We zijn nu een paar dagen verder en elke dag heeft Exel er weer een schram bij, eerst op z'n kont, daarna op z'n heup en gisteren ontdekte ik weer een schram op z'n voorbeen. Allemaal lichte schrammen, niets om je ernstige zorgen om te maken, maar als er elke dag een schram bij komt dan heb ik over een poosje een aardig gehavend paard

Schrammen kunnen overigens ook door Vera toegebracht zijn, want die werpt zich elke keer tussen Exel en een ander paard en drijft zo Exel weg van dat andere paard.
Maar goed dat is 1 deel, het andere is dat het mij gisteren opviel dat ze zich op lieten jagen cq weg lieten jagen door de anderen. Er zijn nu 2 groepjes in de wei, het ene bestaat uit Vera, Exel, het zwarte shetje en de bruine pony en het andere groepje bestaat uit de haflinger, het witte welshje en de bonte pony.
Waar ik eerst dacht dat Vera haar punt had gemaakt, leek het er gisteren sterk op dat ze door het andere groepje werden weggejaagd en dat het zwarte shetje de "baas" was van het groepje van Vera en Exel. Maakt me helemaal niks uit wie de baas is, als ze het maar naar hun zin hebben, toch?
En nou komt het:
Wat me ook opviel was dat Vera me volgde en naar het hek liep, alsof ze wilde zeggen: "haal me hier weg". Normaal krijg je haar heel moeilijk te pakken en nou kwam ze zelf naar me toe en ja als moeder wil je toch dat je kids het naar hun zin hebben, dus ik maak me een beetje zorgen.

Als ik aankom in de wei dan staat alles rustig te grazen, maar als ik dan die van mij ff aandacht heb gegeven, begint het lelijk doen naar elkaar weer van voren af aan.
Hoelang duurt het voordat het in zo'n nieuwe kudde weer rustig is en iedereen elkaar accepteert en iedereen zijn plekje gevonden heeft? Ik heb ook bewust besloten dat ik ze er ff niet uithaal om te rijden of te poetsen, omdat ik denk dat we dan weer de poppen aan het dansen hebben.