Vliegen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
roos

Re: Vliegen

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 16:49

Misschien dat iets homeopatisch helpt?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 24 jul 2010, 18:09

Sjol staat onder dek en vliegenmasker, omdat ze anders bij kans gevaarlijk wordt.
Gaat naar alles staan stampen en trappen.
(Ook als je probeert te poetsen en zadelen.)
Terwijl ze verder altijd honds braaf is, maar vliegen, dan wordt ze echt vreselijk chagerijnig.

Van de week eieren voor mijn geld gekozen toen ook wij werden opgegeten door steekvliegen,
dazen en horzels. Tobago had al vliegenmasker op.
Nu ook deken om...
En hij staat een stuk rustiger.
(Tobago heeft ook nog iets tegen vliegenspay, maakt het ook niet makkelijker)

Dan maar jasje aan, heb nu weer 2 tevreden paarden.

En ik ga niet vertellen hoeveel vliegenkappen die slopers al hebben gemold.
En hoe vaak je die dingen aan de andere kant van de wei kunt gaan halen...
Heb nu met neusflap, want die rotvliegen gingen precies onder de vliegenkap
op de paardeneuzen zitten.
(deze van horze waren maar 5 euro! met oren en bevallen super goed!
En ik mazzel Sjol en Tobago zelfde maat full...)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anna

Bericht door Anna » za 24 jul 2010, 20:10

Ik heb nu BB besteld de gewone en de gel dus die komen deze week binnen en dan gelijk Tasja behandelen. Vanavond mocht ze lekker mee naar het bos en de duinen met Sandra, ik hoop dat ze niet al te veel last heeft gehad van de vliegen daar :\

Morgen even lekker haar hoofd afspoelen en de rolonstick maar even uitproberen die ik nog heb liggen van vorig jaar. :wave:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 20:16

Hopen dat het werk Anna...Danc en Ekdal zijn er heel blij mij denk ik zo!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 24 jul 2010, 20:35

[quote="roos"]Ik zeg Bremsen Bremse.
Het grote voordeel is dat BB geen vlekken geeft!quote]

Vreemd, dit lees ik herhaaldelijk, maar bij Vlin gaf het ontzettende vieze vlekken! (hertshoornolie of niet)
Bij ons hebben ze in de wei voornamelijk last van vliegende naarlingen onder aan de buiken. De paarden staan de hele tijd te sstampen. Wij spuiten er Veerust op.

Het wordt tijd voor een dik pak sneeuw!! :x :=
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 24 jul 2010, 21:24

Emy heeft ook allemaal kale plekken van die rot vliegen. Maar zij is dan ook wel de enige!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 24 jul 2010, 21:31

Als Danc en Ekdal zweten krijgen ze vlekken ervan, of als ze net hebben gerold, (zand op de huid)maar anders niet
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Doortje
Contacteer:

Bericht door Doortje » za 24 jul 2010, 22:37

Ik heb bij Shirley een vliegenmasker en d'r lijf spuit ik in met Bremsen Bremse en dat werkt echt super.
Shirley mijn gele draakje!!!
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » zo 25 jul 2010, 03:44

Hier zijn ook vliegen, alleen is het nog wel te doen. Ik heb zo'n 'gordijntje' voor dr ogen en ook een vliegendeken maar die heeft ze niet veel op.
Wat ook helpt is naar mijn eigen idee,je paard heel goed wassen, ik ga nu elke week met Svenna de zee in en thuis was ik haar dan helemaal. Ik heb het idee dat ze dan minder lekker voor de vliegen is.
Voor het rijden gebruik ik een beetje Phaser spray maar of het nou echt werkt weet ik niet.

Elke zomer krijgt ze jeuk aan de bovenkant van de staart en schuurt die behoorlijk op maar nu ik elke week was lijkt het mee te vallen. Vallen alleen wel heel veel haren uit, kam vol per dag!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 25 jul 2010, 07:59

De zee is echt super voor de huid! Ze spoelen helemaal schoon en zijn lekker ontsmet! Dus geen nare luchtjes meer! Dat zal zeker weten werken voor de paardjes!

Onze paarden zitten vooral bij de ogen onder. En Emy heeft allemaal kale plekken ervan rot beesten die vliegen!
Imka is de enige bij ons die een vliegenkap om heeft. Volgens mij heeft ze er weinig last van hoor. Doe hem zelf maar eens voor je ogen het valt best mee hoe donker het is. En dikke ogen is ook niks denk ik dan maar!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
claudia

Bericht door claudia » zo 25 jul 2010, 08:00

Ik was alco bijna elke dag en dan met Equimyl(een shampoo voor gevoelige huid en gisten) . Dan zie ik hem helemaal genieten. Dan gaat er vliegenspul overheen maar niet teveel ivm met zijn wondjes.

Vanochtend kwam ik op stal en had hij zijn linkerbeen echt goed toegetakeld. Arm paard.

Ik ga voor de herfst, winter en lente, laat die zomer maar wegblijven.

Janneke, volgens mij heb je dan de "oude" BB gehad, die gaf plekken.
De nieuwe is wit.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 25 jul 2010, 08:07

je zou hem bijna een eczeemdeken opleggen, dan kan ie niet meer lastig gevallen worden door die vliegen, alleen hoelang houdt ie 'm heel? :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
claudia

Bericht door claudia » zo 25 jul 2010, 08:11

Ziggy schreef:je zou hem bijna een eczeemdeken opleggen, dan kan ie niet meer lastig gevallen worden door die vliegen, alleen hoelang houdt ie 'm heel? :?

Nog geen uur. :n Heb ik al geprobeerd.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 25 jul 2010, 08:15

claudia schreef:
Ziggy schreef:je zou hem bijna een eczeemdeken opleggen, dan kan ie niet meer lastig gevallen worden door die vliegen, alleen hoelang houdt ie 'm heel? :?

Orion verscheurt elke deken die erop gaat, zelfs de nieuw zeeland dingen (de echte), maar zijn 40 euro vliegendekentje laat hij heel, en weet zeker dat die makkelijk zou scheuren. Laat Alco maar even naar Orion bellen ;)

En is een vieze vlek niet minder erg dan een paardje wat opgegeten wordt? Ik spuit er pure hertshoornolie op. Durf ze na afloop niet meer te aaien, maar vliegen zijn nergens te bekennen.
Ow en op stal heb ik nu iets op mn muren gespoten waardoor ze er al dood vanaf vallen. Gisteren middag zat de hele stal vol, nu zitten er misschien nog 10 per stal in. Uitroeien die rot vliegen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 25 jul 2010, 08:16

claudia schreef:

Jammer he? Het zou hem zo goed kunnen helpen, maarja maak hem dat maar eens duidelijk. Arm dier |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 25 jul 2010, 12:47

claudia schreef:Janneke, volgens mij heb je dan de "oude" BB gehad, die gaf plekken. De nieuwe is wit.
Als dat de reden is ga ik van de week een nieuwe bus halen want ik heb bij Veerust altijd zo'n rotlucht in mijn neus hangen. Lijkt mij chemische troep.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
roos

Bericht door roos » zo 25 jul 2010, 13:05

@Claudia; Ik ben benieuwd wat er uitkomt als je de DA nog een keer heb gevraagd hoe het nou met Alco zit/zat ivm zijn allergie oid. Ben benieuwd. Heb je al eens bulten weg laten snijden? (en op kweek laten zetten?)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 26 jul 2010, 08:43

Ik meld me hiet ook maar even, want we worden hier echt niet goed van de vliegen, het is echt heel zielig. Vooral rond de ogen en boven op de kont.
Wij spuiten al onze paarden onder de tuinslang, lekker met het hete weer enz.
Daarnaast doen we ze met vliegenwerende gel's en sprays insmeren, vaak wel 2 keer per dag.
Maar om nou te zeggen dat dat helpt???
De vliegennetjes voor het hoofd gekocht, de volgende dag lag alles af..... kapot getrokken in de wei... ze zijn allemaal nog zo speels dat dat dus echt niet helpt.
Nu had ik een tip gekregen voor weer netjes die je achter de kaak vastmaakt, ik ga ik bestellen.
Maar nu is het geval dat gisteravond Eachann en Ewald (die staan oa 24 uur buiten) bij de ooghoeken roze plekes krijgen, dus niet in de slijmvliezen maar echt op de huid van de ooghoeken, ik heb het gevoel dat de vliegen het echt ineten.
Gelijk de DA vanmorgen gebeld, maar die wist er niet veel op. Sprayen en smeren doen we al. Kappen trekken ze af. En ik kon een wondcreme gebruiken, maar ja uitkijken voor de ogen, en tja, daar ligt het tegenaan.
Ik zit er aan te denken om E en E dan gewoon ff op de dag op stal te zetten, daar zitten minder vliegen, maar ja, dat is ook wat, vind dat niet zo prettig voor 2-jarigen namelijk.

Heeft iemand tips? Of misschien ervaring met roze plekjes op de huid tegen de ooghoeken aan, die hoeken daar waar de traanbuisjes zitten... Echt heel naar...
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 26 jul 2010, 08:50

endure schijnt geweldig te zijn, het kost wel wat en er zit vanalles in (troep)
maar ja als je paard er zo gek van wordt.
Britt staat op een stuk waar het heel erg meevalt. vliegt wel wat maarja daar kun je op wachten.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » ma 26 jul 2010, 10:40

Bij ons stikt het ook van de vliegen in het land, Heb dus ook maar een masker gehaald, Kom ik de volgende dag kijken, Ja hoor... Masker 100 meter veder. MET Klittenband nog wel! en zat mooi gesloten rond zijn hoofd,
Slierten zijn ook geen optie, die gooit hij er ook af, Jammer, Maar dan zonder iets.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Plaats reactie