typisch fjord!?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
rowenna

Re: typisch fjord!?

Bericht door rowenna » ma 31 mei 2010, 12:41

Bailey schreef:Fjorden houden je scherp en maken je creatief :)

Heb het zo vaak meegemaakt met instructeurs/-trices die zeggen: 'als je dit doet, doet het paard dat'. En vervolgens de fjord gezien die met onschuldige puppyoogjes iets heel anders (of helemaal niets) doet.

Bailey is een engel van een paard, leert snel en werkt graag, maar dat alles wel op zijn manier. De manier 'uit de boekjes' werkt 7 van de 10 keer niet en dan is het aan mij om de opdracht anders te verpakken en aan te bieden.

Kun je de dingen die niet goedgaan, aanpakken als oefeningen als in het boek van Inge Teblick? Als hij dat wel leuk vindt...
Tja fjorden zijn nu eenmaal slim doen we niks aan, maar als mensen met iedeeen komen kun je het altijd proberen, en waarschijn zal je fjord je wel weer te slim af zijn, maar er zit vast wel een keer een goeie raad tussen zitten die wel werkt. :D
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 31 mei 2010, 14:31

Even bijgelezen...
Wat komen er hier nuttige tips voorbij :))
janna schreef:Kan je hem niet in de achteruit zetten? En desnoods achteruit de wasplaats op?
Soms hebben we hier ook gastmerrie's of ruinen die niet verder willen lopen maar dan gaat er iemand achter lopen om hem/haar vooruit te bonjouren.
En als het echt niet wil gaat er een menzweep mee....net als met veulentjes aan de moeder vast. Hangen is tik met de menzweep. Meteen afleren.
Ik had al ns n keertje de tip gekregen om hem er achteruit in te zetten.
Dit heb ik nog niet geprobeerd, en kan ik ook wel eens doen. Hij kent het commando 'achter' wel goed.

Maar wat je hier zegt van de menzweep : mijn vriend had me dat ook al ns gezegd. Anders proberen we met de longeerzweep. Maar ik had zoiets van : gaat ie dan de zweep niet meteen als iets negatief ervaren!? Met het oog op later, als je ooit met de zweep wil gaan rijden dan...

@ Rowenna : trekken/druk op het touw betekend naar achter stappen.

Gisteren was hij wederom koppig. Tot we een boterham bovenhaalden, toen liep hij zo de wasplaats in :n
Silas

Bericht door Silas » ma 31 mei 2010, 14:44

Laatst gewijzigd door Silas op za 05 jun 2010, 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ik houd er niet van als mensen denken dat ik een dom blondje ben.. :o?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 31 mei 2010, 14:53

Ik zit ook aan zijn achteruit te denken, maar dan niet in zijn achteruit de wasplaats of zo op, want dan zal hij dat na een tijdje ook niet meer doen.
Ik zit meer te denken, dat als hij niet meer vooruit wil, hij dan maar een stuk achteruit moet. Na een paar passen stoppen en kijken of hij dan wel vooruit wilt. Of een hele tijd stil zetten, de aandacht wel bij jou houden. Wil hij dan vooruit of terug uit? Stop, pas als jij zegt, dat hij voor of achteruit mag gaan! Je zult er wel de tijd voor moeten nemen. Maar het kan zijn, dat hij daar zo'n hekel aan krijgt, dat hij graag met je mee loopt. Succes.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 31 mei 2010, 16:40

chunkymonkey schreef: Maar wat je hier zegt van de menzweep : mijn vriend had me dat ook al ns gezegd. Anders proberen we met de longeerzweep. Maar ik had zoiets van : gaat ie dan de zweep niet meteen als iets negatief ervaren!? Met het oog op later, als je ooit met de zweep wil gaan rijden dan...
Op dat moment zal hij wel bij zich zelf gaan denken. Oeh zweep moet vooruit..
Maar daarom is het belangrijk niet de zweep alleen als mepstok te gebruiken maar ook als aanwijsmiddel. Zo heb ik vaak dat als ik met longeren ga beginnen dat ik met de zweep over het hele lichaam heen ga tot dat het paard het niet eng vind. Hij hoeft niet doodsbenauwd voor de zweep te worden, maar wel weten dat als hij een tik krijgt dat ie vooruit/ achteruit of juist opzij moet. Daarom is het belonen ook zo belangrijk als hij goed op de zweep reageerd. ;)

Maar zal eerst eens de achteruit proberen, daar kan je ze vaak wel mee foppen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie