Hoe serieus hebben jullie weleens nagedacht over verkoop?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Nathalie

Re: Hoe serieus hebben jullie weleens nagedacht over verkoop

Bericht door Nathalie » vr 30 jul 2010, 07:40

Tja...mijn paarden-verkoop is hier natuurlijk uitgebreid aan bod geweest....indirect waren jullie er allemaal bij ;)
Wij hebben de shetlanders en al hun spullen verkocht om Cos te kunnen kopen. Ik vond het vreselijk moeilijk (nu nog wel) en hoewel het niet gepland was (of zelfs gewenst), ben ik zo vreselijk blij dat in ieder geval P.C. weer terug is.
Als wij zelf land zouden hebben, zou ik er ook niet over twijfelen om een mail te sturen of ook Rohan weer terugkoopbaar zou zijn :o (laat mijn man dit maar niet lezen)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 30 jul 2010, 09:31

Ik snap heel goed dat je eens bij een ander paard gaat kijken, dan krijg je er toch meer gevoel bij.

Wat gebeurd er als je echt gek van een ander paard bent? en als je wellicht iemand tegen komt voor Pablo? Mijn gevoel is toen sterk veranderd en het heeft me geholpen met de beslissing maken.
Tass

Bericht door Tass » vr 30 jul 2010, 09:47

Ja! :j. Toen ik met Blondie uit de kliniek kwam met een hele waslijst een dingen die ik moest veranderen voor haar omdat ze het aan haar luchtwegen heeft. Ik kon de halve lijst op mijn stal gewoon niet aanpassen voor haar. En echt een andere stal in de buurt zoeken waar ook een hengst heen mocht was een hele opgave. Dus ben ik blijven staan op mijn stal nu met de gedachte haar te verkopen aan iemand die haar wel kan bieden wat ze nodig heeft... Maar ik heb nu een aantal dingen aangepast en het gaat stukken beter met haar :j. Dus mag ze gelukkig gewoon blijven :D. Ik heb haar nu op vlas staan (moet ik wel zelf betalen en gewoon betalen voor stroo op stal maar heb ik er voor over), ze krijgt kuil of nat hooi, ze krijgt foeneknof zeewier en ik smeer Luuf in haar neus als ze naar de rijbak of wei gaan (dat houd het stof tegen dat niet alles de luchtwegen in gaat).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 30 jul 2010, 11:48

Niet! Ik kocht Nan en had het idee wat wedstrijdjes met haar te gaan rijden. Zoals bekend werd ze kreupel na 3 maanden en heb ik zo'n 4 jaar alleen gewandeld en veel gestapt ohz. Verder kon ik niets. Een droom die in duigen viel maar ik hield met 3 maanden al zoveel van haar dat ik haar niet terug kon brengen(wat wel mocht). T was moeilijk maar heel duidelijk dat IK mijn plannen moest bijstellen. Nu zijn we sinds 1,5 jaar weer aan het rijden in de bak na ongeveer 4,5 jaar alleen buiten te hebben gereden.

Heerlijk om samen wat te kunnen leren. MAAR als het punt weer daar is dat het niet meer gaat dan gaan we gewoon weer meer buitenrijden.

Het blijft mijn meisje totdat haar tijd hier op is :+:
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 30 jul 2010, 12:03

Met Nisko in het begin 1 week gehad dat ik dacht dit wordt niks, die moet weer weg. Stand turbo en in de les achter alle paarden aanvliegen en als ik alleen reed in galop maar blijven galopperen. Achteraf was ze nog lang niet sterk genoeg voor galop maar goed, toen had ik 7 jaar minder ervaring dan nu en kon ik dat nog niet goed inschatten. Maar na 1 week slofteugel en consequent rijden ging het al heel gauw veel beter.

Daarna kwam dus de klap dat ze ongeschikt was voor de wedstrijdsport. Ik was net begonnen met wedstrijdrijden en had er veel lol in. Toen heb ik nog even overwogen haar te verkopen, voor de recreatie was ze nog prima geschikt. Ze stond toen op de manege en er zijn eens mensen langs geweest voor een hele brave wat oudere Fjord, maar die zochten per se een ruin. Heeft vast zo moeten wezen.

Ik ben achteraf zo blij dat ik Nisko aangehouden heb. Bij alle pech en verdriet met vorige Anka was Nisko toch wel mijn rots in de branding :+: . Ze heeft nog 2 paardrijvierdaagses gelopen en dit jaar zonder complicaties een mooi merrieveulen gegeven. Nisko gaat wat er ook gebeurt niet weg :n , al zou ik er voor aan de bedelstaf moeten.

Anka heb ik nog geen jaar maar al heel veel mee gedaan en ze past super goed bij mij en mijn ambities. Hoop dat er verder nooit een reden zal komen om haar te verkopen. Maar ja, sommige omstandigheden heb je zelf niet in de hand.

En Gjendra. Tsja, ben ik ook heel gek mee, maar je kan niet alles houden en de man vindt 2 paarden eigenlijk wel zat. Maar goed, we konden ook eerst nog wel even zien was de laatste status..
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 30 jul 2010, 14:09

Jeetje best een heftig topic dit..maar wel goed om daar over na te denken.

Toen Beer voor de zoveelste keer wat met zijn luchtwegen had afgelopen voorjaar ben ik ook echt realistisch allerlei afwegingen gaan maken..ik ben erachter gekomen dat ik Beer echt niet kan en wil verkopen..als het chronisch blijkt te zijn (waar ik toch wel ernstig rekening mee moet houden) dan gaat Beer nog steeds nergens heen. Hij gaat dan gewoon als grasmaaier verder bij ons (ik heb gelukkig familie met land en paarden waar hij dan bij zou mogen voor een minimale vergoeding). Ik had er al vrede mee dat ik mijn doelen moest bijstellen.. Tot nu toe gaat het super maar we wachten nog maar eerst weer een jaar af hoe hij de komende winter door gaat komen en dan zien we wel verder.

Bij Beer en mij (vooral bij mij haha) was het echt liefde op het eerste gezicht..we hebben zo'n bijzondere band..nu al, na dik een jaar..dat is onbetaalbaar!
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » vr 30 jul 2010, 19:54

Ik heb er ook wel aangedacht om Wood te verkopen. Hij is super braaf, wil graag werken loopt M dressuur KNHS, L springen fjordsport, A certificaat men en trekproef en is verkeersmak en duinen en strand vind hij geweldig! Kortom het ideale paard, maar toch ging ik twijfelen. Ik twijfel vooral op de momenten als het rijden niet lekker gaan. Vraag ik niet te veel, kan hij het wel aan enz enz.
Op die momenten denk ik er sterk over om hem te verkopen en voor een KWPN veulen te gaan. Weer helemaal opnieuw beginnen en daarmee proberen ver te komen in de sport.
Een week later als ik een KWPN'er zie stuiteren aan de hand of die niet even aan de trailer vast kan staan, dan ben ik toch weer erg blij met mijn koele kikker :-).
Wodan en ik M1+10
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 30 jul 2010, 20:27

uniek, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt of ooit gedacht heeft
al kan ik er niks meer mee, die gaat niet weg :n
al zouden we geen stuiver meer hebben, zou mijn vader haar nog betalen al is het alleen omdat mijn moeder altijd zei dat uniek bij het gezin hoorde :D

de rest is allemaal bespreekbaar, al hoewel, dj nu ook niet meer.... dat is tot 2 x toe mis gegaan (1 x echt verkocht en 1 x weer te koop gestaan en nu hebben we gezegd, dj is voorbestemd, die blijft...
we hebben téveel band met hem... ik kwam ook een keer huilend thuis toen we hadden besloten hem toch nog te verkopen)

van arie heb ik nog steeds spijt... dat was om financiele redenen, niet wetende dat we een half jaar later een eigen stal zouden hebben... en ik wilde niet dat leen zich verrot werkte voor mijn paarden dus die verkocht, mensen wilden haar helaas niet terug verkopen toen we eenmaal de stal hadden

vind het wel grappig dat er nu heel nuchter over wordt gepraat terwijl er topics zat zijn geweest waarbij het anders ging
als ik kijk naar mezelf (oké ik geef toe dat ik soms wat impulsief ben, maar paarden in- en verkopen gebeurt bij iedereen hier zo te lezen en als ik arie nog had gehad was het bij mij niet eens aan de orde geweest), maar bijvoorbeeld toen ook bij klijntje (zico?) en zo zijn er wel meer....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Zipper

Bericht door Zipper » vr 30 jul 2010, 20:29

wat een leuk topic om te volgen, en ik kan er een keertje over mee praten.
Mijn paarden wens ging in vervulling met Zipper, ik kreeg hem met 5 maanden en wat was ik trots en blij en heb dus ook altijd gezegd dat het mijn vriendje voor het leven was.

ik kreeg toen een wei met een stal groot genoeg voor 2 paarden.... en op Zipper kon ik nog niet rijden..... ik zou gaan kijken bij verschillende fjorden en de dag voordat ik zou gaan kijken stond er opeens een haflinger op marktplaats en hele mooie 15 kilometer van mij af, maaaaar ik wilde een fjord.
ben wel gaan kijken de klik was er, de keus was snel gemaakt.
hij is wel erg stoer maar braaf maar ik heb hem intussen bijna 7 jaar en al heeeeeeeeeeeeeeeeel vaak fury/verkoop/gratis/ aftehalen momenten gehad, maar hij is nog steeds en ik heb er vorige week mijn menbewijs mee gehaald dit had ik nooit gedacht mijn fury die nooit iets alleen wil doen en niet de trailer op wilde en uit breekt als hij alleen is, maar op eieren loopt voor kinderen.

Tja en Zipper........ hij werd groter en groter en liep achter niet zoals het hoort.... hij is uiteindelijk 1.55 geworden super om te zien.... maar voor mij erg groot.... en ik durfde hem met het rijden niet te vertrouwen.... bang om te vallen (ik heb hier een aantal jaar met een val van een ander paard mijn schouder heel erg beschadigd, en blijf angstig om te vallen) en door het lopen van Zipper, die viel vaker over zijn eigen benen....... moeilijk moeilijk moeilijk......
vorig jaar heb ik hem weg gedaan |(

mijn enige wens was ALS zipper zeg zou gaan wilde ik een fjord merrie, en toen ik ging kijken was de keus heeeeel moeilijk.
Of Urzula de beste keuze was voor mij weet ik niet, en de keus was moeilijk, en ben er uiteindelijk blij mee.....
maar ik heb alle tijd en de klik is er..... O:)

Ik geloof dat ik nog nooit zo'n lang verhaal op fw heb neer gezet.
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 31 jul 2010, 09:17

Wat Cindy schrijft over het verhaal dat het opmerkelijk is hoe nuchter er gepraat word terwijl het er in andere verkoop topics anders aan toe gaat, vind ik ook wel heel opmerkelijk..
Hoe er hier gepraat word over het wel of niet verkopen van een paard is wel erg fijn en open, en toont dus dat iedereen er mee te maken heeft, in praktijk en in gedachten. Je kunt het niet bv 40 jaar alles zo houden zoals het is, je leven kan veranderen.

Ik zelf (en wij thuis) heb nog nooit een paard verkocht in de 16 jaar dat we paarden hebben, er zijn er 2 bij ons doodgegaan, de andere staan er nog :D . Ondanks dat fijt zou ik nu (wat levensevaringen rijker) wel een paard kunnen verkopen 'denk ik'... Ik vind het altijd ook zo naar als er zo fel gereageerd word op iemand die zijn/haar paard moet verkopen door bv. financiële kwestie, zwangerschap, te groot voor het paard zijn geworden, noem maar op. Op dit moment heeft de eigenaar het paardje maar 'staan'. Terwijl een nieuw baasje er helemaal blij mee kan zijn en het dier daardoor bv veel meer tot zijn recht komt, meer aandacht krijgt, enz.
Als iemand een nieuw paard gekocht heeft, word dat door iedereen leuk gevonden enz. Maar de verkoper word vaak kritisch aangekenen. Terwijl die waarschijnlijk al maanden oid zit te dubben over wel of niet verkopen, dus daar al pijn oid van heeft.
Ook lijkt het te zijn geaccepteerd dat een fokker oid. zijn paarden wel 'mag' verkopen, en een particulier zijn paarden niet 'mag' verkopen. Terwijl het voor die fokker veel makkelijker is, want die paarden zitten niet zo diep in het hart als bv die van dat meisje die haar paard verkoopt na 10 jaar. De reden wordt dan ook zo vaak bekritiseerd van verkoop, maar diegene zal dat waarschijnlijk zelf wel goed overwogen hebben alvorens tot verkoop over te gaan.

Ik denk dat het moeilijkste van een paard verkopen is, je eigen gevoel, kun je het zelf???? Dat paard komt op zijn nieuwe plekje wel weer terecht, mits je het natuurlijk goed uitzoekt, en een fijne baas voor hem zoekt (hoop je) na verkoop heb je daar natuurlijk ook weer geen grip op, dat maakt het punt van verkopen denk ik ook weer moeilijk.
((uitzonderingen daargelaten natuurlijk, die nieuwe van Sterre moest ook echt wel even wennen (is nu helemaal gewend :D) na 4 jaar alleen maar dezelfde baasjes en paardenvriendjes om zich heen gehad te hebben, eerst alles even aftasten enz,. kan denk ik wel maanden duren voordat ze zich weer op hun plek voelen. Zo was Comeetje gelijk gesetteld, die heeft altijd lekker op het land gestaan, dus 'hing' nog aan niemand zegmaar, die had gelijk zijn plekje gevonden.

Met Justin (kwpn) heb ik vaak gedacht, tjeetje, ik hou zo veel van haar, maar haar opvliegende karakter vond ik af en toe minder prettig. Wel eens gedacht, had ik er maar eentje met een chiller karakter, maar toch nooit in mijn hoofd gehaald om haar te verkopen, ze zat veel te diep bij mij en mijn familie. Later was ze niet eens meer verkoopbaar door haar benen, en heeft ze nog jaren lekker gewoon kunnen genieten bij ons, tot het helaas over was.

Ik heb heel sterk het gevoel dat als je eenmaal van een dier/mens houd ik het voor altijd bij me wil houden. Zo heb ik (wij) dat al na een jaar met Eachann en Ewald, hou verschrikkelijk veel van ze, die wil ik echt nooit meer kwijt (wij allemaal niet)!!! De band die vooral wij met hun hebben (volgens mij vinden hun het naar ons toe wel best zo, hihi) is zo sterk, ze al vanaf veulen/jaarling af aan te hebben.

Juweeltje de shetlander zit ook erg diep, die mag ook blijven tot ze oud en bejaard is, (en de situatie zo blijft dat we ze allemaal kunnen houden, daarmee heb je nooit 100% zekerheid in het leven). Haar dochter, die we zelf gefokt hebben, heb ik persoonlijk helemaal niks mee :o , maar die staat totaal niet in de weg. En waar moet zo'n klein shetje terecht?? Zou je haar verkopen, verkoopt diegene weer, komt ze in de handel oid, ppfff, nee, die mag ook voor altijd blijven.. Het is dus puur een 'mee-eteretje', maar ze blijft lekker staan!! Ik denk dat als er iemand komt die een weidemaatje zoekt, dat het ook absoluut on-bespreekbaar is, daar houd mijn moeder weer veel te veel van haar... :D

Comeetje en de nieuwe van Sterre hebben we gekocht ipv Justin.
We wilden weer eerder aan de gang dan pas over 2 jaar als Eachann en Ewald er aan toe zijn.
Wel in ons achterhoofd, dat kan giga veel redenen hebben, we een oplossing kunnen vinden als het tij zich keert, je weet het niet he, dat hoef niet meteen verkoop te zijn, maar kan ook verleasen oid. Hihi, wij met ons emo-hart, zitten ze erin komen ze er niet meer uit. Dat houden van en de klik dat heeft tijd nodig. En dat maakt bv een eventuele verkoop later dan weer zo moeilijk...........

Pffff, ik maak er wel weer een heel verhaal van met zijtakken. Sorry als er alinea's in staan die off-topic zijn, maar 1 verhaal heeft vaak zoveel kanten..
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 31 jul 2010, 16:34

Toen Vinga nog leefde heb ik er wel over nagedacht Dakota te verkopen.
Vinga vergde heel veel verzorging toen ze steeds met heftige pijn op stal stond, 3x per dag sjeesde ik heen en weer naar stal om haar medicijnen te geven.
Dakota hing er maar een beetje bij, voor hem had ik echt geen tijd, en daarbij kwam dat hij ook nog eens vreselijk moeilijk was.
Toen Vinga overleed heb ik natuurlijk niet meer nagedacht over de verkoop van Dakota, en nog niet hoor, moet er niet aan denken.
Ook al zou ik hem weg doen, ik kan hem niet weg doen, denkend aan zijn mijtenallergie waar hij injecties voor moet krijgen, niemand wil zo'n paard toch?
Nee Dakoot hoort bij mij en zal net als zijn moeder, zijn laatste adem bij mij uitblazen al hoop ik dat het bij hem pas is als hij oud is, maar goed dat hebben we niet voor het zeggen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » za 31 jul 2010, 17:44

Ik ben daar heel makkelijk in mijn paarden zijn net als mijn honden ze mogen hier oud worden en ik doe ze nooit weg of ik moet er geen geld of geen ruimte meer voor hebben. Met uitzondering van veulen Gio maar dat wist ik van begin dat hij weg moest als het een merrie was dan was ze waarschijnlijk gebleven
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 31 jul 2010, 18:45

Na het eerste half jaar knokken met- en vallen van Vlin riep ik op een ochtend na weer een onrustige nacht.... "Vlin gaat op Marktplaats"! Meteen antwoordde Marleen "Wat hier woont wordt hier oud" en daarmee was de kous af.
Ik zou hem nu voor geen goud meer wegdoen. Hij is bij ons en blijft bij ons.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 31 jul 2010, 20:02

Zou er niet eens over nadenken,Sonja van Wijlhuizen heeft Corner voor me uitgezocht,
en nu ze er niet meer is,bijna een jaar al niet meer,blijft hij bij me zolang als het kan.
Altijd als ik met hem bezig ben , en hij doet het goed ,dan hoop ik dat Sonja van bovenaf een beetje meekijkt en tevreden een knipoogje geeft.
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 31 jul 2010, 20:29

djenga101 schreef:Wat Cindy schrijft over het verhaal dat het opmerkelijk is hoe nuchter er gepraat word terwijl het er in andere verkoop topics anders aan toe gaat, vind ik ook wel heel opmerkelijk..
Hoe er hier gepraat word over het wel of niet verkopen van een paard is wel erg fijn en open, en toont dus dat iedereen er mee te maken heeft, in praktijk en in gedachten. Je kunt het niet bv 40 jaar alles zo houden zoals het is, je leven kan veranderen.

Ik zelf (en wij thuis) heb nog nooit een paard verkocht in de 16 jaar dat we paarden hebben, er zijn er 2 bij ons doodgegaan, de andere staan er nog :D . Ondanks dat fijt zou ik nu (wat levensevaringen rijker) wel een paard kunnen verkopen 'denk ik'... Ik vind het altijd ook zo naar als er zo fel gereageerd word op iemand die zijn/haar paard moet verkopen door bv. financiële kwestie, zwangerschap, te groot voor het paard zijn geworden, noem maar op. Op dit moment heeft de eigenaar het paardje maar 'staan'. Terwijl een nieuw baasje er helemaal blij mee kan zijn en het dier daardoor bv veel meer tot zijn recht komt, meer aandacht krijgt, enz.
Als iemand een nieuw paard gekocht heeft, word dat door iedereen leuk gevonden enz. Maar de verkoper word vaak kritisch aangekenen. Terwijl die waarschijnlijk al maanden oid zit te dubben over wel of niet verkopen, dus daar al pijn oid van heeft. Ook lijkt het te zijn geaccepteerd dat een fokker oid. zijn paarden wel 'mag' verkopen, en een particulier zijn paarden niet 'mag' verkopen. Terwijl het voor die fokker veel makkelijker is, want die paarden zitten niet zo diep in het hart als bv die van dat meisje die haar paard verkoopt na 10 jaar. De reden wordt dan ook zo vaak bekritiseerd van verkoop, maar diegene zal dat waarschijnlijk zelf wel goed overwogen hebben alvorens tot verkoop over te gaan.

Ik denk dat het moeilijkste van een paard verkopen is, je eigen gevoel, kun je het zelf???? Dat paard komt op zijn nieuwe plekje wel weer terecht, mits je het natuurlijk goed uitzoekt, en een fijne baas voor hem zoekt (hoop je) na verkoop heb je daar natuurlijk ook weer geen grip op, dat maakt het punt van verkopen denk ik ook weer moeilijk.
((uitzonderingen daargelaten natuurlijk, die nieuwe van Sterre moest ook echt wel even wennen (is nu helemaal gewend :D) na 4 jaar alleen maar dezelfde baasjes en paardenvriendjes om zich heen gehad te hebben, eerst alles even aftasten enz,. kan denk ik wel maanden duren voordat ze zich weer op hun plek voelen. Zo was Comeetje gelijk gesetteld, die heeft altijd lekker op het land gestaan, dus 'hing' nog aan niemand zegmaar, die had gelijk zijn plekje gevonden.

Met Justin (kwpn) heb ik vaak gedacht, tjeetje, ik hou zo veel van haar, maar haar opvliegende karakter vond ik af en toe minder prettig. Wel eens gedacht, had ik er maar eentje met een chiller karakter, maar toch nooit in mijn hoofd gehaald om haar te verkopen, ze zat veel te diep bij mij en mijn familie. Later was ze niet eens meer verkoopbaar door haar benen, en heeft ze nog jaren lekker gewoon kunnen genieten bij ons, tot het helaas over was.

Ik heb heel sterk het gevoel dat als je eenmaal van een dier/mens houd ik het voor altijd bij me wil houden. Zo heb ik (wij) dat al na een jaar met Eachann en Ewald, hou verschrikkelijk veel van ze, die wil ik echt nooit meer kwijt (wij allemaal niet)!!! De band die vooral wij met hun hebben (volgens mij vinden hun het naar ons toe wel best zo, hihi) is zo sterk, ze al vanaf veulen/jaarling af aan te hebben.

Juweeltje de shetlander zit ook erg diep, die mag ook blijven tot ze oud en bejaard is, (en de situatie zo blijft dat we ze allemaal kunnen houden, daarmee heb je nooit 100% zekerheid in het leven). Haar dochter, die we zelf gefokt hebben, heb ik persoonlijk helemaal niks mee :o , maar die staat totaal niet in de weg. En waar moet zo'n klein shetje terecht?? Zou je haar verkopen, verkoopt diegene weer, komt ze in de handel oid, ppfff, nee, die mag ook voor altijd blijven.. Het is dus puur een 'mee-eteretje', maar ze blijft lekker staan!! Ik denk dat als er iemand komt die een weidemaatje zoekt, dat het ook absoluut on-bespreekbaar is, daar houd mijn moeder weer veel te veel van haar... :D

Comeetje en de nieuwe van Sterre hebben we gekocht ipv Justin.
We wilden weer eerder aan de gang dan pas over 2 jaar als Eachann en Ewald er aan toe zijn.
Wel in ons achterhoofd, dat kan giga veel redenen hebben, we een oplossing kunnen vinden als het tij zich keert, je weet het niet he, dat hoef niet meteen verkoop te zijn, maar kan ook verleasen oid. Hihi, wij met ons emo-hart, zitten ze erin komen ze er niet meer uit. Dat houden van en de klik dat heeft tijd nodig. En dat maakt bv een eventuele verkoop later dan weer zo moeilijk...........

Pffff, ik maak er wel weer een heel verhaal van met zijtakken. Sorry als er alinea's in staan die off-topic zijn, maar 1 verhaal heeft vaak zoveel kanten..
Dat stuk sprak me echt aan... Je moest eens weten hoe lang ik heb lopen dubben om Ronan te koop te zetten. Hoe vaak ik hem weer heb (willen) terug trekken... En toen hij idd eenmaal verkocht was, ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Dat het later gelukkig mee viel en door de spanningen/emoties/stress kwam, was ik wel weer blij om, maar toch....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bailey

Bericht door Bailey » za 31 jul 2010, 21:02

@Djenga101: ook in kan me helemaal vinden in je stuk. Over hoe er tegenaan gekeken wordt, over je gevoel.

Ik heb mijn eerste paardje moeten verkopen. Mijn gezondheid liet me een paar jaar in de steek, waardoor het ook financieel simpelweg niet meer op te vangen was. Een keuze was het nooit, had ik kunnen kiezen was ze nooit weggegaan.

Inmiddels (na 7 jaar tandenknarsend geduld opbrengen tot een eigen paard weer mogelijk was ;)) ben ik sinds vorig jaar de trotse eigenaar van Bailey. Bailey is, zoals een deel van jullie weten, de zoon van mijn eerste paardje.
Geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft hem te verkopen, ik wil hem echt nooit meer kwijt. Ik hoop met heel mijn hart dat ik nooit meer in een vergelijkbare situatie als 7 jaar geleden kom. En als het mocht gebeuren, dan moeten we maar iets bedenken om het op te vangen. Bailey is mijn maatje en als het aan mij ligt is dat voor altijd.

Ik heb het er wel eens met mijn vriend over... als Bailey de 30 mag gaan halen zijn wij tegen die tijd 50 :=
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 31 jul 2010, 21:13

Ik vind het niet vreemd dat er hier nuchter geantwoord wordt. Er wordt hier gevraagd hoe serieus je over verkoop na hebt gedacht. En over verkoop nadenken is iets anders dan een paard ook daad werkelijk te koop zetten.

Zelf ben ik ook van mening dat een paard moet passen bij de doelen die je met het dier hebt. Natuurlijk kan je als mens je doelen bij stellen maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen dit niet willen. Ilonka gaat niet weg bij mij, ook niet nu ze niet (meer) kan wat ik van haar zou willen. Brass daarentegen heb ik met een specifiek doel voor ogen gekocht, lange afstandsritten op (hoog) niveau.
Stel dat Brass nou helemaal niet van ver lopen houdt maar het fantastisch vindt om dressuur te lopen, dan kan ik toch veel beter een baasje voor haar zoeken die dat ook vindt? Ik denk dat in zo'n geval paard een (vorige) eigenaar veel gelukkiger worden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Zipper

Bericht door Zipper » za 31 jul 2010, 21:21

Het is gewoon heel belangrijk dat je over zo'n keus heel goed na denkt, en als je ziet wat voor een grote verhalen er hier in dit topic staan blijkt wel dat iedereen er heel bewust mee bezig is geweest.
je moet gewoon eerlijk zijn tegen het paard maar ook tegenover jezelf en dat is niet altijd even gemakkelijk.

Ik ga bij Zipper ook zelden kijken terwijl ik dat wel van plan was...... heel raar om jou paard waar je plannen mee had bij iemand anders te zien, en hij/zij is dan niet meer van jou, je moet dus ook echt afstand kunnen nemen.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » za 31 jul 2010, 22:05

Ik ken Trix nu 15 jaar, en nadat ze manegepony was geweest, werd ze mijn verzorgpony. Vanaf dat moment
wist ik zeker dat ik haar tot haar dood zou verzorgen. Wij zouden nooit meer uit elkaar gaan. En dat klopt als
een bus, want 2 jaar geleden is ze officieel van mij geworden, en nu kan ik het ook écht realiseren. Als ik het
financieel niet meer zou kunnen redden (wat ik zo niet verwacht), geloof ik zelfs dat mijn ouders bij zouden
springen. Trix hoort bij ons gezin, en hoort in mijn leven. Ik kan ook eigenlijk niet zeggen dat wij ooit onze
mindere periodes hebben gehad, de band is met de jaren alleen maar sterker en sterker geworden.

Maar ik kan me voorstellen dat je na gaat denken over verkoop als je een bepaalde doelstelling of
verwachtingspatroon waar je paard uiteindelijk niet meer aan kan voldoen. Wel lijkt het me een ontzettend
moeilijke keuze, want ik heb jou en Pablo toen gezien (een jaar of 5 geleden :D), en ik vind jullie een
bijzonder stel. Maar ook schat ik jou wel zo in dat je niet over 1 nacht ijs gaat, en als je achter een
keuze staat moet je die ook gewoon uitvoeren. Niemand die je met een wijzend vingertje aan kijkt :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 04 aug 2010, 18:11

ik zag dat je inmiddels toch besloten hebt pablo te verkopen
succes met het vinden van een geschikt baasje!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie