Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt w

Bericht door nancy imka » vr 02 jul 2010, 10:16

Nee idd Esther, en buiten dat de bedrading straks stuk is ligt hij ook open als het even fout gaat....

Ik heb Imka en Emy ook lekker onder de tuinslang gedaan. Emy zelfs haar koppie een beetje. Wilde niet over haar voorhoofd omdat het dan ook dr neus in loopt en ze deed dit zo braaf! Had ook niet anders verwacht hoor vorig jaar deed ze dit ook super goed!

Gister avond heb ik haar wel een beetje vervloekt! Ik was helemaal alleen Dees ging de stad in en omdat ik het overdag te warm vond was ging ik liever savonds en bood aan dat ik het wel alleen zou doen. Dus zo gezegt zo gedaan. Ik dacht dan geef ik ze eerst lekker gras bij dan heb ik geen last met poep scheppen van ze. Dus ik ben het lintje aan het verzetten springt Emy er weer over heen. Rennen dat kreng door het land heen! Twee minuten later Imka peerd hem er ook doorheen, nou toen heb ik Elvis ook maar laten gaan. Dacht dat is dan ook wel hammerysk. Ze gingen te keer joh door het land hihi. Maar wat had ik een pijn mn enkels na het tig keer heen en weer lopen om ze weer te vangen! Poep te scheppen lintjes verzetten enz.
Was het wel weer zo vergeten toen ze weer eenmaal gevangen waren maar wat word ik op dat moment pist op dr zeg. Ze springt gewoon over het lintje heen als hij niet strak hangt (dat word later een springpony hihi)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 02 jul 2010, 15:36

Ik ga Danc wassen vanavond. Ze kunnen bij onsniet vast staan met wassen. Danc blijft wel staan maar Ekdal alleen lukt me nog niet...;)

Daphne dinsdag komt mij het beste uit.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 02 jul 2010, 15:59

Werd om een uurtje of een opgebeld paarden liepen los! Er heeft dus iemand aan het hekje gezeten (lag ook een raar karretje in ons weiland) en het hekje niet goed dicht gemaakt. Ik heb nu een slot gekocht omdat dit nu toch al een paar keer eerder gebeurt is dat het hekje open stond! Baal er een beetje van! Voor het zelfde geld gebeurt het als we er niet zijn! Nu was ik met tien min op stal, maar morgen bijvoorbeeld gaan we in Maurik op bezoek bij Kjeld en Marieke dus dan zijn we er niet zo een twee drie!

Nou ja met slot zal het probleem hopelijk wel opgelost zijn!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
vonnie21

Bericht door vonnie21 » vr 02 jul 2010, 17:28

Roos dinsdag komt bij daf en mij ook goed uit, gezellig :) tot dinsdag.
Esther

Bericht door Esther » za 03 jul 2010, 02:20

Nou, Flower is verhuist..
Ging niet zonder slag of stoot.. Toen ik haar uit de wei wilde halen besloten madam en haar partner in crime dat het wel tijd was om een robbertje te spelen.. Dus als een stelletje razenden door het weiland, Flower voorop en Digai er achteraan te bijten.. Hield Digai even op, rende Flower er weer langs en daar ging het stel weer..
Uiteindelijk, ben even gestopt met er achteraan lopen kwamen ze weer tot rust en kon Wendy haar pakken..
Daarna moest ze nog in de trailer, ook dat stond haar niet zo aan.. Eerst op de rustige manier geprobeert, daarna kwam mijn vader naar buiten en hebben we haar er als een veulen ingeduwd. Natuurlijk was ze intussentijd nog wel even flink op mijn voet gesprongen, het is een klein paardje, maar oei, wat deed dat zeer!!
Ik reed later nog even langs haar tijdelijke stek en toen stond ze rustig in de wei naar de andere paarden te kijken, was ze weer helemaal rustig..

Had nog wel wat lawaai van Digai verwacht, maar dat bleef zo goed als uit.. Toen ik in het zwembad lag kwam hij nog een keer naar het hek, hinnikte een keer en toen was het wel klaar, ging hij Fjella maar lastigvallen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 03 jul 2010, 09:55

@ Nancy, jemig welke gek doet zoiets nu.. Is toch altijd schrikken, gelukkig dat het goed afliep. Een slot is dan idd een fijne oplossing. Weet je iig zeker dat ze er niet uit kunnen als jullie er niet zijn.

@ Esther, zo'n kleintjes hebben nog van die fijne hoefjes en wat kracht extra erop, auwie dat kan soms nog meer pijn doen dan een grote hoef over je hele voet. Al doet het eigenlijk allebei wel zeer.. geen blauwe teen aan overgehouden?

Ik was gisteren sinds 1.5 week eindelijk weer in de wei. Ivm afrondingen van stage etc. kreeg ik het anders niet gedraaid.
Mam is nu flink aan het sproeien om 2 weides nog enigzins groen en koel te houden.
Nu mochten Evian en Eskil gisteren samen op de wei waar de sproeiers aanstonden. In het begin natuurlijk wel spannend, maar ze hebben zich samen toch aardig nat laten sproeien. Heerlijk koel! En 2 uur lang hebben ze hoofd aan hoofd staan grazen. In het begin was Evian zo onaardig naar Eskil toen hij hier kwam, maar nu zijn het de twee dikste vrienden! :+:
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 03 jul 2010, 10:47

@Yvette. Ik ben erg benieuwd naar de heren, maar zeker naar Evian. Ik kreeg vandaag de kaartjes binnen van Sevenum. Maar geen boekje. Dat krijgen we pas op de keuring. Vind ik wel jammer. Ik vind het wel leuk om te weten, welke paarden er nog meer komen nl.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 03 jul 2010, 11:15

Oh dat is helemaal waar!
Ik had vandaag ook de envelop met de kaartjes gekregen, en er zat een kaartje in voor een gratis catalogus.
Vraag ik daarna ook nog heel blond aan mijn broer of het boekje toevallig is binnengekomen..
Wel stom dat we het daar pas krijgen zeg, zo weet je vantevoren al niet hoe laat je ongeveer aan de beurt bent, rekening houdend met het aantal deelnemers.. Ook het adres enzo staat daar altijd in. Niet zo handig, maar zal wel flink in prijs schelen qua verzendkosten.

Zouden we van het stamboek dan niks ontvangen... het is toch altijd standaard een boekje te krijgen als deelnemer voordat je naar de keuring gaat...
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 03 jul 2010, 12:52

Ik weet dat mijnheer van Bon zei, dat oa keuring Sevenum en Vrouwenpolder de organisatie zorgt voor de catalogus. Daarom moeten de opgaves ook vroeger ingeleverd worden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » za 03 jul 2010, 13:11

Sorry Daphne en Yvonne dinsdag is er half 9 voetbal dus dat komt toch niet zo goed uit..;)
Donderdag dan?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 03 jul 2010, 16:06

Wel twee blauwe tenen, oeps..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » zo 04 jul 2010, 18:43

Flower kan het heel goed vinden met haar nieuwe maatje, de appaloosa Spetter..
Ze wijkt bijna niet van haar zijde had ik wel gehoord, lief!!

Vandaag haar even opgezocht en ze was al niet meer zo van slag, net na de verhuizing kon ik niet in haar buurt komen, ze was even de weg kwijt.. Maar vandaag was ze al weer aaibaar..
Wendy, vriendin van me, gaat met haar parelli doen, was ze al mee begonnen vandaag en dat ging best goed, maar ze is best huiverig voor aanraking met een vreemd voorwerp..
Wendy zag het in ieder geval helemaal zitten!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 05 jul 2010, 10:42

Ik ga huilen, weer een ijzer bij Danc er af..hij heeft zulke slechte hoeven..... :( nog weinig van zijn hoefje over.... hopelijlk kan de smid er van de week nog iets van maken.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 08 jul 2010, 07:33

Emy heeft sinds zaterdag een hele rare bult onder dr buik zitten. Hij zit precies bij haar navel voor dr uier. Ik noem het maar even dr 2e uier. Hij is zo groot als mn hand. Eergister was hij een stuk groter als de dagen ervoor. En gister was hij weer wat in de breedte groter geworden. Ik kijk het vandaag nog even aan en anders ga ik de dierenarts laten komen.
Ik ben daar wel geweest al (toch overbezorgd) maar die zeiden ook even aankijken en een navelbreuk hebben ze vrijwel direct na de geboorte. Misschien is ze gestoken en reageerd ze daar erg heftig op?!

Gister lekker afgespoten, en ach dan is ze toch ook wel weer zo braaf :+: Ze blijft zo staan! Heb ook andere vliegenspray gekocht hopelijk werkt dat ook wat beter....

Nu maar duimen dat het minder is vandaag en dat het idd een reactie is op een steek ofzo...?!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » do 08 jul 2010, 12:23

Ben ook benieuwd nanc,ziet er maar raar uit he.... :?
En jeetje als ik naar de foto's kijk van afgelopen zaterdag gaat Emy echt haar moeders kant op hoor.!

Vond het erg grappig te zien Esther dat Elvis net als zijn moeder alles in ze mond neemt,zoals teugels,sperriempjes enz. :D Ben heel benieuwd in wat voor opzicht hij nog meer op haar gaat lijken.Kwa uiterlijk zie ik er weinig in terug,misschien bepaalde "blikken" voor zover een paard die kan hebben.
Flowertje heeft het erg naar haar zin als leen paardje volgens mij,wat was het daar leuk joh,net de efteling!

Gelukkig worden de grasbuikjes wat minder nu.Dat hoge stengelige gras doet toch zijn werk.
Vanavond even onder de tuinslang denk ik,koelen ze lekker af.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 08 jul 2010, 13:26

En Roos is het goed gegaan met Dance zijn hoeven plakken?

Die gigantische bulten zien er altijd naar uit om te zien, trekt die al steeds meer weg bij Emy? Wel een heftige reactie op een prik, maar beter dat, dan iets anders natuurlijk.

Eergisteren zijn we maar eens begonnen met ..kuch.. oefenen op het vrachtwagentje. Evian heeft er als veulen 1x opgestaan en Eskil is alleen trailers gewend.
Wat dan wel weer leuk is, ze gaan er nog heerlijk onbevangen op zonder angst :))
Evian liep gelijk de klep op en stond gelijk goed. Eskil die moest wat meer draaien, om dwars te staan, maar daar snapte hij de ballen van := Hebben ze maar gedraaid op de klep. Het ging allemaal goed en met volledige rust, dus dat gaat helemaal goedkomen.
Keandra

Bericht door Keandra » do 08 jul 2010, 15:19

hier zijn we deze week begonnen met Jalenka een beetje commando's aan te leren ter voorbereiding voor volgend jaar het echte longeren en voor haar wat conditie te geven voor op de keuring

ze loopt nu mooi de gevraagde gangen met niet de veel ge-opjaag (want we hadden verwacht dat ze ons eigenlijk wat ging staan uitlachen maar reeds na 5 minuten had ze door wat de bedoeling was en nu gaat het na 3 keer 10 minuten al super goed)

ik ga later wat foto's plaatsen
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 08 jul 2010, 15:52

Tot op heden werd hij alleen maar groter.... Hoop dat hij vandaag of het zelfde is gebleven of kleiner geworden is. Gister leek hij wat breder te zijn als de dag ervoor. Had dus wel lekker gekoeld hopen dat dat zn werk gedaan heeft en het idd een reactie op een steek van een insect geweest is
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 09 jul 2010, 12:59

@Yvette; aan die hoeven plakken zit nog een heel verhaal aan vast....stuur je vanavond wel een pb ....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 09 jul 2010, 18:36

Nou kan het verhaal ook wel hier vertellen:
Danc heeft voor nu zeg maar gewoon een ijzer (rechts)met de gaten opgevuld met dat spul, lijkt net kit voor de badkamer.
Zit er maf uit, maar na 5 min is het zo hard als steen en ziet het er weel redelijk uit. Kort hoefje(echt heb er jankbuien van gehad)
Vanmorgen naar de Pas de Deux geweest en daar oranje (jaja)springschoenen gekocht voor in het land. Ze vallen over de hele hoef heen, dus dat moet beter gaan.
Voor het rijden heb ik BR springschoenen gekocht.
Nou jullie kunnen wel voorstellen dat ik van die hoeven soms helemaal sago word....
Links voor is het ijzers verlegd, zeg zitten er pas 5 weken onder.
Achter niks gedaan. Over 3 weken komt de smid terug om achter nieuwe ijzers er onder te zien en voor te bekijken.
Ekdal hoefde niet. Wel scheuren in zijn hoeven, maar de smid zei als ik bekap dan zijn ze weer te kort en als er dan een scheur in komt.....daar heeft ie dan wel weer gelijk in.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie