Op het moment heb ik echt geen zin meer om te rijden en al het plezier is weg. Heb het gevoel dat niks meer wil lukken.
Ik heb elke week groepsles en 1x in de 2 weken priveles maar hoop dat jullie ook nog wat tips en ideeen hebben

Beauty heb ik 2 jaar geleden gekocht en toen was ze net een paar weken onder het zadel. We hebben toen rustig aan gedaan omdat ze zo jong al onder het zadel was. En het was een draak! Alles uitproberen en vaak erg stout. Toen had ik ook al van die moment dat ik het totaal niet meer zag zitten haha! Maar ik had natuurlijk les en heb gewoon volgehouden. Rijden ging altijd met ups en downs.
Een jaar geleden ben ik van stal verhuisd zodat ze dichterbij m’n huis stond en dat beviel goed. Ze veranderde compleet. Het rijden gings steeds beter en ben haar wat meer door gaan rijden. Alle truukjes die ze op m’n oude stal uithaalde deed ze ook niet meer. We startten voor het eerst een onderlinge wedstrijd en dat ging niet heel verkeerd. Daarna hebben we een startkaart aangevraagd zodat we mee konden doen met een KNHS wedstrijd bij ons op stal. En we hadden nu echt een doel om te trainen! Die eerste wedstrijd ging super en meteen 2 winst! Wat was ik trots op mijn bolletje. De 2e wedstrijd wat minder

En nu hebben we dus weer zo’n down momemt

Overigens met longeren doet ze precies hetzelde. Nou longeer ik meestal zonder touw omdat dat beter gaat. Als ik haar zonder iets zo longer gaat het prima. Als ik de pessoa eraan doe rukt ze vaak het touw al uit m’n handen als ik de bak in loop of ze rent bokkend weg. (doet ze met losgooien vaak ook). Mijn vriend is wat handiger met longeren dan ik ben dus heb de laatste keer gevraagd of ie me wilde helpen. Er was niks met te beginnen! Zich losrukken en niet meer laten vangen. En vervolgens met longeren (dit x met touw) ook proberen om te draaien, hard gaan en niet meer terug willen..
En zo gaat het nu al een paar weken. Gisteren voelde die rechtergalop goed! Kon weer voltes rijden en we gingen niet hard. En toen de ‘makkelijke’ galop. En ja hoor, nu was het spelletje deze kant om. Verkeerde kant op schieten en hard gaan. Ik was even m’n gedulde verloren en heb d’r ipv op de rem te zetten (wat me toch niet lukt) door laten galopperen. Maar wel mijn hard! En net zolang als ik wil. Daarna voelde die galop dus super. Heb de andere kant om nog wel een paar kleine stukjes op gegaloppeerd.
Maar dat is niet het enige, want wilde ze eerst niet buigen, nu doet ze het overdreven om er alsnog onderuit te komen. En daarbij ontzettend hangen op de teugels en tegen m’n binnenbeen invallen. Dus wederom overgangen en schakelen en proberen zelf niet teveel vast te houden aan de teugels (makkelijker gezegd dan gedaan) en erg op mijn houding letten want ben mezelf ervan bewust dat ik zelf scheef zit en dus zelf foute hulpen geef (wederom makkelijker gezegd dan gedaan..)
Wat ik vergeet te vermelden is dat ze vorige week ruim een week vakantie heeft gehad, hoopte dat dit haar goed zou doen.. Ze krijgt vaak een paar dagen per week vrij, of ik longer d’r los of met pessoa en 1x in de week doet mijn zus clickertraining met haar. Ga wandelen met haar door het dorp (ernaast is ze braaf, zodra ik erop ga komen we in galop terug omdat zee en paar keer is geschrokken van een motor..). Ik heb weleens geprobeerd balkjes te lopen met haar voor de afwisseling, maar dit vindt ze niet echt leuk. Net als haar vrij laten springen. Zadel is niet heel lang geleden nog aangepast, gebit is ook nog niet heel lang geleden naar gekeken. Ze zit niet vast in haar rug ofzo, in dat geval zou je het ook in haar lopen moeten zien en we wisselen ook steeds van moeilijke hand.
Een stalgenootje reed haar ook af en toe en heeft me enorm geholpen, maar die vindt het een beetje eng als ze gek gaat doen. Bovendien lukt de galop sowieso niet bij haar. En 2 weken terug met de groepsles moesten we van paard wisselen dus reed iemand anders op bolle. En daar deed ze het ook bij. En ik zat op een super paard. Ben jaloers op die gangen en zo fijn in de hand! En het mooie was dat ik nu dus precies kon voelen wat ik verkeerd deed! Dus probeer er nu extra op te letten.
En nu weet ik het dus niet meer.. Heb vanavond weer les (waar ik dus ook geen zin meer in heb). Het enige waar we nog een beetje plezier in hebben is simpelweg zonder zadel een beetje door de bak hobbelen. Zit ook te denken om een bitloos hoofdstel te kopen. Verder denk ik eraan om een bijrijder te zoeken. Heb het sowieso erg druk met m’n werk en ik kan wel wat hulp gebruiken

Sorry voor het lange verhaal (hoop dat het een beetje te lezen is..) maar het zit me enorm dwars.