Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt w

Bericht door Esther » zo 25 jul 2010, 04:30

Hihi, volgens mij was het Elvis die als veulen al een zadel op had gehad, hihi.. Stond naast Jes met het zadel en Elvis kwam er bij, nou ja, dan even lol!!
Zie er ook geen kwaad in, zolang je er maar niet op gaat zitten, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 25 jul 2010, 07:56

Er op zitten... Denk dat dat nog wel even kan duren bij Elvis die wil geen krukje naast zich haha. En Emy nee daar zie ik me niet op zitten dat is nog zo'n ukkie
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » zo 25 jul 2010, 09:25

hier zijn ze gister en vandaag de weide op gegaan

gister met het van de weide halen heeft Jalenka aan al het de tieners nog maar eens laten zien dat ze er een is om rekening mee te houden :=
wou ze niet mooi meelopen aan het halster altijd trekken en duwen
(de tieners bij ons denken allemaal dat ze het zijn met 1 uitzondering hierop, die komt ons ook helpen enzo en vind onze fjorden heel tof, de andere denken dat dat toch makke beesten zijn, tot ze Jalenka kaarsrecht in haar stal zien staan omdat ze kwaad is omdat ze niet als eerste uit de stal gehaald wordt. De tieners kunnen er ook niet echt goed tegen dat wij zoveel met hen kunnen doen zonder veel rare sprongen van de pony's te krijgen)
Elvis

Bericht door Elvis » zo 25 jul 2010, 09:48

Elvis is altijd zo nieuwsgierig dat we hem expres dan ook zo benaderen.Als hij Imka haar zadel weer is van dr rug trekt of weer met de lange teugels in ze bek staat en imka half meetrekt :D ..Dan denken wij kom dan maar even hier,en leggen we voor de gein het zadel even op ze rug,net wat Esther dus al eens heeft gedaan.
Zie er ook geen kwaad in hoor,heeft ook niks te maken met het beleren of bewust het zadel pakken ervoor.Gewoon in het spel...

Eergister is hij weer is alleen geweest,Im en Emy waren uitrijden.Heeft zich keurig gedragen.Hij hinnekte wel en trok eens een sprintje maar had geen spring neigingen. +:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 25 jul 2010, 10:39

Wat fijn dat Elvis zo rustig was...Ekdal begint het ook te leren.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » zo 25 jul 2010, 20:27

Ja dat is voor ons een heel belangrijk punt dat ze gewoon ook alleen kunnen blijven.Zeker (verlopig gaat dit nooit gebeuren!!!!)Imka er niet meer mocht zijn en Emy en Elvis samen overblijven ze ook weten dat de een wel is gaat rijden of iets dergelijks.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 26 jul 2010, 07:02

Dat is ook heel fijn als dat gewoon kan.
Ekdal werd in het begin helemaal lijp als Danc was weg was, nu kijkt hij soms wel, heel soms, niet vaak loopt hij mee naar voren, maar meestal blijft hij gewoon staan eten in het land.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 26 jul 2010, 07:46

@ Roos : ik heb net de foto's van Dancer & Ekdal gezien bij PP : zijn écht heel erg mooie foto's geworden! WAW! Ga je er toch enkele van laten uitvergroten en ophangen denk ik zo?
Bij mij is Femke van Hypofocus langsgeweest een tijd geleden...met die foto's heb ik toen ook een muur volgehangen...

Ik heb trouwens gisteren nog eens foto's van Jack gemaakt in de wei samen met Nisje. Zijn echt lieve foto's uitgekomen :))

Gaan jullie naar het jubileum op 7 augustus trouwens?
Ik ga de lange tocht vanuit BE maken en er naartoe komen, heb FW kleding besteld en die kom ik ophalen en natuurlijk fjordjes kijken...maar dan kan ik jullie eens n keer int echt ontmoeten? :)

Ik heb voor Jack ( en Nis ook) zo'n vliegenkap zonder oren. Er zitten op de weides nu enorm veel vliegen bij ons...
Alleen ik merk dat het niet goed is voor Jack zn voorpluk. Sinds hij die kap opheeft, begin vorige week, is hij al de helft van zijn voorpluk kwijt. Is nu zo'n zielig sprietje haar dat op z'n kop ligt := Maar zit wel met n dilemma : Je merkt dat hij t fijn vind dat die vliegen niet meer zo rond z'n ogen zitten.
Iemand n ideetje?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 26 jul 2010, 08:28

Ik heb bij PP foto's van Evita gezet van gisteren. Topic heet de Familie op de foto.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » ma 26 jul 2010, 09:24

Leuke he die fotos van Danc en Ekdal. Ik ga er zeker een paar uitvergroten!Ben helemaal trots!

@Suzanne; ik ga snel kijken naar knappe Evita!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 26 jul 2010, 17:17

chunkymonkey schreef:@ Roos : ik heb net de foto's van Dancer & Ekdal gezien bij PP : zijn écht heel erg mooie foto's geworden! WAW! Ga je er toch enkele van laten uitvergroten en ophangen denk ik zo?
Bij mij is Femke van Hypofocus langsgeweest een tijd geleden...met die foto's heb ik toen ook een muur volgehangen...

Ik heb trouwens gisteren nog eens foto's van Jack gemaakt in de wei samen met Nisje. Zijn echt lieve foto's uitgekomen :))

Gaan jullie naar het jubileum op 7 augustus trouwens?
Ik ga de lange tocht vanuit BE maken en er naartoe komen, heb FW kleding besteld en die kom ik ophalen en natuurlijk fjordjes kijken...maar dan kan ik jullie eens n keer int echt ontmoeten? :)

Ik heb voor Jack ( en Nis ook) zo'n vliegenkap zonder oren. Er zitten op de weides nu enorm veel vliegen bij ons...
Alleen ik merk dat het niet goed is voor Jack zn voorpluk. Sinds hij die kap opheeft, begin vorige week, is hij al de helft van zijn voorpluk kwijt. Is nu zo'n zielig sprietje haar dat op z'n kop ligt := Maar zit wel met n dilemma : Je merkt dat hij t fijn vind dat die vliegen niet meer zo rond z'n ogen zitten.
Iemand n ideetje?
Laat je de voorpluk er dan onder zitten of doe je hem er overheen??
Tea heeft ook een zonder oren en daar trek ik de voorpluk er overheen en ik merk niets aan de pluk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 26 jul 2010, 17:54

Over de kap heen of een vlecht in maken.

Esther jij komt toch ook naar Lisse? Gezellig!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 27 jul 2010, 11:32

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1329778

Een kruising tussen een zebra en een ezel :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 27 jul 2010, 11:42

roos schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1329778

Een kruising tussen een zebra en een ezel :D
Ik vind het wel n schattig beestje eigenlijk :=
Een Zezel..

Ik doe zelf de vliegenkap niet om/af, aangezien mijn staleigenaar Jack dus buiten/binnenzet ( behalve op zondag). Maar ik zal het hem straks even vragen of hij de voorpluk over de kap kan doen...
Werkt dat niet, gaat er maar even n vlecht in...

Hier de foto's van Jack op zondag :

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=39873

en nog eentje die niet in het topic staat :

Afbeelding

Mini & maxi :=
roos

Bericht door roos » di 27 jul 2010, 11:51

Jack ziet er zooooo goed uit zeg!
Volgens mij komt het helemaal goed, wij duimen hoor!!!!!
Stel dat je niet op Jack kan rijden.....houd je hem dan(stomme vraag ik weet het)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 27 jul 2010, 12:02

roos schreef:Jack ziet er zooooo goed uit zeg!
Volgens mij komt het helemaal goed, wij duimen hoor!!!!!
Stel dat je niet op Jack kan rijden.....houd je hem dan(stomme vraag ik weet het)
Thanks!!
Ik vind hem er ook steeds beter uitzien. Alleen die verwachte groeischeut laat echt op zich wachten : zowel in hoogte als in breedte mag hij echt nog een heel stuk gaan groeien. Als je zijn borst ziet, is hij echt zo smal, net een jaarling. En ook die billen..
Laatste keer is hij op 136.5 gemeten, dat is nu al enkele maanden geleden, maar ik denk dat hij daar blijven steken is. En ik vrees zo'n beetje dat hij daar blijft steken...
Als ik de foto's bekijk van jullie E-tjes dat zijn echt al afgewerkte fjorden bij wijze van spreken. En ik weet niet onder wat ik Jack moet klasseren...
We geven hem iig de tijd...

Ik heb altijd gezegd , als ik niet op hem kan rijden , doe ik hem weg. Als hij echt licht recreatief werk mag doen : bv wat rondhobbelen in het bos,...zoek ik voor hem een dergelijk geschikt, zeer goed baasje.
Daar hou ik me in theorie nog steeds aan. Al gaat het in de praktijk een stuk moeilijker zijn natuurlijk : in november zal ik een jaar voor hem aan het 'vechten' zijn, en om hem dan op te geven, tja ik weet niet dat ik het zal kunnen...
maar ik wil graag een paardje waar ik veel mee kan rijden ( daar had ik hem ook voor gekocht), ook dressuurmatig, en Nisje wordt er ook niet jonger op. En om dan naast de 2 die ik nu heb, nog een 3e te gaan kopen, tja dat gaat natuurlijk zomaar niet...
Daarom dat ik eerst wil wachten tot er een definitief verdict van mijn DA is, en dan pas kan ik beslissen.
Heel moeilijk, denk er ook vaak over na...
roos

Bericht door roos » di 27 jul 2010, 12:18

Ik weet wel hoe je je voelt hoor. Had ik toen met Ekdal zijn operatie.(en ik weet het je mag niet altijd over jezelf praten, maar dit is even ter vergelijking)
Persoonlijk denk ik wel dat Jack nog bijtrekt hoor. Ekdal heeft er ook ruim een jaar over gedaan, en dat is nu en nu ziet hij er pas uit als een paardje van zijn leeftijd. Voor en na de operatie echt niet!
136.5 is helemaal niet zo'n hele gekke maat.Stel hij groeit nog 2 cm is hij toch mooi 138.5.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 27 jul 2010, 13:23

Haha dan is er nog hoop...als je ziet wat voor gigant Ekdal nu geworden is 8)

Ik ben zelf ook maar 1m60 dus zou het wel lukken als hij niet heel groot meer wordt. Ik ben nl zelf ook toch niet van de grootste...
Maar ik hoop wel dat hij nog iets meer in model komt...nu lijkt het nog nergens naar. Van voor gezien is het net een jaarling met een veel te groot hoofd ;( .
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 27 jul 2010, 13:24

Wat ziet Jack er stukken beter uit zeg, al iets meer gevuld en wat vrolijker in zijn blik ofzo :)
Over zijn groei zou ik nog hoop houden. Op de keuring werd me verteld door van Bon dat ruinen tot hun 8e groeien in tegenstelling tot merries en hengsten (tot hun derde vertelde hij). Als straks de condities optimaal zijn (hij is zelf weer gezond en hij krijgt de juiste voedingsmiddelen) dan kan hij nog aardig bijtrekken. Misschien dat hij zijn genetische max niet meer haalt, maar boven de 1.40 zal hij denk ik nog wel uitkomen.

We hebben een groei-achterstand gehad bij een van de veulens van Gaby, Vivaldi. Hij moest met 7 weken van zijn moeder af, door een ontstoken en geexplodeerde uier. Hij heeft een fikse groeiachterstand gehad het eerste jaar, je zou er nog geen dubbeltje voor gegeven hebben.. Hij heeft extra tijd gekregen om te groeien (tot zijn vijfde) want hij was echt een puppy, daarna zijn we pas met hem aan de slag gegaan. Hij is uiteindelijk nog 1.47/1.48 geworden (vader was 1.52 en moeder 1.42) (en ruinenkampioen :D)
Dus wie weet :)
roos

Bericht door roos » di 27 jul 2010, 13:31

Er is nog hoop voor Jack!!!!!
En aan Ekdal zijn maat moet je je al helemaal niet optrekken hoor, die valt gewoon buiten de boot ;)
(trouwens Daphne vertelde dat Ewald ook zo groot is, wordt een leuk clubje dan met grote E'tjes op de keuring in Lisse :P)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie