Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tass

Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!

Bericht door Tass » wo 28 jul 2010, 12:57

Ik heb toch weer wat mee gemaakt _O-.

Mijn Fiorano is voor de duvel nog niet bang :L.
Mijn stalbaas ging zaad in de wei strooien met een grote trekken. Alle paarden rennen weg en Aiden rent half mee kijkt om en blijft staan... Staat Fiorano daar op zijn gemak naar die grote trekker te kijken die langs hem rijd :'). Vervolgens ging de stalbaas de andere kant van de wei doen... En liep Fiorano op zijn dooie akkertje naar die rijdende trekker toe :'). Hij vond het helemaal leuk, tot die zaadjes tegen zijn hoofd kreeg toen rende hij hard weg _O-...

Lekkerding is het toch he :L
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 28 jul 2010, 18:38

maf beest :D 8)7
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » wo 28 jul 2010, 19:03

Zo, vergeleken met de F'jes op de keuring is Fjel echt een naarling, hihi.. Blij dat ik die niet mee had..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » do 29 jul 2010, 00:50

Gister weer even bij Fugo geweest, zodra hij mij ziet komt hij al naar het hek (of zou het bix zijn die ik altijd mee heb :D )

Hij ziet er goed uit ze stoeien wel lekker ze hebben zijn voorpluk ook al lekker uitgedund :o maar ja die groeit wel weer, binnen kort worden ze bekapt en een knipbeurt heeft hij ook weer hard nodig. :)*

Weer even lekker met hem geknuffeld :+:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 jul 2010, 06:11

Fatoush heeft een hele pluk boven uit zijn staart geschuurd :(

Ik zag al een dikke pluk fjordenhaar aan de stal hangen toen ik uit mijn werk kwam. Hoopte dat het van Marga was, die gaat niet naar de keuring...maar nee, 't was van Fatoush. Balen!
Baranna 13-5-2006

Tass

Bericht door Tass » do 29 jul 2010, 07:14

Aahh dat is balen zeg :(:)

Lieve Fugo :D.
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 29 jul 2010, 08:18

Haha gekke Fiorano :D Is het wel echt een fjord voor natuurlijk!
Ben je al zenuwachtig voor zaterdag Natas? Is nergens voor nodig, heb ik gister maar weer gemerkt :))

Fijn om te horen dat Fugo het zo goed doet Anneke! Ben erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet! Foto's?

Oohh wat zonde Ivonne :o Kun je het heel duidelijk zien?

Oh ik ben zo trots op mijn F-je. Niet alleen omdat ze zich gister zo goed heeft gedragen in de ring, maar ook omdat ze beide keren zo achter me aan stapte de trailer op *o/* *o/* Daar word ik echt heel gelukkig van. Ik was bang dat ze te veel van moeders had afgekeken... Nou uiteindelijk heeft ze dat ook wel gedaan, want de eerste paar minuten dat ze op de trailer staat, gaat ze vrolijk staan steigeren. Dan heb ik het dus niet meer hè := De rest van de tijd hoor je haar uiteindelijk niet meer, het slaat dus echt nergens op dat ze het doet... Ze komt er ook gewoon rustig af. Op de heenweg bleef ze wel onrustig, maar dat kwam meer omdat ze de voorstang had los getrokken 8)7
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » do 29 jul 2010, 08:33

Knappe Finnea *o/* .

Ja ik ben eigenlijk best zenuwachtig :=. Heb ook maar 2x kunnen oefenen met hem :=.

Maar misschien is het nergens voor nodig :D. Hij ziet er goed uit dus ja. Voor mij blijft het een topper :L.
Mijn Toppers:
Lindy

Bericht door Lindy » do 29 jul 2010, 10:50

Esther schreef:Zo, vergeleken met de F'jes op de keuring is Fjel echt een naarling, hihi.. Blij dat ik die niet mee had..
Precies mijn gedachte maar dan gericht op Finn, die was er ook echt nog niet klaar voor geweest. Dit waren al bijna volledige paarden al moet ik zeggen dat ik sommige in hoogte nog reuze mee vond vallen. Ze zijn alleen al wat breder en voller dan Finn, dat is echt een lange slungel.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 30 jul 2010, 06:04

Het witte bovenin is weg Reinou :\ Heel erg zonde, hij had zo'n mooie bloinde staart kunnen hebben.
Ik zie zó tegen de keuring aan, alleen om het trailer verhaal.....Marga ís zo'n zenuwachtig dier op de trailer. Loopt er wel zo op, geen probleem, maar je voelt haar de hele weg, geen prettig paard om mee te rijden. Ze was nat van zweet en stond te trillen toen ik bij Annemarie aankwam, ritje van nog geen 10 minuten. Ik hoop dat Fatoush niet net als mama doet
Baranna 13-5-2006

Tass

Bericht door Tass » vr 30 jul 2010, 08:50

Ik ben mega zenuwachtig :o....

Vanmiddag komt een Fiorano helpen met Fiorano wassen en dan nog wat oefenen. Dan blijft ze bij mij slapen en gaat ze morgen mee naar de keuring. Mijn oompje gaat ook mee, dus hulp genoeg :D. Hopen dat ik niks vergeet |o.

We moeten om 6 uur opstaan en om 8 uur van stal vertrekken :Z
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 30 jul 2010, 11:30

Lovemischa schreef:Het witte bovenin is weg Reinou :\ Heel erg zonde, hij had zo'n mooie bloinde staart kunnen hebben.
Ik zie zó tegen de keuring aan, alleen om het trailer verhaal.....Marga ís zo'n zenuwachtig dier op de trailer. Loopt er wel zo op, geen probleem, maar je voelt haar de hele weg, geen prettig paard om mee te rijden. Ze was nat van zweet en stond te trillen toen ik bij Annemarie aankwam, ritje van nog geen 10 minuten. Ik hoop dat Fatoush niet net als mama doet
Toen ik Marga vorig jaar naar de stal van Tamara heb gebracht was er toch niks aan de hand. Ik heb haar toen niet vernomen op de trailer. Mogelijk kwam dat doordat het een tweepaards was en ze dus minder ruimte had. Jij hebt een anderhalf denk ik? Misschien is de manier waarop Leo en Suzanne hun anderhalfpaards hebben aangepast dan ook wel iets voor jullie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 30 jul 2010, 19:31

kan zijn Anita. Marga staat er wel om bekend dat ze zenuwachtig is op de trailer hoor. Maar ze stapt er super braaf op.

Bah, Fatoush blijft zijn staart schuren, ik zal hem morgen eens weer met kerato shampoo wassen. Geluk dat hij gráág onder de slang gaat :D
Baranna 13-5-2006

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 31 jul 2010, 07:06

Heel veel succes vandaag Natas!

Zonde Ivonne. Hopelijk helpt de shampoo!
Blijft Marga stampen op de trailer? Dan moet je Woudina er eens in hebben. Die staat gewoon te steigeren. Ze heeft het zelfs een keer de hele rit vanuit Wanneperveen naar Harkema gedaan...inmiddels gaat het een stuk beter, maar het blijft voor haar een nare ervaring. Ze stapt er ook nooit zomaar op, we hebben altijd een longeerlijn nodig. Vandaar dat ik ook zo blij ben dat Finnea er woensdag zo op ging 8-)

Ik ga vandaag weer eens bij mijn dame kijken. Voorlopig hoeft ze even niks, ze heeft in die paar dagen in Harkema zoveel moeten leren. Daar mag ze best even van bij komen. Met een weekje ofzo haal ik haar er wel weer eens uit. Er zijn een paar dingetjes die ze van mij toch nog moet leren voordat ze groot is. Ze is in sommige dingen zó lomp...daar is het ook een fjord voor natuurlijk, maar een beetje opvoeding kan geen kwaad :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 31 jul 2010, 09:39

Sas kon dat altijd ook zo, maar die had in een tweepaards ook nérgens last van maar in een 1,5 was het altijd trillen en doen. Al is dat de laatste jaren wel beter geworden geloof ik (hier in Wanneperveen aangekomen kwam ze altijd gewoon droog van de trailer).
Maar bewegende paarden is altijd vervelend. Had ik laatst naar Oldeberkoop, Akelei en veulen. Dan blijf je toch even huiverig of het veulen niet een poging waagt om over de stang te vliegen, maar ditmaal was het buffel Akelei die er tegenin ging...kont draaien en schuren tegen de stang, met het hoofd zwaaien, dat voel je dan ook wel constant..pff.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » za 31 jul 2010, 09:51

Wat heb ik het dan makkelijk, hihi..
Tea stapt erop, zet de benen wijd en gaan, hihi.. Die voel je af en toe even, maar niet veel..
Fjella loopt wel zo de trailer in, maar gaat daar inderdaad wel even te keer, maar dat is volgens mij meer omdat ze dan alleen is, kan ze niet zo goed hebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » za 31 jul 2010, 15:56

Fiorano is dus nu al verkeersmak :D
@Lindy: (half)broertje Freyr is zelfde model denk ik. Is nu wel wat gegroeid in de breedte, maar z'n maatje Floranth is duidelijk forser. Volgens mij is die maar een dikke maand ouder dan Freyr. Als ik dan de foto van sommige andere F-jes, daar is het "veulenachtige" echt wel vanaf en dat heb ik bij Freyr nog niet zo.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Tass

Bericht door Tass » za 31 jul 2010, 16:12

Fiorano deed het super goed *o/*. Super braaf met wassen, liep zo de trailer in en uit, bij de keuring geen stap verkeerd gezet en geen kik gegeven :L. Helemaal super dus :D. Ben echt heel trots op mijn mannetje :+:.

Hij heeft een B premie gekregen met 33 punten. 4x een 7 en 1x een 5. Hij heeft ook een beker gekregen, hij is eerste geworden in zijn rubriek *o/*. Naja hij was de enige in zijn rubriek :+

Verder heb ik toen ik thuis kwam te horen gekregen dat mijn opa is overleden |(
Mijn Toppers:
Claudje

Bericht door Claudje » za 31 jul 2010, 16:48

*valt even binnen*

Marga had toen ze bij ons kwam echt een trailertrauma, je was erg lang bezig met laden en als ze op de trailer
stond verstijfde ze helemaal en trilde ze van top tot teen. Binnen no time liep het zweet van haar gehele lijf af,
zelfs van onder haar ogen. Mijn vader is (vind ik persoonlijk, maar Marga schijnbaar ook) een goede chauffeur,
want daarna is het eigenijk helemaal goed gekomen. Ik kon op een gegeven moment Marga en Ullwinn tegelijk
laden in mijn eentje. En eerlijk gezegd merkten wij nooit wat aan/van haar. Wellicht dat ze nu wat zenuwachtiger
is omdat ze bij jou niet zo vaak meer weg ging met de trailer Ivonne? Dat ze er uberhaupt nog opgaat is al heel
wat te noemen, als je wist hoe verschikkelijke angst ze had voor de trailer. Zo erg dat ze bij ons in eerste instantie
niet eens de schuilstal in durfde die mijn vader gemaakt had :(:)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 31 jul 2010, 17:46

ach, ik ben ook niet bang dat het niet goedkomt met Marga hoor Clau. Ze loopt er braf op, loop vol vertouwen met me mee. En ik rij echt héél rustig. Komt idd waarschijnlijk dat ze er minder vaak opstaat. Ik ben super tevreden over hoe ze erop loopt.

Binnenkort even met Fatoush oefenen op de trailer, zie er zo tegenaan om met hem naar de keuring te gan, om dat trailergebeuren
Baranna 13-5-2006

Gesloten