Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Elvina » wo 14 jul 2010, 06:26

Hier ook eens een reactie van mij ;)
Heb wel meegelezen maar niet meer gereageerd..

Arme Vera met d'r zere voeten.

Hoe ging het rijden Anouska?

Beauty is nog steeds heel vervelend. Heb maandag gereden en het ging eerst wel goed, zelfs de moeilijke galop. En ineens begon ze te drammen en wilde ik d'r in een hoek stilzetten. Tja dat pikte ze niet dus hup daar ging ze weer.. Echt geen rem zat erop! Nou toen ben ik echt heel boos geworden en heb d'r op d'r donder gegeven (ja heel fout ik weet het..) en heb gewoon doorgegaloppeerd (op d'r makkelijke hand helaas) en gewoon net zo lang en zo hard als ik dat wilde! Ze was daarna wel een stuk losser :P Zelfs op de moeilijke kant.. Maar goed ben het helemaal beu! Misschien dat we zaterdagmorgen een buitenritje/wandelen gaan doen. Ergens met de trailer heen. Weet alleen niet of ze braaf is. Denk t niet maja moet Mike zich maar even sterk maken ;)

Sterre ga je zaterdagochtend niet toevallig het bos in? ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 jul 2010, 08:05

Wat vervelend dat Beauty zich zo sterk maakt! En even aanpakken is niet erg hoor..heeft Beer af en toe ook nodig..niet vaak maar hij weet dondersgoed tot hoever hij kan gaan maar net ietsje verder is voor hem natuurlijk veel leuker..nou, dan krijgt hij ook wel eens de wind van voren van mij hoor!

Ik kreeg net een mail van het stamboek..ik had gemaild hoe het met de DNA keuring zat..Beer was nog niet DNA gekeurd dus ik heb dat in mei aangevraagd..nu blijkt dat de keuring van zijn vader onduidelijk is en dat de test nogmaals moet..zal toch wat zijn als hij geen Merkur als pa blijkt te hebben..pfff.. Ik wil me voor Hardenberg inschrijven maar wilde eerst weten of dat zonder DNA sticker wel kon.. stamboek zegt gewoon inschrijven..ga ik dan maar even doen van de week...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 14 jul 2010, 08:20

dat sterk maken is idd niet fijn, goed dat je haar ff aangepakt hebt +:)+

En Kristel dat worden dus nog spannende tijden voor jou met Beer
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » wo 14 jul 2010, 08:24

Ze is gewoon heel slim want ze weet hoe ze me buiten spel kan zetten. Maja met een paard zonder rem kun je niks dus voorlopig geen wedstrijden of buiten uitstappen.

Ohh nog even afwachten hoe het loopt dan Kristel! Wel leuk dat je mee doet aan keuring! Jammer dat het zo ver is anders kwam ik wel kijken ;)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 14 jul 2010, 10:40

kristelhans schreef:Ik kreeg net een mail van het stamboek..ik had gemaild hoe het met de DNA keuring zat..Beer was nog niet DNA gekeurd dus ik heb dat in mei aangevraagd..nu blijkt dat de keuring van zijn vader onduidelijk is en dat de test nogmaals moet..zal toch wat zijn als hij geen Merkur als pa blijkt te hebben..pfff.. Ik wil me voor Hardenberg inschrijven maar wilde eerst weten of dat zonder DNA sticker wel kon.. stamboek zegt gewoon inschrijven..ga ik dan maar even doen van de week...
Ik breek weer even in, moet toch een vinger aan de pols houden bij Kris (op haar verzoek overigens). Inschrijven moet voor 15 juli, je hebt alleen vandaag dus nog. Opschieten meissie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 jul 2010, 11:44

Hee Anita, ik schrijf me wel in maar als Beer een hulpboeker is dan ga ik niet hoor...
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 14 jul 2010, 12:36

Ook een hulpboeker wordt opgenomen hoor, die krijgt precies zo'n behandeling op de keuring als een niet hulpboeker.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 14 jul 2010, 12:38

Anita45 schreef:Ook een hulpboeker wordt opgenomen hoor, die krijgt precies zo'n behandeling op de keuring als een niet hulpboeker.
yep klopt, ik ga ook met een hulpboeker
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 jul 2010, 12:39

ja..denk dat ik gewoon even moet afwachten..ik zou het eerlijk gezegd toch wel een schok vinden als hij een andere vader blijkt te hebben.. gek gevoel.. maar goed, misschien was het gewoon een slecht plukje haar..we wachten af..heb net uit een boekje dat ik van jou heb gekregen het formulier gekopieerd..ga m nu invullen en meteen op de bus doen..afzeggen kan altijd nog.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 14 jul 2010, 13:04

ja dat vind ik ook, anders wordt het bijschrijven en dat kost weer geld. We gaan er gewoon vanuit dat Beer gewoon Beer is en dat het plukje haar niet goed was :D

Anouska

Bericht door Anouska » wo 14 jul 2010, 14:57

@ Tessa: Het rijden ging lekker, niet dat we veel gedaan hebben. Hij heeft natuurlijk de afgelopen 3 weken bijna niks gedaan en maandag door het weer bijna de hele dag binnen gestaan, hij was super braaf! Dat is het belangrijkste, rest komt wel weer over een paar weken.

Jeetje Kristel, wat een gedoe! Hoop echt dat het aan het plukje haar ligt!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 14 jul 2010, 18:51

Wat raar met die DNA-test Kristel! Misschien was het gewoon niet helemaal duidelijk, het lijkt me heel vreemd als Beer een andere papa blijkt te hebben :? Het is vast gewoon een verkeerd plukje haar geweest. Weet je al meer over de keuring?

Lastig dat Beauty zo aan't drammen is Tessa. Een goede rem is toch wel essentieel ja...
Zaterdagochtend ben ik wel in voor een bosrit hoor! Laat maar weten als jullie denken hier langs te komen.

Fijn dat het rijden zo goed ging Anouska!

De alleen-op-buitenrit-training met Bailey heeft echt z'n vruchten afgeworpen hier, ben ongelooflijk trots! Vandaag voor het eerst met hem naar 'het bos aan de overkant' geweest. Daar was hij nog nooit onder het zadel geweest.
Het oversteken van de drukke weg ging perfect, we hebben veel kunnen draven onderweg, ook richting huis. Afentoe wil hij nog wat versnellen in draf, maar is heel makkelijk op m'n zit terug te nemen.
Bailey vond zichzelf ook duidelijk heel stoer, haha!

Morgen trailertraining met hem, mag de trailer van een stalgenootje gebruiken. Ik heb hem zelf nog nooit op de trailer gezet dus heb geen idee hoe hij is daarmee. Ben benieuwd!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 14 jul 2010, 19:07

tof trailer laden training

gingen we ook doen 2 jaar terug, is er nooit van gekomen O:)
pony staat voor ons de trailer op O:) := :D

we zulle dat voor Jalenka ook mss eens moeten doen, weet niet wat die zal doen
maar ja als tante Githa al de van op zal staan, zal nichtje Jalenka ook wel volgen, is het juist op tijd wegduiken :=

jammer dat beauty aan het drammen is geslagen, ik zou dan de training toch beginnen terug te nemen hoor (niet per se minder rijden maar minder specifiek rijden, ook eens iets anders tussendoor doen, sprongetje, VD en buitenrit)
hier geven we geregeld eens een weekje 'rust' en ze komt er elke keer veel rustiger en wijzer uit 8-)

hier heeft Githa vandaag dienst gedaan als 'braaf paard'
een stalgenoot heeft een 3 jarige BWP juist ingereden en ze had hem nog nooit gereden met andere paarden in de piste, dus kwam die training vandaag goed uit want we moesten wel binnen gaan rijden door het onweer
dus moest Githa dienst doen als ongeïnteresseerd paard dat zogezegd alles al gezien heeft en niks doet naar andere paarden

het eerste wat ze deed was recht naar dat paard opgaan, ze wou kennismaken, dus niet echt de bedoeling
stond ze hengstig en ging ze dit duidelijk maken dat het niet welkom was om verkeerde gedachten te hebben dicht bij haar _-:(

uiteindelijk heeft dat jonge paardje geen kik gegeven en heeft Githa haar normale rondjes kunnen lopen/crossen
Leslie hield constant rekening met dat paardje zodat hij kon terugnemen moest hij bang worden

het ging super *o/*
(stalgenoot had eerder deze week al eens gaan stappen op de buitenpiste als er iemand aan het rijden was, maar dit was een groot fiasco, maar nu met de stalfjord ging dit allemaal super, ze mocht opstappen en afstappen, en een beetje rond stappen. Toen was het genoeg voor haar en is ze hem op stal gaan zetten omdat hij zo braaf was.)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 14 jul 2010, 19:41

Lekker he, zo'n braaf paard Sofie!

Heb vandaag trouwens Bjørn geknipt, is wel goed gelukt moet ik zeggen.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 14 jul 2010, 19:44

lieve mensen ik heb ff me aandacht er niet bij, vanmiddag een zwaar gesprek gehad wat een hoop oud zeer heeft opgehaald, ik voel dat ik elke keer weg zak in een dissociatie, sorry als ik even niet reageer ;(

Keandra

Bericht door Keandra » wo 14 jul 2010, 19:56

hej

kop op meid

:(:)
Viv

Bericht door Viv » wo 14 jul 2010, 20:11

Clautje kom op, niet afzonderen.... we zijn er om je te steunen meis!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » wo 14 jul 2010, 20:18

Kom op Clau, we zijn er niet alleen voor leuke dingen :(:)

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 jul 2010, 20:33

Blijven praten Claudia...t moet er toch uit..

Ik ga morgen een paar dagen weg dus ben maandag pas weer online. Zet 'm op!
Mike

Bericht door Mike » do 15 jul 2010, 05:45

Anouska schreef:Heb vandaag trouwens Bjørn geknipt, is wel goed gelukt moet ik zeggen.
Foto! :D

Ik heb gisteren skiles gehad van Beauty, in de paddock.
Ze was weer oervervelend. Dat moet je niet doen als ik het longeertouw vast heb, ik laat niet los.
Beauty
Plaats reactie