extra vitamines voor langzaam groeiende hoeven?
extra vitamines voor langzaam groeiende hoeven?
hoi allemaal,
sinds dat ik faira heb heeft ze eigenlijk nooit echt lange hoeven gehad.
Nu is ze half juni voor de keuring iet wat bekapt, maar blijkbaar was dit al te kort want ze loopt op straat op haar straal.
Weet iemand of er bepaalde vitaminen zijn hiervoor? Net als dat wij vitamine k kunnen nemen voor haargroei e.d.
Ik weet ook dat er biotin forte bestaat maar dat is niet echt voor de groei zover ik gelezen heb.
Wie o wie heeft een idee?
Groetjes,
willeke
sinds dat ik faira heb heeft ze eigenlijk nooit echt lange hoeven gehad.
Nu is ze half juni voor de keuring iet wat bekapt, maar blijkbaar was dit al te kort want ze loopt op straat op haar straal.
Weet iemand of er bepaalde vitaminen zijn hiervoor? Net als dat wij vitamine k kunnen nemen voor haargroei e.d.
Ik weet ook dat er biotin forte bestaat maar dat is niet echt voor de groei zover ik gelezen heb.
Wie o wie heeft een idee?
Groetjes,
willeke
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Re: extra vitamines voor langzaam groeiende hoeven?
Dat de straal de grond raakt is juist goed want deze heeft een pompende functie om het bloed door de ondervoet weer omhoog te pompen naar het hart.
Vitamines werken maar minimaal voor de groei van hoorn, snel groeiende hoeven zijn ook vaak zwakke hoeven. Verder heeft een jaarling echt nog geen preparaten nodig voor de hoeven, als je daar nu al mee begint kom je er niet meer vanaf.
Dus gewoon accepteren dat ze niet van die snelgroeiende voeten heeft en blij zijn dat de kwaliteit daardoor waarschijnlijk beter is. En pas bekappen als het écht nodig is en dat hoeft echt niet elke 8 weken stipt te zijn, zeker als ze niet zo snel groeien.
Vitamines werken maar minimaal voor de groei van hoorn, snel groeiende hoeven zijn ook vaak zwakke hoeven. Verder heeft een jaarling echt nog geen preparaten nodig voor de hoeven, als je daar nu al mee begint kom je er niet meer vanaf.
Dus gewoon accepteren dat ze niet van die snelgroeiende voeten heeft en blij zijn dat de kwaliteit daardoor waarschijnlijk beter is. En pas bekappen als het écht nodig is en dat hoeft echt niet elke 8 weken stipt te zijn, zeker als ze niet zo snel groeien.
oke, dat is heel duidelijk.
Dan weet ik dat ook weer precies!
Ik doe haar trouwens niet om de 8 weken hoor, ze is alleen geweest in januari en juni.
Bedankt voor het diudelijke advies!
Dan weet ik dat ook weer precies!
Ik doe haar trouwens niet om de 8 weken hoor, ze is alleen geweest in januari en juni.
Bedankt voor het diudelijke advies!
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Ik zou aan de bovenkant van de hoef af en toe laurierzalf inmasseren.
Ekdal heeft ook hoeven die niet snel groeien, Meestal is het alleen de haakjes eraf vijlen.
Ekdal heeft ook hoeven die niet snel groeien, Meestal is het alleen de haakjes eraf vijlen.
Groeien van voeten gaat van binnenuit..
Enigste wat je zou kunnen voeren is biotine...
Verder paard in goede gezondheid, lekker in zijn vel, dat voldoende beweging krijgt (doorbloeding van de voeten)
zou zelf zijn voetjes goed moeten kunnen regelen.
Enigste wat je zou kunnen voeren is biotine...
Verder paard in goede gezondheid, lekker in zijn vel, dat voldoende beweging krijgt (doorbloeding van de voeten)
zou zelf zijn voetjes goed moeten kunnen regelen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Als je iets wilt geven dan inderdaad biotine. Duurt wel lang voordat je er resultaat van ziet, dus dan wel een hele poos vol houden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fyn dat iedereen zoveel duidelijkheid hier in biedt, bedankt voor jullie hulp en advies.
Klinkt allemaal goed en verstandig
We hebben op stal ook biotin staan,, maar ja.. tis niet dat dr hoeven zwak zijn alleen wat kort dus denk niet dat dit dé toevoeging zal geven & als het inderdaad zo is dat snel groeiende hoeven niet goed is hou ik het liever zo
Bedankt!
Klinkt allemaal goed en verstandig

We hebben op stal ook biotin staan,, maar ja.. tis niet dat dr hoeven zwak zijn alleen wat kort dus denk niet dat dit dé toevoeging zal geven & als het inderdaad zo is dat snel groeiende hoeven niet goed is hou ik het liever zo

Bedankt!

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Morris heeft ook zeer slecht groeiende hoeven en ook raken zijn stralen de grond. Op zich is dat geen probleem, lekker zo laten. Biotine helpt bij Morris niet. Ik zou er ook niet aan beginnen als het niet nodig is. Gewoon lekker zo laten en niet te vaak bekappen. Morris zit op 2-3 keer per jaar.
Later, met rijden, moet je natuurlijk wel opletten dat ze niet te kort worden door het slijten. Dan kun je er een ijzer onder doen, maar als ie brokkelhoeven heeft is dat weer niet handig. Denk dan aan schoenen, maar dat is nog ver van je bed!
Later, met rijden, moet je natuurlijk wel opletten dat ze niet te kort worden door het slijten. Dan kun je er een ijzer onder doen, maar als ie brokkelhoeven heeft is dat weer niet handig. Denk dan aan schoenen, maar dat is nog ver van je bed!
Morris, mijn superfjord!