Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5
Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de
@Kristel: van de keuring zelf wel, van het bijna ongeluk daarna nog steeds niet 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ongeluk?Ziggy schreef:@Kristel: van de keuring zelf wel, van het bijna ongeluk daarna nog steeds niet
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Euhm, Tessa, Beauty niet showen? Toen jullie op bezoek waren deed ze dat zeker wel! Maar ja, toen stond er ook een langharige vent voor haar neus 
Welk boek had je nu gekocht trouwens?
Toevallig Viv. Het is inderdaad een erg fijne pad. Aquablauw is ook mooi zeg!
Oh Kristel, jij bent goed in namen bedenken!
Nu je het zegt... volgens mij wist ik dat wel een beetje dat Annalynn en jij elkaar al kende, maar ik was het gewoon vergeten.
Pad is korter gemaakt, maar achteraan inderdaad ook smaller en hebben we de hoeken meer 'opgetrokken'. De voorste helft kon ik gelukkig zo laten zoals het was.
Een uitspatting mag ook zeker wel, ik ben de laatste die van m'n paard verwacht dat 'ie altijd zomaar 'in de houding' loopt. Het is ook harstikke zwaar om dat hele lijf goed te laten lopen als paard zijnde!
Veel plezier bij Beer straks

Welk boek had je nu gekocht trouwens?
Toevallig Viv. Het is inderdaad een erg fijne pad. Aquablauw is ook mooi zeg!
Oh Kristel, jij bent goed in namen bedenken!
Nu je het zegt... volgens mij wist ik dat wel een beetje dat Annalynn en jij elkaar al kende, maar ik was het gewoon vergeten.
Pad is korter gemaakt, maar achteraan inderdaad ook smaller en hebben we de hoeken meer 'opgetrokken'. De voorste helft kon ik gelukkig zo laten zoals het was.
Een uitspatting mag ook zeker wel, ik ben de laatste die van m'n paard verwacht dat 'ie altijd zomaar 'in de houding' loopt. Het is ook harstikke zwaar om dat hele lijf goed te laten lopen als paard zijnde!
Veel plezier bij Beer straks
- kristelhans
Roze wolk! Les ging geweldig! Met westernhoofdstel/bit/teugels gereden en dat ging super..voelde me heel wat!
Instructrice was aangenaam verrast zei ze..dat zijn de betere complimenten! Nu op MP aan het rondkijken voor hebbedingetjes..hoofdstel, teugels en een D snaffle sweet iron...hebbenhebbenhebben!

Haha ja toen deed ze wel gek ja! Maar echt showen met d'r staart in de lucht deed ze toch niet?
Ik heb het boek natuurlijk paardenrijden van Klaus Ferdinand Hempfling (zoiets :p ) gekocht. Nu nog tijd vinden om erin te beginnen!
Hoop dat ik vanmiddag met m'n nieuwe hoofdstel kan rijden
Zit ook al te denken dat zo'n barebackpad me ook wel wat lijkt..
Leuk Kristel, zo'n roze wolk! Toch leuk om zo'n compliment van instructrice te krijgen! En kijken voor hebbedingetjes is altijd leuk
Ik heb het boek natuurlijk paardenrijden van Klaus Ferdinand Hempfling (zoiets :p ) gekocht. Nu nog tijd vinden om erin te beginnen!
Hoop dat ik vanmiddag met m'n nieuwe hoofdstel kan rijden

Leuk Kristel, zo'n roze wolk! Toch leuk om zo'n compliment van instructrice te krijgen! En kijken voor hebbedingetjes is altijd leuk

Wat goed Kristel!
Maakt een western snaffletje nu echt veel verschil, in vergelijking met een 'gewoon' trensje?
Leuk boek inderdaad Tessa. Ken je het boek 101 horsemaship oefeningen? Da's ook een leuke. Heel praktisch waar je lekker mee aan de slag kunt. Barebackpad lijkt me ook heerlijk!
Nee, showen met de staart erop deed Beauty niet echt. Maar een meter de lucht inspringen vind ik wel een hele show op zich hoor

Maakt een western snaffletje nu echt veel verschil, in vergelijking met een 'gewoon' trensje?
Leuk boek inderdaad Tessa. Ken je het boek 101 horsemaship oefeningen? Da's ook een leuke. Heel praktisch waar je lekker mee aan de slag kunt. Barebackpad lijkt me ook heerlijk!
Nee, showen met de staart erop deed Beauty niet echt. Maar een meter de lucht inspringen vind ik wel een hele show op zich hoor

Go Kristel! Leuke titel ook voor deel 6.
Wat voor hoofdstel heb je gekocht Tessa?
Bjørn wordt morgen door een stalgenootje gereden
, dat zal hij niet leuk vinden hihihi. Denk niet dat hij bij haar onder het werk uit komt, merk gewoon dat ik tekort kom. (Wordt tijd dat het financieel wat ruimer wordt, kan ik tenminste weer gaan lessen.)
Wat voor hoofdstel heb je gekocht Tessa?
Bjørn wordt morgen door een stalgenootje gereden

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ik heb een F.R.A Indy bitloos hoofdstel gekocht. Gisteren ermee gereden in de stromende regen (lekker zo'n binnenbak.. is 1 en al stof
) En het ging wel goed zo voor een eerste keer! Ze liep wel met d'r neus in de lucht maar dat vind ik niet meer dan logisch omdat ze dit niet gewend is. Kon eigenlijk net zo goed sturen als met bit
Reed ook ander paard in de bak en ben er niet achteraan gegaan ofzo
Zelfs op beide kante gegaloppeerd met voltes
sta op een dressuurstal en word dus wel beetje raar aangekeken als ik zonder bit rij
Dus ben wel een beetje trots op m'n bolletje dat ze dat weer zo braaf doet
@Sterre: Ik heb met dat boek ook nog in m'n handen gestaan, zoveel keus!
@Anouska: hopelijk gaat het goed met Bjorn als je stalgenoot erop gaat!

Dus ben wel een beetje trots op m'n bolletje dat ze dat weer zo braaf doet

@Sterre: Ik heb met dat boek ook nog in m'n handen gestaan, zoveel keus!

@Anouska: hopelijk gaat het goed met Bjorn als je stalgenoot erop gaat!
- kristelhans
Bwwaahhhpp, brak! Was pas om 3 uur thuis vannacht en moet zo al weer weg hahah.. mee met zussie geweest in ons oude dorp..opening van de feestweek en zij moest optreden..leuk! Maar wel laat! Zometeen ga ik mee naar Vlieland..leuk! Morgen daar paardrijden bij de stal waar Marleen werkt..leuk om die ook weer eens te zien. Ben benieuwd naar de ijsco's! Nu even thee en eten en spullen pakken..wat moet ik meeeeee!? En ik moet met de bus en die gaat maar eens per uur en dan ben ik een uur te vroeg..een bus later durf ik niet aan aan..trein gaa om 11.50 en ik kom dan om 11.40 aan..maar er zijn nogal wat wegwerkzaamheden dus weet niet of ik dat dan haal..beetje hammerysk om de hele band te laten wachten haha!
Gisteren ook mijn bonnen gespendeerd..heb glans/staartspray, cowboy magic green spot remover (hard nodig bij Beer), 2 paar sokken, mega emmer met snoepjes voor Beer en een voorbrengleidsel..voelt verwend!
Sterre, ik voelde wel verschil met bit! Veel rustiger en constanter in de aanleuning..het was een enkelgebroken bit..stuk dunner dan mijn dubbelgebroken en hij schuimde lekker en merkte dat de communicatie wat soepeler ging. Instructrice vertelde ook dat er nogal wat misvattingen over dunnen bitten zijn en daar ben ik het wel mee eens... een paardenmond is niet gemaakt voor een bit en dat een dik bit vriendelijker is, is dus een misvatting (zijn vast wel uitzonderingen).. als jij een rustige hand hebt, kun je net zo goed met een dunner bit rijden.. En anders moet je lekker bitloos gaan (doet zij ook haha). Beer reageerde er dus erg goed op!
Gisteren ook mijn bonnen gespendeerd..heb glans/staartspray, cowboy magic green spot remover (hard nodig bij Beer), 2 paar sokken, mega emmer met snoepjes voor Beer en een voorbrengleidsel..voelt verwend!
Sterre, ik voelde wel verschil met bit! Veel rustiger en constanter in de aanleuning..het was een enkelgebroken bit..stuk dunner dan mijn dubbelgebroken en hij schuimde lekker en merkte dat de communicatie wat soepeler ging. Instructrice vertelde ook dat er nogal wat misvattingen over dunnen bitten zijn en daar ben ik het wel mee eens... een paardenmond is niet gemaakt voor een bit en dat een dik bit vriendelijker is, is dus een misvatting (zijn vast wel uitzonderingen).. als jij een rustige hand hebt, kun je net zo goed met een dunner bit rijden.. En anders moet je lekker bitloos gaan (doet zij ook haha). Beer reageerde er dus erg goed op!
jep Kristel, daar heb je gelijk in, dikke bitten vriendelijker, not
nu op haar billy allen bit is Githa super te rijden, schuimen doet ze altijd
maar vroeger wou ze het bit niet vanzelf aannemen. Nu kan ik het bit voor haar mond houden en neemt ze het zelf gewoon aan, niks meer gepruts om mond open te krijgen om bit in te doen, nog zo fijn zo
wij hebben ook FRA bitloze hoofdstellen, 2 keer de Igor, eens in rood/geel en eens in naturel/zwart
Githa is er super mee te rijden, springen ook, maar buitenritten doet hij hier niet mee dan wil hij zijn westernoptoming om toch ietsje meer te zeggen te hebben
maar zo een als het model Indy heb ik ook liggen, van Barefoot, maar daar reageert ze zo goed niet op
dus houd ik hem voor volgend jaar Jalenka, of voor dit jaar al een stuur op Jalenka te zetten dat ze de teugelvoering voor bochten en wendingen al kent
hier is Githa gister weer gereden, en hebben ze weer een dagje op de weide mogen staan, derde op rij, record (is meestal niet mogelijk om ze zo vaak buiten te gaan zetten met werk en zo)
Githa heeft weer galoptraining gekregen, vooral op wissels, met een sprongske om de wissel duidelijk te maken. Met een sprongske wisselt ze 90% van de tijden perfect, de overige 10% wisselt ze niet of gaat ze naar kruis als ze voelt dat Leslie onzeker is.

nu op haar billy allen bit is Githa super te rijden, schuimen doet ze altijd

wij hebben ook FRA bitloze hoofdstellen, 2 keer de Igor, eens in rood/geel en eens in naturel/zwart
Githa is er super mee te rijden, springen ook, maar buitenritten doet hij hier niet mee dan wil hij zijn westernoptoming om toch ietsje meer te zeggen te hebben
maar zo een als het model Indy heb ik ook liggen, van Barefoot, maar daar reageert ze zo goed niet op
dus houd ik hem voor volgend jaar Jalenka, of voor dit jaar al een stuur op Jalenka te zetten dat ze de teugelvoering voor bochten en wendingen al kent
hier is Githa gister weer gereden, en hebben ze weer een dagje op de weide mogen staan, derde op rij, record (is meestal niet mogelijk om ze zo vaak buiten te gaan zetten met werk en zo)
Githa heeft weer galoptraining gekregen, vooral op wissels, met een sprongske om de wissel duidelijk te maken. Met een sprongske wisselt ze 90% van de tijden perfect, de overige 10% wisselt ze niet of gaat ze naar kruis als ze voelt dat Leslie onzeker is.

Leuk he Kristel, zo'n zusje? Veel plezier op Vlieland, doe Marleen de groeten.
Waarom lopen de paarden bij jullie zo weinig op de wei Sofie?
Ik ben vandaag geholpen door een stalgenoot, ben helemaal happy! Verhaal staat bij DB.
Waarom lopen de paarden bij jullie zo weinig op de wei Sofie?
Ik ben vandaag geholpen door een stalgenoot, ben helemaal happy! Verhaal staat bij DB.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Wat lekker Tessa dat het bitloos zo goed ging! Foto ziet er leuk uit 
Anouska, wat enorm fijn dat je stalgenootje zoveel tips kon geven voor jou en Bjorn, ik reageer zo ook nog even in je andere topic.
Leuk zo'n zusje Kristel, altijd goed voor feestjes zo te horen
Heel veel plezier op Vlieland!
Heerlijk, allemaal nieuwe spulletjes voor Beer.
Je hebt gelijk, dunnere bitjes hoeven echt niet onvriendelijk te zijn. Zelfde geldt voor ongebroken bitjes. Die worden al snel gezien als 'stang', terwijl ze juist heel rustig en zacht zijn. Enkelgebroken wil Bailey niet mee lopen, ongebroken is okee en loopt hij erg lekker mee.
Als de portemonnee het weer toelaat wil ik wel eens op zoek naar een 'echt' westernsnaffle'tje, ongebroken (als ze er zijn) of myler bijvoorbeeld, ik denk dat hij dat ook wel pikt.
Wat goed Sofie, galoptraining op wissels! Knap hoor dat ze het met een sprongetje al zo goed doet.
Ik heb een tutdag (trutdag zoals stalgenootje het noemt
) gehad met Bailey. Beetje samen door de bak hollen, paar truukjes oefenen en vooral heel erg penny heel erg veel knuffelen. Heerlijk!

Anouska, wat enorm fijn dat je stalgenootje zoveel tips kon geven voor jou en Bjorn, ik reageer zo ook nog even in je andere topic.
Leuk zo'n zusje Kristel, altijd goed voor feestjes zo te horen

Heerlijk, allemaal nieuwe spulletjes voor Beer.
Je hebt gelijk, dunnere bitjes hoeven echt niet onvriendelijk te zijn. Zelfde geldt voor ongebroken bitjes. Die worden al snel gezien als 'stang', terwijl ze juist heel rustig en zacht zijn. Enkelgebroken wil Bailey niet mee lopen, ongebroken is okee en loopt hij erg lekker mee.
Als de portemonnee het weer toelaat wil ik wel eens op zoek naar een 'echt' westernsnaffle'tje, ongebroken (als ze er zijn) of myler bijvoorbeeld, ik denk dat hij dat ook wel pikt.
Wat goed Sofie, galoptraining op wissels! Knap hoor dat ze het met een sprongetje al zo goed doet.
Ik heb een tutdag (trutdag zoals stalgenootje het noemt

jammer genoeg is dat het enige minpunt bij ons op stal, dat we ze zelf op de weide moeten plaatsen als we ze buiten willen hebben
en voor we naar werk gaan, dan heb ik nog vroeger op te staan, is nu al 6u, dan komt het ook zeker niet goed met Arwen ...
dus meestal komen ze 2 a 3 dagen per week een hele dag (8 a 9 uur buiten, en dan zijn ze het na een halve dag al beu en staan ze aan de draad te roepen om naar stal te mogen
)
voor de rest moeten we niet omkijken, dus het enige dat we moeten doen is poetsen en rijden/werken, en dus op de weide plaatsen
dan is het ook niet altijd mogelijk om ze buiten te zetten omdat de weides soms allemaal al bezet zijn, en we zetten ze er niet zomaar bij andere bij want dan heb je commentaar op je nek
hetgeen die van ons halen is echt al veel, enkel de merries met veulens komen meer buiten
en voor we naar werk gaan, dan heb ik nog vroeger op te staan, is nu al 6u, dan komt het ook zeker niet goed met Arwen ...
dus meestal komen ze 2 a 3 dagen per week een hele dag (8 a 9 uur buiten, en dan zijn ze het na een halve dag al beu en staan ze aan de draad te roepen om naar stal te mogen

voor de rest moeten we niet omkijken, dus het enige dat we moeten doen is poetsen en rijden/werken, en dus op de weide plaatsen
dan is het ook niet altijd mogelijk om ze buiten te zetten omdat de weides soms allemaal al bezet zijn, en we zetten ze er niet zomaar bij andere bij want dan heb je commentaar op je nek
hetgeen die van ons halen is echt al veel, enkel de merries met veulens komen meer buiten

Bjørn vandaag maar een dag vrij gegeven, kwam mij ook beter uit. Heb vanmiddag een veulen gevlochten voor de keuring in Nijkerk morgen. Had het mooi strak gedaan, was gewoon trots op mezelf! Tot na de koffie, kon ik er alweer 3 over doen. Voorplukje is ook mooi geworden. Heb afgesproken dat ik morgenvroeg om 6 uur daar ben om de schade te herstellen, bij de karwei maar snel rolletje wit tape gehaald. Denk dat ik dat er morgen maar omheen doe.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
door de extra diensten die ik momenteel draai, heb ik heel weinig tijd om hier bij te lezen, sorry dames (en heer, Sorry Mike), ben nu ook weer net thuis.
En dan heb je ook nog een Exel die met een oog loopt waar wonden boven en onder zitten. Gaat goed hier
En dan heb je ook nog een Exel die met een oog loopt waar wonden boven en onder zitten. Gaat goed hier

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Jeetje Clau, zit je ook ff niet mee he? 

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Gadver Clau, het zit je ook niet mee. Hopelijk geneest Exel's ook snel.
Sofie, kan me goed voorstellen dat het lastig is als je zelf je paarden buiten moet zetten. Ik zou het ook niet redden tweemaal daags naar Bailey te gaan om hem binnen en buiten te zetten, ben blij dat hij gewoon lekker altijd buiten kan blijven.
Foto van de vlechtjes Anouska!
Bailey heeft ook vrij gehad vandaag, dingen liepen allemaal niet zo lekker vandaag (stress voor mijn afstuderen, over twee weken is het weer zover). Heb echt zin om morgen weer lekker met hem aan de slag te gaan.
Sofie, kan me goed voorstellen dat het lastig is als je zelf je paarden buiten moet zetten. Ik zou het ook niet redden tweemaal daags naar Bailey te gaan om hem binnen en buiten te zetten, ben blij dat hij gewoon lekker altijd buiten kan blijven.
Foto van de vlechtjes Anouska!
Bailey heeft ook vrij gehad vandaag, dingen liepen allemaal niet zo lekker vandaag (stress voor mijn afstuderen, over twee weken is het weer zover). Heb echt zin om morgen weer lekker met hem aan de slag te gaan.
Spannend Sterre!! Maar komt natuurlijk helemaal goed!
Gister voor het eerst sinds 4 weken weer priveles
En bolletje was braaf! Echt stukken beter dan voor m'n vakantie. Alleen ging ze er voor m'n vakantie er steeds vandoor, nu is er geenn gang in te krijgen
Zucht! Maar goed als ze eenmaal begint te lopen
Vanavond hebben we weer groepsles
Ik hoop binnen 

Gister voor het eerst sinds 4 weken weer priveles

Vanavond hebben we weer groepsles

Over 2 weken alweer afstuderen, jeetje gaat hard! Veel plezier vanmiddag met Bailey.
Die Beauty, nu ineens niet vooruit te branden!
Wat ik een paar weken geleden niet voor elkaar kreeg, is nu wel gelukt (foto's van mobiel naar pc). Foto's van mijn voet (zoals hij er nu uit ziet), zadeldekje en het gevlochten veulen.

Die Beauty, nu ineens niet vooruit te branden!
Wat ik een paar weken geleden niet voor elkaar kreeg, is nu wel gelukt (foto's van mobiel naar pc). Foto's van mijn voet (zoals hij er nu uit ziet), zadeldekje en het gevlochten veulen.

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl