stokmaat kleinste fjord
Re: stokmaat kleinste fjord
Vind 1.40 niet overdreven klein hoor, maar persoonlijk vind ik tussen de 1.45 en 1.50 een mooie maat.
Heb geen foto van Haika, maar zal wel eens kijken als ik weer in wijchen ben of ik een keer een foto van haar kan maken als Alexandra dat goed vind.
Weet eigenlijk niet of Haika nog leeft ben daar al lang niet meer geweest, maar kijk wel even, moet wel zeggen dat haika en Imka als twee druppels water op elkaar lijken.
Heb geen foto van Haika, maar zal wel eens kijken als ik weer in wijchen ben of ik een keer een foto van haar kan maken als Alexandra dat goed vind.
Weet eigenlijk niet of Haika nog leeft ben daar al lang niet meer geweest, maar kijk wel even, moet wel zeggen dat haika en Imka als twee druppels water op elkaar lijken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Hee, een topic waar Orlinde mee kan doen! Zij is 1.38m uit mn hoofd gezegd.
En heeft als opa van moeders kant Zidar (vader is Jolster).
Ik heb wel eens op een keuring naast een merrie van 1.50m gelopen... toen voelden we ons wel een ukkie hoor!
Ze is klein van stuk maar groot van karakter zullen we maar zeggen.
En heeft als opa van moeders kant Zidar (vader is Jolster).
Ik heb wel eens op een keuring naast een merrie van 1.50m gelopen... toen voelden we ons wel een ukkie hoor!
Ze is klein van stuk maar groot van karakter zullen we maar zeggen.

Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Dat vond ik nog wel grappig op de CK. Bij bestgaand onder het zadel waren Ukie en Alladin nog over.. Was ook wel een aardig contrast..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik ben ook heel erg blij met mijn kleine Meline. Op papier 1.38m maar als we haar zelf meten komen we ook niet veel verder dan ± 1.34m. Havstad kon dus ook klein geven (uiteraard in combinatie met Meline's moeder Frida waarvan ik niet weet hoe groot ze was, staat niet op de site van het stamboek helaas).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

karev is op stamboek papier 1.42, maar dat halen we niet. Ze is een keer officieel(voor khns, op vlakke grond, dus niet op gras ala stamboek) gemeten op 1.38, met ijzers, dus dat is dan 1.37,5?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Tjo dr oma was maar 1,32 voor zover ik me herinner. Mn oud stalgenoot heeft ook maar een ukkie van ommenabij de 1,30 (volbloed fjord van Sebastiaan).
Elrike stond op papier voor 1.33m en Tjo d'r mama Kjellrike ook trouwens.Viv schreef:Tjo dr oma was maar 1,32 voor zover ik me herinner. Mn oud stalgenoot heeft ook maar een ukkie van ommenabij de 1,30 (volbloed fjord van Sebastiaan).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja sie je wel, wat scheelt het. Kjell was uiteindelijk 1,38 geworden (kun je nagaan hoeveel ze nog groeien na hun 3e).
ja, ze groeien echt nog wel wat hoor na hun 3e mijn eerste fjord was 1.48 toen hij 3 was en toen hij 4.5 jaar was was hij 1.52
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Vroeger waren de fjorden veel kleiner.
Foss is 135 cm zijn vader is Vedor
Hippie een fjord die ik heb gehad was ook 135cm ook een Vedor.
De meeste fjorden die wij hebben zijn klein maar wel dapper en ze zijn ook oersterk.
Zelf vind ik de kleine compacte ford het mooiste zoals ze vroeger waren maar ja dat waren echt werk dieren en tegenwordig zijn het meer rijpaarden dus ja dan moet je groter fokken.
Foss is 135 cm zijn vader is Vedor
Hippie een fjord die ik heb gehad was ook 135cm ook een Vedor.
De meeste fjorden die wij hebben zijn klein maar wel dapper en ze zijn ook oersterk.
Zelf vind ik de kleine compacte ford het mooiste zoals ze vroeger waren maar ja dat waren echt werk dieren en tegenwordig zijn het meer rijpaarden dus ja dan moet je groter fokken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wat leuk zeg, dat Bebby zo klein is. Een half zusje van Trix, en nog in hetzelfde jaar geboren ook. Trix is 1.42, aardig aan de maat voor een fjord uit die tijd lijkt wel 

Dag lieve, lieve Trix... 

Red Bull (v. Halstor) staat op papier voor 1m43 maar haalt krap de 1m41.
Olinde (v. Fjellwin) die ik hiervoor reed was nog een stuk kleiner. Schat haar niet groter dan 1m35.
Olinde (v. Fjellwin) die ik hiervoor reed was nog een stuk kleiner. Schat haar niet groter dan 1m35.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Zo ben ik ook heel benieuwd hoe hoog Elvis uit eindelijk gaat worden.
Mama Jeskim(een zidar dus) en vader Timor (een Inco).Het kan beide kanten op denk ik.
Nu is hij 1.40 hoog.
Vind het toch wel grappig dat vele van ons de kleinere brede fjordjes het mooist vinden,maar kwa fok het toch de wat andere kant op gaat.
Mama Jeskim(een zidar dus) en vader Timor (een Inco).Het kan beide kanten op denk ik.
Nu is hij 1.40 hoog.
Vind het toch wel grappig dat vele van ons de kleinere brede fjordjes het mooist vinden,maar kwa fok het toch de wat andere kant op gaat.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Het is een beetje schipperen.. Ik vind zelf de kleintjes erg leuk, maar tja, als je wilt fokken moet je ook wat verkopen en er is gewoon veel meer vraag naar wat maat..
Nu moet je uiteraard fokken op wat de richtlijnen zijn en een zo goed mogelijk fjordenpaard fokken, maar ik houd de markt wel een beetje in mijn achterhoofd.
Het is vaak ook wel reden van dubio.. Ik ben zelf helemaal gek met Jeskim, maar zij is inderdaad niet te groot. En dat is dan toch wel een reden om een veulen van haar te laten staan i.p.v. te kopen.. Nu heb ik tot nu toe geen moeite gehad met de verkoop van de veulens, maar het zit wel in je achterhoofd. Bente en Elvis zijn leuk uitgepakt en ik vind Digai zelf ook wel veelbelovend, maar het is een gok..
Ik zit vaak ook wel met mijn neus bovenop de verkoop van fjorden en maat blijft gewoon een punt.. Je ziet minder fraaie exemplaren met maat eerder verkocht worden dan een leuk kleintje..
Nu moet je uiteraard fokken op wat de richtlijnen zijn en een zo goed mogelijk fjordenpaard fokken, maar ik houd de markt wel een beetje in mijn achterhoofd.
Het is vaak ook wel reden van dubio.. Ik ben zelf helemaal gek met Jeskim, maar zij is inderdaad niet te groot. En dat is dan toch wel een reden om een veulen van haar te laten staan i.p.v. te kopen.. Nu heb ik tot nu toe geen moeite gehad met de verkoop van de veulens, maar het zit wel in je achterhoofd. Bente en Elvis zijn leuk uitgepakt en ik vind Digai zelf ook wel veelbelovend, maar het is een gok..
Ik zit vaak ook wel met mijn neus bovenop de verkoop van fjorden en maat blijft gewoon een punt.. Je ziet minder fraaie exemplaren met maat eerder verkocht worden dan een leuk kleintje..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'