Haakon op eigen benen....niet zoals t hoort, nu ook Ubie?!!
Haakon op eigen benen....niet zoals t hoort, nu ook Ubie?!!
forbann de forbann heb mijn dag niet; buikgriep en niet lekker maar ach, wou vanochtend eerst rijden maarja brent ook ziek dus gaat niet door, ikke naar stal om jut en jul in de wei te zetten, heb ze al 3 dgn niet meer gereden (mijn kaarsje is beetje op) en normaal neem ik haak in mijn rechter hand, vast aan halster omdat ie overal aan eet, wegdraait etc etc, Ubie sjokt r dan aan lang halstertouw achteraan, gister de heren allebei in andere hand en haakon sjokte prima achter ubie aan, vanochtend had ik per toeval Ubie ook rechter hand vast en haakon links, nouja dacht ik, ging gister ook goed dus waarom nu niet, en daar ginegn we, hondjes huppelden los mee en we komen op de hoogste van Sovak (dagopvang geestelijk gehandicapten) waar we op de steop voorbij moeten, haakon ind e rem om van de struik te eten, ikke boos en m door laten lopen, meneer ind e ankers, hoofd omhoog, trekken en klip..................paniekhaak van halstertouw schiet los, haakon dus los opd e stoep!! sjis dacht ik, snel pakken want kwartje was nog niet gevallen bij m, maarja dat duurde niet lang en hoppa, daar ging ie, straat over gestoken en parkje/grasveldje op, kwam net vrouwtje aan met auto die bij Sovak werkt en die wou Ubie van me overnemen, heb ik maar niet gedaan want hoopte r eigenlijk op dat Ubie haakon wel zou roepen, we waren zo'n 60 meter van wei ingang en hoopte dat haak zou volgen naar de wei, niet dus, draaide om en liep andree straat in, damn, ik r achteraan, met honden en ubie, autop stop gezet die r ook aan kwam en geprobeerd om rustig te blijven, ik kookte van woede van binne, maarja als ie dat door zou hebebn komt ie never nooit niet dus.
gelukkig kwam r n man met blaffend hondje aan op die straat waardoor haak even niet meer wist wat te doen, en ik n dive heb gemaakt naar zijn halster, had m beet en touwtje r weer aan en iedereen vriendelijk bedankt, eenmaal bij hek van weide ging ubier vandoor, de wei in met touw achter m aan, haak ging ook maar die trik ik toch nog terug aan het touw, flink boos geworden en hem zelf los gemaakt, toen nog wei in om touw van ubie los te maken, damn wat n ochtend.
ben blij dat haak t niet op n rennen had gezet want zag de bui al hangen, heb net ander halsterouw gepakt met gewone sluiting want dit paniekhaak ding mag mi doro druk niet loslaten, maar is toch gebeurd!
gelukkig kwam r n man met blaffend hondje aan op die straat waardoor haak even niet meer wist wat te doen, en ik n dive heb gemaakt naar zijn halster, had m beet en touwtje r weer aan en iedereen vriendelijk bedankt, eenmaal bij hek van weide ging ubier vandoor, de wei in met touw achter m aan, haak ging ook maar die trik ik toch nog terug aan het touw, flink boos geworden en hem zelf los gemaakt, toen nog wei in om touw van ubie los te maken, damn wat n ochtend.
ben blij dat haak t niet op n rennen had gezet want zag de bui al hangen, heb net ander halsterouw gepakt met gewone sluiting want dit paniekhaak ding mag mi doro druk niet loslaten, maar is toch gebeurd!
Laatst gewijzigd door Carolinef op ma 21 jun 2010, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Haakon op eigen benen........niet zoals t hoort
Zo.. dit is dus echt niet lezen he... haha...

zoiets zal je ook altijd net gebeuren als je je al niet zo fit voelt.
gelukkig is het eind goed al goed, al heb jij het nu wel ff verdient om even rustig aan te doen
gelukkig is het eind goed al goed, al heb jij het nu wel ff verdient om even rustig aan te doen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
jeetje meis dan zit je hart ook even in je keel
het is gelukkig goed afgelopen en ik kan me jouw boosheid heel goed voorstellen

het is gelukkig goed afgelopen en ik kan me jouw boosheid heel goed voorstellen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

ook ik ben afgehaakt. Zou je een paar alinea's en punten willen gebruiken?Kelly schreef:Zo.. dit is dus echt niet lezen he... haha...
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

staan zat punten , komma's ed bij gebruikt
Die staan er wel, alleen de hoofdletters en enters ontbreken voor het overzicht wel.Carolinef schreef:staan zat punten , komma's ed bij gebruikt
Ben ook afgehaakt na even lezen, maar wens je in ieder geval beterschap!
Don't believe everything you think
Hier nog iemand die halverwege is afgehaakt. Het spijt me maar het is echt niet te volgen. Het duizelt me voor m'n ogen en dat vind ik jammer voor je.
Ik heb er in ieder geval uit begrepen dat het bij jou niet lekker gaat op het moment en daarvoor wil ik je sterkte wensen.
Ik heb er in ieder geval uit begrepen dat het bij jou niet lekker gaat op het moment en daarvoor wil ik je sterkte wensen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

ik vind het prima te lezen hoor. kost een beetje moeite, maar dan heb je ook wat 
Wat een avontuur, ik kan me voorstellen dat je even kookte van woede!

Wat een avontuur, ik kan me voorstellen dat je even kookte van woede!
ik had er ook niet zo;n moeite mee om te lezen hoor.
Die paniek haken vind ik ook WAARDELOOS! Ze gaan altijd los als het niet moet en blijven vast als ze juist los hadden gemoeten. Ik koop ze nooit meer. Als het echt nodig is breekt een gewone ook wel hoor (vraag maar aan vera die is een kei in haken van touwen slopen)
Die paniek haken vind ik ook WAARDELOOS! Ze gaan altijd los als het niet moet en blijven vast als ze juist los hadden gemoeten. Ik koop ze nooit meer. Als het echt nodig is breekt een gewone ook wel hoor (vraag maar aan vera die is een kei in haken van touwen slopen)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Nee ,je kunt beter niet iets opschrijven als je niet lekker bent,want het is niet echt te volgen.
Maar ik maakte er wel uit op dat er iets niet goed ging.
Maar ik maakte er wel uit op dat er iets niet goed ging.
- nancy imka
Dat is idd schrikken je paardje los over de straat! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. En ik weet zo hoe je je gevoeld moet hebben. Zoiets doen ze nou altijd als je je niet lekker voelt!
Ik heb het ook gewoon gelezen, maar wel spannend dus.. Bij mij loopt er ook af en toe wat los, maar dan staan ze nog gewoon in het bos en niet meteen in de bebouwde kom..
Ik ben ook geen fan van paniekhaken, heb er wel een paar.. Bart kan er ook niet mee overweg, ze schieten bij hem altijd los, hihi.. Dan pakt hij het touw bij de knip, hihi.. Poink, paard los..
Ik ben ook geen fan van paniekhaken, heb er wel een paar.. Bart kan er ook niet mee overweg, ze schieten bij hem altijd los, hihi.. Dan pakt hij het touw bij de knip, hihi.. Poink, paard los..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
even over t schrijven, in alle jaren dat ik al op forums zit (thier, fjordenforum.nl, hier en bokt) heb ik al vaak zat gezegd dat ik wel eens schrijf fouten maak, dit doe ik niet bewust, kijk mijn stukken tekst altijd nog even na, maar ik ben er geen kei in om stukken vlekkeloos ner te zetten, dit komt door vergroiede en verkrampte vingers, zo rijd ik ook met knopen in teugels omdat ik anders niet goed kan vasthouden ed, de meesten en mn de oude garde weten dit wel en ik krijg r eigenlijk weinig commentaar op,\
dit si de manier waarop ik het neerzet, meer dan mijn best kan ik niet doen, kan/wil je t niet lezen, dan scroll je verder en even goede vrienden, maar blijf er aub niet op hameren, ik kan r zelf nl ook weinig aan doen.
ik heb mijn betere en slechtere dagen, ook dat heb ik niet ind e hand.
zo nu weer on topic; nee ik heb de touwen met panieksluiting r ook uit geknikkerd, heb r eigenlijk nooit problemen mee gehad maar dit risico neem ik geen 2e x meer.
paarden zijn momenteel ook erg stout hoor, Ubie is het respect voor wachten totdat vrouwtje je laat gaan compleet verloren en sleurde me vanochtend mee de wei in, heb m maar uit laten razen met hal;stertouw r nog aan vast, hij liet zich nl ook niet meer pakken en haakon jutte m flink op, net ind e regenbui verwijderd, maar ga ze va morgen toch even afzonderlijk naar wei/stal brengen want hier zit ik niet op et wachten, va maandag moeten ze samen aan de slag, zal ze laten zweten
dit si de manier waarop ik het neerzet, meer dan mijn best kan ik niet doen, kan/wil je t niet lezen, dan scroll je verder en even goede vrienden, maar blijf er aub niet op hameren, ik kan r zelf nl ook weinig aan doen.
ik heb mijn betere en slechtere dagen, ook dat heb ik niet ind e hand.
zo nu weer on topic; nee ik heb de touwen met panieksluiting r ook uit geknikkerd, heb r eigenlijk nooit problemen mee gehad maar dit risico neem ik geen 2e x meer.
paarden zijn momenteel ook erg stout hoor, Ubie is het respect voor wachten totdat vrouwtje je laat gaan compleet verloren en sleurde me vanochtend mee de wei in, heb m maar uit laten razen met hal;stertouw r nog aan vast, hij liet zich nl ook niet meer pakken en haakon jutte m flink op, net ind e regenbui verwijderd, maar ga ze va morgen toch even afzonderlijk naar wei/stal brengen want hier zit ik niet op et wachten, va maandag moeten ze samen aan de slag, zal ze laten zweten
ja ik lees door die typefoutjes heen, maar ik zit ook regelmatig met iemand op msn die dyslexie heeft, ik heb in ieder geval goed begrepen wat je schreef hoor 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent,ik had dat laatst met Aron,ik had bij de bak alleen het schapengaas dichtgemaakt en het schriklintje erboven niet.
Dat doe ik altijd als ik daar bezig ben en is altijd goed gegaan(schapengaas is toch ook al snel 80 cm hoog).
maar aron dacht er anders over, ik zie hem in mijn ooghoek een aanloop nemen en springt zo over het schapengaas heen(volgens mij is hij zelf niet veel hoger dan het gaas).
Hij ging eerst bij het hek staan grazen maar had toen door dat hij weg kon dus vloog in de volle galop naar het eind van de oprit,richting de 80 km weg.
Ik kreeg zowat een hartverzakking.
Gelukkig stonden er aan het eind een paar fietsers,waardoor hij stopte en terug galoppeerde.
Tegenwoordig doe ik het schriklint dus ook maar dicht.
Ik heb ook een hekel aan paniekhaken,die dingen schieten bij mij ook altijd los.
Hopelijk ben je snel van de schrik bekomen en knap je snel weer op!!!
Dat doe ik altijd als ik daar bezig ben en is altijd goed gegaan(schapengaas is toch ook al snel 80 cm hoog).
maar aron dacht er anders over, ik zie hem in mijn ooghoek een aanloop nemen en springt zo over het schapengaas heen(volgens mij is hij zelf niet veel hoger dan het gaas).
Hij ging eerst bij het hek staan grazen maar had toen door dat hij weg kon dus vloog in de volle galop naar het eind van de oprit,richting de 80 km weg.
Ik kreeg zowat een hartverzakking.
Gelukkig stonden er aan het eind een paar fietsers,waardoor hij stopte en terug galoppeerde.
Tegenwoordig doe ik het schriklint dus ook maar dicht.
Ik heb ook een hekel aan paniekhaken,die dingen schieten bij mij ook altijd los.
Hopelijk ben je snel van de schrik bekomen en knap je snel weer op!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Oh, wat een boefjes. Gevaarlijk ook maar gelukkig goed afgelopen! Daar kun je toch zo van schrikken!
Vind het ook ondingen die paniekhaken! Ze zitten ook net waar je ze vastgrijpt.
Vind het ook ondingen die paniekhaken! Ze zitten ook net waar je ze vastgrijpt.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
- Machteld&Falco
Nog iemand met een hekel aan paniekhaken... Ooit eens een tweejarige hengst tot 4 maal toe zich los weten wurmen op een keuring omdat de paniekhaak losschoot. Geen aanrader met nog twee andere hengsten in de ring!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
ja jeej t zit echt niet mee, nu is ubie al 3 dgn aan t vervelen als ie de wei in gaat, zodra t hek open gaat zet ie zijn kont r onder en peert m de wei in, mij al bengelend r achter en uiteindelijk in volle galop met halstertouw r nog aan, weet niet wat dat is maar baal r behoorlijk van, morgen even met bitje proberen, even weer ontzag proberen te krijgen, dat doe ie trouwens overal prima, maar alleen bij t hek is ie zo oervervelend en mega sterk
Heb je geen hengsten kettinkje dan onder zijn kin?
Dat getrek schiet dan idd ook niet op.
Dat getrek schiet dan idd ook niet op.