rijden met 30 graden
Re: rijden met 30 graden
wat zijn elecktrolyten?
- Ilonka
Electrolyten zijn mineralen en zouten die alle levende wezens in het lichaam hebben. Deze verlies je door te zweten, een beetje is niet erg maar teveel is slecht. Handig is om deze op voorhand aan te vullen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
nooit geweten en die kan je gewoon overal kopen, en kan je dat niet te veel toedienen?
Ik zou er zeker rekening mee houden, heel vroeg of heel laat.
Maar vroeger moesten paarden op het land werken in de hitte........... De hele dag door.
Maar vroeger moesten paarden op het land werken in de hitte........... De hele dag door.

Gister even gereden met zadelpassen maar het was gewoon écht te warm (voor mij meer dan voor meneer geloof ik). Dus na paar rondjes vond ik het wel best.
Gisteren was het echt extreem warm! Ik kwam fanatiek in me rijbroek, maar tijdens het poetsen liep het zweet al over mijn lichaam.
Het rijden ging niet door, dus ging ik naar de ruitersport voor electrolyten en een zadelvormig dekje.
Vanmiddag les gehad en meneer was drijfnat! Lekker afgesponst en eten gegeven op stal en daarna mocht hij weer mee naar buiten. Het is nu al 5 graden kouder geworden en er komt zo een pittige regenbui aan.
Het rijden ging niet door, dus ging ik naar de ruitersport voor electrolyten en een zadelvormig dekje.
Vanmiddag les gehad en meneer was drijfnat! Lekker afgesponst en eten gegeven op stal en daarna mocht hij weer mee naar buiten. Het is nu al 5 graden kouder geworden en er komt zo een pittige regenbui aan.
Wodan en ik M1+10
Pas wel op met het geven van electrolyten! Het is inderdaad een aanvulling. Maar als je paard niet drinkt en je geeft teveel electrolyten dan heeft een tegengesteld effect.
Zelf zadel ik juist mijn paarden ook met warmte. Om ze te trainen voor endurance wedstrijden. Je moet gewoon met beleid rijden. En niet ineens meer gaan doen dan dat je normaal doet.
Gisteren heb ik zelfs een endurance wedstrijd in Laag Soeren gereden. 35 graden, zwaar terrein en 84 km. Met goed beleid (en een getraind paard) kan dat.
Zelf zadel ik juist mijn paarden ook met warmte. Om ze te trainen voor endurance wedstrijden. Je moet gewoon met beleid rijden. En niet ineens meer gaan doen dan dat je normaal doet.
Gisteren heb ik zelfs een endurance wedstrijd in Laag Soeren gereden. 35 graden, zwaar terrein en 84 km. Met goed beleid (en een getraind paard) kan dat.
---
Klopt Gerritje!
Ik voer ze in deze perioden bij met Power Plus Mix en Kentucky Lite E van Havens. Beide bevatten extra electrolyten. Voldoet voor de inspanning van een rijpaard. Beiden krijgen een schep (half half van elk) per dag ipv muesli naast de brok die ze standaard krijgen.
De koerspaarden krijgen wel electrolyten bij hoge inspanning.
Ik voer ze in deze perioden bij met Power Plus Mix en Kentucky Lite E van Havens. Beide bevatten extra electrolyten. Voldoet voor de inspanning van een rijpaard. Beiden krijgen een schep (half half van elk) per dag ipv muesli naast de brok die ze standaard krijgen.
De koerspaarden krijgen wel electrolyten bij hoge inspanning.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Vanmorgen ook weer eens gereden. De singel ging nog net dicht, oeps.... Maar het weer was goed en hij liep met de oortjes naar voren zijn hele rit (1,5 uur) uit, dus hij doet het nog. Helaas hebben we geen mogelijkheid tot afspuiten, dan maar met de spons en een emmer water over hem heen gooien.
Morris, mijn superfjord!
Wij hebben ook geeen stromend water, maar een emmer water en een borstel doet het ook wel bij ons! Verfrist ook prima
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Nan moet ook wel gewoon lopen. Wij kunnen tot 21.00 uur op stal zijn dus moet voor die tijd rijden. Dus doordeweeks rijd ik meestal rond 7 uur half 8 en in het weekend einde vd middag.
Nan zweet erg snel en ademhaling wordt ook sneller. langzamer op adem, maar ja wat wil je met die warmte. Ze maakt zichzelf ook heel druk :S raar paard.
Nan zweet erg snel en ademhaling wordt ook sneller. langzamer op adem, maar ja wat wil je met die warmte. Ze maakt zichzelf ook heel druk :S raar paard.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"