Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Er zijn er hier wel die met 2,5 worden aangespannen, maar als ze het wat kennen komen ze daarna meestal nog weer op rust. Kunnen ze er eens over nadenken. Vaak lopen ze dan als ze wat ouder zijn zo met de kar weg..
Feline is nog heilig met hoe ik Fjella vandaag aantrof.. Die had zich, waarschijnlijk om mij te plezieren, verkleed als Gra..
Ze blijft trouwens de draadjes overhoop halen, als er even geen stroom op staat, met verplaatsen pakt ze ze ook gewoon in de mond.. zucht.. Ze doet het overigens alleen bij de rantsoenpaaltjes, dus daar zal het probleem wel zitten.. De rest van het stek, met metaaldraad laat ze met rust.
Feline is nog heilig met hoe ik Fjella vandaag aantrof.. Die had zich, waarschijnlijk om mij te plezieren, verkleed als Gra..
Ze blijft trouwens de draadjes overhoop halen, als er even geen stroom op staat, met verplaatsen pakt ze ze ook gewoon in de mond.. zucht.. Ze doet het overigens alleen bij de rantsoenpaaltjes, dus daar zal het probleem wel zitten.. De rest van het stek, met metaaldraad laat ze met rust.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wat heeft Feline al een lange staart! Ik heb die van Fatoush gisteren gewassen, die is een stukje korter, maar wel mooi spierwit als hij schoon is
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Klopt
, al haar haren groeien snel! Dus ook haar manen
Feline is altijd vies, die komt nooit schoon uit de wei. Wanja was ook zo toen ze jong was en die is nu heel erg schoon op zichzelf, dus ik hoop dat het met Feline ook zo gaat

Feline is altijd vies, die komt nooit schoon uit de wei. Wanja was ook zo toen ze jong was en die is nu heel erg schoon op zichzelf, dus ik hoop dat het met Feline ook zo gaat

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat is Feline grooottt!!
Geen naarling hoor, ziet er goed uit!
Ik heb vandaag dankbaar van het warme weer gebruik gemaakt om Finnea eens voor het huis te krijgen. Had wel wat spatjes verwacht, maar nee, ze liep heel netjes met me mee! Ze wilde zelfs even grazen, ook al vond ze het best spannend... Totdat ze opeens bedacht dat ze het wel mooi geweest vond en met een enorme sprong terug naar de wei wilde
Het kwam echt vanuit het niets, maf beest
Op de terugweg was ze best goed te hanteren trouwens, viel me niks tegen...ze begint het te leren geloof ik 
Nog even twee fotootjes van vandaag

Ik heb vandaag dankbaar van het warme weer gebruik gemaakt om Finnea eens voor het huis te krijgen. Had wel wat spatjes verwacht, maar nee, ze liep heel netjes met me mee! Ze wilde zelfs even grazen, ook al vond ze het best spannend... Totdat ze opeens bedacht dat ze het wel mooi geweest vond en met een enorme sprong terug naar de wei wilde

Nog even twee fotootjes van vandaag

Feline en Finnea zien er goed uit zeg
.
Bedankt iedereen voor de informatie, ik denk ook dat ik hem eerst onder het zadel beleer en dan pas voor de kar... Maar was even benieuwd hoe dat allemaal zat
.
Aiden mag niet naar de keuring bij ons op stal omdat die nog hengst is... Scheelt wel weer een dag keuring lopen
. Nu hoef ik alleen maar Fiorano te doen
.

Bedankt iedereen voor de informatie, ik denk ook dat ik hem eerst onder het zadel beleer en dan pas voor de kar... Maar was even benieuwd hoe dat allemaal zat

Aiden mag niet naar de keuring bij ons op stal omdat die nog hengst is... Scheelt wel weer een dag keuring lopen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Onze Djambo is van de winter beleerd voor de kar en hij is afgelopen 20 juni 3 jaar geworden. Het leren sturen was geen enkel probleem, dat pakte hij heel snel op. Het beleren heeft ongeveer 2 weken geduurd en daarna is hij, zoals Esther ook al schreef, eerst weer een poos de wei ingegaan. Sinds een week of 3 loopt hij nu weer 1x per week voor de kar bij Bart.
Gisteren zijn Fendora en Flam allebei weer geknipt. Ook zijn we even bezig geweest met de klein tondeuze om het hoofd wat bij te werken. Kunnen ze alvast een beetje wennen straks voor de keuring als ze er piekfijn uit moeten zien.
En we hebben ze weer een keertje gemeten. Fendora was 1.33m en Flam 1.29m.
Gisteren zijn Fendora en Flam allebei weer geknipt. Ook zijn we even bezig geweest met de klein tondeuze om het hoofd wat bij te werken. Kunnen ze alvast een beetje wennen straks voor de keuring als ze er piekfijn uit moeten zien.
En we hebben ze weer een keertje gemeten. Fendora was 1.33m en Flam 1.29m.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Moet je je fjord scheren
... Toch niet de sokkies en de baardjes he
... en de oorpluisjes
...
Dat vind ik net zo schattig

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Brave finnea! ze begint beetje uit te zwaren of niet?
Leuk hoor al die keuringsvoorpret!
Kootje heeft weer even onder de slang gestaan vandaag. Hij was zo lui dat zelfs het rollen in slow motion ging
Leuk hoor al die keuringsvoorpret!
Kootje heeft weer even onder de slang gestaan vandaag. Hij was zo lui dat zelfs het rollen in slow motion ging

Zouden jullie je paard/jaarling een vliegendeken aan doen?
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

De baardharen scheren we hier altijd wel voor de keuring, staat net even wat gelijnder/sjieker. Sokken blijven heilig en oorpluizen gaan alleen de vieze uitsteeksels er uit, meer niet.Tass schreef:Moet je je fjord scheren... Toch niet de sokkies en de baardjes he
... en de oorpluisjes
...
Geluk is de vrucht van intens werk
Ow dat valt dan wel mee
. Die baard kan ik nog wel overheen komen 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

ik vind de baard juist zo mooi bij Fatoush.....
Finnea is idd uitgezwaard, mooi beest
Finnea is idd uitgezwaard, mooi beest

Baranna 13-5-2006
Nog geen Ferro, misschien zo wel even (is me toch echt even te warm nu om op t paard te gaan zitten), maar wel alvast een glimp van Fresia en Flam hun halfzusje die nu ook begint op te knappen (heeft nog wat vacht op dr hoofd en benen voornamelijk, dus ziet er lekker raar uit).

Wow! Die eerste foto Annabel, ik dacht even dat het Frees was! Wat lijken ze toch op elkaar!
Finnea lijkt op de foto geloof ik wat zwaarder dan ze in werkelijkheid is. Ze ziet er goed uit!
Haha die Kootje! Was ook lekker weer om ze even te douchen! Heb ik ook even met Ezra gedaan!
Finnea lijkt op de foto geloof ik wat zwaarder dan ze in werkelijkheid is. Ze ziet er goed uit!
Haha die Kootje! Was ook lekker weer om ze even te douchen! Heb ik ook even met Ezra gedaan!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
haha ja he, snap je dat het toen ook zo lastig was: Ehh..wie is nu wie?
Haha wat dacht je wat wij vonden toen we dr op zouden halen! Uhhh welke was het nou die of die...??? Ach doe die dan maar haha! Ze lijken echt sprekend op elkaar hoor!
Zij heeft trouwens ook allemaal van die plekjes op dr hoofd. Fresia ook!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Haha, Anita probeert herhaling van vorig jaar voor te zijn!! Ferro vond de tondeuze namelijk niet zo geslaagd, de held..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Flam heeft ook van die plekjes.grietsje schreef:Haha wat dacht je wat wij vonden toen we dr op zouden halen! Uhhh welke was het nou die of die...??? Ach doe die dan maar haha! Ze lijken echt sprekend op elkaar hoor!
Hihi, bij Esther viel het kwartje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb de veullies onder de tuinslag gezet en ze bleven gewoon staan
. Lekker met het water spelen enzo, ze vonden het heerlijk
.
Was gewoon los in de wei
.

Was gewoon los in de wei

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ik was zaterdag even naar Fugo geweest maar hij stond achterin het land tussen het hoge riet en had geen zin om naar voren te komen en om nu in mijn eentje naar achter te lopen vinden somige mensen niet verantwoord.
Dus jullie zullen nog even moeten wachten op foto's
Dus jullie zullen nog even moeten wachten op foto's