Weidegang vraag

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Re: Weidegang vraag

Bericht door Dreeke » do 08 jul 2010, 14:25

Dakota heeft ook aanleg om snel dik te worden.
Nu staat hij op een redelijk schraal landje, van 10.00 tot 19.00, buiten deze tijden staat hij in de bak
en krijgt hij wat hooi. Gaat super zo, vorigjaar stond hij ook 24/7 op het land en toen kon ik hem rollen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 08 jul 2010, 14:46

karev staat ook dag en nacht buiten. eerst deden we strook begrazing, maar nu vol in de wei. Ik heb zelf het idee dat ze met strook begrazing eten wat ze eten kunnen nonstop. En nu ze onbeperkt kán eten doet ze het juist veel minder.

Ik zie het zo. als ik haar 2x daags een enorme bult hooi geef, dan vreet ze dat rustig op. Nu kan ze zelf bepalen wanneer ze eet en hoeveel ze nodig is, en damt ze in als ze genoeg heeft. ik wilde er eerst niet aan hor, 24-7 op een wei, maar het is echt waar, ze eet iet constant, en alleen als er behoefte aan is. Maar dan moet je dus wel echt onbeperkt gaan geven, en niet (zoals bijv met dat hooi, in jouw ogen onbeperkt omdat het veel is, maar wel verdelen over 2x, dan geef je gewoon 2x daags heel veel eten), snappie
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 08 jul 2010, 15:21

Wij hebben nog steeds het zelfde probleem. Maar we staan nu wel ondertussen op het andere stuk land, daar is het gras uitgebloeid. Ze krijgen nog steeds een gedeelte van het gras iedere dag bij, maar moet zeggen dat ze niet meer zo plofferig zijn nu
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 08 jul 2010, 15:49

Vlin werd toch te schraal. Hij staat nu weer halve dagen en de nacht in de kruidenwei. Je ziet hem gewoon weer bij trekken!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 09 jul 2010, 11:20

Nisko en Anka gaan binnenkort 24/7 de wei op. Ik doe aan strookbegrazing en dat bevalt goed. Wel zorg ik dat de rest van de wei niet helemaal kaal is, zo kunnen ze altijd verder pielen. Anka is wel ietsje stevig, maar nog niet te dik vind ik nu. Hoop dat het zo blijft. En Gjendra houdt Nisko wel in vorm.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Vera

Bericht door Vera » vr 09 jul 2010, 17:25

als je al zoveel gras hebt, had ik de kunstmest toch achterwege gelaten als ik jou was.
(wij strooien alleen op de stukken die wie gaan maaien en ook dan nog niet eens altijd en op de stukken waar de lammeren na het maaien op komen.)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Tanja

Bericht door Tanja » vr 09 jul 2010, 20:32

BIj Tika en haar weidemaatjes doen we aan lijnbegrazing en ze staat ongever 6 uurtjes per dag
op het land en de rest van de dag in de paddock,waar ze 3 x per dag hooi krijgt.
Dit alles is ook wegens haar zomer-eczeem en eiwitten.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
fjordido

Bericht door fjordido » vr 09 jul 2010, 20:37

ik doe ook stripbeweiding.. geef 1 a 2x per week een strookje bij.
vroeger bij de boer daar stonden ze altijd op een klein kaal landje, en dan 3 a 4 uur per dag op de grote wei.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 11 jul 2010, 20:23

Vera schreef:als je al zoveel gras hebt, had ik de kunstmest toch achterwege gelaten als ik jou was.
(wij strooien alleen op de stukken die wie gaan maaien en ook dan nog niet eens altijd en op de stukken waar de lammeren na het maaien op komen.)
Wij hebben geen kunstmest op ons land gegooit. Vorig jaar hebben we dat wel gedaan maar toen hadden we al veel minder gras. En buiten dat waarschijnlijk ook te weinig kunstmest op die oppervlakte (volgens de verkoper)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie