rijden met 30 graden
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Re: rijden met 30 graden
Ik doe het Dakota niet aan hoor met deze hitte te rijden, pas s'avonds als het koeler is doen wij een rondje.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik heb het idee dat onze paarden meer last hebben van de muggen dan van de hitte hier.
Ik ga hoe dan ook pas 's avonds op pad, maar Cos wil nauwelijks stappen omdat hij in draf geen/weinig last heeft van de muggen en hij is zich daar heel erg van bewust...
Toch maar kijken of er nog ergens Bremsen Bremse te koop is...
Ik ga hoe dan ook pas 's avonds op pad, maar Cos wil nauwelijks stappen omdat hij in draf geen/weinig last heeft van de muggen en hij is zich daar heel erg van bewust...
Toch maar kijken of er nog ergens Bremsen Bremse te koop is...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- Cindy+Uniek
toevallig op bokt
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &t=1315956
zo goed is het dus volgens mij niet om je paard met dit weer aan het werk te zetten
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &t=1315956
zo goed is het dus volgens mij niet om je paard met dit weer aan het werk te zetten

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik kies er niet voor om met 30 graden te rijden. Wedstrijden (rijd ik niet meer maar toch) ga ik ook echt niet meer doen. Ik kom altijd thuis met migraine. Morris kan er redelijk tegen, maar heeft wel eens problemen gehad met een endurance wedstrijd in de hitte. Hij drinkt niet zo makkelijk. Laat of vroeg is de enige oplossing (of niet).
Morris, mijn superfjord!
- Love_Jordy
Mijn Fjord kan ook slecht tegen de hitte, Heeft in zijn vroegere jaren een flinke zonnesteek gehad. Daarom start ik ook niet in de zomer. Maar rijd s avonds lekker relax, of pak een Rondje Bos.
Trouwens vindt het zelf ook vreselijk om in deze Hiite te rijden.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
- Rosantjuh(L)banjer
ik rij savonds of gewoon niet dan maar een dagje extra vrij..

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Vanavond was het 22-23 graden om half 8 en dat was goed te doen met de les. Ik rijd niet midden overdag maar dit ging best. Anka's ademhaling was ook vlot weer goed. Ik zie er verder weinig kwaad in zo.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Cindy als je het artikel goed leest kan je prima rijden met dit weer, mits je paarden enkele dagen gewend zijn, de conditie goed is, en je een aantal zaken in acht neemt. Aangezien het al meer dan een week erg warm is zal geen enkel fit paard nog moeite hebben met de warmte an sich.
Als je op concours gaat wordt ook juist aangeraden een uurtje in de hitte te trainen. Gewoon je paard goed koelen na het werk.
Annemarie ik heb vanavond om die tijd ook gelest, een uur, werkelijk nergens last van, Amaretto ook niet, die zweet echt niks meer dan normaal. Lekker even onder de slang na het werk en aan de molen en hij is weer zo fris als een hoentje in de box hoor.
Als je op concours gaat wordt ook juist aangeraden een uurtje in de hitte te trainen. Gewoon je paard goed koelen na het werk.
Annemarie ik heb vanavond om die tijd ook gelest, een uur, werkelijk nergens last van, Amaretto ook niet, die zweet echt niks meer dan normaal. Lekker even onder de slang na het werk en aan de molen en hij is weer zo fris als een hoentje in de box hoor.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik rijd ook zo min mogelijk met die hitte, zelf heb ik dan ook een energie van 0,0 
Vaak ga ik dan 's avonds heen, dan is de temperatuur nog goed te doen en Vickey voelt zich daar ook lekkerder bij

Vaak ga ik dan 's avonds heen, dan is de temperatuur nog goed te doen en Vickey voelt zich daar ook lekkerder bij

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
- Ilonka
Ik heb het ook zo gelezen als Krista, mits het paard gewend is en je maatregelen neemt kan je best rijden met het warme weer. Lees vooral de onderste regels nog eens van het artikel.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik rij alleen 's avonds laat met dit weer. Dan ik het lekker. Maar gisteren met dat windje zou ik best overdag hebben kunnen rijden.
Het ligt ook een beetje aan de ligging van je bak e.d. bij de een zal deze in de schaduw liggen, de ander de palle zon maar met wind de ander zonder wind. En kijk idd naar wat je paard trekt.
Jouke is zwart en had het van de week 's ochtends net tegen de middag toch iets zwaarder [maandag was dat]. Dus lekker veel stap werk gedaan en m'n rij tijd flink verkort. Is hij toch even fijn en is hij niet aan het einde van doen.
Het ligt ook een beetje aan de ligging van je bak e.d. bij de een zal deze in de schaduw liggen, de ander de palle zon maar met wind de ander zonder wind. En kijk idd naar wat je paard trekt.
Jouke is zwart en had het van de week 's ochtends net tegen de middag toch iets zwaarder [maandag was dat]. Dus lekker veel stap werk gedaan en m'n rij tijd flink verkort. Is hij toch even fijn en is hij niet aan het einde van doen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Ik denk dat als je paard goed in conditie is en je rijdt op de tijdstippen dat het minder warm is, dat het helemaal geen kwaad kan. Gewoon iets rustiger aan doen. Goed uitstappen en lekker douchen na de tijd 
Andor hoeft van mij niet hard te werken met dit weer. Lekker buitenritjes maken voor de kar.

Andor hoeft van mij niet hard te werken met dit weer. Lekker buitenritjes maken voor de kar.
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Ik rij in princype niet bij temperaturen boven de 25 graden,als het toch moet,bv. als ik iets afgesproken heb of een wedstrijd ofzo dan maak ik hem voor het rijden helemaal kletsnat,en dan pas opzadelen.
Ook na het rijden spuit ik ze dan helemaal af.
Ook na het rijden spuit ik ze dan helemaal af.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Morgen wordt heel warm, heb les van 6 naar 9 uur 's avonds verzet. Half uurtje priveles moet dan toch kunnen denk ik. Daarna lekker buiten uitstappen en evt afspoelen. Anka trekt dat wel. Himalayasteen ligt in de wei voor evt zoutaanvulling.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Vandaag was het helemaal niet zo warm, vanavond lekker gesprongen. Want we hebben een tijdelijke springwei, tja die kunnen we niet laten staan zonder even gebruik van te maken.
Olaf (en ik ook) zweette aardig maar was vlot op adem. Benauwheid viel ook mee. maar de hele dag dan ook geen zon gezien.
Olaf (en ik ook) zweette aardig maar was vlot op adem. Benauwheid viel ook mee. maar de hele dag dan ook geen zon gezien.
Ik kan zelf momenteel niet rijden maar vanmorgen is een vriendin van mij met Tika om 06.00
stappend naar het strand gegaan en ze hebben heerlijk gepoedeld in de zee!
Maar zo vroeg moet het je natuurlijk wel uitkomen!
stappend naar het strand gegaan en ze hebben heerlijk gepoedeld in de zee!

Maar zo vroeg moet het je natuurlijk wel uitkomen!

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Dinsdag en gister heeft Cas gewoon gelopen. Dinsdag in de ochtend toen was er nog aardig wat schaduw in de bak en gisteravond was 't eigenlijk gewoon heel erg lekker. Vanavond en vast ook morgenavond heeft Cas vrij. Vanavond eerst naar huis gereden want was echt nog te warm en nadat ik had gegeten had ik eigenlijk ook geen zin meer. Morgen voorspellen ze helemaal bloedheet weer dus dan maar een keer 3 vrije dagen in een week. Mag hij het weekend weer lekker naar het bos 

Ik ben vanavond gaan lessen op locatie om half 7 het was nog 29 graden. Wel warm, maar had een jerrycan water meegenomen heb Armani helemaal afgesponsd en met zweet mes gedaan, laten drinken, even gestapt en lekker op de trailer mee naar huis genomen, dat ging allemaal prima. Heb ze net om 10 uur nog gevoerd en hij stond er fris en monter bij.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

-
Gister heb ik met Andor menles gehad. Ik vond het helemaal niet zo erg warm. We hadden van 8 tot 9 les. Hij heeft toch een dik uur erg actief gelopen (jaja.. uit zichzelf!) Thuis natuurlijk een fijne douche gekregen 

Andor, Bjorgard x Briggen
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
- nancy imka
Imka heeft gister rond kwart voor negen tot half tien ofzo drie kwartier gestapt voor de sulky. Ik vroeg of ze ging draven normaal sprint ze vooruit maar nu niet. Dus had ik zoiets van je zal het wel warm en benauwd hebben (ze is dampig) dus doe maar rustig aan. Heb wel genoten van de rit heerlijk zo savonds later op de avond