Ik heb jaren op de Ginkelse Hei en in het bos daar gereden en af en toe eens wat dazen gezien (en heel soms gevoeld), maar hier in Lunteren..... Wat een drama zeg!
Vorige week had Morris ineens allemaal kale plekjes op zijn borst. Ik dacht nog; wat gek, ze hebben elkaar gebeten en aleen op de borst ???

De volgende dag zag ik wat het was; hij had zo'n last van vliegjes, dazen en bijbehorende bulten en jeuk dat ie zichzelf kapot had gebeten!
Dus maar een vliegendeken en masker op.
Met rijden (Jippie, vakantie, elke dag rijden en die buik verdwijnt als sneeuw voor de zon!) werd ik dus al het bos uitgejaagd door het gezoem en gedoe. Steeds maar zoeken waar er wel te rijden valt (nergens, ja, door de woonwijken), maar vandaag spande de kroon.
Ik voelde me al erg geprikkeld onderweg (letterlijk en figuurlijk), maar toen ik thuis in de spiegel keek schrok ik me echt kapot! De hele bovenkant van mijn rug was dik en opgezet. Ik heb mijn man laten tellen en ik heb 16!!! bulten door de dazen.
Moet ik dit nog normaal vinden?
Ik zit er serieus over te denken om Morris maar een paar weken ergens anders te zetten, in Otterlo bijvoorbeeld. Maar hoe is het daar??