Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tass

Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!

Bericht door Tass » ma 05 jul 2010, 16:29

Fiorano is echt al groot he :D. Dank jullie wel :D. Als 1 van de oudste moet hij wel laten zien hoe je groot moet worden natuurlijk :D/.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
foss

Bericht door foss » di 06 jul 2010, 04:35

Fjellko doet het prima hij gaat al 6 dagen door het leven als ruin en dat gaat prima de wond ziet er goed uit en Fjellko heeft er vrede mee.
Maar wat wordt hij groot, de dierenarts heeft hem gemeten op 135cm hoog en dat is officieel als van Bon gaat meten denk ik dat hij op 140 uit komt ( Ha Ha).
Urjan is op papier 144 cm hoog en Fjellko is bijna even groot dus ja dan begrijp je de meting wel.
Ik ben erg benieuwd wat de stokmaat is als hij 3 jaar is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 06 jul 2010, 12:29

Fendora en Flam hebben wij vorige week gemeten op resp. 1.33 en 1.29.
Hopelijk kunnen we vanavond als we in Wanneperveen zijn weer eventjes bij Ferro kijken. Heb m'n knul al een maand niet meer gezien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
zarah

Bericht door zarah » di 06 jul 2010, 12:36

Urjan is op papier 144 cm hoog .

Ik kan mij wel herrinderen dat Urjan wel heeeeeeeeeeeel ruim gemeten is , hihi.....
foss

Bericht door foss » di 06 jul 2010, 19:29

Veel te ruim als hij 140 is, is hij groot Uzziel is 143 maar die is veel groter.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
zarah

Bericht door zarah » di 06 jul 2010, 19:42

Ach, Urjan is er niet minder door. Hij blijf leuk...
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 07 jul 2010, 06:48

zarah schreef:Ach, Urjan is er niet minder door. Hij blijf leuk...
We hadden het hier gister nog even over stokmaten. Lisa dacht niet dat Bink nog 1,47 was...meetlat er naast en jawel hoor, gewoon 1,47 meter...maar volgens haar was Alinde lang niet zo groot als Bink en die is ook zo groot.

Mijn conclusie: Het voorkomen van het paard bepaald ook veel over de uitgestraalde stokmaat vs de werkelijke stokmaat. En met die conclusie vraag ik me wel eens af: waarom zijn er mensen die zie zo allemachtig druk kunnen maken om een paar centimeters die je alleen op de meetlat ziet staan? (soms blijven paarden staan omdat ze net die 1,45/1,47 zijn en men een paard van 1,48/1,50 op papier wil...maar zou ik ze bijvoorbeeld Bink voorzetten dan is die 'helemaal perfect' qua stokmaat, maar in feite is die dan ook niet de stokmaat die ze wensen als ik hem enkel op papier zou aanbieden...króm.)
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 07 jul 2010, 07:10

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe groot Finnea nu is, maar heb helaas geen meetlat. Verwacht niet dat ze de 1.30m haalt, vindt haar niet bijzonder groot. Maar het is idd. ontzettend moeilijk inschatten zoals Annabel al zegt. Zo heb ik vaak gehad dat mensen naar me toe kwamen als ze Woudina in het echt zagen: "jeetje ik wist niet dat ze zo klein was!" Blijkbaar maakt ze op de foto een veel grotere indruk.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Fjellko!

Fiorano is echt een joekel! Mooi stel paarden heb je Natasja!

Over ruim 2 weken worden mijn dames herenigd. Ben nog even aan het bedenken hoe ik het het beste kan doen. Ik denk niet dat het een goed idee is om Finnea bij Woudina in te zetten. Ben bang dat eerstgenoemde het met klappen moet bekopen en dat het Woudina te veel stress oplevert. Verwacht ook niet dat Yli haar heel laat en sowieso kan die beter bij Woudina blijven. Dus dan moet ze maar met pleeg-oma Karlien op de wei denk ik :D Karlien is de baas en die hoeft dat maar 1x duidelijk te maken, die blijft niet door meppen. Veiligste oplossing dus :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 07 jul 2010, 08:48

Tea toont ook groter dan ze werkelijk is, maar ja zij is lang genoeg, heeft massa, front.. Dan verkijk je je er toch op.. We hebben haar ook nagemeten toen ik haar net had, we dachten dat ze groter was, maar nee hoor..
Het hangt echt vreselijk van het hele paard af..
Ik dacht ook dat Alinde kleiner was dan Bink, maar Alinde is dus zelfs groter dan Tea, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 07 jul 2010, 09:16

Bella schreef:
zarah schreef:Ach, Urjan is er niet minder door. Hij blijf leuk...
We hadden het hier gister nog even over stokmaten. Lisa dacht niet dat Bink nog 1,47 was...meetlat er naast en jawel hoor, gewoon 1,47 meter...maar volgens haar was Alinde lang niet zo groot als Bink en die is ook zo groot.

Mijn conclusie: Het voorkomen van het paard bepaald ook veel over de uitgestraalde stokmaat vs de werkelijke stokmaat. En met die conclusie vraag ik me wel eens af: waarom zijn er mensen die zie zo allemachtig druk kunnen maken om een paar centimeters die je alleen op de meetlat ziet staan? (soms blijven paarden staan omdat ze net die 1,45/1,47 zijn en men een paard van 1,48/1,50 op papier wil...maar zou ik ze bijvoorbeeld Bink voorzetten dan is die 'helemaal perfect' qua stokmaat, maar in feite is die dan ook niet de stokmaat die ze wensen als ik hem enkel op papier zou aanbieden...króm.)
:j eens.
Ik denk dat Kobalt dat ook heeft, hij oogt groter dan hij in werkelijk het met de cm is dénk ik.
Maar die cm interesseren me ook echt geen biet :D
Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 07 jul 2010, 13:10

DE stokmaat is helemaal niet van belang Foss is 135cm hoog ik ben 174 en kan daar prima oprijden want hij oogt gewoon groter.
Mensen maken zich altijd duk om dat een fjord groot moet zijn maar mijn kleine Foss is er zeker niet minder om meerdere malen kampioenruin en zelf dagkampioen de jury had het altijd over zijn stokmaat klein mar o hij is zo dapper.
Tass

Bericht door Tass » wo 07 jul 2010, 13:30

Reinou: Dank je wel :D. Ik vind ze zelf ook helemaal geweldig :D
- Leuk dat Fin terug komt..

Het maakt mijn niet zo uit hoe groot ze worden, als ze maar gezond zijn :D
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 07 jul 2010, 13:43

Ze staat maar een dag of 5 bij Anne hoor :D Ivm de keuringsvoorbereidingen :) Maar vind het wel heel leuk om haar weer even 'thuis' te hebben en met Woudientje te vergelijken!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » wo 07 jul 2010, 13:49

Ow okej dan :D...
Wel leuk inderdaad... Ben benieud hoe mams het vind :D
Mijn Toppers:
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 07 jul 2010, 19:57

Is idd waar wat je zegt Annabel. Ik zei ook altijd dat mijn fjord minimaal 1.45 moest zijn, en toch ging ik kijken bij Marga van 1.43. Ik pas zát op Marga, ze hoeft echt niet groter, heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik verwacht wel dat Fatoush groter wordt dan Marga. Qua kont schelen ze niet veel meer in hoogte.

Leuk Reinou, Finnea weer "thuis"
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 08 jul 2010, 11:32

Kobalt heeft het voor elkaar hoor.. die stond gister uitgebreid met de alphamerrie te vozen... de smiecht _O-
Zo stiekem heeft ie zich langzamerhand flink omhoog gewerkt in de kudde :+
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » do 08 jul 2010, 11:40

Hahaha, hij weet dus wel goed waar die wezen moet :+
Mijn Toppers:
Pasja

Bericht door Pasja » do 08 jul 2010, 13:17

@Anita: ja, het leest wel wat vreemd zo hè?! Theun had de beide jongens een tijd geleden verhuisd en was in de drukte vergeten dat aan mij door te geven, vandaar dat we toen wat vreemd stonden te kijken bij het weiland. Toevallig zagen we ze een eindje verderop bij een boerderij staan, waar Theun 's winters wel eens wat paarden op stal heeft staan. Maandagavond ben ik er even geweest met Femke. Manen geknipt van Freyr. Voor zover dat lukte tenminste, want d'r zitten nogal veel muggen daar. Ik had mezelf wel ingesmeerd, maar Freyr had er nogal last van, dus kon niet zo goed stilstaan. Femke heeft een paar foto's gemaakt, maar daar staat hij niet helemaal op. Als 't me lukt ga ik morgen nog even naar ze toe voor een betere foto.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Wanja

Bericht door Wanja » do 08 jul 2010, 19:20

Wow wat is Fiorano groot 8) en mooie foto Reinou van jullie samen!

Ik heb trouwens een echte waterrat heb ik ontdekt. Feline probeert zichzelf te wassen in de waterbak :') , tis dat ik geen camera bij me had, want het was echt hilarisch gewoon!
Ze zat al te wachten tot mijn vader klaar was met vullen (we hebben zo'n zak die je in de kruiwagen kunt leggen) en hup daar ging ze. Eerst een been erin en flink spetteren en toen het andere en daar ging ze door haar knieën. Nou ja, tis gewoon een speciekuip, maar ook een jaarling past daar niet in :+ . Die kuip donderde natuurlijk om door haar gewicht 8)7 , eerst stond ze heel dom te kijken en daarna ging ze in het water/de modder liggen rollen. Heb haar daarna maar even onder de tuinslang gezet, vond ze ook heerlijk en staat ze ook continu met haar voorbenen te maaien :+
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 09 jul 2010, 06:16

Kmt me héél bekend voor :D

Ik ben ook zo trots en blij met mijn komiek Fatoush. Ik geniet zo van hem :L
Gisteravond alle 4 de paarden even weer lekker afgespoten onder de tuinslang. Eén voor één het halster om en lekker nat spuiten. Dan gaan ze rollen en weten jullie wel hoe ze eruit zien. Ik had ze allemaal gedaan en stond nog met de slang in mijn handen om de waterbakken te vullen. Fatoush komt wer op me afgelopen, gitzwart. Hij gaat zo voor me staan met een blik van: spuit me maar nat, vind ik lekker!
Dus ik spuit hem op de boeg en hij blijft staan :o . Ik spuit over zijn rug en hij blijft staan. Toen draaide hij een kwart slag zodat ik zijn rechterkant kon doen. Daarna nog een stappie draaien en hij keerde me de kont toe om nat te spuiten.En éérlijk waar, hij draaide ook nog zodat ik zijn linkerkant kon doen. Zo'n komische gezicht, hij draaide zich gewoon rond in de straal. En dat alles zonder halster, zonder vastgehouden te worden. Als JW er niet bij was geweest had hij me nooit geloofd, we hebben ons slap gelachen, wat een grappig dier toch.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Gesloten