Vliegen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Viv

Re: Vliegen

Bericht door Viv » ma 26 jul 2010, 11:00

Nou moet zeggen, mn groene klei therapie werkt goed op zn kaalgevreten plekken. Komt geen vlieg doorheen dus de lol is er na 2 dagen wel beetje af geloof ik bij ze. Hoop wel dat er ooit weer haar op komt want het ziet er niet uit. Maarja...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » ma 26 jul 2010, 12:33

Wodan schreef:Hier niet zo heel veel last van vliegen. Wood staat in een groot open veld waar altijd wel een beetje wind staat. Spray hem wel regelmatig in met cojosol. Dat is nieuw bij Ooteman en aanbevolen door DA.
Ga wel een vliegendeken aanschaffen komende week. Dat is meer dat hij van die kleine bijt vliegjes op zijn lijf heeft. Die 'eten'hem op bepaalde punten kaal.

die cojosol van ooteman heb ik ook! neem ik mee naar hoenderloo. Maar ik vond het wel nogal prijzig. 19,95 voor een halve liter.

Het is wel prijzig, maar die Atex daas e.d. daar zit ook niet zoveel in.
Ach 1 fles per jaar moet kunnen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
rowenna

Bericht door rowenna » ma 26 jul 2010, 13:48

Bij ons zitten ook enorm veel vliegen.
De paarden staan overdag op de uitloop onder een notenboom[schijnen vliegen een hekel aan te hebben]dus ook lekker in de schaduw, en dus weinig last van vliegen.
' s avonds gaan ze een paar uur de wei in dan zijn er veel minder vliegen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Anna

Bericht door Anna » di 27 jul 2010, 00:30

Ik had zondag een citroenella stick op het hoofd van Tasja gesmeerd en toen zonder netje het land weer ingestuurd. Geen vliegen op haar hoofd maar ze vliegen voor haar ogen en daar wordt ze dus gek van _-:( , ze ging vervolgens weer draven, stilstaan wat eten en weer zwaaien met haar hoofd :( . Ik heb haar even met rust gelaten maar toen ik na een half uur weer weg ging nog even bij haar gekeken kwam ze in vliegende galop naar het hek en duwde zo haar hoofd weer naar mij toe met een blik van doe nu het netje maar weer om :? Netje weer omgedaan en de rust was weer terug :D

Nu maar even wachten op BB van de Paardendrogist en dan opnieuw proberen zonder netje en dan maar hopen dat de vliegen van afstand ruiken dat ze niet voor haar ogen moeten gaan vliegen O:)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » di 27 jul 2010, 07:22

Morris heeft vorig jaar zijn netje ook twee keer afgegooid, maar nu doet ie dat niet meer. Hij wil hem graag om! En hij zit nu losser, dus werkt prima! Nu komt er vanmiddag een nieuwe pony bij, dus hoop niet dat die de boel opvreet!
Morris, mijn superfjord!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 27 jul 2010, 07:30

Klere beesten, gisteren hadden de paarden hier even rust, regen!!!! Dat werkt.

Ik heb hier defendog, voor op de paarden, veerust ook. (valt in de catagorie gifmengers...)
Voor de dagelijks heb ik zelfgemaakte
1/10 hertshoornolie, 2/5 appelazijn (supermarkt), 2/5 water en voor de leuk kan je er nog citronella olie in gooien.
Werkt fantastisch, alleen vlekt wel (zal mij een zorg zijn, fjord met ronde spray vlekken) en stinkt zo erg dat
niemand meer in de buurt durft te komen.
Heb ook nog atex daas (de bruine)
Ga voor Tobago van de week phaser kopen in pot, kan ik smeren ipv sprayen.

IK HAAT BEESIES!!! met meer dan 4 poten....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
siets
Contacteer:

Bericht door siets » di 27 jul 2010, 07:53

Jankeke schreef:
roos schreef:Ik zeg Bremsen Bremse.
Het grote voordeel is dat BB geen vlekken geeft!quote]

Vreemd, dit lees ik herhaaldelijk, maar bij Vlin gaf het ontzettende vieze vlekken! (hertshoornolie of niet)
Bij ons hebben ze in de wei voornamelijk last van vliegende naarlingen onder aan de buiken. De paarden staan de hele tijd te sstampen. Wij spuiten er Veerust op.

Het wordt tijd voor een dik pak sneeuw!! :x :=
Inderdaad, ik verzin toch echt niet dat Trix er ook vlekken van kreeg. Met Phaser heeft ze echter nergens last van :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Anna

Bericht door Anna » za 31 jul 2010, 00:12

Nou ik heb de BB binnen en ben gelijk gaan smeren, de gel op haar hoofd en de spray op haar lichaam, ze wordt inderdaad wat rustiger.

De dierenarts was toevallig van de week ook nog op stal, en toen ik hem vertelde dat ik het zielig vond dat Tasja hele dagen met het vliegenmasker op loopt zij hij dat het nog veel zieliger is om het niet te doen, hij zei goed insmeren met vliegenmiddelen en meer kan je niet doen.

Nu had ik het er thuis nog even over met Gerrit en die zei (hij is totaal geen paardeman hoor :o ) je strooide vroeger toch altijd knoflooksnippers over haar voer en toen had ze veel minder last van de vliegen :? , daar had hij wel een punt hoor. Die ga ik vandaag dan ook maar weer even halen :D *o/*
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 31 jul 2010, 16:53

Ik sta in het bos, zie opvallend weinig dazen, maar vliegen daarentegen....echt niet normaal. Ik gebruikte altijd Atex daasspray, maar die was op en onze ruitershop had die niet dus toen heb ik Bremse Bremse gekocht, nou dat spul werkt werkelijk voor geen ene meter. Ik ga weer snel over op Atex.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anna

Bericht door Anna » zo 01 aug 2010, 06:18

DeeDee schreef:Ik sta in het bos, zie opvallend weinig dazen, maar vliegen daarentegen....echt niet normaal. Ik gebruikte altijd Atex daasspray, maar die was op en onze ruitershop had die niet dus toen heb ik Bremse Bremse gekocht, nou dat spul werkt werkelijk voor geen ene meter. Ik ga weer snel over op Atex.
zo zie je maar dat het per paard toch verschilt de een reageert hier op de ander daarop, nou ja als ze maar bevrijdt zijn van de vliegen :D
Afbeelding
Plaats reactie