Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Pasja

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Pasja » ma 21 jun 2010, 11:40

grietsje schreef:@ Pasja: Fresia had lange manen toen ik dr kocht ;) Die hebben we pasgeleden helemaal afgeschoren zodat het weer een fatsoenlijk boogje kan worden. Het ziet er nu even niet uit, maar dat komt zometeen wel weer :) Het is nog iets te kort om te knippen nu
O, kijk, dat verklaart een boel. Dan zijn ze al snel weer aangegroeid zeg!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Tass

Bericht door Tass » ma 21 jun 2010, 13:38

Ik ga met Fiorano naar de keuring denk ik :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 21 jun 2010, 13:54

Fjellko is gaaf :~
Lovemischa schreef:Ben je al zo fanatiek met oefenen Reinou? Wij wandelen wel wat , maar echt oefenen doe ik niet. Fatoush is nog steeds iets kreupel in draf.....in stap zie je niks. Ik kijk het nog heel even aan, maar anders toch maar even de d.a. erbij, duurt me nu te lang. Ze moeten binnenkort toch geënt worden. Ik hoef natuurlijk niet met een kreupel dier naar de keuring gaan. Gelukkig duurt Onstwedde nog even
Nee valt mee hoor :D Ik wilde gewoon graag weten hoe ze zou kunnen reageren, vandaar dat we zaterdag even aan de gang zijn geweest. Had ze netjes d'r rondjes gelopen, had ik ook weinig meer geoefend. Maar er bleek dus genoeg te verbeteren :+ Wil wel een beetje goed voorbereid op de keuring komen!
Wat balen joh dat ie nog steeds niet lekker loopt, duurt idd. wel lang... Laat jij ze standaard 2x per jaar enten dan?

Heb vandaag weer even met Fin geoefend, paar rondjes gelopen, ze heeft voor de verandering geen gekke sprongen gemaakt :D Eigenlijk ging het best netjes, zelfs een klein stukje gedraafd. Ik had haar vandaag een ander halster om gedaan, geloof wel dat ze die prettiger vond. Dat bruine veulenhalster is toch wat stug en smal op de neus, ze loopt daarmee ook heel snel met de neus op de borst als ik een klein beetje tegendruk geef.

Verder vond ik haar wat mat vandaag, dus heb Grietje maar gevraagd haar vanavond nog eens goed te bekijken. Had niet het idee dat het heel ernstig was, maar toch kwam ze niet helemaal over als de Finnea die ik ken.

Kootje zal je knuffels wel gemist hebben Suze! Veel plezier vanavond :D

Oh wat leuk, Fiorano naar de keuring! Naar welke ga je?
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » ma 21 jun 2010, 14:06

Ik ga naar Dordrecht is voor mij het dichtbij :D.

Ik heb alleen nog nooit zelf echt een keuring gelopen :+. Wel vorig jaar naar die van Fiorano en mams gekeken :D.

Moet je stappen en draven? Dat doet die allebei braaf dus moet geen probleem worden :D. Hooguit een mooi kapsel dat lastig wordt :=
Mijn Toppers:
grietsje

Bericht door grietsje » ma 21 jun 2010, 18:48

Ohh wat ziet fjellko er goed uit zeg! Knap paard!

@ Ivonne: Fatoush nog steeds wat kreupel? Wat jammer! Hopelijk komt het snel weer goed!

@ Suzanne: Dan mag jij wel knuffels gaan halen jah!

@ Pasja: Ja groeit idd redelijk snel, valt mij ook niks tegen :D!

@ Natas: Fresia gaat mee naar Roden :) Je moet idd stappen en draven op de keuring

@ Reinou: Mooi dat ze het beter deed dan zaterdag. Was ook niet echt mooi weer toen he, harde wind en regen.. bah!
Finnea kwam gelukkig op mij niet ziekjes over. Ze kwam vrolijk op me af gedraaft en ook haar eten ging er wel in :)

Morgen krijgen de dames er een vriendinnetje bij! Ben benieuwd wat ze van elkaar vinden
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 jun 2010, 18:50

leuk Tass ik kom kijken in Dordrecht!

ik heb net een ransbak van een pony schoongemaakt die onder de modder zat en aangekoekte tomaat en komkomer in zn manen :x :x :+
nu is ie weer soort van witgrijs en zat ik daarna onder de gore tomaatzaadjes, slobber en komkommermodder :')

daarna lekker samen gerend in de wei :L
zo leuk. eerst doen we netjes halster af en dan lopen we samen verder de wei in. nu we het draven af en toe aan het halster oefenen, doet ie het ook los in de wei. en ik steeds harder rennen en Kootje met zo'n af en toe schud hoofd erachter aan 'ik ga je pakken!!!' _O-
(zodra ik stil sta gaat ie braaf op afstand op de rem hoor :+: )

had hem gemist :+: knapperd :+:
de boer moet ook iedere keer weer opscheppen dat ie door 'zijn goede zorgen' (de tomaten en komkommers) 'er best an is!' :')
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 jun 2010, 18:51

grietsje wat voor vriendinnetje komt erbij?

reinou dat bedoelde ik tijdje geleden met die regeldagen die babies kunnen hebben.. soms hebben ze af en toe van die slome dagen.. dat ik dacht misschien een groeidingetje lichamelijk/geestelijk?
Afbeelding
foss

Bericht door foss » ma 21 jun 2010, 18:54

Heb vanmorgen de veearts gebeld voor de castratie van Fjellko heb het hem nog niet verteld ik denk dat dat erg hard gaat aan komen.
Ben benieuwd hoe het gaat ik denk dat ik maar even niet te dicht in de buurt moet komen want heb dit jaar teveel te verwerken gehad met Fedor inslapen en mijn hond en als ik dan een beest zo zie liggen komt alles weer boven.
Daarom zie ik er erg tegen op de narcose dat hij gaat slapen, het klinkt misschien gek maar ik vind het moeilijk.
Ik hou jullie op de hoogte en maak wel wat foto's van de castratie want daar kan ik wel tegen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
grietsje

Bericht door grietsje » ma 21 jun 2010, 18:59

@ Suzanne: haha vieze kootje! Hij houdt ook wel van een leuk spelletje dus :D!
- Ezra zal morgen de dames verlaten. Hij heeft wat minder eten nodig dan de dames en is dus te dik geworden ;) Hij mag lekker een maandje op dieet zodat ie mee kan naar de keuring. Daymar komt morgen weer terug. Haar vriendinnetje is goed hersteld dus is ze "niet meer nodig".

@ Karin: Sterkte voor bij de castratie! Lijkt ook raar als ze onder narcose zijn!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 jun 2010, 19:06

ah arme Ezra ;) :D
leuk nog een dinnetje erbij, vraagt om fotos morgen :D
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 jun 2010, 19:07

karin van mij ook sterkte, ik vond het ook zo onwijs spannend ik was er gewoon misselijk van toen :oo
en kootje had enkel plaatselijk verdoving en roesje..
maar voor je het weet is het voorbij en staan ze weer grasjes te eten hoor. :(:)
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 21 jun 2010, 19:08

Fatoush is idd wat onregelmatig. Afgelopenwinter was hij kreupel, toen gin het beter en nu is hij wéér wat onregelmatig....

Nee hoor Reinou, ik doe ze 1 keer per jaar. Maar Omdat ik ze allemaal tegelijk wil ivm voorrijkosten doe ik Fatoush dit jaar 2x, dan zitten ze alle 3 in Juli, vind ik makkelijker.

Arme Ezra, bij de dames weg....

Ik heb Fatoush net weer geknipt. Hij was wel wat vervelend, maar uiteindelijk werd hij braaf.Ik heb met een spuitbus zijn manen nat gespoten, daar was hij dan weer superbraaf mee, geen reactie op gehad. Toen ik Marga aan het knippen was stond hij met Apollo in de wei, omdat Baranna weg was. De buurman was met de bosmaaier aan het maaien, een hoop herrie. Hij reageerde er niet op. Hij was zó mooi met Apollo aan het spelen, zo'n mooi gezicht, die opa van 30. Maar toen ik Fatoush wilde knippen vond hij het geluid van de buurman zijn bosmaaier ineens griezelig, aansteller. Boogje is iets vlak geworden, maar ik ben toch wel blij met het resultaat

sterkte met de castratie. Fatoush was binnen 2 uur weer de oude.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 jun 2010, 19:15

hopelijk gaat het snel beter met zijn lopen...

dat stilstaan is hier soms ook nog wel moeilijk hoor met het concentratievermogen van een doperwt :')
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 22 jun 2010, 08:12

Ik heb Ferro afgelopen jaar ook 2x gedaan om hem in de pas te laten lopen met de rest qua enting. En dat zal dit jaar ook met Gino zo zijn.

Balen dat Fatoush nog niet helemaal goed loopt.

Komt vast wel goed met de castratrie van Fjellko.

Ben benieuwd wat de dames er van vinden Grietsje dat hun grote held ze gaat verlaten en er een volwassen dame voor in de plaats komt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 22 jun 2010, 08:16

Je wordt nog wel eens een echte fjordenkapper Ivonne *o/*

Ik ben ook erg benieuwd wat Finnea van Daymar vindt. En of Daymar nog boven beide F-jes uitsteekt of niet :))

Sterkte met de castratie van Fjellko, Karin! :(:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 22 jun 2010, 08:56

:=
wat slecht zeg ik was enten even helemaal vergeten :=
maar even paspoort checken wanneer hij moet 8)7
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 22 jun 2010, 09:10

Suze wat een lieverd is het ook he :L

Arme Fatoush :(:).

Ik heb vandaag foto's gemaakt, zal eens kijken of ik die binnenkort kan plaatsen :D.
Mijn Toppers:
Tass

Bericht door Tass » di 22 jun 2010, 09:54

Heeft iemand tips voor de keuring? :+

Waar moet ik aan denken met lopen en opstellen? Wat moet ik niet vergeten mee te nemen?

Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open :').
Mijn Toppers:
foss

Bericht door foss » di 22 jun 2010, 10:27

Dank jullie wel, de veearts gaat bellen wanneer hij komt dat is meestal s'avonds dan kan hij rustig de tijd nemen en dan neemt hij zijn vrouw ook mee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 22 jun 2010, 10:41

@ Tass: Een aanjager die met je mee geoefend heeft. Zo belangrijk dat je met kleine signalen iemand duidelijk kan maken of er een tikkie bij moet of juist niet.
En extra halster + touw mee is ook altijd handig. Eventueel een ketting. (Eventueel een handzweep zodat je de bocht voor hem kan aanwijzen en even tikkie erbij kan geven als nodig is, maar oefen daar dan wel even mee)

Oh en met lopen, met oefenen iemand vragen die er een beetje kijk op heeft of hij fijner stapt als je wat harder of juist wat zachter stapt. Zorgen dat hij zijn pas af maakt (en hopen dat hij op de keuring dat ook doet). En probeer met opstellen zo op te stellen dat hij op zijn voordeligst naar voren komt. Een kleine verschuiving van het gewicht naar voren of juist naar achteren kan al een heel verschil maken. En proberen of hij stil wil blijven staan, sommige jonge paarden willen super makkelijk stilstaan thuis maar op de keuring helemaal niet meer. Probeer er gewoon het beste van te maken.
En als in de draf het eerste rondje niet goed gaat, bijvoorbeeld hij springt in galop aan. Gewoon nog een rondje er aan vast plakken. Laat zien wat je paard in huis heeft, dan maar wat brutaler.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gesloten