
Mijn paardjes staan niet duur dus het kan qua geld wel uit. Hoe het straks is als Gjendra afgespeend is qua tijd is afwachten. In de winter rijd ik wat minder sowieso dan in de zomer. Mijn plan is om Anka fanatiek te blijven rijden en met Nisko te kijken wat die wil. Of die met iets minder vaak rijden toekan of dat ze toch om happy te zijn wat vaker met de baas op stap moet, dat zien we wel. Aandacht komen ze sowieso niet te kort bij mij
. En ze staan bij elkaar op dezelfde plek, dat scheelt wel heel veel. Als je ze op verschillende plekken hebt is dat toch vaak wel gauw een barriere.
@Evalien: 2 paarden achter elkaar rijden geeft mij net zo'n gevoel als jou volgens mij. Ik doe dat ook bijna nooit, meer de ene dag de een en de andere dag de ander. Gek he, terwijl beide na elkaar qua tijd handiger is.

Ik heb Anka aangekocht met hetzelfde doel als waarom jij straks weer een paardje naast Morris wil hebben. Nisko is chronisch bevangen en ongeschikt voor de wedtrijdsport. We hebben ons ruim 3 jaar vermaakt met alleen buitenrijden (3x paardijvierdaagse), maar zo af en toe eens wat meer dressuurgericht rijden kriebelde op een gegeven moment toch

Mijn paardjes staan niet duur dus het kan qua geld wel uit. Hoe het straks is als Gjendra afgespeend is qua tijd is afwachten. In de winter rijd ik wat minder sowieso dan in de zomer. Mijn plan is om Anka fanatiek te blijven rijden en met Nisko te kijken wat die wil. Of die met iets minder vaak rijden toekan of dat ze toch om happy te zijn wat vaker met de baas op stap moet, dat zien we wel. Aandacht komen ze sowieso niet te kort bij mij

@Evalien: 2 paarden achter elkaar rijden geeft mij net zo'n gevoel als jou volgens mij. Ik doe dat ook bijna nooit, meer de ene dag de een en de andere dag de ander. Gek he, terwijl beide na elkaar qua tijd handiger is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Proest......Ilonka schreef:http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... +handpaard

En Sjol is drachtig.

Maar andere hobby's kan je vergeten.
Staan bij boer, ben lid van vereniging, mesten/voeren wordt gedaan.
(Sjol doen we wel deel zelf, ik en meisje van de haf, die staan samen op een stuk)
In de zomer makkelijker dan in de winter. (licht) En dagje in de wei laten staan,
geen enkel probleem in de winter moet je echt iets met ze gaan doen.
(mogen dan niet in de wei)
Sjol loopt niet meer volle bak, is menpony, vrijetijdspony, fokmerrie, dressuurpony. (2 a 3 x per week)
Tobi is nog jong, loopt doorgaans 3 x per week (heel soms 4)
Na haar dracht ga ik ook Sjol weer fatsoenlijk oppakken.
Tobi mag dan ook vaker, dus dan wordt het lastiger, denk ik.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!