Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Jilly
Bericht
door Jilly » vr 25 jun 2010, 08:09
Ik spons het meeste af en op de paar erge plekjes (zand icm zweet) zet ik ff de sproeier en daarna zweetmes idd.
Toen ik klaar was met alles was hij op de sproeierplekken nog redelijk nat en de rest klammig, dus toch maar ff handdoek er over gehaald, maar voor die klammige stukken hielp dat niet echt.
Denk dat ik binnenkort toch voor een ander deken ga kijken. Ben opzich best tevreden met dit deken (vliegendeken van de Decathlon), maar nu zit er een scheurtje bij de bil en de 'voering' in de staartflap is ook gescheurd.
Maar nu ik weet dat hij het goed aan laat is het budget wel iets groter
Hay stond trouwens wel te zweten onder z'n deken, hebben jullie dat ook of is dat een van de verschillen tussen eczeem- en vliegendeken?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » vr 25 jun 2010, 08:11
Ik heb ook Boett gebruikt maar ook diverse goedkopere als Pagony, Equitheme, Premiere etc. maar ik heb het ook nog nooit gehad hoor. Ik vond het maar een raar verhaal. Ze vroeg naar Ros en Joris en ik vertelde dat ik Ros al ruim 13 jaar heb en dat ik hem voor geen goud in zou willen wisselen voor een ander paard, maar dat hij helaas eczeem heeft. Ze vroeg toen hoe ik daarmee omging en ik legde uit dat hij 24/7 buitenloopt met een eczeemdeken, toen krijg ik bijna verontwaardigd te horen dat, dat toch wel erg gevaarlijk is voor je paard...

. Maar zij was ook van mening dat ik Ros voor de twee minuten die hij luchtzuigt na het eten een luchtzuigband om moet, zij had namelijk voor haar paard een hele vriendelijke...(volgens mij bestaan die niet maar ok). Toen ik zei dat ik dat niet deed omdat ik dat onzin vind voor die paar minuten per dag vond ze me volgens mij een erg slecht baasje

. Ze vroeg schoorvoetend of ik een natural was (paarden 24/7 buiten zomer en winter en geen luchtzuigband om doen is schijnbaar iets voor naturals haha), dus ik nee dat ben ik niet ik noem het liever Logical

.
Laatst gewijzigd door
Marijke_ op vr 25 jun 2010, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » vr 25 jun 2010, 08:28
Whahah Marijke, ik ben dan denk ik ook een Logical, prachtige benaming!
Jilly Ilonk zweet boven de 30 graden onder haar Boett. Van de week zweette ze bij minder, maar de overgang van het weekend (15 graden) naar nu (25 graden) was ook wel heel heftig.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
saskia
- Moderator
Bericht
door saskia » vr 25 jun 2010, 20:37
luchtzuigbanden vind ik zoiets naars, brr daar krijg ik nou de riebels van.
Maar brandwonden van een eczeemdeken?
Sjors spoel ik ook af als hij flink heeft gezweet en meestal laat ik hem dan nog even rollen, maar hij krijgt geen deken op.
Misschien is dit wel gewoon een heel gunstig jaar, aangezien ze allemaal nog zo goed gaan!
Gister met het oefenen voor de carrousel reed ik achter een paard met een staart zoals Sjors hem ook wel eens heeft gehad.
Helemaal kaal.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

SJORSJE

-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » za 26 jun 2010, 11:32
Vera gaat goed zeg, ben best trots op hoe ze erbij staat (op dat ene stukje na dan)
Schrok me alleen rot toen ik zag dat Exel een ontplofte staart had, ben gelijk zijn manenkam gaan checken, maar alles is verder rustig. Zal ook wel niks bijzonders zijn, maar schijnbaar ben ik toch waakzamer op zulke dingen als voorheen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 30 jun 2010, 18:39
ik heb mijn mond weer eens te vroeg open getrokken, vandaag zag ik toch ineens aardig wat plekken waar ze aan het schuren was geweest en ik weet nu ook waar ze het doet, aan een paaltje in de wei

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Jilly
Bericht
door Jilly » do 01 jul 2010, 07:34
Rot he Claudia? Mijn positivisme wordt ook altijd de grond ingeslagen als ik een ontplofte staart aantref ofzo. Maar veel anders dan eens diep zuchten en weer smeren kan je niet doen he...
Hier gaat het wel redelijk, hij heeft nu sinds een paar dagen een paar kale plekjes onder z'n oog dus dat smeer ik even goed in.
Aan de staart is hij al een paar dagen niet aan geweest, weet niet of dat te danken is aan de huidemulsie of aan het deken

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » do 01 jul 2010, 08:34
Ik heb eergisteren Derfen besteld, gisteren binnen en ingesmeerd. ben benieuwd!
Ruikt wel sterk naar teer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » do 01 jul 2010, 09:45
ik denk dat ik dat derfen ook maar eens ga bestellen, neem ik eerst wel zo'n proefflesje, want ik begin het idee te krijgen dat de emulsie voor Vera toch niet helemaal genoeg is.
De ellende is dat stomme houten paaltje, maarja als ik die eruit zou halen (als het me al lukt) dan gaat ze aan de schuilstalletjes of het ijzeren hek beginnen.
Ik kan er nog mee leven als die manen eraf zijn, alleen ik vind het vreselijk dat ze zo'n jeuk heeft.
Zit nu zelf onder de muggenbulten en word ook gek van de jeuk en ik kan er ook heel moeilijk afblijven, terwijl ik het nog kan beredeneren dat ik dat niet moet doen. (was ff vergeten dat hier in het westen meer water is in de vorm van slootjes dan in Maastricht, heb er jaren geen last van gehad)

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » za 03 jul 2010, 13:59
Hoe is jouw ervaring tot heden met de Derfen Annalynn? Ik heb het ook net besteld, want het gaat nu ineens heel hard bij Vera met het schuren, haar manenkam was knoerhard en het was 1 en al ribbel (in 1 dag).

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » za 03 jul 2010, 17:44
Met Raya hebben we nog steeds geen klagen! Ze was deze week hengstig en daarom had ze haar staart een beetje geschuurd, maar verder prima!
Alleen in het bos rijden is nu weer een ramp met al die dazen

Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » zo 04 jul 2010, 19:26
Claudia ik heb Ilonk vandaag voor de derde keer met Derfen ingesmeerd.
Ik doe het om de dag, wonder boven wonder lijkt het alsof Ilonk echt minder jeuk heeft. Qua hoe het stinkt vind ik het erg meevallen, handschoenen aan met inmasseren en daarna weggooien. Enne die houtvuur lucht aan je handen, ach daar kan ik wel mee leven.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » zo 04 jul 2010, 19:28
ach vieze lucht aan mijn handen interesseert me niks, als me meissie maar geen jeuk meer heeft.
Ik ben benieuwd, kreeg vandaag een mail dat het verstuurd is, dus denk dat het er morgen of dinsdag dan wel is

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 05 jul 2010, 08:14
Super service van Vidoma vond ik, ik had het op dinsdagmiddag besteld en had het woensdag in huis. Het proefpotje Cuten miste, wat ik wel betaald had, en die kreeg ik na één telefoontje op donderdag in de bus.
Knock on wood maar Ilonk leek echt minder jeukerig.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » ma 05 jul 2010, 09:09
kan het door de brievenbus?

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 05 jul 2010, 09:13
Heb je het proefmonster besteld of de fles? Eerste zeg ik ja, tweede zeg ik nee.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » ma 05 jul 2010, 15:39
nee ik heb eerst het proefmonster besteld, wil nou eerst weten of dit werkt

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » ma 05 jul 2010, 18:12
Zie ik vandaag ineens Ulvy zonder hoofdkap in de wei. Nou dat ding valt nooit af (zit een halster overheen en aan het halster weer de deken) Dat ding had enorme gaten. Ze had een paal gevonden om te schuren. Zij heeft altijd jeuk net achter haar oren en dat bleek wel want de gaten zaten in de oren van het masker. Nou liggen ze in shetmaat niet voor het oprapen en heeft mijn moeder deze speciaal gemaakt dus ik baal. Hij ligt nu in de spoedreparatie bij mijn schoonmoeder en morgen even een nieuwe kopen zodat mijn moeder een reserve kan maken. Als de oren niet te redden zijn kan er altijd nog een maskertje zonder oren van gemaakt worden. Als nood nu weer de SIH op. Ik had de Everline opgedaan want die zit wat losser en dat vond ik met dat warme weer wel prettig, maar die kan ik niet zonder masker doen. Dan komt precies het stuk waar ze zo'n jeuk heeft bloot te liggen. Dus de SIH weer op dan is ze iig grotendeels beschermd. De oren heb ik volgesmeerd met uierzalf met tea tree er in. Ze schuurde meteen minder. Logisch vliegjes vonden het maar stinken en degene die het toch probeert vliegt niet lang meer

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » ma 05 jul 2010, 19:01
Dus Ulvy had ook een schuurpaaltje gevonden
Zag vanmorgen dat het schuurpaaltje van Vera om ligt

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » di 06 jul 2010, 19:46
ik heb de Derfen binnen, dus morgen gaan er een paar flessen water mee naar de wei, ga ik haar manen wassen (ja om dat nou met slootwater te doen, vind ik ook zo wat) en dan gaan we eens beginnen met Derfen

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)