Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 20:56

@Kristel: nee logisch dat je niet zomaar foto's plaatst van je collega's

@Tessa: ik denk dat jouw meissie ook gezellig aan het puberen is :? De keuring in Dordrecht is 31 juli en je zou eens een pbtje naar leoensuzanne kunnen sturen, ik weet dat Leo (tegen een kleine bijdrage) paarden voor anderen voorbrengt. Ik weet alleen niet of ze ook naar Dordrecht komen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 25 jun 2010, 07:28

Oh oh oh stoute Beauty! Maar komt wel weer goed, klinkt inderdaad alsof ze aan het puberen is.

Gisteren de trailer weer in de wei geparkeerd en direct Brass maar even meegenomen om te laden.
In anderhalf minuut had ik haar 3 keer op de trailer staan! Zo blij met haar! En dat met het schot dicht, dus in het smalle stuk. Kon de trailer alleen niet uit dan ging zijn ook.

Na een zalige rit met Ilonk nog een keertje oefenen, nu liep ze er echt binnen 10 seconden in. Ik ga gewoon achter de voorstang staan en roep haar (ze blijft elke keer op exact dezelfde plek staan...) ze loopt nu zonder veel aarzelen door. Blij met haar.
Daarna geoefend, ik de trailer uit, blijven staan, click, snoep etc. Net zo lang tot ik de achterstang dicht kon doen en weer open click en weer naar voren lopen snoep.
Vanavond weer oefenen met Ilonk er naast zodat ik ze ook allebei alleen kan doen.
Heerlijk dat het zo goed ging, dat geeft de burger moed voor volgende vrijdag als ik naar Herman ga om zadels te passen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 25 jun 2010, 07:51

Oh heerlijk dat Brass en Ilonka zo vooruit gaan zeg! Super als je oefeningen zin blijken te hebben :D
Ik ga ook met Benthe naar de keuring, in Hardenberg! Moet me alleen nog opgeven...
Ik weet zeker dat het met Beauty ook wel goed komt, Tessa! Dat je d'r verpest hebt met rijden is volgens mij écht onzin!! Je hebt gewoon nog lekker wat te doen, prima toch? ;)
Ik had Benthe woensdag ook de vliegendeken maar weer opgedaan, ze staat nu middenin het bos, dus overal vliegen en horzels; bah! Had er twee liggen, had de ene opgedaan, kom ik gisteren weer, hing hij echt half over haar borst. Ietsje te groot... :\ Had er gelukkig nog één, dus ben benieuwd hoe die andere erop ligt vandaag.
Tessa heb jij met hals?? Ik wil eigenlijk voor Benth eentje met hals maar ben echt kats blut op het moment. Ga al mijn paardenspul dat ik niet gebruik maar eens op internet zetten denk ik. Als iemand nog een leuk dekje of een deken wil of een hoofdstel of iets anders; hier moet je zijn! Ik maak wel een topic.

Ik heb gisteren weer gereden met Benthe en ze had het arabierenjasje weer uitgetrokken geloof ik.
Apart paard heb ik ook.... :x :=
Ik ben benieuwd naar vanavond, jullie moeten wel duimen!! O:)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 25 jun 2010, 08:03

Ilonk draaft voor me uit de trailer in dus die zet ik er alleen naast omdat ik graag beiden in mijn uppie min of meer tegelijk wil kunnen laden.

Ik begin vast te duimen Marleen!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 25 jun 2010, 08:10

oh das wel echt ernstig handig als je ze dat kunt leren inderdaad!
Bedankt! Ik ga zo het knollie maar eens wassen denk ik... :)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 25 jun 2010, 16:56

Wat heerlijk dat Brass nu zo braaf de trailer op loopt Annalynn +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 25 jun 2010, 20:43

Oh Brass wordt toch zo'n braverd *glimt* vandaag weer zonder echte problemen geladen, Ilonk er naast kunnen zetten.

Daarna een rit van een km of 12 met 8 km draf, 2 km stap tussen door en 2 km los- en uitstappen. Hartslag meter er om gehad, Brass heeft leuke waarden zakt snel.
Wat kan een mens geniete! Vandaag op de terugweg toen ik er al naast wandelde belde mijn vriend, ik heb opgenomen en even met hem gepraat. Gewoon bijzonder dat het zo vertrouwd voelde dat ik dat wel aandurfde. Deed ik drie weken terug echt niet! Ik heb mijn telebel wel altijd mee, je weet maar nooit wat er gebeurd maar opnemen, echt niet.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 25 jun 2010, 22:51

Wat fijn Annalynn! Brave Brassje..komt allemaal toch nog goed!

Ik zit te denken om een ander bit te bestellen om mee buiten te rijden..heb vorige week op de Holterberg met een Kimblewickje gereden en had een super rem..wil ook lange stukken gaan draven maar de rem is af en toe zoek buiten...is niet verantwoord met tractors op die paden en rijdt ook een stuk minder lekker..Beer vond het bit prima..heb maar 2 keer hoeven 'aanbellen' met de onderste teugel..ik ben aan het afwegen of dit zinnig is..liever nu meteen corrigeren dan straks het halve bos door met in het bit hangen met een dram paard dat nergens meer op reageert..is dit een logische redenatie? Wil niet zo'n dramfjord..is hij nu nog niet maar kan soms buiten lastig mijn punt maken bij Beer..hij snapt het allemaal best maar wil het liefst hard! En dat mag hij niet wanneer hij wil..hij gaat er niet vandoor ofzo maar gaat steeds harder lopen en zet die dikke nek er op..dat truukje heeft hij sinds een tijdje door..ik laat hem niks vasthouden en laat de teugels los en rij hem met zit terug..lukt meestal wel maar ja...hij moet ook gewoon op een teugelhulp terug te nemen zijn..als hj eenmaal echt gaat, dan gaat ie ook..
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 26 jun 2010, 07:28

@Annalynn: ik lees echt alleen maar goede berichten over Brass, ik ben echt heel blij voor je!!!! Ik zat in eerste instantie verbaasd te lezen over die telefoon opnemen, is voor mij de gewoonste zaak als ik aan het rijden ben, maar blijkbaar was dat iets wat je bij Brass niet moest doen? Ik vind het echt super goed hoever je haar inmiddels hebt, mijn complimenten +:)+

@Kristel: ik zal je eerlijk vertellen dat ik bij die 2 van mij op dit moment een westernbitje erin heb hangen. Zijn in principe gewoon enkel gebroken bitjes, alleen zit er een hefboomwerking in. Zijn ze rustig dan hebben ze gewoon een zacht bit in hun mond, maar bij van die "ik wil hard" acties is dan even wat druk op de teugels genoeg om ze bij me te houden. In mijn ogen is dat vriendelijker dan een normaal trensje waar je dan de hele weg mee in die mond moet gaan hangen, wat volgens mij ook een averechts effect heeft.
Er zijn periodes dat ik ze met een simpel trensje makkelijk kan rijden buiten, maar ze zijn nu weer in hun "wij willen actie" periode en dan is het dus weer tijd voor de westernbitjes

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 26 jun 2010, 08:10

Ja nou zo zie ik dat dus ook..ik had vorige week al even overlegd met mijn instructrice en die vond ook dat ik er op de buitenrit in een grote groep goed aan had gedaan..veiligheid voor alles.. Maar ik wil niks 'zomaar' doen dus ik weeg graag allerlei voor- en nadelen tegen elkaar af. Ik wil met Beer ook alleen kunnen galopperen buiten..we hebben dit nog maar een paar keer gedaan en het ging steeds wel goed maar ook meer omdat het zandpad kilometers lang is en hij wel moe wordt..hij krijgt nu conditie en ik wil stoppen wanneer ik wil stoppen haha.. Het is bij ons dus meer preventief en iets 'in de kiem smoren' dan dat ik echt al iets moet corrigeren..ik maak een inschatting van mijn paard en wil daarop inspelen, zoniet het gedrag voor zijn..

Vanmiddag heb ik weer les en instructrice had het ook over een sweet iron D- snaffle..haar paardjes doen het daar altijd goed op dus misschien ga ik die ook nog wel even proberen...heb nu een dubbelgebroken bustrens met bol middenstukje.
Viv

Bericht door Viv » za 26 jun 2010, 08:55

Haakt even in in topic van pleegdochter :D

Veel plezier met je les straks, ik ga weer ff op zadeljacht.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Elvina

Bericht door Elvina » za 26 jun 2010, 10:39

Wat goed dat Brass zo braaf is!

Hoe is het gegaan Marleen?

Snap wel dat je voor buitenritten een ander bit wilt gebruiken. Het is gewoon doodeng als ze niet meer te houden zijn! En ze weten heel goed hoe ze je buiten spel kunnen zetten! Gewoon even die nek erop he :P

Pff tis zo warm.. Niet echt puf om te rijden vandaag! Verveel me :P Boek is uit, ben wederom alleen thuis.. Ga de was maar weer doen dan..
Fijn weekend allemaal!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 26 jun 2010, 11:19

je hebt groot gelijk hoor Krista, want veiligheid vind ik heel belangrijk, zeer zeker als je buiten rijdt.

Heeeeej Viv, veel plezier met je zadeljacht

Zo net even op de sloop geweest (lang leven het westen, waar je niet aangewezen bent op 1 sloperijtje) voor een kilometertellerkabel. Leuk woord voor scrabble he? 8)7 Die van mij was gesloopt door iemand en weer met wat lapmiddeltjes in elkaar gezet, nou moesten we gisteren de dashboardlampjes vervangen gaat dat ding weer kapot. Een nieuwe kost al gauw 50 euro bij de dealer en dan moeten ze 'm ook nog bestellen, alleen ik heb dinsdag de keuring voor mijn auto, dus dat werd allemaal krap. Dus op naar de sloop en daar zo'n ding uit een golf rukken :D
Stonden ze toch ook weer raar te kijken dat er een vrouw onder de motorkap hing, maar goed ik heb me kabeltje, nu even wat eten en dan gauw naar beneden om 'm te gaan monteren.

Ziggy

Bericht door Ziggy » za 26 jun 2010, 11:20

schrok me daarstraks wel een ongeluk zeg, we waren op de terugweg van de sloop gelijk langs de paarden gegaan, zie ik dat Exel een ontplofte staart heeft := Ik dook gelijk in zijn manenkam, maar daar was alles rustig, moet er niet aan denken om straks 2 eczemers te hebben :n

Ilonka

Bericht door Ilonka » za 26 jun 2010, 13:03

Oh dat kan ik me voorstellen Claudia! Ik bekijk Brass ook altijd met argusogen als er een maantje of een staarthaar niet helemaal netjes zit...

Kristel: Ik heb bij Ilonk er een pelham in hangen, een ongebroken bit (ik heb een hardrubberen en een ijzeren met een kleine tongboog) met kinketting en hefboomwerking. Persoonlijk vind ik dat als een bit een kinketting heeft hij niet gebroken mag zijn en dat als een bit scharen heeft hij een kinketting moet hebben. Volg je me nog? Dus voor mij, scharen = ongebroken + kinketting. Het 'notenkrakereffect' van een (dubbel) gebroken bit met scharen vind ik bijzonder onvriendelijk en als een scharen bit geen kinketting heeft dan kan je de scharen veel te ver naar achter trekken en het bit veel te ver laten kantelen op de tong.

Mocht je overwegen een scherper bit te gaan gebruiken bij Beer voor in het bos zou ik er eentje adviseren waarbij je een bovenste 'trens' teugel hebt en een onderste 'noodrem'. Bijvoorkeur teugels van andere kleur/materiaal zodat je een duidelijk onderscheid hebt. Ik heb zelf mijn noodrem altijd in de knoop om de hals liggen en die pak ik er alleen bij als het echt nodig is.

Afbeelding
De gekleurde is mijn noodrem (die nu niet in de knoop zit omdat ik hier een steile heuvel in de Eifel naar beneden ga en ik haar genoeg ruimte wil geven haar hoofd te laten zakken) de zwarte die ik vast heb is mijn trensteugel.

Afbeelding
Hier zie je het beter

Zo lang je geen echte problemen met hem hebt zou ik gewoon bij het bit blijven waar je mee rijdt. Mocht het/hij wel problemen geven kan je altijd nog overstappen naar een ander/zwaarder bit. Mijn mening en ervaring is wel dat het heel erg moeilijk is weer terug te gaan.
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 26 jun 2010, 13:12

Ohja Brass want het is het B'tjes topic.
Vandaag weer even laden maar Brass was beetje afwezig (heel andere dingen aan het doen) dus het duurde nu een minuut of 2. Daarna de trailer uit het land en op de parkeerplaatst gezet, Brass mee naar voren genomen en daar geprobeer te laden. Na 3 minuten er op maar ze ging er zelf weer uit dus moest ze nog een keer. Jammer dat toen Hedy met de auto kwam, 3 minuut later kwam de boer met een grote tractor. Dus maar even de trailer uit en gewacht tot hij langs was. Als klap op de vuurpijl nog geen 3 minuten later een vrachtwagen met oplegger... Normaal komt daar echt niets.
Na 5 minuten stond ze er toen in, me het schot open. Meer zat er niet in vandaag, maar toch blij dat ze zo relaxed bleef.

Daarna naar achter in de het land waar de boer bezig was. Brass een rondje om de tractor laten lopen, gevraagd of de boer even wilde starten, daarna even gas laten geven. Mooi om even zo relatief veilig te kunnen oefenen. Brass was braaf.

Claudia het verhaal van Brass staat hier (min of meer) wel ergens op FW. Ik heb in april oid een update gedaan. Brass was nogal explosief als je er naast liep dus dan ga je geen telefoon op nemen om dan maar één hand aan de leadrope te hebben en je aandacht niet voor de volle 100% bij haar.
Met Ilonk is dat heel anders dan kan ik draven en galopperen onder het bellen geen probleem.
Op Brass neem ik de telefoon nog niet op, heb te vaak even twee handen nodig en daarnaast moet ik me gewoon op haar concentreren ze is nog zo'n pup!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 26 jun 2010, 13:55

Ik zal eens gaan zoeken Annalynn :D En als ze inderdaad zo explosief is zou ik ook het risico niet nemen, dan heb je al je aandacht bij je paard nodig.

Ik schrik alleen een beetje van jouw uitleg over die bitten, ik wist dat dus niet, die van mij hebben dus een gebroken westernbitje met hefboomwerking, zal ik toch maar eens op zoek gaan naar iets anders, want zoals jij het omschrijft vind ik mezelf wel heel erg hard voor ze :o

Zo mijn auto is weer gedaan, we kunnen weer zien hoe hard we gaan :D Jos was binnen met de aansluiting op de tellerbak bezig en ik was onder de motorkap die kabel op de versnellingsbak aan het monteren. Gevolg? Vent met schone handen en ik was roetzwart 8)7

Daarstraks nog een telefoontje van Viv gehad, die komt morgen om te kijken of we de nog wat aan de manen van Exel moeten doen voor de keuring. Verleden jaar had iemand ze "gesneden", maar toen vond ik dat er veel te veel vanaf was gegaan.

Anouska

Bericht door Anouska » za 26 jun 2010, 14:03

Whahaha, zie het al helemaal voor me Claudia!

Mijn onderzoek gister is vies tegen gevallen, verging van de pijn dus hebben ze me bij verdoofd. Mis dus een heel stuk van de film. Kwam met meer pijn ZH uit als dat ik er in ging. Er zijn een aantal biopten genomen van mijn darmwand, dat wordt op kweek gezet. Ben wel blij dat ze wat gevonden hebben, nog 2 weken wachten op de uitslag. Verder ben ik ontzettend moe en heb ik nog steeds een opgeblazen gevoel, de lucht wil er niet uit echt een rot gevoel.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 26 jun 2010, 14:06

jeetje Anouska dat is dus echt vies tegengevallen, nou maar hopen dat ze erachter kunnen komen wat er aan de hand is en dat je die ellende niet voor niks hebt moeten ondergaan :?
Sterkte meis :(:)

Ziggy

Bericht door Ziggy » za 26 jun 2010, 15:39

@Annalynn: ik ben eens gaan zoeken en gaan lezen, jeetje zeg jij hebt echt een hoop te stellen gehad met Brass, maar dan is het nu des te leuker dat het zo goed gaat +:)+

Plaats reactie