Welk merk trailer?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Annemarie

Welk merk trailer?

Bericht door Annemarie » ma 19 jul 2010, 13:14

Tsja, ik heb net mijn oude trailer uitgezwaaid maar er moet natuurlijk wel een nieuwe komen nu :D . Ben net iets te vaak ( beetje maar O:) ) op pad om zonder te kunnen.

Maar wat voor merk moet het worden? Het zal sowieso een 1,5 paards worden. 2-paards haalt de auto niet en hoewel die ook wel eens vervangen moet worden (230.000) op de teller doen we dat nu nog even niet.

Ik heb bij 2 trailerhandels een mooie witte Wesco zien staan uit 2000 en een witte Sluis uit 1997. En op marktplaats staan natuurlijk verder een karrevracht aan particuliere trailers 8-) .

Iemand nog tips en handige dingen om op te letten? Of handige/onhandige dingen van bepaalde merken?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Krista

Re: Welk merk trailer?

Bericht door Krista » ma 19 jul 2010, 13:26

Wij hebben altijd Westfalia gehad en nu Bockmann.
Bockmann zijn echt superfijne complete trailers. Liggen ook erg fijn op de weg. En wij maken heel wat kilometers.

Waar je op moet letten denk ik is de afwerking, of dat allemaal deugdelijk is. Vaak zijn dingen als de kop en het hang en sluitwerk en de vering e.d bij de duurdere merken toch beter. En zelf vind ik de wegligging niet onbelangrijk. Hoe goedkoper, hoe meer je daar op inlevert.

En ik zou nooit een houten trailer kopen. Al dat onderhoud en het risico dat je bodem er aan gaat. Zou voor polyester of aluminium gaan en een aluminium bodem. Heb je nergens geen omkijken naar!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 19 jul 2010, 18:00

Ik wil ook geen hout weer. Toch wel onderhoudsgevoelig zeker als de trailer buiten staat.

De Wesco is wel hout maar heeft aan alle kanten een polyester coating. Leek me ook nog wel goed. De binnenbodem is rubber. Zou het nog uitmaken of dat rubber is of rubber gietvloer? Laatste leek me nog stroever.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Viv

Bericht door Viv » di 20 jul 2010, 04:51

Ik zweer bij Hotra, fijne trailers, leuk geprijsd en ligt super achter de auto. Sluis trouwens ook maar die worden niet meer gemaakt en zijn van eigen gewicht een stuk zwaarder.

Rubber gietvloer is alles behalve stroever, daar moet echt nog wel een dun laagje zaagsel over om uitglijden na het plassen te voorkomen.

Hout met polyester coating werkt prima hoor, ik heb nu een volpolyester maar vind dat toch wat minder stevig aanvoelen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » di 20 jul 2010, 06:00

wij hebben een henra een toeran en wayer, alledrie prima trailers, maar de henra pak ik toch altijd als eerste!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
claudia

Bericht door claudia » di 20 jul 2010, 06:18

Ik heb een bockmann van alluminium en dat is echt een super fijne trailer.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 20 jul 2010, 06:23

Ik heb een Wesco Prominent (uit 2004) hout met een polycoating. Ik vind het een heerlijke trailer, Ilonk (en inmiddels ook Brass) staan er heerlijk in. Mijn langste rit, op één dag, was ruim 12 uur met de trailer achter de auto en dat ging super. Hij is lekker licht door de witte binnenwanden en het doorzichtige tussenschot, hij is hoog en luchtig.
De prijs-kwaliteit verhouding van Wesco vind ik prima. Ik meen alleen opgevangen te hebben dat Wesco (weer) failliet is.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 20 jul 2010, 06:34

Ik heb een Titan, met poly neus en rest hout met polycoating. Dat laatste is echt prima.

Mocht je voor een particuliere gaan, dan zou ik je een bovag keuring willen adviseren als dat niet gedaan is. Dan weet je meteen of de trailer echt goed is. Soms weet je gewoon niet welke kosten eraan komen.
Mijn trailer (5jaar oud) moest pas nieuwe banden. Volgens velen kon je makkelijk 10 jaar met je banden doen. De mijne waren echt op. Nu is de trailer gewoon in onderhoud. Maar stal dat je zo'n trailer 2e hands zou kopen, krijg je er wel ineens 4 * nieuwe banden bij. Hou oud een trailer is zegt dan dus nog niks.
---
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 20 jul 2010, 06:57

Sinds de Ifor zweer ik bij die trailers. In alle mogelijke standen bruikbaar O:)
Geluk is de vrucht van intens werk
nina1993

Bericht door nina1993 » di 20 jul 2010, 10:11

Wij hebben 10 jaar lang Wesco gereden. Was een oudje uit '83 en van hout, maar voldeed prima. Onlangs verkocht en een Atec Olympialine terug gekocht. De Atec heeft een heel fijne wegligging, is mooi licht van binnen en met een tussenschot erin kun je er 2 fjorden in kwijt. Veel Atecs zijn standaard 1 3/4 paards maar worden 1,5 paards genoemd. Even goed op letten dus, want een 1 3/4 zonder schot is wel erg ruim voor een fjord.
Toen ik het tussenschot in de Atec liet plaatsen kreeg ik een Hotra Elegance (ook 1 3/4) te leen. Toevallig zat mijn vader te twijfelen over de Atec die we gekocht hebben en dit Hotra exemplaar. Wat zijn we blij dat we voor de Atec gekozen hebben. Die Hotra was een dweil op de weg en reed stukken beroerder dan de Wesco die toch 20 jaar ouder was. Het zal ook wel te maken hebben gehad met de hoogte van de Hotra dat het zo'n dweil was, maar een vrachtwagen durfde ik er amper mee in te halen. Dan had ik beide handen aan het stuur nodig om in mijn baan te blijven. De trailerdealer vertelde ook al dat hij het ding niet verkocht kreeg, maar dat de Atecs die hij had staan binnen no time verkocht waren.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
lientje

Bericht door lientje » di 20 jul 2010, 10:48

Ik heb een Westeria uit 2001, is vergelijkbaar met Sluis volgens mij.
Erg fijne trailer, degelijk, ruim voorin (heeft bolle neus, dus je kan net even beter voorlangs lopen vind ik), openklapraampjes vind ik altijd een must have ivm ventilatie.
Verder zweer ik bij rubberen vloer, en dan niet gegoten.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 20 jul 2010, 12:03

Let ook op of er stabilisatie is aangebracht. ik heb ook naar hotra gekeken met mijn pa. En toen was er een optie voor extra stabilisatie of zo. dan liggen ze beter op de weg.
voor mijn titan had ik een wesco. Ook volledig hout, een oudje maar heb er jaren plezier van gehad.

ik heb bij de aanschaf van deze (5 jaar geleden) vooral gelet op het gewicht van de trailer. Deze weegt 620 kg. Ik had ook andere trailers op mijn verlanglijstje, die ik eigenlijk beter vind, maar die waren simpel weg te zwaar en nieuw te duur.
---
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » di 20 jul 2010, 18:46

Bella schreef:Sinds de Ifor zweer ik bij die trailers. In alle mogelijke standen bruikbaar O:)
Hier nog iemand! Echt oer en oer degelijk en stevig.

ook als ik kijk naar de trailer van Bart, die springt er niet zachtzinnig mee om, maar de basis functioneert nog prima
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
zarah

Bericht door zarah » di 20 jul 2010, 19:01

Wij zijn ook erg blij met onze Ifor, een hele fijne trailer. De paarden vinden vooral de vooruitlader erg +:)+ +:)+
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 20 jul 2010, 20:32

Vooruitladen heeft wel voordelen vind ik.

Had een hele mooie Bockman gezien tweedehands, zit er een scheurtje in de coating bij de achterklep en daar is dus al vocht onder gaan zitten het hout eronder voelde al zacht.... En wil je dat eruit hebben, dan moet de hele zijkant vervangen worden :\ . Voorkant moest ook al wat aan vervangen worden. Dat zat bij de prijs in maar de zijwand niet en dan vind ik 2950 euro veel geld.

Denk dat we voor de witte Wesco gaan. Kunststof coating maar overal bevoeld en er is niks mis me thet hout onder de coating. Heb ook geinformeerd naar nieuwe trailers met alu-bodem maar die zijn er vanaf 2005 en daar was de prijs toch ook al weer naar. En als ik ooit met een zwaardere auto nog eens naar tweepaards over wil gaan, ga ik nu toch eerst voor een goede tweedehands denk ik.. Lastig die dilemma's.

Iedereen bedankt voor de ervaringen en tips. Zal er aan denken bij het kijken!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 21 jul 2010, 12:13

Hier ook een Ifor, bevalt erg goed.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 21 jul 2010, 12:41

Hier een mega oud beestje, maar wil ooit een Ifor. Vind dat super trailers in gebruik
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Lolly

Bericht door Lolly » do 22 jul 2010, 14:48

Wij hebben een Bockmann ooit nieuw gekocht en is nu 10 jaar oud, maar hij bevalt nog super, ze zijn gewoon oerdegelijk.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 22 jul 2010, 15:28

Ik heb eerst een oudere Wesco gehad, erg veel werk aan dat ding gehad. Nu heb ik een Humbaur Rapid en ben er echt blij mee!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » do 22 jul 2010, 19:54

Ik heb een Heja 5*. Echt een super fijne trailer. Trailer zelf is van hout, maar de bodem van gietijzer. De trailer staat altijd binnen dus dat scheelt een hoop onderhoud.
Wodan en ik M1+10
Plaats reactie